Auteur Topic: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'  (gelezen 47423 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #60 Gepost op: 11-02-2017, 23:01:05 »
Niemand bij Moltalk zit op Thomas en ik geloof niet dat de kandidaten/gasten daar zijn ingeseind over wie de mol zijn...



Ik heb vanmiddag wat reacties op FB zitten  lezen en daar zie ik veel Diederik  en Jochem verdenkers. Ook Sanne wordt genoemd  en er zijn reacties  van mensen  die vorige  week in de app al hun punten zijn kwijtgeraakt door  de exit van Jeroen.

Kortom  niet iedereen verdenkt Thomas.

Ik blijf nog wel  in de Thomas tunnel.  ::jaja::

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #61 Gepost op: 11-02-2017, 23:20:00 »
Jongens, ik vind Thomas deze aflevering nog echt alleen maar goede dingen doen. En Diederik doet raar. Help




Nee hoor, hij zegt dat het de rechtse enveloppe moet zijn tijdens de ondergrondse opdracht,terwijl het de linkse was.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #62 Gepost op: 11-02-2017, 23:26:24 »
Hm. Dat er een aflevering zou komen zonder afvaller was te verwachten. Hoe zeker weten dat alles wat we gaan zien groen is als een kandidaat in plaats van de Mol twee schermen mag uitsluiten?

Het kan natuurlijk ook zijn dat met de mol wordt afgesproken dat die de test hoe dan ook het slechtst maakt. De mol beantwoordt dan alle vragen fout, maar kan nooit naar huis... Iedereen een groen scherm...

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #63 Gepost op: 11-02-2017, 23:27:09 »
Thomas en Sanne zeggen na de executie tegen elkaar dat ze, in tegenstelling tot de overige drie, wijzer zijn geworden door de uitslag/ gang van zaken. Iemand een idee over welke "winst" deze twee het hier hebben?

Online lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #64 Gepost op: 11-02-2017, 23:28:22 »
Ze weten nu dat Ima op Diederik zit
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #65 Gepost op: 11-02-2017, 23:30:40 »
Thomas en Sanne zeggen na de executie tegen elkaar dat ze, in tegenstelling tot de overige drie, wijzer zijn geworden door de uitslag/ gang van zaken. Iemand een idee over welke "winst" deze twee het hier hebben?

een beetje losse winst is het wel, je weet alleen dat jij niet degene bent die eventueel zo afvallen als je de test open had gespeeld, maar dat weet je van tevoren niet dus het feit dat je hierin bevoordeeld bent is een illusie.

Sanne en Thomas denken in dit geval dat ze meer informatie hebben omdat hun verdenkingen dan kloppen, zoals hierboven gezegd klopt dit niet.
vandaar misschien ook die vraagteken na wijzer worden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2017, 23:31:18 »
Ze weten nu dat Ima op Diederik zit

Ja precies, dat had ik nog niet bedacht maar is natuurlijk een logische conclusie.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2017, 23:33:08 »
Ze weten nu dat Ima op Diederik zit

dit kan ook dan mijn eeuwig durend verhaal  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2017, 23:45:12 »
Ik vond het een heerlijke aflevering met leuke opdrachten.
De groep was ook ontspannen en heb veel gelachen.

Heb wel het gevoel dat we bedonderd worden door de regie. Alle kandidaten zitten al op 1 en dat is zeer waarschijnlijk Thomas. Vandaar ook de ontspannen sfeer in de groep denk ik, iedereen weet het en nu is het zaak om zoveel mogelijk feitjes te gaan stampen. Het gelach, de luchtigheid, het voelde beetje aan als toen bij de theeplantage-opdracht 2015 en Chris met zijn slappe lach ::rofl::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #69 Gepost op: 12-02-2017, 01:30:58 »
In de test was één van de antwoorden die we zagen: Turbo, de hond van de mol.
Bij de andere antwoordopties stond gewoon een antwoord, zonder 'de mol' er achter.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het anders niet duidelijk was dat het op een hond ging, maar het kan ook een hint zijn...

Diederik heeft trouwens een hond die Turbo heet.



Turbo is de hond van Diederik, niet van Jochem. http://dekennisvannu.nl/site/special/Slimme-dieren-/13#!/

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #70 Gepost op: 12-02-2017, 01:54:16 »
Het kan natuurlijk ook zijn dat met de mol wordt afgesproken dat die de test hoe dan ook het slechtst maakt. De mol beantwoordt dan alle vragen fout, maar kan nooit naar huis... Iedereen een groen scherm...

Dat vraag ik me. Is het niet zo dat het testresultaat van de Mol buiten mededinging is en de kandidaat die de test het slechtste maakt een rood scherm krijgt? Dus ongeacht wat de Mol invult?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2017, 01:57:11 »
Dat vraag ik me. Is het niet zo dat het testresultaat van de Mol buiten mededinging is en de kandidaat die de test het slechtste maakt een rood scherm krijgt? Dus ongeacht wat de Mol invult?

Ja. Er zijn al Mollen geweest die achteraf hebben verteld hoe ze hun test invulden en daaruit kan je volgens mij concluderen dat ze de test van de Mol niet meerekenen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2017, 02:19:57 »
Als de deelnemers in het hotel zijn aangekomen, wordt kort de telefoon van Jochem in beeld gebracht. Je ziet een foto op zijn telefoon. Iemand een idee wat dit moet voorstellen? (Even terugkijken: in het hotel nog voordat de eerste opdracht wordt gespeeld)
Je ziet jochem eerdt op een afstandje staan,en dan even kort ingezoomed op zijn telefoon. Ik vraag mij dan af waarom de cameraman even een shot van zijn telefoonmaakt.. zit daar een hint in?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2017, 06:52:01 »
In elk geval kan de mogelijke titelhint de prullenbak in. Heb het vermoeden dat de regie bewust hier op aan heeft gestuurd (dat we dat als hint zouden ontdekken). Een klein beetje wraak op de molloten ;)

Wat ik eigenlijk het meest verdacht vond was het gesacherijn van Diederik. Hij lijkt compleet met zijn verkeerde been uit bed gestapt. Krijgt hij ook nog een sneer van Imanuelle; als hij vraagt minder door te geven over de porto zegt ze gewoon: we zijn niet helemaal achterlijk Diederik"  ::rofl::

Heb niet het gevoel dat ik veel wijzer ben geworden. Thomas maakt een foutje bij de enveloppen en spreekt veel over o l m en mol. Tegen de vrouw met een button zegt hij "volgens mij herken ik u" en dat zou hij gezegd kunnen hebben tegen zijn weerspiegeling in haar zonnebril. Ik zag hem ook nog langs een spiegel wandelen. Than again lijkt hij oprecht verbaasd in de eerste opdracht dat het groepje van drie in het donker lopen en echte poppen zien, maakt hij de letters in het maaiveld duidelijk zat (en als de mol in die groep zat, wil je de eerste letter verkloten lijkt me), komt het overslaan van 10 euro en erg laat vindne van 100 euro nou ok weer niet echt mollerig over en zat ik al niet in de Thomas tunnel.

Zat wel in de Diederik tunnel en hij laat vreemd gedrag zien. Toch heb ik het gevoel dat dat gedrag meer voortkomt uit slaapgebrek, een verlengd ochtend humeur en aangesproken worden op betweterigheid.

Heb wel het idee dat ik Sanne, Imanuelle en Jochem kan afstrepen. Nou ja, dan ben ik toch wel wat wijzer geworden eigenlijk  ;D


Als de deelnemers in het hotel zijn aangekomen, wordt kort de telefoon van Jochem in beeld gebracht. Je ziet een foto op zijn telefoon. Iemand een idee wat dit moet voorstellen? (Even terugkijken: in het hotel nog voordat de eerste opdracht wordt gespeeld)
Je ziet jochem eerdt op een afstandje staan,en dan even kort ingezoomed op zijn telefoon. Ik vraag mij dan af waarom de cameraman even een shot van zijn telefoonmaakt.. zit daar een hint in?

Viel me ook op. Hij lijkt verfrommeld wasgoed in beeld te hebben en daar het kledingstuk bij te zoeken(?)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2017, 08:22:13 »

Heb wel het idee dat ik Sanne, Imanuelle en Jochem kan afstrepen.

Dat doe ik na deze aflevering met je mee. Sanne gooit met 1 "S" 500 euro in de pot, Ima wil te graag het privilege voor 500 euro en Jochem kan volgens mij niet weten op het moment dat hij 750 euro doorgeeft de verzekerde bedragen al binnen zijn.

Wat mij betreft blijven de subtielere Thomas en de meer in your face Diederik over....

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2017, 08:47:41 »
Ik ben serieus niks wijzer geworden deze aflevering. Ik snap app beredenaties naar Thomas maat het komt op mij over als zoeken naar iets dat er niet is. Ook al is hij mijn mol. Diederik de enige hier die echt molacties poogt, verklaart ook zijn chagrijn omdat niks lukt.....Ik ben in de war.
Meer L

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2017, 10:05:50 »
Als de deelnemers in het hotel zijn aangekomen, wordt kort de telefoon van Jochem in beeld gebracht. Je ziet een foto op zijn telefoon. Iemand een idee wat dit moet voorstellen? (Even terugkijken: in het hotel nog voordat de eerste opdracht wordt gespeeld)
Je ziet jochem eerdt op een afstandje staan,en dan even kort ingezoomed op zijn telefoon. Ik vraag mij dan af waarom de cameraman even een shot van zijn telefoonmaakt.. zit daar een hint in?


Online lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2017, 10:18:44 »
Ik dacht alleen een hulpmiddel om de was te sorteren  ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2017, 10:42:48 »
Niemand bij Moltalk zit op Thomas en ik geloof niet dat de kandidaten/gasten daar zijn ingeseind over wie de mol zijn...


Ik was gisteren bij Moltalk te gast, en heb echt het idee dat ik de enige was die Thomas verdenkt.
Ik heb een kleine enquette gehouden en meerendeel zit op Diederik
Wat me wel opvalt is dat theorieen opgedaan uit mogelijke aanwijzingen van de regie direct worden afgekapt. Thomas wordt (bewust?) volledig uit de wind gehouden
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2017, 10:47:37 »
Je was niet de enige  ::joehoe::

Het viel me wel op dat, toen we allemaal door elkaar mochten roepen wie onze mol was, er allemaal verschillende namen klonken.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 10:56:19 door Floortje »