Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill  (gelezen 52627 keer)

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #160 Gepost op: 26-01-2017, 20:34:03 »
Dus in aflevering 10:

"U had al die tijd kunnen weten dat X de Mol is. Het antwoord van het kipnuggetraadsel is 43. De 43e president van de Verenigde Staten was George W. Bush. De W wordt uitgesproken als Double U. Dat is twee keer U. Mol X heeft twee kanaries."



Excuses....  Je hebt gelijk.  Ik mag niet zo redeneren  ::tandpastasmiley::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #161 Gepost op: 26-01-2017, 22:05:01 »
Excuses....  Je hebt gelijk.  Ik mag niet zo redeneren  ::tandpastasmiley::

Haha ik vrees dat ik beter een knipoog bij m'n verhaal had kunnen plaatsen, maar dacht dat dit eigenlijk wel duidelijk was  ::rofl::

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2017, 00:17:25 »
Haha ik vrees dat ik beter een knipoog bij m'n verhaal had kunnen plaatsen, maar dacht dat dit eigenlijk wel duidelijk was  ::rofl::


Oh sorry!  Was mijn sarcasme ook niet duidelijk  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #163 Gepost op: 27-01-2017, 02:57:30 »
Misschien had ik wat uitgebreider mogen zijn  ::tandpastasmiley::.

Omdat er 43 uit de nugget opdracht kwam op de dag van de presidentsverkiezingen, de opdracht voral geschikt was geweest voor Diederik om op te lossen en Diederik zogenoemd de hele dag in een kamer op tv de verkiezingen heeft gevolgd, ontstond de vraag of het aan de verkiezingen of iets te linken zou zijn. Vandaar de 43e president maar ik kon er zelf vervolgens ook niets mee.

Niemand hier zo te zien  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #164 Gepost op: 27-01-2017, 13:03:47 »
Misschien had ik wat uitgebreider mogen zijn  ::tandpastasmiley::.

Omdat er 43 uit de nugget opdracht kwam op de dag van de presidentsverkiezingen, de opdracht voral geschikt was geweest voor Diederik om op te lossen en Diederik zogenoemd de hele dag in een kamer op tv de verkiezingen heeft gevolgd, ontstond de vraag of het aan de verkiezingen of iets te linken zou zijn. Vandaar de 43e president maar ik kon er zelf vervolgens ook niets mee.

Niemand hier zo te zien  ::rofl::

Wel, het was 18 mei die dag. Dus zelfs niet de dag van de presidentsverkiezingen. Diederik keek naar 1 van de interviews van Trump op FOX News tijdens de primaries.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #165 Gepost op: 28-01-2017, 05:26:40 »
Wel, het was 18 mei die dag. Dus zelfs niet de dag van de presidentsverkiezingen. Diederik keek naar 1 van de interviews van Trump op FOX News tijdens de primaries.

Ja de bekendmaking van de kandidaten was op de dag van de verkiezingen. Het zal ook wel niets zijn. of de simpele Jeroen wordt 43 op 14 juni dit jaar.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #166 Gepost op: 28-01-2017, 11:56:26 »
Ja de bekendmaking van de kandidaten was op de dag van de verkiezingen. Het zal ook wel niets zijn. of de simpele Jeroen wordt 43 op 14 juni dit jaar.


Maar Jeroen wordt pas na de finale 43. Dus ook die hint lijkt moeilijk te verkopen.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #167 Gepost op: 1-02-2017, 20:40:10 »
Dat hoeft niet zo te gaan.
Als die envelop inderdaad onder de hoop papier terecht is gekomen, kan hij z.g. gevallen zijn.
Thomas zal de envelop niet voor de ogen van Imanuelle wegwerken, als dat tenminste zo is gebeurd, dat wegwerken dan.
Bovendien, als er iets ongewoons is gebeurd hoeft dat niet meteen een streek van de enige echte MOL te zijn (staat nog niet vast dat Thomas dat is), maar er kan gemold zijn door een kandidaat (Thomas).
Imanuelle loopt weg met haar rug naar Thomas toe, op dat moment zou hij flinke stukken papier van de rol af getrokken kunnen hebben  en op de envelop gelegd hebben.
Allemaal theori trouwens.
Mijn opmerkingen waren in vragende vorm gesteld, vooral omdat er veel stukken weggelaten zijn door de productie.

Ik heb het nog een keer terug gekeken. Als ze de rol papier een flink stuk hebben afgerold zegt Ima: "Ik denk niet dat het hier in zit". Thomas: "niet?". En daarna gaat de camera naar beneden. In eerste instantie kijk je dan naar de grond, maar het viel me nu op dat de camera eigenlijk de broekzak van Thomas filmt. Toen ze de rollen papier voor het eerst zagen zei Thomas dat hij de rollen "straks" wel af gaat rollen. Daarna loopt Ima rechts de ruimte in en Thomas links naar een soort hokje. Heeft hij daar geld gepakt en in zijn zak gestopt?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 20:44:56 door Nicv »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #168 Gepost op: 2-02-2017, 01:27:12 »
Ik heb het nog een keer terug gekeken. Als ze de rol papier een flink stuk hebben afgerold zegt Ima: "Ik denk niet dat het hier in zit". Thomas: "niet?". En daarna gaat de camera naar beneden. In eerste instantie kijk je dan naar de grond, maar het viel me nu op dat de camera eigenlijk de broekzak van Thomas filmt. Toen ze de rollen papier voor het eerst zagen zei Thomas dat hij de rollen "straks" wel af gaat rollen. Daarna loopt Ima rechts de ruimte in en Thomas links naar een soort hokje. Heeft hij daar geld gepakt en in zijn zak gestopt?
Ik ben er nog steeds niet uit wat er daar gebeurd is. Maar iets klopt er niet. Dat is zeker.