Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 494327 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #420 Gepost op: 16-06-2017, 12:29:00 »
En Simone is weer het NOS-journaal aan het presenteren. Nu is de groep (naar mag worden aangenomen) ook alweer een tijdje terug, dus dit pas in het plaatje. Althans in het plaatje dat hier op RN samengesteld wordt.

Nou... denk inderdaad dat ze wel in dit plaatje past hoor...

Dit is een mooi stel  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Wie zou hier nog bij passen?
Het zal ook nu niet zo zijn dat alle namen geraden zullen worden... maar we zijn een eind  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 12:35:36 door KingLennart »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #421 Gepost op: 16-06-2017, 14:19:41 »
Eindbaas Rick McCullough heeft enkele dagen geleden een foto geplaatst op Facebook waar we verder mee kunnen puzzelen. Ik vermoed dat de foto bij het begin of tegen het einde van de opnames is geschoten, al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn. De foto is in elk geval geplaatst op zaterdag 10 juni om 06:56 uur (Nederlandse tijd). Dat versterkt Rämons vermoeden dat de opnames 9/10 juni zijn afgelopen. Ik vind het gevaarlijk om conclusies te verbinden aan het tijdstip van posten, maar de kans dat men naar het oosten is gegaan, lijkt me wat groter (al kan Rick natuurlijk ergens in het westen, midden in de nacht, iets plaatsen). Op de achtergrond is veel groen te zien. Herkent iemand de mijn (?) in kwestie?  ;D De foto is genomen door Michel Schnater. Deze fotograaf reist op 8 juni naar Hongarije. Dat helpt wellicht bij het speuren, tenzij de foto al in mei is genomen.
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 14:49:15 door Molzkovicz »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #422 Gepost op: 16-06-2017, 14:22:33 »
Wat een leuke foto!! en ook leuk om te puzzelen waar de foto is gemaakt :)
er was eens......

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #423 Gepost op: 16-06-2017, 14:51:27 »
Eindbaas Rick McCullough heeft enkele dagen geleden een foto geplaatst op Facebook waar we verder mee kunnen puzzelen.
;D Ik moet meteen aan Amerika en goudmijnen denken, maar dat lijkt me heeeeel sterk na Oregon haha. Maar wel gaaf dat dit iets weggeeft over de locatie (die volgens Art heel anders zou zijn dan Oregon).

Ik denk eigenlijk meteen aan Latijns-Amerika of het Oostblok, maar geen Azië. Het is er in ieder geval warm, gezien de t-shirts, korte broeken en enkele rode kopjes :P

Zo'n mijn is in ieder geval wel weer een typische widm locatie  ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #424 Gepost op: 16-06-2017, 14:54:51 »
Latijn/Zuid Amerika was ook mijn eerste gedachte. Vooral in Zuid Amerika heb je meer dan genoeg mijnen. Misschien dan toch eens Brazilië of Peru?
Ich bin ein Bärliner!

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #425 Gepost op: 16-06-2017, 15:19:31 »
Door het wittige gesteente was Griekenland mijn eerste ingeving. Ook door het heuvelachtige landschap erachter. Maar ik heb even wat steengroeves in verschillende landen gegoogeld en ze hebben bijna overal wit gesteente, van Frankrijk tot aan Peru...

Vanavond spreek ik iemand die beeldhouwer is. Misschien dat die er wat zinnigs over kan zeggen  ::vergroot::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #426 Gepost op: 16-06-2017, 15:24:31 »
Maar ik heb even wat steengroeves in verschillende landen gegoogeld en ze hebben bijna overal wit gesteente, van Frankrijk tot aan Peru...

Vanavond spreek ik iemand die beeldhouwer is. Misschien dat die er wat zinnigs over kan zeggen  ::vergroot::
Haha dit dus ;D Ik heb er enkele in Colombia, Oezbekistan en Ecuador bekeken, lijkt allemaal op elkaar. Op een Oezbeekse groeve dacht ik even een hit te hebben, maar toen ik goed keek toch maar niet. Ben benieuwd of die beeldhouwer ons kan helpen  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 15:28:02 door Mollenvanger-MV »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #427 Gepost op: 16-06-2017, 15:36:35 »
De foto is genomen door Michel Schnater. Deze fotograaf reist op 8 juni naar Hongarije. Dat helpt wellicht bij het speuren, tenzij de foto al in mei is genomen.

Hongarije zou wel echt het saaiste molland ooit zijn. Dit kan ook een foto zijn die in mei als is gemaakt, want als hij op 8 juni naar Hongarije reist lijkt het me niet dat hij naar een opnameplek reist puur om deze foto te maken wel?
Dan zou hij gewoon bij de crew horen? En op 8 juni doorreizen naar een ander land. Hij is wel stil op twitter van 15 mei t/m 3 juni. Kan zijn dat hij bij de crew hoort, die foto in mei heeft gemaakt en op 8 juni is doorgereist naar Hongarije voor een ander project. Ik kan me Hongarije niet voorstellen als molland. Te saai.
Waarschijnlijk ben ik naief maar ik zie niets op die foto dat echt wijst naar een land. Die stoffe ondergrond/harde ondergrond aan de voorkant heb je zelfs in Nederland op stukjes. en de achtergrond kan echt alles zijn. Waarschijnlijk geen aziatisch land idd.
Ik zou zeggen het oosten. Zuid Amerika. Maar het kan zelfs Afrika zijn.

Iets waar ik niemand over hoor. Rick's facebook post bevat ook tekst. niet alleen die foto. Er staat iets over dat hij niet weet hoe hij dit team moet bedanken voor alles.
Is dat met andere woorden zeggen dat dit het laatste seizoen ever was? Ik kan me niet voorstellen dat hij ermee stopt, en als hij er mee stopt, zou er dan een vervanger komen. Dit team bestaat al sinds het 1e seizoen he...
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 15:46:17 door Rämon »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #428 Gepost op: 16-06-2017, 15:50:16 »
Hongarije zou wel echt het saaiste molland ooit zijn.
Ik ga er niet vanuit dat het Hongarije is, maar waarom zou Hongarije het saaiste molland ooit zijn? Er is daar gewoon heel veel (spannends) te doen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #429 Gepost op: 16-06-2017, 15:59:45 »
Dit is leuk ::bravo:: Volgens mij reist de WIDM-fotograaf altijd alleen mee voor de eerste aflevering, om de persfoto's te kunnen maken. En weet 'ie al helemaal dat hij de bestemming niet op facebook moet plaatsen.

Spannend, die foto! Ons kennende, komen we er wel uit. ::hyper::
...óf niet!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #430 Gepost op: 16-06-2017, 16:00:22 »
Dit is leuk ::bravo:: Volgens mij reist de WIDM-fotograaf altijd alleen mee voor de eerste aflevering, om de persfoto's te kunnen maken. En weet 'ie al helemaal dat hij de bestemming niet op facebook moet plaatsen.

Spannend, die foto! Ons kennende, komen we er wel uit. ::hyper::

Dat is toch iemand anders, ene Sam. die de persfoto's altijd maakt?

Ik ga er niet vanuit dat het Hongarije is, maar waarom zou Hongarije het saaiste molland ooit zijn? Er is daar gewoon heel veel (spannends) te doen!

Het heeft geen spectaculair landschap. Het lijkt niet perse op Amerika maar is niet 'heel anders' als wat we vorig jaar gezien hebben.
Dat zei Art.
Een Wie is de Mol locatie moet epische landschappen hebben, iets mysterieus, een groot contrast tussen mooie natuur en interessante steden.
Ik heb me ook even snel verdiept in het land via google, maar het is niet meteen dat ik zeg. Ja spannend!

Misschien persoonlijke mening maar de makers kennende, lijkt het me ook logisch dat ze naar een meer epische bestemming zullen vliegen. Zeker om seizoen 17 (qua natuurschoon) te evenaren. Ze gaan niet een seizoen in met de gedachte, het kan toch al niet mooier dan vorig jaar lijkt me.

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #431 Gepost op: 16-06-2017, 16:04:28 »
Dat is toch iemand anders, ene Sam. die de persfoto's altijd maakt?

Je zult Sam Nijssen bedoelen. Volgens mij heeft die de persfoto's gemaakt tot en met het vijftiende seizoen

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #432 Gepost op: 16-06-2017, 16:13:36 »
Je zult Sam Nijssen bedoelen. Volgens mij heeft die de persfoto's gemaakt tot en met het vijftiende seizoen

Ja! maar die staat nu getagd in de foto van Rick, als camera/dop.

Goed, misschien maakt deze Michel nu de persfoto's. Dat valt vast te achterhalen.

op 8 juni vliegt hij van Rotterdam naar Boedapest. Dan vliegt hij op 10 juni van Schiphol naar Abbis Abana in Ethiopie.

Daarvoor is hij gewoon in Nederland volgens facebook (eind mei)

Je zou dus zeggen, Boedapest (hongarije) of Ethiopie ( abbis Abana) maar niets is het wat het lijkt en het lijkt me niet als deze meneer iets met persfoto's doet voor een programma waar de locatie zo strikt geheim moet blijven dat hij gewoon op facebook post dat hij naar die locatie toe vliegt wel?


Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #433 Gepost op: 16-06-2017, 16:16:24 »
Ja! maar die staat nu getagd in de foto van Rick, als camera/dop.

Goed, misschien maakt deze Michel nu de persfoto's. Dat valt vast te achterhalen.


Michel Schnater maakt sinds seizoen 16 de persfoto's, dus dat zal dit jaar ook wel weer het geval zijn

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #434 Gepost op: 16-06-2017, 16:18:27 »
Ik ga er niet vanuit dat het Hongarije is, maar waarom zou Hongarije het saaiste molland ooit zijn? Er is daar gewoon heel veel (spannends) te doen!
Ja denk dat Hongarije wel genoeg verschilt van Amerika. Maar ik zou het niet vooraf als saai betitelen, al denk ik dat er in Roemenië nog meer te halen valt, toch Pac?  ::vergroot:: :P

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #435 Gepost op: 16-06-2017, 16:28:34 »
Ik kan hier wel wat gelijkenissen in zien, maar kleine kans dat het 'm is
Dit is een kalksteengroeve in Marokko

Lijkt me wel echt een toplocatie!
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 17:05:28 door De Tunnelvisie »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #436 Gepost op: 16-06-2017, 16:29:34 »
Ja denk dat Hongarije wel genoeg verschilt van Amerika. Maar ik zou het niet vooraf als saai betitelen, al denk ik dat er in Roemenië nog meer te halen valt, toch Pac?  ::vergroot:: :P

Als je toch richting daar gaat, ga dan naar Moldavie...... toch?  ::) ;D

Misschien was saai niet het goede woord. Maar er bestaan toch spannendere landen dan Hongarije voor Wie is de Mol.
Ik hoop dat ze naar Afrika gaan. of naar Zuid Amerika. Als ze naar het oosten van Europa gaan zou ik dan ook gewoon voor Moldavie gaan.
Het zou ook wel weer eens leuk zijn om een islamitisch land te zien nietwaar? it's been a while.. 2009!  ::oink::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #437 Gepost op: 16-06-2017, 16:30:23 »
Ja denk dat Hongarije wel genoeg verschilt van Amerika. Maar ik zou het niet vooraf als saai betitelen, al denk ik dat er in Roemenië nog meer te halen valt, toch Pac?  ::vergroot:: :P
Ik was al aan het googlen ::regenboog::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #438 Gepost op: 16-06-2017, 16:31:29 »
Michel Schnater maakt sinds seizoen 16 de persfoto's, dus dat zal dit jaar ook wel weer het geval zijn

Lijkt me ook. Het is wat apart om bij het begin van het seizoen dan ook al gelijk een crewfoto te nemen in plaats van tegen het einde, maar dat zou goed kunnen. Scheelt vast in de kosten.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #439 Gepost op: 16-06-2017, 16:34:48 »
Zou het Marokko zijn, hebben ze wel de perfecte foto genomen om ons niet het land te laten raden.
Iemand als Rick weet dat wij hier gaan puzzelen als hij zo'n foto plaatst.
Dus ik vind Marokko dan wel een goede optie, de plek lijkt wel op de foto die Tunnelvisie post...

maar EDIT: Hij lijkt ook de plek die Pac post. Roemenie. Haha

ik weeeeeeet het niet. ???