Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark  (gelezen 24633 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2017, 07:37:52 »
Citaat
Thomas. Die is de duidelijke kink in de kabel waardoor degenen na hem (Ima en Diederik) geen een antwoord krijgen maar Jochem en Sanne 4 antwoorden kunnen noteren.

Eens!

De montage maakt er nog meer chaos van dan het al is. Je hebt geen idee wat er in welke volgorde gebeurt als eenmaal ontdekt is dat er sprake is van een keten. We weten wel hoe het begon en wat het eindresultaat is.

We zien en horen Jochem en Sanne, we zien Diederik klooien, we horen Thomas met een vraag. Thomas pleit zichzelf vrij door te zeggen, dat hij ontdekte dat Jochem alleen Sanne hoorde en hij alleen Jochem. Dan zijn er overigens al bijna zeven minuten om. Dat begint op het begin van een keten te lijken, maar eigenlijk verkloot Thomas het meteen weer door in de porto te vragen: "Wie hoort mij?" In de wetenschap dat iedereen maar één iemand hoort, weet hij ook dat er geen antwoord komt. Hij weet dat Jochem alleen Sanne hoort en hij alleen Jochem hoort. Hij weet dus ook dat het antwoord op de vraag "Wie hoort mij?" niet Jochem kan zijn en hem dus op deze manier niet zal bereiken. Uiteindelijk lijken het me Diederik en Sanne, die zichtbaar en hoorbaar snappen dat het een cirkel is.

Daarna is het zo goed als volledige chaos, al zijn er natuurlijk kleine dingetjes. Jochem zegt duidelijk op de vraag van Imanuelle (die via Diederik en Sanne correct bij hem aankomt): "Dan zou ik eten een pitabroodje..." Thomas kijkt erg moeilijk op zijn lijst: "Wat ligt er onder het bed van Jochem... Een pitabroodje..." Geen logisch vervolg op wat Jochem zei, aangezien die zijn zin begon met: "Dan zou ik eten..." Thomas weet daarna niet meer van welk liedje hij emotioneel wordt. Hij geeft wel een vraag door over welke datum belangrijk is voor Imanuelle. Daarna liegt Thomas dat hij geen enkel antwoord heeft doorgekregen. Hij geeft wel door dat hij emotioneel wordt van klassieke muziek. De vraag over de drie favoriete nummers komt weer terug bij Thomas.

De uitleg is matig, de vragen niet eenduidig. Wie heeft Sanne ingevuld? Dat is echt op twee manieren uit te leggen en zorgt eerder voor meer verwarring dan voor antwoorden. Jochem heeft uiteindelijk vier goede antwoorden genoteerd. Keurig op een totaal van vijf. De antwoorden moet hij via Sanne gekregen hebben, die ze weer van Diederik heeft. Sanne heeft één antwoord, Diederik nul. De keten lijkt dus hoofdzakelijk te breken tussen Jochem en Diederik. Diederik geeft wel vijf antwoorden door voor de twee mensen voor hem, maar krijgt niets aan antwoorden van Imanuelle. We weten nu dat Imanuelle niet de mol is en moeten dus maar aannemen dat zij de antwoorden niet van Thomas heeft gekregen. De kans dat dat aan mol Jochem ligt, is ook klein omdat Jochem wel vier goede antwoorden noteert. Jochem krijgt die antwoorden van Sanne etcetera... De keten is dus het meest of het vaakst gebroken bij Thomas. Dat degene die het verst van Thomas af staat de meeste antwoorden heeft, lijkt me dan ook geen toeval. Als Thomas al iets doorgeeft, dan is het voor Jochem. Die staat het verste weg en dus is de kans in verhouding het grootst dat er onderweg iets misgaat.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #41 Gepost op: 19-02-2017, 08:33:54 »
Ik heb (ook) de uitleg gemist. In de Belgische variant legt de presentator in voice over uit wat de bedoeling is, zoals met de beestenboel. Voor de kijker wordt het dan veel leuker om te speuren.

De vragen op welke mol zat die en die hebben een psychologische onderlaag.
Wil iedereen dat vrijgeven? Jochem loog daarover... Misschien om zijn eigen positie veilig te stellen
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #42 Gepost op: 19-02-2017, 08:48:32 »
Ik ben wel benieuwd wat het favoriete stripfiguur van Sanne is.

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2017, 10:24:19 »
Die vraag over wie wie heeft ingevuld bij de test... het lijkt wel of ze daar vrij makkelijk èn eerlijk antwoord op geven. En het antwoord wordt ook gewoon doorgegeven via de porto's. Maar dat is toch heel waardevolle informatie?!

Ik zou het voor mezelf houden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2017, 11:04:57 »
Ima:
1. Guilty Pleasure van Thomas? -> bingewatchen
2. Diederiks Mol bij laatste test?
3. Favoriete stripfiguur van Sanne?

4. Wat zou Jochem voor de rest van zijn leven eten? -> Spareribs van Gaia
5. In welke serie zou Thomas de hoofdrol willen spelen?

Thomas
1. Wat ligt er onder het bed van Jochem?
2. Imanuelles Mol bij laatste test? -> Diederik zegt Ima, Jochem zegt Sanne?
3. Heeft diederik tatoeages, hoeveel en wat? -> 1 op bovenbeen einstein, 1 op onderbeen wetenschap
4. Top 3 lievelingsnummers Ima -> Techno, Top 40, HDM
5. ??

Jochem
1. Eerste kus Diederik? -> Femke, 19
2. Van welk liedje wordt Thomas emotioneel? -> Klassieke muziek
3. Bijzondere datum voor Ima? -> 1 april, jarig
4. Sannes mol bij laatste test? -> Diederik
5. Thomas mol bij laatste test -> Sanne

Sanne
1. ??
2. Wat bestelt Jochem het liefst bij de chinees? -> Babi pangang
3. Favo formule van Diederik? -> einsteinformule
4. ??
5. ??

Diederik
1. Met welk dier kan Ima zich identificeren?
2. Waar heeft Sanne spijt van en waarom? -> Jatten van tijdschrift toen ze 15 was

3. ??
4. ??
5. ??

Oranje - niet ingevuld
Groen - goed
Rood - fout
Paars - weet ik niet

6 goede antwoorden tot nu toe, nog 2 nodig. Jochem heeft er nog 1 goed beantwoord, maar geen idee welke. Ook Thomas heeft er nog 1 goed beantwoord.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 11:57:20 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2017, 11:11:27 »
Bij terugkijken valt mij op dat Imanuelle, Diederik en Sanne de hele opdracht door geen idee hebben wie hen aan de andere kant van de portofoon hoort, maar dat Jochem en Thomas dit op een gegeven moment wel menen te weten. Als duidelijk wordt dat het een cirkeltje is, zegt Imanuelle: "Jochem ik heb het idee dat jij mij kan horen, en volgens mij kan Thomas jou horen". Het tweede klopt, het eerste niet. Diederik wil vervolgens de keten duidelijk krijgen, maar dat lukt hem, zeg maar gerust tot zijn wanhoop, niet. De mol werkt blijkbaar niet mee. Ima geeft haar vragen en antwoorden verder door met: "Ima aan iemand".

Voorbeeldje Jochem: "Ik heb nog twee antwoorden nodig, Thomas". En even later Thomas: "Imanuelle geeft jij überhaupt iets door of niet?". En ook hierna is iets dergelijks nog van allebei een keer te horen.

Hoe kunnen Jochem en Thomas allebei zo zeker zijn van hun zaak? Dat Thomas voorkennis zou hebben is gezien alle verdenkingen op hem niet niet zo gek, maar dat Jochem weet dat hij tegen Thomas spreekt, begrijp ik niet. (Toch een tweeling-mol? ???)

EDIT: Het zou natuurlijk kunnen dat Jochem klakkeloos aanneemt dat het "idee" van Imanuelle klopt. In dat geval is Thomas de enige die (afgaande op de beelden) niet kon weten tegen wie hij praat maar dat toch lijkt te weten, en laat hij zien dat hij voorkennis heeft.

EDIT2: Nee, dat kan natuurlijk ook weer niet, want Jochem hoort Ima's idee helemaal niet (tenzij via Sanne en Diederik). Dus het blijft mij een raadsel hoe met name Jochem erbij komt zich rechtstreeks tot iemand te richten. Het is Diederik niet gelukt de keten duidelijk te krijgen, en die is toch niet de domste... Dus hoe weten Jochem en Thomas dan allebei wel tegen wie ze spreken? Iemand enig idee?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 11:42:47 door Newbie2 »

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2017, 13:12:41 »
In dit overzicht heb ik de vragen en antwoorden gezet, en waar het (volgens de montage weliswaar) is vastgelopen bij sommige, daar staat dan ter verduidelijking een kruis. De pijlen van Ima lopen uiteraard door naar Diederik.

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2017, 13:23:25 »
Wat een gaaf overzicht !! Ben jij vannacht wel naar bed geweest? ::rofl:: ::rofl:: ::ok::

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #48 Gepost op: 19-02-2017, 13:26:40 »
Wat een gaaf overzicht !! Ben jij vannacht wel naar bed geweest? ::rofl:: ::rofl:: ::ok::

Haha  ::rofl::
Ja, met Femke

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2017, 13:32:47 »
Mis ik de vraag...Wat is het favoriete dier van Thomas?


Volgens mij is deze ook voorbij gekomen

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2017, 13:35:43 »
Haha  ::rofl::
Ja, met Femke
Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde zeggen ::rofl::

Maar goed overzicht! Knap gemaakt

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2017, 13:53:46 »
Heel mooi overzicht. En als ik het goed interpreteer, heeft Thomas het juist erg goed gedaan, zelfs het beste samen met Ima. Hij noteert 1 goed antwoord en geeft 2 goede antwoorden door aan Ima, dus hij is direct (mede)verantwoordelijk voor de helft van het geld (nog afgezien van de andere 3 vragen die hij ook correct doorspeelt). En hij blokkeert slechts eenmaal.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2017, 14:39:15 »
Welke  klassieke(?) muziek werd er gespeeld tijdens deze opdracht? Of is daar een apart topic voor ? Ik kan het niet vinden....
...maar soms even niet :)

Offline oliebollo

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2017, 15:16:06 »
Imanuelle had EDM gezegd als favoriete muziek, en ergens in de keten is dat naar HDM veranderd.
Volgens mij was het Thomas waarbij ik het hoorde, kan iemand dit bevestigen? Hazelhoff De Mol?

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2017, 15:17:49 »
In dit overzicht heb ik de vragen en antwoorden gezet, en waar het (volgens de montage weliswaar) is vastgelopen bij sommige, daar staat dan ter verduidelijking een kruis. De pijlen van Ima lopen uiteraard door naar Diederik.

Mooi, overzicht, maar er mist één goed antwoord: ze hebben namelijk 800 euro verdiend.

Het was Jochem die van EDM HDM maakte. Thomas keek daar raar van op. Ik weet niet of Thomas dat heeft gecorrigeerd en of het uiteindelijk is goedgeteld.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2017, 16:09:00 »
Mooi, overzicht, maar er mist één goed antwoord: ze hebben namelijk 800 euro verdiend.

Dat klopt, want in dit overzicht staat enkel wat ik uit de montage kon opmaken en ervan uitgaand dat alle vragen die van de persoon op wie de vraag gericht was juist zijn geantwoord. En daaruit blijkt dat er minimaal 7 juiste antwoorden zijn doorgekomen. Één van de kruisjes zal dus niet kloppen, maar welke dat zullen we nooit weten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2017, 18:40:23 »
Mooie opdracht, die eigenlijk al vanaf het begin gedoemd was geweest te mislukken. Knap nog dat er überhaupt geld is verdiend!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2017, 19:25:26 »
Vragenlijst Imanuelle:

1) Wat is de guilty pleasure van Thomas? -> Bingewatchen
2) Wie heeft Diederik als mol ingevuld bij de laatste test?
3) Wat is het favoriete stripfiguur van Sanne?
4) Als Jochem nog maar 1 ding zou mogen eten voor de rest van zijn leven, wat zou dat dan zijn?
-> Spareribs van Gaia
5) In welke serie zou Thomas de hoofdrol willen spelen?


Vragenlijst Diederik: (bij minuut 9:09 a 9:10 in beeld, in de gedownloade aflevering)

1) Wat was Sanne's favoriete speelgoed?
2) Wie heeft Jochem als mol ingevuld bij de laatste test?
3) Wat zou Thomas doen met een miljoen?
4) Met welk dier kan Imanuelle zich identificeren?
5) Wat was het eerste dat Sanne kocht van haar eigen geld?



Vragenlijst Sanne: (na 8:44 minuten in beeld, in de gedownloade aflevering)

1) (een hele lange vraag)
2) Wie heeft Thomas als mol ingevuld bij de laatste test? -> Sanne (komt niet terug want tijd is op)
3) Wat besteld Jochem het liefst bij de Chinees? -> Babi Pangang (niet zeker dat dit terugkomt bij Sanne)
4) (een korte vraag, slechts 5 of 6 woorden, of misschien de Chinees vraag)
5) Wat is de favoriete wetenschappelijk formule van Diederik? -> E=MC2


Vragenlijst Jochem:

1) Van wie kreeg Diederik de eerste zoen en hoe oud was hij? -> Femke, 19 jaar
2) Wie heeft Sanne als mol ingevuld bij de laatste test? -> Diederik
3) Van welke liedje wordt Thomas emotioneel? -> Klassieke muziek (niet zeker dat dit terugkomt bij Jochem)
4) Welke datum is bijzonder voor Imanuelle? -> 1 april, jarig
5) Waar heeft Sanne spijt van in haar leven en waarom? -> tijdschriften jatten op haar 15e
(vraag 5 wordt in beeld gesteld door Diederik, maar is waarschijnlijk afkomstig van Jochem)


Vragenlijst Thomas:

1) Wat ligt er onder het bed van Jochem?
2) Wie heeft Imanuelle als mol ingevuld bij de laatste test?
-> Diederik, Jochem geeft uiteindelijk Sanne door
3) Heeft Diederik tatoeages? Zo ja, hoeveel en wat stelt het voor? -> Bovenbeen Einstein, onderbeen wetenschap (niet zeker dat het terugkomt bij Thomas)
4) Wat is de top 3 lievelingsnummers van Imanuelle? -> Techno, HDM (wat is dat?, vraagt Thomas zich af), Top 40
5)

Groen: Staat letterlijk zo geformuleerd op de vragenlijst, en ook op het juiste nummer.
Groen/blauw: Op de juiste vragenlijst, maar is mogelijk iets anders geformuleerd of staat op andere plekje.
Blauw: Niet zeker dat ik het bij de juiste vragenlijst heb geplaatst.

Goede antwoorden:
Imanuelle vraag 1 en 4
Diederik niets
Sanne vraag 5 en misschien 3
Jochem vraag 1, 2, 4 en mogelijk 5
Thomas vraag 3 of 4 misschien
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 19:47:57 door Jayq »

Offline San-ne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • altijd een bijzonder figuur
Re:
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2017, 23:33:59 »
shirt diederik: Telefoonboom? net iets te obvious misschien maar alsnog bijzonder dat hij deze bij de opdracht aanheeft alsof hij t al wist...
zo fanatiek molloot, dat we alles (ja echt alles) koppelen aan WIDM

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #59 Gepost op: 20-02-2017, 00:11:59 »
Ik snap t commentaar op de beperkte uitleg niet echt. Dit was bewust zo gedaan, zodat de kandidaten moesten uitvinden dat ze niet met iedereen konden praten , maar in serie geschakeld waren.
De hele fun vd opdracht valt weg als je dat specifiek gaat uitleggen.

Verder in dit tijdsbestek een onmogelijke opdracht, zeker met een mol erbij.