Auteur Topic: Aflevering 10 - De finale  (gelezen 69451 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2017, 22:00:10 »
over de ontknoping zelf, was weer goed dit jaar.
niet dezelfde speech, maar wel aan de langere kant.
die van vorig jaar was echt zo goed. Ik hoopte dat hij dit jaar net zo goed was, maar helaas
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #41 Gepost op: 11-03-2017, 22:02:59 »

Met een zeer goede tiende aflevering, waarbij ze lekker veel molacties lieten zien

Serieus? Er zijn volgens mij nog nooit zo veel opdrachten overgeslagen. Nee, in plaats daarvan gaan ze nog even naar het publiek buiten. Man, die aflevering 10 wordt elk jaar meer een teleurstelling.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2017, 22:04:03 »
Serieus? Er zijn volgens mij nog nooit zo veel opdrachten overgeslagen. Nee, in plaats daarvan gaan ze nog even naar het publiek buiten. Man, die aflevering 10 word elk jaar meer een teleurstelling.
Dat is niet waar. Ze hebben veel laten zien. In 2014, 2015 en 2016 lieten ze een heel stuk minder laten zien hoor. Kijk maar na ;)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2017, 22:05:45 »
In 2015 had Margriet op basis van de uitzending maar vier mollenstreken. Op de website stonden destijds stukken betere mollenstreken.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2017, 22:07:23 »
Dat is niet waar. Ze hebben veel laten zien. In 2014, 2015 en 2016 lieten ze een heel stuk minder laten zien hoor. Kijk maar na ;)

Voor mijn gevoel hebben we iets van zes opdrachten gezien? Met met maar 2 grappige on-camera acties. Nou, we mogen daarmee weer in onze handjes wrijven hoor.

Vind Thomas wel een goede Mol, daar hoor je me niet over. Als je zo lang onverdacht weet te blijven doe je wel iets goed. Maar ik vind het een gemiste kans om zo weinig te laten zien van hoe hij het gedaan heeft, de voorbereiding, biechten, gesprekken met Art, enz enz. Dat is toch voor het programma zelf ook allemaal loze moeite? Zoveel moeite steken in het voorbereiden van een Mol, maar daar uiteindelijk maar een fractie van uitzenden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2017, 22:11:33 »
Voor mijn gevoel hebben we iets van zes opdrachten gezien? Met met maar 2 grappige on-camera acties. Nou, we mogen daarmee weer in onze handjes wrijven hoor.

Vind Thomas wel een goede Mol, daar hoor je me niet over. Als je zo lang onverdacht weet te blijven doe je wel iets goed. Maar ik vind het een gemiste kans om zo weinig te laten zien van hoe hij het gedaan heeft, de voorbereiding, biechten, gesprekken met Art, enz enz. Dat is toch voor het programma zelf ook allemaal loze moeite? Zoveel moeite steken in het voorbereiden van een Mol, maar daar uiteindelijk maar een fractie van uitzenden.

Jammer dat je nu op basis van je gevoel oordeelt over de finale. Je gevoel klopt namelijk niet. Er zijn maar liefst 12 opdrachten besproken. Er zijn drie titels verklaard en daarnaast nog 7 verborgen aanwijzingen behandeld (ik heb meegeschreven, je kunt zelf meetellen zodra het verslag hier op de site staat).

Het was wat mij betreft echt een prima finale. Maar weinig tijd voor de afgevallen kandidaten, en veel tijd voor de molacties.
Keep calm and eat chocolates!

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2017, 22:17:22 »
Het lijkt mij dat er ook meer vraag is naar molacties laten zien. Ik heb andere jaren echt geïrriteerd zitten kijken naar die ellenlange interviews en nabesprekingen met kandidaten. Leuk voor een reünie, maar voor mij als kijker totaal niet interessant. Ik wil zien wat de mol gedaan heeft en hoe. Ik wil denken "ja, die had ik door" of "hoe heb ik dat gemist?" Dat maakt het voor mij als kijker leuk.

Ik heb zeker minder leuke finales meegemaakt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #47 Gepost op: 11-03-2017, 22:17:43 »
Puur persoonlijk.  heel t gedoe met live ontknoping past niet bij mijn beleving van t programma. Ikbesef dat er heel veel mensen zijn die dit een hoogtepunt vinden.

Vroeger was t een soort niche programma waarin door deductie en psychologie de mol te vinden was. Nu is t een media circus programma geworden , voor een superbreed publiek, en moet er dus aandacht zijn voor de fanbase
Niks mis mee, want t programma bestaat door de fans, maar hierdoor hebben we wel minder beelden van t afgelopen seizoen gezien. T ging van ballonschieten ineens naar moltown ::jaja::.

Verder lijkt t of t speuren naar de mol steeds makkelijker wordt of we zijn gewoon steeds beter.

Afsluitend, ja ik ben vaak kritisch op t programma geweest, maar widm 2017 was al vele malen beter dan 2016.


Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #48 Gepost op: 11-03-2017, 22:19:24 »
Jammer dat je nu op basis van je gevoel oordeelt over de finale. Je gevoel klopt namelijk niet. Er zijn maar liefst 12 opdrachten besproken. Er zijn drie titels verklaard en daarnaast nog 7 verborgen aanwijzingen behandeld (ik heb meegeschreven, je kunt zelf meetellen zodra het verslag hier op de site staat).

Het was wat mij betreft echt een prima finale. Maar weinig tijd voor de afgevallen kandidaten, en veel tijd voor de molacties.

Tja, ik wil echt niet vervelend doen hoor. Als je dit vergelijkt met de ontknoping van Mol Kees... dat was een aaneenschakeling van leuke momenten. Dit was erg matigjes. Je maakt mij bijvoorbeeld niet wijs dat Thomas tijdens die alfabet-fietsroute niets tegen de camera heeft gezegd of langzaam heeft gefietst ofzo. Ik zat daar persoonlijk wel op te wachten. En wat is er gebeurd met de polaroid, tijdens het spreekwoorden fotograferen? De duidelijkste molactie van het seizoen, en ze komen er niet meer op terug. Is toch vreemd en jammer?

Maar ik ben inmiddels wel gewend dat het op deze site alleen maar een grote lofzang mag zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2017, 22:21:29 door Ste* »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #49 Gepost op: 11-03-2017, 22:21:03 »
Puur persoonlijk.  heel t gedoe met live ontknoping past niet bij mijn beleving van t programma. Ikbesef dat er heel veel mensen zijn die dit een hoogtepunt vinden.

Vroeger was t een soort niche programma waarin door deductie en psychologie de mol te vinden was. Nu is t een media circus programma geworden , voor een superbreed publiek, en moet er dus aandacht zijn voor de fanbase
Niks mis mee, want t programma bestaat door de fans, maar hierdoor hebben we wel minder beelden van t afgelopen seizoen gezien. T ging van ballonschieten ineens naar moltown ::jaja::.

Verder lijkt t of t speuren naar de mol steeds makkelijker wordt of we zijn gewoon steeds beter.

Afsluitend, ja ik ben vaak kritisch op t programma geweest, maar widm 2017 was al vele malen beter dan 2016.



Die laatste zin, ben het zeker met je eens.

Die zin daarvoor, ik denk dat wij hier op het forum gewoon erg goeie molspeurders zijn. Het programma is niet alleen voor molloten gemaakt, maar ook voor de zaterdagavondontspanningzoekende kijker. En die mensen verdachten Thomas echt nog niet, tenminste niet in mijn omgeving. De productie doet het dus echt wel goed, het blijft voor de gemiddelde kijker spannend tot het einde.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #50 Gepost op: 11-03-2017, 22:23:36 »
Tja, ik wil echt niet vervelend doen hoor. Als je dit vergelijkt met de ontknoping van Mol Kees... dat was een aaneenschakeling van leuke momenten. Dit was erg matigjes. Je maakt mij bijvoorbeeld niet wijs dat Thomas tijdens die alfabet-fietsroute niets tegen de camera heeft gezegd of langzaam heeft gefietst ofzo. Ik zat daar persoonlijk wel op te wachten. En wat is er gebeurd met de polaroid, tijdens het spreekwoorden fotograferen? De duidelijkste molactie van het seizoen, en ze komen er niet meer op terug. Is toch vreemd en jammer?

Maar ik ben inmiddels wel gewend dat het op deze site alleen maar een grote lofzang mag zijn.

Oh nee hoor, natuurlijk mag je hier ook kritiek laten horen. Het is echt niet alleen maar een grote lofzang. Ik vond de finale vorig jaar echt minder dan die van dit jaar. Het is heus niet altijd geweldig, en dat mag je gewoon ook laten horen.
Maar gefundeerde kritiek is zoveel meer waard dan alleen op je gevoel wat roepen. Je gevoel zei 6 opdrachten, dat was de helft van wat er feitelijk werd gepresenteerd, en op dat verschil heb ik je willen wijzen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #51 Gepost op: 11-03-2017, 22:27:57 »
Als je nu 2016 kijkt, en gaat letten op duo's, zie je ook wel zo veel duo's hoor. Niet vreemd.

Leuk seizoen. Ima en Jochem grappig. Thomas vond zijn mollenrol kennelijk erg leuk!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #52 Gepost op: 11-03-2017, 22:34:34 »
Die laatste zin, ben het zeker met je eens.

Die zin daarvoor, ik denk dat wij hier op het forum gewoon erg goeie molspeurders zijn. Het programma is niet alleen voor molloten gemaakt, maar ook voor de zaterdagavondontspanningzoekende kijker. En die mensen verdachten Thomas echt nog niet, tenminste niet in mijn omgeving. De productie doet het dus echt wel goed, het blijft voor de gemiddelde kijker spannend tot het einde.
Ja mee eens swifty. Ik heb de laatste weken goed nagedacht over waar Mn onvrede af en toe vandaan kwam en t is precies dat verschuiven naar zaterdagavond vermaak. En dat sommigen gewoon zaterdag om 20.25 pas weer aan de mol denken en dat is prima.

Ik mis stukje gelaagdheid en psychologische patronen, maar besef dat t programma ook te volgen moet zijn tussen de chipjes en cava door.
En daarin is dit seizoen geslaagd. Ik hoop dat ik volgend seizoen nog wat meer kan genieten van wat widm ( en zeker t forum ) me brengt zonder te hard dat te missen wat er ooit was.



Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #53 Gepost op: 11-03-2017, 22:35:31 »
Ik heb best genoten van deze finale. Het begon al goed door de kandidaten anders op te stellen dan we gewoon zijn, zodat je toch weer gaat denken....zou het dan toch Sanne zijn en Jochem de winnaar...want ze zitten naast Art?! Goed gedaan  ;D
Eigenlijk vond ik het wel een goed mix van napraten met de andere kandidaten en het laten zien van molacties, tja, het is en blijft maar beperkte zendtijd dus dat is nu eenmaal niet anders. Leuk te zien hoe Thomas eerst vertrouwen wekte om zich vervolgens te pntpoppen in een echte lefmol. Goed gedaan hoor!
Ik vond de bekendmaking an sich ook leuk gedaan, met al die terugblikken op alle rode schermen en de verdenkingen daarbij.
Van mij hoeft het hele circus eromheen ook beslist niet, maar ach, al die fans die daar staan heeft toch ook wel wat, blijkbaar is het gewoon zo populair, nou prima toch, zolang er zo op gereageerd wordt mogen we hopen op weer een nieuw seizoen ieder jaar!

Online RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #54 Gepost op: 11-03-2017, 22:36:10 »
Pac was op tv ::bravo:: Toch maar even op nationale tv Thomas ontmaskerd.

Voor de uitzending begon was er nog wat entertainment bij VondelCS. Er was een kleine quiz, met twee molfans uit het publiek. Ik was één van die twee en heb een echte joker gewonnen. Ik ben zelden zo blij geweest  ::tandpastasmiley::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #55 Gepost op: 11-03-2017, 22:36:30 »
Wat een fantastische tiende aflevering  ::bravo::. Een vooruitgang vergeleken met de vorige 2 ontknopingen. Lekker veel molacties, en veel verschillende mensen aan het woord (Kandidaten dit jaar, publiek buiten, vrienden en familie, Margriet). Ook super leuk om te zien dat er zoveel oud-kandidaten waren  ::oink::. Heb er zoveel geteld, morgen maar eens kijken wie allemaal!

Wat een fantastisch seizoen, en goed gedaan Thomas  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #56 Gepost op: 11-03-2017, 22:37:47 »
Wat gaaf RoyL, gefeliciteerd! Was je gewoon zomaar uit het publiek geplukt?
Keep calm and eat chocolates!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #57 Gepost op: 11-03-2017, 22:43:01 »
Pac was op tv ::bravo:: Toch maar even op nationale tv Thomas ontmaskerd.

Voor de uitzending begon was er nog wat entertainment bij VondelCS. Er was een kleine quiz, met twee molfans uit het publiek. Ik was één van die twee en heb een echte joker gewonnen. Ik ben zelden zo blij geweest  ::tandpastasmiley::

Wat Leuk Royl, proficiat  ::zwaai::

Online RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #58 Gepost op: 11-03-2017, 22:43:42 »
Wat gaaf RoyL, gefeliciteerd! Was je gewoon zomaar uit het publiek geplukt?

Hij vroeg om de grootste molloten. Ik heb met mijn molboekje in mijn hand staan springen en het werkte :P

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #59 Gepost op: 11-03-2017, 22:45:21 »
Geweldige finale.  ::bravo::
Hopelijk krijgen we in de extra filmpjes nog wat meer molacties en hints te zien.