Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis  (gelezen 39074 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2017, 21:40:22 »
::art:: jokers
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2017, 22:19:57 »
Ik heb deze opdracht even uitgezet op een kaart.

Hierbij heb ik de looproutes van Jochem, Sigrid en Sanne opgenomen. De looproutes van de anderen komen overeen met die van Jochem (behalve Yvonne die al vroeg in het spel werd neergeschoten).
Het Mollogo correspondeert met de locatie van de grijpmachine.
De snipers en/of automatische laserstralen waren tijdens het spel steeds op andere locaties aanwezig. Om die reden dan ook niet opgenomen op de kaart.

Nice work! De grijpmachine en de kasten links en rechts ervan lijken me bewust vóór de ingang van de arcadehal Video World geplaatst. In 2012 is de ingang in elk geval vrij. Ook is duidelijk dat je echt niet zo gemakkelijk een joker of vrijstelling kon pakken, want bij de run van Sanne zie je de laserstralen in de buurt van Video World komen.

Roos vertelt dat ze in Las Vegas graag met Elvis op de foto wilde. Dat kan haar eigen keuze zijn geweest, maar misschien is haar dat ingefluisterd door de crew. Jeroen moest in elk geval een Elvis-act opvoeren. Mogelijk heeft de crew de pretparkkandidaten op basis van deze thematiek nog een subtiele hint willen geven voor de opdracht in de rechtszaal. Twee van de verhalen gaan (deels) over Elvis en eentje ging daar totaal niet over. In het pretpark fungeerde de attractie Rock & Roll als begin- en eindpunt. En laat Elvis nu de king of rock and roll zijn.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2017, 22:25:51 »
Roos vertelt dat ze in Las Vegas graag met Elvis op de foto wilde. Dat kan haar eigen keuze zijn geweest, maar misschien is haar dat ingefluisterd door de crew. Jeroen moest in elk geval een Elvis-act opvoeren. Mogelijk heeft de crew de pretparkkandidaten op basis van deze thematiek nog een subtiele hint willen geven voor de opdracht in de rechtszaal. Twee van de verhalen gaan (deels) over Elvis en eentje ging daar totaal niet over. In het pretpark fungeerde de attractie Rock & Roll als begin- en eindpunt. En laat Elvis nu de king of rock and roll zijn.

Jochem: "Ik denk dat Diederik liegt want hij sprak als enige niet over Elvis terwijl wij in het pretpark bij de Rock & Roll stonden."

Geen wonder dat niemand met Jochem meeging. :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2017, 22:26:42 »

Roos vertelt dat ze in Las Vegas graag met Elvis op de foto wilde. Dat kan haar eigen keuze zijn geweest, maar misschien is haar dat ingefluisterd door de crew. Jeroen moest in elk geval een Elvis-act opvoeren. Mogelijk heeft de crew de pretparkkandidaten op basis van deze thematiek nog een subtiele hint willen geven voor de opdracht in de rechtszaal. Twee van de verhalen gaan (deels) over Elvis en eentje ging daar totaal niet over. In het pretpark fungeerde de attractie Rock & Roll als begin- en eindpunt. En laat Elvis nu de king of rock and roll zijn.

Je mag een kandidatengroep soms zoveel helpen als je wil, ze zullen eigenwijs de foute keuze maken.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2017, 22:33:24 »
Je mag een kandidatengroep soms zoveel helpen als je wil, ze zullen eigenwijs de foute keuze maken.

Vergeet niet dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan de naam van een attractie als je op het punt staat om in een verlaten pretpark in het donker opgejaagd te worden. (En als kandidaten in verhalen over babybevertjes trappen moeten de hints misschien wat minder subtiel zijn. ::rofl::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2017, 22:36:27 »
Vergeet niet dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan de naam van een attractie als je op het punt staat om in een verlaten pretpark in het donker opgejaagd te worden. (En als kandidaten in verhalen over babybevertjes trappen moeten de hints misschien wat minder subtiel zijn. ::rofl::)

Ik hoop dat we in aflevering 10 zien hoe de Mol iedereen overtuigde dat Diederik in het donker al die dingen gezien kon hebben.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2017, 23:08:29 »
Vergeet niet dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan de naam van een attractie als je op het punt staat om in een verlaten pretpark in het donker opgejaagd te worden. (En als kandidaten in verhalen over babybevertjes trappen moeten de hints misschien wat minder subtiel zijn. ::rofl::)

Ja, point taken ::ok:: Neemt niet weg dat Sanne wel noemt dat haar attractie de Screamin' Eagle heet.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2017, 23:09:31 »
Ik vind dit er niet als een "attractie" uitzien en kan me voorstellen dat er voorbij gelopen is.

 

 

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2017, 00:22:21 »


Roos vertelt dat ze in Las Vegas graag met Elvis op de foto wilde. Dat kan haar eigen keuze zijn geweest, maar misschien is haar dat ingefluisterd door de crew. Jeroen moest in elk geval een Elvis-act opvoeren. Mogelijk heeft de crew de pretparkkandidaten op basis van deze thematiek nog een subtiele hint willen geven voor de opdracht in de rechtszaal. Twee van de verhalen gaan (deels) over Elvis en eentje ging daar totaal niet over. In het pretpark fungeerde de attractie Rock & Roll als begin- en eindpunt. En laat Elvis nu de king of rock and roll zijn.
[/quote]

En Jeroen dan de MOL?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2017, 09:45:06 »
Ook is duidelijk dat je echt niet zo gemakkelijk een joker of vrijstelling kon pakken, want bij de run van Sanne zie je de laserstralen in de buurt van Video World komen.
Precies. Om uit de grijpkast jokers of een zwarte vrijstelling te halen moet je een tijdje stil staan. En dan ben je een ideaal doelwit voor de snipers.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2017, 09:46:54 »
Jochem: "Ik denk dat Diederik liegt want hij sprak als enige niet over Elvis terwijl wij in het pretpark bij de Rock & Roll stonden."

Geen wonder dat niemand met Jochem meeging. :P
Dit zou ook meteen weer verklaren waarom Elvis in beiden verhalen terugkwam, dat vond ik namelijk al gek omdat Roos en Jeroen hele andere dingen hadden gedaan. Zo kon Jochem zich voorbereiden en echt sturen, mocht het nodig zijn (in geval er meerdere mensen op een Jeroen gingen zitten bijvoorbeeld als de waarheid verteller). Elvis was een mooie afleiding geweest voor de mol om zo te sturen naar Diederik.

Toch kunnen we misschien ook nog wel voortborduren op Rock & Roll/ Elvis/ King.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 09:48:39 door Juuls247 »
Meer L

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2017, 11:36:04 »
Precies. Om uit de grijpkast jokers of een zwarte vrijstelling te halen moet je een tijdje stil staan. En dan ben je een ideaal doelwit voor de snipers.

Maar wat zou je dat kunnen schelen? Het zou alleen betekenen dat je uiteindelijk geen geld mee terug kunt nemen, maar je had er wel vrijstellingen of jokers mee kunnen winnen. Of de boel kunnen rekken. Vraag me af of bijvoorbeeld Jochem niet stiekem heeft zitten hengelen. Hij was immers een flinke poos van de radar, zonder dat duidelijk werd waarom. Het werd niet in beeld gebracht, en hij deed er vaag over. Al werd hij later na de achtbaan in beeld pas afgeschoten.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2017, 11:51:40 »
Ik heb me even afgevraagd of Jochem een punt kon hebben met dat de kandidaten op hem schoten.

Facts;
De kandidaten zijn 24 uur weggeweest.
Het pretpark was volledig donker, de zon gaat rond 20.30 onder in mei  http://www.sunrise-and-sunset.com/nl/sun/verenigde-staten/portland__or/2016/mei De schemer is korter dan bij ons.

Aannames
Stel dat even op *natte vinger* 12 uur de ontvoeringen voltooid zijn. Stel dat de kermisopdracht om 9 uur 's avonds is.

Jeroen kan 's middags zijn pakje gaan shoppen. Meeschieten en rond 12 uur 's nachts zijn act doen. Hij bleef immers in Portland.

Diederik kan, die is immers nergens geweest volgens eigen zeggen. Tijd zat om te schieten en een beververhaal te stampen/kijken/verzinnen.

De enige die qua tijd lastig zit, is Roos. Voor het maken van enkele shots hoef je geen hele avond en nacht in Vegas te zijn. De schemeringshots kunnen ook ochtendschemer zijn, de kandidaten zien die beelden niet, die zijn voor ons. Sterker nog een uurtje of 2 is genoeg. De vlucht duurt, rechtstreeks 2 uur. De rit van het pretpark naar het vliegveld duurt ongeveer 30 minuten. Bagage om in te checken heeft ze niet. Binnenlandse vlucht dus een 30 minuten voor vertrek moet ze op het vliegveld zijn. Terug zou ze de vlucht van 6.45 kunnen nemen en zo vrolijk rond 12 uur de rechtzaal binnen lopen. Kort nachtje... zoals ze al zij. Echter ik loop vast op het feit dat ik geen vluchten van Portland naar Vegas kan vinden die na 11 uur vertrekken. Zou zij dan toch niet meegeschoten hebben, want dat verklaart haar onvrede over dat ze zoveel gemist heeft en de relaxtheid van Jeroen en Diederik omdat ze er wel waren. Of ze heeft een privevlucht gehad en speelt dat ze een hoop gemist heeft.

Lang verhaal, maar ik voel dat er meer achter zit en probeerde te kijken of Jochem een punt had.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2017, 12:12:53 »
Ik heb me even afgevraagd of Jochem een punt kon hebben met dat de kandidaten op hem schoten.

Ik denk dat als er al kandidaten aan het schieten waren dat dan alleen de mol mee heeft geschoten.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2017, 12:27:03 »
Kan, maar ik denk niet dat de Mol weg was. En de relaxtheid van Jeroen en Diederik om niet uit te vissen wat er was gebeurd, vond ik opvallend.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2017, 12:48:53 »
Maar wat zou je dat kunnen schelen? Het zou alleen betekenen dat je uiteindelijk geen geld mee terug kunt nemen, maar je had er wel vrijstellingen of jokers mee kunnen winnen. Of de boel kunnen rekken. Vraag me af of bijvoorbeeld Jochem niet stiekem heeft zitten hengelen. Hij was immers een flinke poos van de radar, zonder dat duidelijk werd waarom. Het werd niet in beeld gebracht, en hij deed er vaag over. Al werd hij later na de achtbaan in beeld pas afgeschoten.
Ik denk dat de kans groot is dat je wordt geraakt voordat je überhaupt iets gegrepen hebt. Die grijpspelletjes zijn niet zo eenvoudig.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2017, 13:53:32 »
Ik denk dat de kans groot is dat je wordt geraakt voordat je überhaupt iets gegrepen hebt. Die grijpspelletjes zijn niet zo eenvoudig.
En in de meeste grijpspelletjes zit sjoemelsoftware waarmee in te stellen is hoe vaak ze voldoende kracht hebben om iets vast te houden bij het optillen. Bij de meeste pogingen zal de knuffel (o.i.d.) domweg weer uit de grijper vallen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Claw_crane
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 13:56:14 door Rat »

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2017, 13:58:57 »
En in de meeste grijpspelletjes zit sjoemelsoftware waarmee in te stellen is hoe vaak ze voldoende kracht hebben om iets vast te houden bij het optillen. Bij de meeste pogingen zal de knuffel (o.i.d.) domweg weer uit de grijper vallen.

Echt waar? Wat gemeen! Weet je dat zeker, Rat, of vermoed je het?

Ik zal wel naief zijn, maar zulke dingen vallen me zo tegen!

(terug naar topic)

Ik denk, dat de schutters wel de opdracht hadden, een kandidaat, die bij de grijpmachine zijn geluk wilde beproeven, eventjes met rust te laten. Gewoon omdat het leuke beelden oplevert en de makers altijd wel lijken blij te zijn met Jokers&co in het spel.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2017, 13:59:10 »
En in de meeste grijpspelletjes zit sjoemelsoftware waarmee in te stellen is hoe vaak ze voldoende kracht hebben om iets vast te houden bij het optillen. Bij de meeste pogingen zal de knuffel (o.i.d.) domweg weer uit de grijper vallen.

Zet die machine met inhoud op de MolFanDag neer en we hebben een recordbedrag voor het goede doel. ;D

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2017, 14:01:14 »
Goed idee!!! (Moeten ze hem waarschijnlijk nog wel even uit OR laten komen)