Auteur Topic: Aflevering 5 - 'teugels in handen'  (gelezen 34947 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2017, 23:50:06 »
Bagatelle nr. 25 in a mineur, WoO 59
Bagatelle kort, licht muziekstuk
mineur is kleine terts of mol
 
Enkele puzzelsynoniemen van bagatel (oorspr. bagatelle) volgens het puzzelwoordenboek:
bijzaak, schijntje, beuzelarij, futiliteit, peulenschil, wissewasje.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2017, 00:05:36 »
Hiermee kunnen we dus helemaal niks.tuurlijk is dit  voor de kandidaten super om te doen, is de natuur adembenemend mooi daar en hangt er een Prima sfeer.
MAAR ik vind zelfs de beelden niet mooi, uniek etc. en er valt gewoon niks te speuren.

Follow the money? Welk geld
Hints? Waar dan? Daar op die 754 e boom.

Enige wat me bijbleef de beweging van diederik. Maar tevens ook diederik die de enige geslaagde opdracht van vandaag prima stuurt, met als resultaat 2000 euro.
Tevens lijkt het of er een c in de boom hangt bij de test van sanne.

Verder ga dit niet de afl worden die ik me lang zal herinneren. : ::ohno::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2017, 00:30:02 »
'Teugels in handen' ... we kunnen de 'spiegelende' of 'dubbele klinkers'-theorieen wel definitief overboord gooien nietwaar?

Ah, toch iets gevonden:
teu-gel-sin-han-den... elke TWEEDE is een klinker  8)  ;)

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2017, 00:35:14 »
Dubbele letters in de titels kunnen inderdaad overboord.
Maar vergeet niet dat in elke titel: D (E)N A zat. Wat wellicht een verwijzing naar de tweelingentheorie is.

Offline Aryogaton

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2017, 00:44:31 »
Weer een visueel spektakel, maar helaas was het qua audio niet zo... Wat een rommeltje met de biechten...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2017, 00:45:07 »
Hiermee kunnen we dus helemaal niks.tuurlijk is dit  voor de kandidaten super om te doen, is de natuur adembenemend mooi daar en hangt er een Prima sfeer.
MAAR ik vind zelfs de beelden niet mooi, uniek etc. en er valt gewoon niks te speuren.

Follow the money? Welk geld
Hints? Waar dan? Daar op die 754 e boom.
Ben het grotendeels wel met je eens: prachtige natuur- en sfeerbeelden, maar te puzzelen en te speuren valt er weinig, zo op het eerste gezicht.
Ik ben benieuwd naar het volgende dagboek van de Mol, misschien valt daarmee (voor mij dan) weer iets écht leuks te doen, in combinatie met wat er nu te zien en te horen was.

Wel vind ik het aardig dat je in deze aflevering iets meer groepsgedrag ziet. Komt aangenaam op me over, er valt uit de reacties op elkaar mogelijk wat te halen. Maar vooral heb ik daarbij niet het idee als kijker voor kleuter te worden versleten, zoals dat wel het geval is bij de veelvuldige registraties/orkestraties van 'bondjes'.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2017, 01:06:40 »
Dubbele letters in de titels kunnen inderdaad overboord.
Maar vergeet niet dat in elke titel: D (E)N A zat. Wat wellicht een verwijzing naar de tweelingentheorie is.

Zijn ook wel letters die heel veel in het Nederlands voorkomen... ;) dus ook weer niet enorm opvallend

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2017, 01:58:49 »
Mooie aflevering, fijn dat er eindelijk geluisterd is en back to basic is gegaan. De kandidaten bij Moltalk zeiden het ook, dat ze het een verademining vonden dat er weer eens ouderwets gekampeerd werd ipv die overdreven luxe.

De sfeer was prachtig, de aflevering zat op zich goed in elkaar, maar er viel inderdaad weinig te speuren.

Volgende week gaan ze grasmaaien.....

Ik vind de opdrachten tot nu toe best goed/ok, maar grasmaaien? Ik wil mysterie, spanning, en denkopdrachten zien...Of een meet the mole.

Maar nee, weer iets met paarden, en dan grasmaaien. Ik ga het maar even afwachten en zien.. :-X ::tandpastasmiley::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2017, 06:02:43 »
Vond het wel fijn, kabbelende aflevering. Alleen jammer dat er geen ruimte was voor de mol waardoor wij niets met de opdrachten kunnen.

Wat me het meest op is gevallen is dat veel zaken die als duidelijke hint gezien kunnen worden, dat niet zijn. Jeroen zat vorige week naast stoel 17 bijvoorbeeld.

Waren wel wat dingskies te zien die iets of niets kunnen zeggen..
De dubbele aa in de titels kan overboord maar 'dna' (d e n a) staat nog rechtop. Kan voor tweeling staan maar ook naar wetenschap verwijzen.

Het paard van de koerier is gebrandmerkt met een ruit en een j. Ruiten (kaarten) is in het engels 'Diamonds' Staat er D(iederik) J(ekel)? Die veel beslist wat betreft vuur maken, eten etcetera (teugels in handen) en de beste positie wil bij de posters (Sanne wordt door Jeroen naar voren geschoven).

Thomas pakt zelf envelop twee maar Diederik staat gespannen met een gezicht als een oorwurm te kijken hoe de enveloppen alle kanten op gaan. Had hij dat misschien anders gewild maar stak Thomas er een stokje voor? Als Thomas wist dat in envelop twee de begeerde opdracht zat, is het wel vreemd dat hij eerst bij Sanne gaat vissen of zij de andere envelop heeft, de jutezak aanvankelijk niet kan vinden en zo nerveus is. Hij is overigens absurd verbaasd bij de executie dat Jeroen eruit gaat.

Art zegt dat de mol onzichtbaar lijkt of de groep ziende blind is. Dat kan alleen naar Thomas verwijzen als het een verwijzing is. Of wellicht naar Diederik die een bak complimenten krijgt hoe goed hij de posters beschrijft. Je ziet ook dat de deelnemers die op Diederik zaten, meer gaan spreiden waar meer spreiden nu niet zo verstandig is.

Overigens denk ik dat Jochem alleen maar zegt dat hij op Diederik zit maar kan de groepsfoto van aflevering 5 zo snel niet gevonden krijgen. (We zien bij hem alleen dat de mol d ehanden langs de zij heeft op groepsfoto afl. 5)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 06:20:16 door cinner »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2017, 08:35:21 »
Hebben we het briefje gezien met de opdracht om zelf twee jokers te maken? Op het briefje van Sanne stond dat haar joker niet mee kon naar een volgende aflevering. Jochem houdt zijn joker, Thomas zet wel in. Zij hadden blijkbaar wel een keuze? Als kandidaat zou Jochem hier een enorme gok nemen en zichzelf op achterstand zetten van de rest. Hij weet dat Thomas een joker heeft en niet wat de anderen wel of niet hebben. Als Mol maakt het hem uiteraard niet uit.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2017, 09:16:44 »
Hebben we het briefje gezien met de opdracht om zelf twee jokers te maken?
Nee, is niet in beeld geweest

Op het briefje van Sanne stond dat haar joker niet mee kon naar een volgende aflevering.
Er staat niet dat het alleen voor deze aflevering is. Alleen dat de joker zal vervallen als ze betrapt wordt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2017, 09:19:28 »
Fur Elise anagram - fuselier geweerschutter

Zal wel niets zijn maar toch ?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2017, 09:23:33 »
Citaat
Er staat niet dat het alleen voor deze aflevering is. Alleen dat de joker zal vervallen als ze betrapt wordt

Excuus voor de verwarring. Heb gewoon een hele regel gemist    ::oink::

Dan staat er wel: "Deze joker kan niet doorgaan..." etc  ::rofl::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #53 Gepost op: 5-02-2017, 10:23:30 »
Tijdens de aflevering horen we Thomas ook iets klassieks fluiten. Is er een link te leggen met Für Elise? Wie herkent wat Thomas fluit?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #54 Gepost op: 5-02-2017, 12:24:19 »
Tijdens de aflevering horen we Thomas ook iets klassieks fluiten. Is er een link te leggen met Für Elise? Wie herkent wat Thomas fluit?


Hee! Ik dacht dat ik bij de start van de poster-opdracht gisteren een stukje uit Für Elise hoorde! Moest daarbij aan mol Elise denken, maar dacht dat ik dat wel verkeerd gehoord zou hebben. Eens even zoeken of ik het terug kan vinden.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #55 Gepost op: 5-02-2017, 12:27:42 »
Tijdens de aflevering horen we Thomas ook iets klassieks fluiten. Is er een link te leggen met Für Elise? Wie herkent wat Thomas fluit?


Aanvulling op mijn bericht hierboven:
JA!!! ::oink:: Vanaf 39:51 zet ie in. Het is maar 4 seconden ofzo, want om 39:56 is ook weer afgelopen en gaat het over in iets anders. ::vergroot::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #56 Gepost op: 5-02-2017, 12:29:05 »
JA!!! ::oink:: Vanaf 39:51 zet ie in. Het is maar 4 seconden ofzo, want om 39:56 is ook weer afgelopen en gaat het over in iets anders. ::vergroot::

Het is 4 keer te horen geweest Bubbeltje.
Er is in dit topic al meer over gepost.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #57 Gepost op: 5-02-2017, 12:33:30 »
Het is 4 keer te horen geweest Bubbeltje.
Er is in dit topic al meer over gepost.

Oh, oeps. Ik had nog niet het hele topic gelezen. ::vergroot:: ::rofl::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2017, 15:36:56 »
Tijdens de aflevering horen we Thomas ook iets klassieks fluiten. Is er een link te leggen met Für Elise? Wie herkent wat Thomas fluit?

Het komt me bekend voor maar ik zou het zo niet weten.
Wel weet ik dat de grootvader van Beethoven uit Belgie kwam (Mechelen), maar dat zal wel te vergezocht zijn   ::) ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 - 'teugels in handen'
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2017, 15:56:58 »
Mooie aflevering, met opdrachten waar meer mee te doen was geweest. Maar zo'n aflevering ertussen is ook wel goed, lijkt mij. En getuige het enorme aantal kijkers...
Ich bin ein Bärliner!