Auteur Topic: Aflevering 10 - De finale  (gelezen 69453 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2017, 22:48:32 »
Prima finale. Fijn dat ie wat langer duurde zodat er genoeg molacties behandeld konden worden. ::ok::

En we hebben hier met een clubje molloten van het forum natuurlijk ook genoten van het optreden van Pac. ;D ::bravo::

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2017, 23:25:52 »
Goede mol weer dit jaar!! Jammer dat hier iedereen m al doorhad, sta ik met mn goede mol alsnog niet echt hoog in de pool  ::ohno:: ::tandpastasmiley::. Maar geweldig hoe hij de kandidaten en de rest van Nederland om de tuin wist te leiden! Complimenten voor de vele molacties. Ze konden dit jaar ook lekker veel molacties laten zien omdat die er ook waren  ::ok::. Fijn dat ze daar de tijd voor namen, al zou van mij de laatste aflevering voor driekwart wel molacties mogen zijn. Over het algemeen complimenten weer voor de makers en een goede revanche voor afgelopen jaar. Ik heb dit jaar weer genoten!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2017, 23:26:54 »
Molacties?

Pretpark (aflevering 2)
Strand en vuurwerk (aflevering 3)
Geld zoeken in hooibalen (aflevering 4)
Schieten tijdens Oregon Trail (aflevering 5)
Posters zoeken (aflevering 5)
Geld zoeken in kelder (aflevering 6)
Maaien (aflevering 6)
Cabrio en luchtballonen (aflevering 7)
Alfabet op de fiets (aflevering 8 )
Antieke spreekwoorden (aflevering 8 )
Touwen en tangram (aflevering 9)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2017, 23:46:47 »
Molacties?

Pretpark (aflevering 2)
Strand en vuurwerk (aflevering 3)
Geld zoeken in hooibalen (aflevering 4)
Schieten tijdens Oregon Trail (aflevering 5)
Posters zoeken (aflevering 5)
Geld zoeken in kelder (aflevering 6)
Maaien (aflevering 6)
Cabrio en luchtballonen (aflevering 7)
Alfabet op de fiets (aflevering 8 )
Antieke spreekwoorden (aflevering 8 )
Touwen en tangram (aflevering 9)


Vind het wel erg jammer dat de website ons niet de overige molacties en hints laat zien.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2017, 00:11:50 »
Vorig jaar kwamen de molacties en verborgen aanwijzingen ook nog in de dagen na de ontknoping.

Net de aflevering terug gekeken maar tijdens de feestelijkheden van de opening van een pand waar ik bij was toch online ff zitten meelezen en toch een vreugdedansje gemaakt dat het toch Thomas was. Al had ik echt raar staan kijken als het anders was geweest.

Uiteindelijk vond ik het gezicht van Diederik goud waard :D en knap ergens dat hij eigenlijk nooit een molverdachte is geweest.

Morgen de rest maar eens terug kijken en alles doorlezen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2017, 00:14:48 »
Tot volgend jaar! X

*zwart gat*
Omnia vincit amor

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2017, 00:18:12 »
Tot volgend jaar! X

*zwart gat*

Agossie Loebas...  ::hug::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2017, 00:33:42 »
Overigens vind ik het spijtig dat we Jochem's reactie niet zien, nadat Thomas zich bekend maakt als Mol.

Met Freek en Susan in 2014 leverde dat nog leuke beelden op.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2017, 00:39:29 »
Overigens vind ik het spijtig dat we Jochem's reactie niet zien, nadat Thomas zich bekend maakt als Mol.

Met Freek en Susan in 2014 leverde dat nog leuke beelden op.

Inderdaad! Ik dacht van nou komen ze met het moment... maar nee. Misschien komt het later op de site.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2017, 00:44:04 »
Ik heb genoten van deze finale en ook erg gelachen om Jochem als hulpmol. Van mij mag de finale wel anderhalf uur of desnoods 80 minuten duren. Dat moet toch mogelijk zijn bij zo'n live uitzending? Dan kunnen er nog iets meer mollenstreken behandeld worden. Want ook ik zit nog met vragen (de polaroid, het V teken, de naam op het hotel die ineens verdwenen was, wat dacht Thomas toen hij bij de posteropdracht de verkeerde envelop van Jochem kreeg, de kleuren van de Belgische vlag, heeft Thomas ervoor gezorgd dat Diederik meegenomen kon worden in de papierfabriek, etc.). Hopelijk komen er nog wat antwoorden online.

Het was een geweldig seizoen met hele leuke kandidaten en een fantastische mol!  ::zwaai::

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2017, 00:58:29 »
De oranje afdruk was kennelijk ook een goede hint naar Soldaat van Oranje, maar dat hadden we natuurlijk al door... :P. Heerlijk genoten van de aflevering!

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2017, 01:16:49 »
Pac was op tv ::bravo:: Toch maar even op nationale tv Thomas ontmaskerd.

Voor de uitzending begon was er nog wat entertainment bij VondelCS. Er was een kleine quiz, met twee molfans uit het publiek. Ik was één van die twee en heb een echte joker gewonnen. Ik ben zelden zo blij geweest  ::tandpastasmiley::

Zeer terecht gewonnen RoyL, als je zoveel ervan weet!

Grappig dat ik blijkbaar champagne heb staan drinken met Pac, hij smaakte trouwens heerlijk :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2017, 03:14:30 »
Vond het een leuke aflevering, we kregen relatief nog veel mol acties te zien gelukkig. Maar ik hoop dat er nog wat extra filmpjes komen, ben wel nieuwsgierig naar een aantal opdrachten en zou het jammer vinden als er dan geen gebruik wordt gemaakt van de site.

En Thomas was voor kandidaten een goede mol (voor mij ook, ik verdacht tot aflevering 8 Diederik). Moet wel zeggen dat hij een beetje geluk heeft gehad met Jochem (en hoeveel geluk heeft Jochem gehad zo naar de finale te struikelen  ::rofl:: ) en dat de groep sowieso wat weinig ver gepuzzeld heeft. Zoals Jeroen aangaf, de uiteindelijke gedachte was blijkbaar 'wat is hier gebeurd'. Maar verder alle credit, de man kan allemachtig goed acteren! En genoot wel erg van list en bedrog  ::rofl::

Struikel wel nog steeds over het zogenoemde verdeel en heers principe. Thomas moest zelf ook toegeven dat hij niet veel anders hoefde te doen dan mee stemmen op Roos, de groep deed het werk voor hem. En dat de groep opgedeeld werd, deed de regie en natuurlijk niet de mol. Diederik en Jochem hebben meer verdeel en heers tactieken toegepast. Natuurlijk kon hij daar niet veel aan doen maar jammer dat er zo'n nadruk op het verdeel en heers principe is gelegd waar Thomas niets verdeeld en dan nog niet heerst. Behalve over Imanuelle en Yvonne dan.

Ben het wel eens met mensen hier dat het gericht is op zaterdag avond publiek, er is wat aan mysterie en nadruk op puzzelen verdwenen en meer regie voor terug gekomen. En jammer van de leader hint al heb ik hard mijn best kunnen doen die maar te negeren. Toch vond ik het wel een leuk seizoen en heb ik het met veel plezier gekeken. Erg leuke kandidaten, goede mol en Sanne was een fantastische kandidate. En ik heb waarschijnlijk mazzel gehad dat ik lang vast heb gezeten in de Diederik tunnel ;)

Ben benieuwd naar volgend jaar!




Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2017, 08:46:39 »
Prima mol, helemaal niets mis mee. Finale beter dan bijvoorbeeld vorig jaar, wat mij betreft. Het enige wat ik jammer vind, is dat we door die estafette in de duinen keihard de Thomastunnel zijn ingetrokken en op zo'n manier dat (als het kaartje klopte) Thomas eigenlijk de enige logische optie was.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #74 Gepost op: 12-03-2017, 10:27:56 »
Inderdaad! Ik dacht van nou komen ze met het moment... maar nee. Misschien komt het later op de site.

Die is er wel hoor, al is het kort. In de uitzending braken ze de ontknoping af voor reacties aan tafel, op de WIDM-site staat ontknoping ook los en kun je kort reactie Sanne en Jochem zien. De gezichtsuitdrukkingen in ieder geval.

http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/thomas-is-de-mol/

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #75 Gepost op: 12-03-2017, 10:57:30 »
Gefeliciteerd Pac en RoyL. Mooi dat .com goed vertegenwoordigd was in het Vondelpark !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #76 Gepost op: 12-03-2017, 11:11:48 »
Mooi seizoen, met prachtige locaties en complimenten naar de productie, redactie, camera, geluid, regie e.v.a., maar over de mol ben ik niet erg enthousiast.. En ook de verborgen aanwijzing: De mol zei 'Holy Moly..' is wel erg ver gezocht.. Ik snap dat ze voorzichtig moeten zijn met hints ivm vorig jaar, maar laat dan 50% van de aanwijzingen weg en kom dan aan met 3 hele sterke  ::oink:: hints.

Verder was het prettig dat de finale wat langer duurde, alleen jammer dat dat opgevuld moest worden met publiek en contactpersonen van de finalisten, had eerder wat extra grappig beeldmateriaal willen zien, of geheime filmpjes over dat de mol informatie kreeg voor vertrek.. Wel erg fijn dat ze zoveel informatie deelde over bijv. wie er met Yvonne dezelfde aantal juiste vragen had.

Maar over de mol, Thomas. Heeft soms wel mooie acties uitgehaald, maar dat hij dan op de grond ligt bij de walkie talkie opdracht.. Tja, dat is wel een beetje te gemakkelijk en vind ik niet echt 'knap' of 'spannend' te noemen. Ik mis een beetje het 'weggooien van het krijtje' moment van Anne-marie.. Dat soort sneaky momenten maakt voor mij een mol beter.
Mij viel Thomas het afgelopen seizoen helemaal niet op.. En dan kan je dat wel een betere mol noemen, maar iemand die vaak op de voorgrond staat EN het voor elkaar krijgt om de boel te misleiden, maakt voor mij een mol TOP.

Heb respect voor Thomas, maar dat hij overal wordt neergezet als een Top3 mol, ben ik het niet mee eens.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #77 Gepost op: 12-03-2017, 11:18:41 »
Ik vind dat Thomas het erg goed gedaan heeft!

Ik denk dat doordat opdrachten soms geen dubbele laag hebben het ook lastiger is om 'creatief' te mollen.
Ik bedoel: Wat kun je bij de walkietalkieopdracht anders doen dan antwoorden niet (of foutief) doorgeven?

En doordat Thomas niet verdacht werd hoefde hij niet subtiel te mollen. Heerlijk gevoel om lekker duidelijk net gevangen te worden met een lasso of te laat terug te komen met je paard. Natuurlijk ga je het lekker duidelijk maken als mol als je niet verdacht word.

Hints mogen van mij nog steeds weg. Fijn dat ze dit jaar niet zo duidelijk waren  ::ok::
You'll never walk alone

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #78 Gepost op: 12-03-2017, 11:21:45 »
Het was weer een mooie aflevering 10 en een mooi molseizoen! Thomas heeft het als mol super gedaan, en hij had er duidelijk lol in, wat ik toch altijd één van de belangrijkste kenmerken van een goede mol vind.

Fijn dat de aflevering ook iets langer duurde dan anders, zodat er meer tijd was voor de molacties en hints. Natuurlijk hoop ik nog meer molacties te zien (Jelsir somde ze al op hierboven). Als ze niet op .nl komen te staan, verwacht ik dat we dat op de fandag nog wel kunnen ophelderen.

Dat de speurders op dit forum Thomas al vrij snel door hadden (na de duinopdracht) kun je Thomas zelf niet verwijten. Ik vind ook niet dat je het de productie zwaar moet aanrekenen, want het is geen onomstotelijke klaashint, maar een aanname op basis van analyse en interpretatie door een paar mensen die daarvoor een nacht hebben doorgehaald. (Tsja, molloten, eigen schuld :P)

Dus: complimenten aan de makers, complimenten aan de molloten, complimenten aan Thomas en aan Sanne, en we forummen nog gezellig even verder met de Vlaamse mol. Because it ain't over 'till it's over.  ;D
Tell me what your telescope says

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #79 Gepost op: 12-03-2017, 12:34:52 »
Blijf het raar vinden dat er bij de ontknoping gepretendeerd wordt dat Jochem de 750 euro NIET inbelt via de portofoon, terwijl we hem dat toch echt WEL zien doen in aflevering 6 (maar buiten de tijd).

Jochem had hier gewoon moeten zien dat er gemold was. Of zie ik iets over het hoofd? Of de cameraploeg heeft hem geïnsinueerd om voor leuke beelden toch nog even buiten de tijd een geldbedrag in te bellen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)