Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis  (gelezen 39076 keer)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2017, 12:49:56 »
Er is gezegd: 1 attractie per persoon... een 2e mocht niet

Volgens mij is alleen gezegd dat in iedere attractie maar 1 ritje kon worden gemaakt, er is nooit gezegd dat iemand niet meer dan 1 ritje mocht maken.

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2017, 12:50:37 »
psies

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2017, 12:52:35 »
Volgens mij is alleen gezegd dat in iedere attractie maar 1 ritje kon worden gemaakt, er is nooit gezegd dat iemand niet meer dan 1 ritje mocht maken.
Ja, was Jochem ook niet degene die zei (iets in de trant van): 'Als het goed gaat, kan ik net zo goed doorgaan?' Ik weet het niet meer, maar zoiets stond me vaag bij

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2017, 13:06:12 »
Volgens mij mocht je ook meerdere attracties afgaan.

Maar goed, hoe dan ook, het was een heerlijke opdracht die alles in zich droeg. Spanning, sensatie, leuke momenten, fantastisch in beeld gebracht.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2017, 13:10:33 »
Ja, was Jochem ook niet degene die zei (iets in de trant van): 'Als het goed gaat, kan ik net zo goed doorgaan?' Ik weet het niet meer, maar zoiets stond me vaag bij

Hij zei inderdaad iets in die trend, maar volgens mij bedoelde hij verder doorgaan met verkennen, naar de verste attracties toe.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2017, 14:34:38 »
Ja inderdaad hier hebben we Ellie gemist. Zij had de jokerautomaat beslist wel gevonden. Uit mijn geheugen stond die vrijwel aan het begin, links en daar begint Ellie, volgens de wijzers van de klok werken.

Sigrid vertelde dat zij mieren op de grond zag lopen, helaas een MOL is blind.
Snap niet dat wij niet te zien kregen hoe Sigrid in de attractie terecht is gekomen. Stukje achtergehouden door de productie? Zoja, waarom dan?

Wat Jochem allemaal heeft uitgevoerd hebben wij ook niet te zien gekregen. Ben benieuwd of wij later nog te zien krijgen waarom. Bewust aan het mollen in ieder geval, hij kon ineens niet meer praten en gaf dus niets door. Expres locaties achtergehouden en expres afgeschoten? Mollen of MOL?



Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2017, 17:08:49 »
Als pretparkfan moet ik even ingrijpen, het was geen kermis maar een pretpark. ;)

Een oude bekende qua opdrachten maar toch weer heel anders. Heel tof! 8)
Holland Village v2.0. Ik herken zoveel oude opdrachten deze serie. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niet erg.

Als grijpautomatenfan had ik de meest eenvoudige attractie gekozen en was ik juist gaan hengelen naar die jokers en vrijstellingen. Want die grijpautomaten stonden op de plek waar alle kandidaten geloof ik gewoon straal aan voorbij renden. Compleet opgaan in de opdracht, vol adrenaline schieten ze naar de 'grote' attracties zoals de spin, de achtbaan en dergelijke.

Prachtige locatie die mooie beelden, fragmenten en biechten opleverde (starring:Immanuelle  ::rofl::::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2017, 17:13:21 »
Ellie Lust zou die hele kermis met de klok mee uitgekamd hebben.

hahaha inderdaad! ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2017, 19:18:07 »
Ik heb deze opdracht even uitgezet op een kaart.

Hierbij heb ik de looproutes van Jochem, Sigrid en Sanne opgenomen. De looproutes van de anderen komen overeen met die van Jochem (behalve Yvonne die al vroeg in het spel werd neergeschoten).
Het Mollogo correspondeert met de locatie van de grijpmachine.
De snipers en/of automatische laserstralen waren tijdens het spel steeds op andere locaties aanwezig. Om die reden dan ook niet opgenomen op de kaart.

Opvallende zaken:
- Alleen Sanne (lila) heeft de mogelijkheid gehad de grijpmachine te zien. In de montage zien we haar er ook daadwerkelijk langs lopen. Sanne is de enige persoon geweest die aan die zijde van het park is geweest. Alle andere attracties waren aan de andere zijde van het park. Er is dus een kleine kans dat er jokers/vrijstellingen in het spel zijn op het moment.
- Sigrid wordt afgeschoten met het hoogste bedrag. We zien het minste van haar looproute (geel).

Conclusie: Hieruit is op te maken dat Sigrid en Jochem hier de meeste Molpunten scoren door geen geld binnen te halen.

Voor HD download de PDF
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2017, 19:25:27 »
Ik dacht dat Art zei dat er 3500 euro te verdienen was...
Zou er iemand met de elektronische borden geknoeit hebben om een attractie minder waarde te doen hebben?
#teamamaimiljaarde

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2017, 19:30:57 »
Ik dacht dat Art zei dat er 3500 euro te verdienen was...
Zou er iemand met de elektronische borden geknoeit hebben om een attractie minder waarde te doen hebben?
dat ging om de andere opdracht in the papermill. Volgens mij heeft Art bij deze opdracht geen maximaal geldbedrag genoemd.

Volgens mij zei hij wel dat er 8 attracties waren en er staan op de kaart nog maar 7 in beeld. Wellicht eentje die minder goed in beeld Is gebracht.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2017, 19:31:27 »
Ik dacht dat Art zei dat er 3500 euro te verdienen was...
Zou er iemand met de elektronische borden geknoeit hebben om een attractie minder waarde te doen hebben?

Ik denk dat 'de spin', hier onderaan op de foto, 250 euro waard is. Art spreekt over 8 attracties (nu 7 weergeven op de kaart), maar in de uitzending zien we de waarde van deze attractie niet terug op het bord.

Alleen Sanne is in de buurt geweest van deze attractie. Misschien heeft zij aangegeven dat in de hoek enkel nog 250 euro te halen valt en de kandidaten beter naar de hoek kunnen gaan met 5 attracties en meer geld.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2017, 19:32:27 »
Mooi gedaan Jelsir!
Zou Sanne tegen de rest gezegd hebben dat er aan de rechterkant niets meer te halen viel? Als je de mol bent, zou het wel goed zijn om zoiets niet te zeggen om anderen in de val te lokken.

Ik vind het dan wel een beetje jammer dat de grijpmachine zo was weggestopt. Het was leuk geweest als we in de laatste aflevering hadden gezien dat iedereen er pal langs zou lopen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2017, 19:33:16 »
Art zegt letterlijk "De 8 attracties hebben allemaal een verschillende waarde", maar dan volgt één shot waarin 3 attracties getoond worden (500, 750 en andere 500). :-\\    

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2017, 19:37:27 »
Art zegt letterlijk "De 8 attracties hebben allemaal een verschillende waarde", maar dan volgt één shot waarin 3 attracties getoond worden (500, 750 en andere 500). :-\\    

Dat klopt toch? Je hoeft toch niet perse 8 unieke bedragen te hebben om voor de 8 attracties verschillende waardes te hebben. 500 750 en 250 zijn verschillende waardes maakt niet uit of het 1, 2 of 10 keer gebruikt wordt.

Of bedoel je dat er in die 3 specifieke getallen tijdens Art zijn uitleg een aanwijzing zit? Als dat zo is, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2017, 20:09:07 »
Attracties ongezien bereiken... zagen we Sigrid niet ineens in een attractie zitten? Ongezien een attractie bereikt?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2017, 20:21:01 »
Je hoeft toch niet perse 8 unieke bedragen te hebben om voor de 8 attracties verschillende waardes te hebben. 500 750 en 250 zijn verschillende waardes maakt niet uit of het 1, 2 of 10 keer gebruikt wordt.
Ik vat de zin "De 8 attracties hebben allemaal een verschillende waarde" wel zo op. Als attractie 2 en 5 allebei een waarde van 500 hebben, klopt het woord 'allemaal' naar mijn gevoel niet.
Art had dan beter gezegd dat niet alle attracties dezelfde waarde hadden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2017, 20:49:38 »
Wat we in beeld zien en wat er daadwerkelijk is gebeurd, hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn.
Ik kan het onmogelijk geloven dat slechts 1 kandidaat naar links zou zijn gegaan. En ik vermoed ook dat jochem als verkenner meer heeft gelopen dan we gezien hebben. Montage for the win.

Blijft een mysterieuze opdracht. Zit er een ontvoerde bij de schutters? Mocht je meerdere attracties in?
Waarom pak je eerst een vuilnisbak als Schild om hem in open veld los te laten.
Mieren zien? Holy molie?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2017, 21:33:46 »
Waarom heeft Art de grijpmachine achteraf ook niet genoemd. Ze hebben immers veel mogelijke jokers laten liggen.
Kan me echter goed voorstellen dat ze hier (uit zichzelf) niet zo veel aandacht voor hebben, als er op je geschoten wordt.
Nu hebben ze het bij de uitzending pas gezien.
Als je iets (als kandidaat) niet weet, mis je het niet en zal je er niet over praten in de groep.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2017, 21:38:00 »
Waarom heeft Art de grijpmachine achteraf ook niet genoemd. Ze hebben immers veel mogelijke jokers laten liggen.
Kan me echter goed voorstellen dat ze hier (uit zichzelf) niet zo veel aandacht voor hebben, als er op je geschoten wordt.
Nu hebben ze het bij de uitzending pas gezien.
Als je iets (als kandidaat) niet weet, mis je het niet en zal je er niet over praten in de groep.

Ja, een ideaal moment voor Art om het in te wrijven dat ze jokers hebben laten liggen.