Auteur Topic: Aflevering 5 - 'teugels in handen'  (gelezen 34948 keer)

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2017, 22:32:59 »
Fur Elise is Bagatelle 25 van Beethoven. En dan 4 keer... 25-4,

Dit.. kees... ik bedoel: case closed  ::trots::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2017, 22:33:38 »
ik zie hier eigenlijk geen hint in, alhoewel ik dat van diederik wel opvallend vond.

ik bedoel als dirigent heb je de teugels in handen, hij had tevens bij die hele opdracht een dirigerende rol.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2017, 22:40:37 »
Fur Elise is Bagatelle 25 van Beethoven. En dan 4 keer... 25-4,

Was het 4x? Het was in ieder geval te opvallend om geen hint te zijn

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2017, 22:46:45 »
Sorry dat ik het zeg, maar wat een flutaflevering. Misschien waren door de opmerkingen van Art mijn verwachtingen iets hoger, maar dit was uiteindelijk één van de slechtste afleveringen sinds jaren. Ik kan me best voorstellen dat het voor de deelnemers en de productie bijzonder was om zo'n tocht te maken, maar het komt totaal niet over op de TV. Daarvoor is het allemaal te gewoontjes. Wat paarden & wagens, de bedjes gespreid, de boodschappen gedaan, er moet geen enkele moeite gedaan worden en er is geen enkele spanning.

En dan de opdrachten.
1. Het schieten: Zo nietszeggend dat het zelfs geen eigen topic heeft op dit forum, en niemand het erover heeft. Er is totaal niet na te gaan wie wat gedaan heeft en het levert ook geen mooie TV op
2. De enveloppen: In potentie interessanter, maar uiteindelijk veel heisa om niets, alles om maar de Mol zijn stempel op een joker te zien drukken. Verder blijft het de komende dag erg saai omdat de 4 jokers langs de kant van de weg niet gevonden. Echt een misser va de productie.
3. De poster: Okay, maakte nog iets goed. Niet een heel bijzondere opdracht, maar er viel in ieder geval iets te ontdekken.

Ik hoop echt dat het volgende week beter wordt, maar het voorstukje toont alweer een rodeo arena, weinig origineel. Tot dusver was het een prima seizoen, maar dit was een misser op elk gebied. :-X
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 23:06:06 door molecula »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2017, 22:50:37 »
Wat paarden & wagens, de bedjes gespreid, de boodschappen gedaan, er moet geen enkele moeite gedaan worden

Toch wel, de groenten waren immers nog niet gesneden ::jaja::.

Nee maar zonder gekheid: ik volg je wel. Toch heb ik wel genoten van deze aflevering, vooral door de erg mooie beelden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2017, 22:57:02 »
Was al bang dat ik de enige was die het als onderdeel van het spel ontzettend saai vond. Beetje rondrijden en eten maken. Het schieten is voor het ontdekken van de mol amper relevant en interessant. Gemiddeld één raak schot voor elke kandidaat en bovendien niet in beeld wie wat raakte en wie niets. Daar valt voor een speurder op het eerste oog niets te halen. De jokers leveren geen geld op en kosten geen geld. Leuk voor kandidaten, ook daar valt voor een speurder niets te halen. De posters waren leuk geweest maar blijkbaar niet erg moeilijk of goed gespeeld. Ik gok dat je met een stuk of vier of vijf onderdelen nog steeds de goede poster kunt ontdekken. Als je maar een of twee onderscheidende kenmerken hebt.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2017, 23:02:17 »
Hele mooie beelden en mooi zo'n tocht.
Maar op jacht naar de mol had de uitzending in mijn beleving weinig toegevoegde waarde (zullen we echt weten met de ontknoping)

Ik had zelfs idee dat openingstune klonk als anders. De oude wie is de mol versie? Maar ik denk dat mijn brein paranoia raakt. Morgen maar ff terug luisteren.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2017, 23:04:56 »
ik vind het vreemd dat de kandidaten zelf, ondanks dat bijna dit hele forum op thomas zit, voornamelijk op diederik zit.
ik heb echt het idee dat we iets zó simpels over het hoofd zien. en dat we teveel moeite doen om alles nu aan thomas te linken.
dit hierboven en ik wil gewoon niet dat thomas de mol is  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2017, 23:06:32 »
Kan me alleen maar aansluiten bij de rest.

Hiermee kun je nooit een mol vinden (ook al hebben we dat al gedaan natuurlijk ;) ) Slechts enkele minuten over een opdracht waarbij geld valt te verdienen (poster-opdracht), een schietopdracht waar je totaal niets aan kunt zien en een joker-hunt zonder geld, waarbij een mol sowiesoe totaal geen belang heeft.

Mooie beelden, maar totaal niet bijdragend


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2017, 23:09:59 »
ik vind het vreemd dat de kandidaten zelf, ondanks dat bijna dit hele forum op thomas zit, voornamelijk op diederik zit.
ik heb echt het idee dat we iets zó simpels over het hoofd zien. en dat we teveel moeite doen om alles nu aan thomas te linken.
dit hierboven en ik wil gewoon niet dat thomas de mol is  ::rofl::


Snap ik wel. Nu Jeroen eruit is is het gewoon zo klaar als een klontje. Net als met Klaas vorig jaar (alleen was dat al in aflevering 2)

Ik zal vanaf nu dus niet echt meer hoeven molspeuren, maar gewoon hersenloos kijken

Dus ik zou het wel heerlijk vinden om in aflevering 10 alsnog verrast te worden...

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2017, 23:10:12 »
ik vind het vreemd dat de kandidaten zelf, ondanks dat bijna dit hele forum op thomas zit, voornamelijk op diederik zit.
ik heb echt het idee dat we iets zó simpels over het hoofd zien. en dat we teveel moeite doen om alles nu aan thomas te linken.
dit hierboven en ik wil gewoon niet dat thomas de mol is  ::rofl::


Een niet molloot vriendin van me zegt ook dat Diederik de mol s, iik zie het ook niet. Maar op het eind met test en executie zo'n dirigent gebaar, dat is dan wel weer vreemd...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #31 Gepost op: 4-02-2017, 23:10:33 »
in de openingsspeech van art zie je hem met zijn vingers spelen in een bepaald patroon,

aangezien we niets uit deze aflevering qua opdrachten kunnen halen, doen we dit maar met vage aanwijzingen in elk frame  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2017, 23:13:20 »
 ::rofl::

Het is wel een hele omslag. Van alles veel te vroeg weggeven in 2016 naar helemaal niets meer laten zien in 2017.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2017, 23:15:52 »
Fur Elise is Bagatelle 25 van Beethoven. En dan 4 keer... 25-4,


Bagatelle nr. 25 in a mineur, WoO 59
Bagatelle kort, licht muziekstuk
mineur is kleine terts of mol

Wat WoO 59 is weet ik niet.
Misschien een van de kenners hiet?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #34 Gepost op: 4-02-2017, 23:18:44 »
Wat WoO 59 is weet ik niet.


Werke ohne Opuszahl

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #35 Gepost op: 4-02-2017, 23:19:28 »
::rofl::

Het is wel een hele omslag. Van alles veel te vroeg weggeven in 2016 naar helemaal niets meer laten zien in 2017.

meer losse flodders die geen cohesie met elkaar hebben   ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #36 Gepost op: 4-02-2017, 23:20:42 »
Mooie aflevering! Vooral heel mooie televisie, het nachtelijke avontuur van Thomas en Jochem bijvoorbeeld, mooi in beeld gebracht!

De schietopdracht was vooral leuk voor de beelden die we in aflevering 10 zien. (Wie gaat alle schietclubs van Nederland en België langs met de vraag of Thomas langs is gekomen? ;D) De jokers was een mooie opdracht maar geen Mol-ding, hoewel Thomas wel opvallend zenuwachtig leek - doet hij alsof hij niet met geheimen om kan gaan? En de posteropdracht, daar heeft de Mol hooguit één poster voorbij gelopen óf misschien tijd gerekt, maar ook dat kunnen we niet uit de montage halen, helaas.

Vier keer Für Elise van Beethoven, morgen uitzoeken waarom....
Was mooi geweest als 't vorige week voorbij was gekomen. Dat was de verjaardag van Elise :D

Misschien is het een tip dat we moeten gaan puzzelen met muzieknoten, net als in seizoen 4?
...óf niet!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #37 Gepost op: 4-02-2017, 23:25:26 »
Werke ohne Opuszahl

Dank je Hulpmol  :D

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2017, 23:29:56 »

De schietopdracht was vooral leuk voor de beelden die we in aflevering 10 zien. (Wie gaat alle schietclubs van Nederland en België langs met de vraag of Thomas langs is gekomen? ;D)

Maar waarom zou de Mol moeten leren missen? Dat had ik hem met mijn twee linkerhanden ook wel kunnen leren. Toch zou het me niet verbazen als we zoiets aan het eind te zien krijgen. Net als met Milouska, die we in een flashback in een garage zagen prutsen aan een auto terwijl ze trots meldde dat ze leerde een auto onklaar te maken. En dat terwijl er in de opdracht op het circuit van Salta helemaal geen auto werd gesaboteerd - gelukkig maar, zou ik denken - en deze 'voorbereiding' dus helemaal geen waarde had voor het al dan niet doen slagen van de opdracht.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 23:34:41 door Michmol »
Woosie down?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2017, 23:47:49 »
Dan bij de (mineur) mol ook maar een kruis  ;)