Auteur Topic: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'  (gelezen 47427 keer)

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #20 Gepost op: 11-02-2017, 21:29:56 »
In de test was één van de antwoorden die we zagen: Turbo, de hond van de mol.
Bij de andere antwoordopties stond gewoon een antwoord, zonder 'de mol' er achter.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het anders niet duidelijk was dat het op een hond ging, maar het kan ook een hint zijn...

Diederik heeft trouwens een hond die Turbo heet.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #21 Gepost op: 11-02-2017, 21:31:22 »
Manmanman, wat is Art toch een slechte acteur... Dat praatje bij de executie ::kots::
Woosie down?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #22 Gepost op: 11-02-2017, 21:32:05 »
Het hangt er vanaf hoe hard andere kandidaten op Thomas lijken en of je de specifieke vragen invult op Thomas of de meer algemene vragen (zoals geslacht).

Ik snap je niet helemaal... De mol verdenkt in dit stadium altijd een finalist en Thomas = mol dus Sanne finalist.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #23 Gepost op: 11-02-2017, 21:33:09 »
Ik snap je niet helemaal... De mol verdenkt in dit stadium altijd een finalist en Thomas = mol dus Sanne finalist.

Maar hoe kon Thomas weten dat Sanne op dat moment een finalist zou worden?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #24 Gepost op: 11-02-2017, 21:34:15 »
Leuke aflevering zeg ::bravo::

opdracht 1  van pop naar mens
opdracht 2 waar we allerlei mensen vooral slim zien doen
opdracht 3 met prachtige couleure locale ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2017, 21:34:25 »
Hij heeft over iedereen wat gezegd en achteraf is dat van sanne ingevoegd

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2017, 21:34:43 »
Oké ik geef toe: ben aan het twijfelen geslagen over de mol......
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2017, 21:35:45 »
Ik snap je niet helemaal... De mol verdenkt in dit stadium altijd een finalist en Thomas = mol dus Sanne finalist.

Als Sanne 12 op Jochem zet, 5 op Diederik en 3 op Thomas en Thomas is de Mol dan wil dat niet zeggen dat je nooit de test als slechtste kan maken. Als iemand anders op Imanuelle en Jochem invult en die kiest 'De Mol is een man', 'De Mol maaide gras' en 'De Mol vond geld op de rodeo' en Sanne heeft dezelfde 3 vragen op Thomas gekozen dan hebben ze beide 3 vragen op de Mol ingevuld.

Ze moet duidelijker op Thomas zitten om deze mogelijkheid uit te sluiten.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2017, 21:36:31 »
Maar hoe kon Thomas weten dat Sanne op dat moment een finalist zou worden?

Én.... Is Thomas de Mol wel? Ik ben nu in ieder geval zekerder dan vorige week dat hij het niet is...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2017, 21:41:12 »
Ik vond het een leuke en originele aflevering! ::bravo::

Thomas viel deze aflevering niet op als mol, maar hij kan best het één en ander gedaan hebben natuurlijk.

In de eerste opdracht is hij met Sanne diverse enveloppen voorbij gelopen en is er ook 2 keer mingeld gepakt, terwijl het erop leek dat ze het heel goed in hun hoofd hadden zitten.

Bij de grasmaaier zitten er twee mensen live mee te kijken en kan de mol dus weinig doen.

Bij de derde opdracht vindt hij (eigenlijk) niets. Het hoogste bedrag is helemaal niet gevonden. Misschien is die button wel door de mol afgepakt, à la Kees in trein? Zou leuk zijn voor de terugblikaflevering...

Ik stap die Thomas-tunnel nog niet uit.  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2017, 21:41:29 »
Leuke aflevering. Vooral de eerste twee opdrachten. Met al die niet-getoonde schermen werd het nu wel zo schimmig dat ik sterk het vermoeden heb dat er sowieso niemand door zou gaan, dus ook als het rode scherm er eigenlijk nog tussen zat. Maar goed, dat zullen we nooit weten. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2017, 21:41:49 »
Manmanman, wat is Art toch een slechte acteur... Dat praatje bij de executie ::kots::

Het is misschien een hint naar Jochem. Art doet zich voor als Praatjesmaker. ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2017, 21:42:28 »
Hm. Dat er een aflevering zou komen zonder afvaller was te verwachten. Hoe zeker weten dat alles wat we gaan zien groen is als een kandidaat in plaats van de Mol twee schermen mag uitsluiten?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #33 Gepost op: 11-02-2017, 21:43:56 »
Als Sanne 12 op Jochem zet, 5 op Diederik en 3 op Thomas en Thomas is de Mol dan wil dat niet zeggen dat je nooit de test als slechtste kan maken. Als iemand anders op Imanuelle en Jochem invult en die kiest 'De Mol is een man', 'De Mol maaide gras' en 'De Mol vond geld op de rodeo' en Sanne heeft dezelfde 3 vragen op Thomas gekozen dan hebben ze beide 3 vragen op de Mol ingevuld.

Ze moet duidelijker op Thomas zitten om deze mogelijkheid uit te sluiten.

Ik snap het al. Ik heb het niet over de testuitslagen, ik bedoel dat de productie de mol in dit stadium altijd een finalist laat verdenken (ze monteren er gewoon de juiste testbiecht onder). Dit om de mol een geloofwaardige kandidaat te laten lijken die doorgaat op basis van goede test ipv mol.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #34 Gepost op: 11-02-2017, 21:44:39 »
Een apart moment aan het einde van de laatste opdracht. Thomas vindt de laatste badge-drager net buiten de tijd en begint met haar een nogal 'awkward' geacteerd gesprek: "I recognise you! I saw you before, somewhere?", terwijl hij naar haar wijst. Precies op dat moment is Thomas te zien in de reflectie van de zonnebril van deze dame. Herkent (to recognise) Thomas hier de mol, oftewel zichzelf?



Wellicht een hint die ook aansluit op de tweeling-theorie? (Dit deed me overigens ook denken aan die keer dat Kees in de bril van Tanja te zien was een aantal seizoenen terug)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2017, 22:03:11 door Zuurkool »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2017, 21:46:59 »
Hele leuke aflevering weer ::bravo:: Thomas was niet heel verdacht deze week, zou het dan toch...?  ::oink::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #36 Gepost op: 11-02-2017, 21:48:14 »
Ik snap het al. Ik heb het niet over de testuitslagen, ik bedoel dat de productie de mol in dit stadium altijd een finalist laat verdenken (ze monteren er gewoon de juiste testbiecht onder). Dit om de mol een geloofwaardige kandidaat te laten lijken die doorgaat op basis van goede test ipv mol.

Ah, nu snap ik jou ook. Ben het met je eens. ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #37 Gepost op: 11-02-2017, 21:49:04 »
Bij de grasmaaier zitten er twee mensen live mee te kijken en kan de mol dus weinig doen.

Dan had Thomas er dus voor moeten zorgen bij die andere groep te komen. Beetje slap argument dit!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #38 Gepost op: 11-02-2017, 21:51:19 »
Ligt het aan mij of is WIDM echt versimpeld? Zulke simpele opdrachten zonder ook maar 1 psychologische laag.....

My god, precies wat ik dacht. Leuk seizoen, ECHT, maar de opdrachten. Er zit totaal geen dubbele laag in.

Kan de locatie nog zo mooi zijn zoals bij opdracht 3. Zoeken naar iemand met een button, doorbellen en ok er KAN gemold worden door bijv als mol snel alle lage bedragen door te bellen maar dat werd niet gedaan.
Opdracht 2 grasmaaien. kon amper gemold worden, en wat Diederik daar deed was (als ie de mol is) gewoon een wanhopige poging tot de opdrachten verpesten.

Opdracht had was wel grappig maar ik had meer verwacht. Volgende week komen er wel toffe opdrachten aan zag ik in de vooruitblik ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #39 Gepost op: 11-02-2017, 21:53:07 »
Én.... Is Thomas de Mol wel? Ik ben nu in ieder geval zekerder dan vorige week dat hij het niet is...
Daarom heet aflevering natuurlijk 'wijzer worden?'  ::vergroot:: :P