Auteur Topic: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM  (gelezen 18676 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Gepost op: 23-06-2017, 18:42:36 »
Waarvoor dank ::bravo::

Reactie van regisseur Rick Mccullough op onze onbeantwoorde vragen:

*

Aflevering 1:  Wat was er gebeurd als de vrijstellingen en/of het ‘vraagteken’ in aflevering 1 niet gevonden waren, wat voor andere opdracht (optie B) was er dan geweest?
Er is altijd een “back-up” plan die ik liever niet vertel omdat ik het in de komende seizoenen zal kunnen gebruiken.

Aflevering 2: Op basis waarvan werd bepaald welke 3 kandidaten afgezonderd werden in de papierfabriek en dat Diederik de vrijstelling mocht verdedigen? En heeft Diederik zijn verhaal in de rechtbank zelf verzonnen?
Zoals Art schreef tijdens zijn chat werd het puur vanuit “wie stapt in welke bus” bepaald

Aflevering 2: Hadden de kandidaten daadwerkelijk kunnen grijpen naar items in het pretperk, of stond de grijpautomaat er ter decoratie?
Zij hebben absoluut daadwerkelijk kunnen pakken. wel met de risico om afgeschoten te worden, maar toch

Aflevering 2: Wist de Mol dat in het pretpark jokers en vrijstellingen te halen waren? Zoja, heeft de Mol bewust overwogen hier niet gebruik van te maken en/of de anderen hier niet op te wijzen?
Ja. Op beide vragen.

Aflevering 2: Wat waren de twee opdrachten in de paperfabriek die we niet hebben gezien?
Die waren allemaal te zien in de “intro” sequence van de Blue Heron.

Aflevering 2: Indien drie vrouwen ontvoerd zouden zijn in de papierfabriek, had dan één vrouw ook als Elvis-imitator aan de bak gemoeten? Zo nee: welk ander uitstapje lag dan klaar?
Als het een vrouw was hadden we een zangeres gekozen. Denk aan Madonna, Adele, Tina Turner, zoiets

Aflevering 3: Op welke manier en waarom heeft Immanuelle het 'gestolen' molboekje teruggegeven aan Jochem? Is dit gefilmd?
Zij heeft het achtergelaten in de lobby van het hotel en daar werd het gevonden

Aflevering 3: Wat heeft Sigrid uiteindelijk gedaan met de 'gestolen' vragenlijst uit de koffer van Thomas en waarom had ze een sleutel van zijn kamer en hoe kon ze dit ongezien doen?
Zij heeft de lijst terug gegeven aan Thomas. Zij ging naar de receptie en vroeg voor de sleutel van die kamer. De receptioniste dacht het is een groep en vroeg niet wie in welke kamer sliep

Aflevering 3: Wat voor aanwijzingen zaten er in de enveloppen van de kandidaten tijdens de rijdende route?
Aanwijzingen waar het geld te vinden was in het boekenwinkel

Aflevering 4: Hoe komt het dat bij de 'estafette in de duinen' er toch 1.000 euro 'uit de pot' ging terwijl Jochem dit '1/2 1000 briefje', na eigen zeggen, heeft begraven in het zand en dus nooit over de finish is meegenomen?
Omdat, zoals Art zei, gepakt is gepakt (anders zou het wel heel makkelijk zijn om alle min-bedragen wel te doen

Aflevering 4: Wist de Mol exact waar de geld-bedragen lagen en op welk niveau bij de stro-balen opdracht en op welke wijze is hier gemold?
Ongeveer

Aflevering 4: Waarom koos De Mol voor het inzetten van een bedrag van 2.000 euro bij de veeveiling en waarom niet een hoger/lager bedrag?
Een middelmaat van de bedragen van de andere

Aflevering 5: Wat waren de scores van de kandidaten bij het schieten tijdens de Oregon Trail?
Weet ik niet precies. Onmogelijk om tegelijk te zien wie precies wat raakte

Aflevering 5: Er waren tijdens de Oregon Trail jokers te vinden aan beide zijden van de weg?! Waar hingen deze jokers en/of waren deze duidelijk zichtbaar? Uiteindelijk heeft geen enkele kandidaat deze jokers gezien/gevonden?
Gewoon langs de weg

Aflevering 5: Wat heeft Thomas met het brandijzer, waarmee hij de jokers kon maken, gedaan ná het maken? Ik neem aan dat die het niet weer meegenomen heeft in zijn slaapzak? Wat zat er allemaal in de zak met 'tools’?
Hij heeft het naast de wagon gelegd. Niet veel behalve het brandijzer
« Laatst bewerkt op: 23-06-2017, 18:44:31 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2017, 18:42:48 »
Vervolg...

Aflevering 6: Wat was het back-up plan als Immanuelle met haar vrijstelling de werkelijke afvaller niet had kunnen redden? Was er dan op een later moment opnieuw een aflevering zonder afvaller geweest?
Nogmaals, de back-up plan kan nu een ander keer gebruikt worden dus die vertel ik liever niet

Aflevering 8: Wat heeft de Mol gedaan met de verdwenen polaroid bij 'antieke spreekwoorden'? Is dit gefilmd?
Het los op de tafel gelegd en laten wegwaaien. Nee, niet gefilmd omdat er kans zou zijn dat Sanne zou zien dat het gefilmd werd

Aflevering 9: Was van ten voren bepaald om bij de tangram in het bos-opdracht gebruik te maken van een pot-verdubbelaar? Of is dit spel element tijdens de serie verzonnen, omdat de pot erg laag is/was? Als in aflevering 9 was gebleken dat de pot bij toeval hoger was dan de helft van het maximaal te verdienen geld, was dan ook de pot-verdubbelaar in het spel gekomen? Zat er überhaupt een minimum aan de verdubbelaar (lees: was die bij ieder willekeurig bedrag in de pot, in het spel gekomen)?
De verdubbelaar was maanden van tevoren bedacht. Hoogte van de pot speelde geen rol.

Aflevering 9: Wist de Mol de oplossing van de tangram in het bos met touwen en/of was het overmacht dat Sanne hier uiteindelijk de verdubbelaar won?
Nee. Anders zou de uitkomst puur doorgestoken kaart zijn en dat doen wij niet

Algemene vraag: Is er overwogen om de Mol in Nederland paardrijles aan te bieden en dit van ten voren te filmen voor de opdracht bij Cowboy Mountain Shooting? Er was dit jaar namelijk geen Mol-training in Nederland?
Nee

Algemene vraag: Waarom geen individuele "Meet-de-Mol" opdrachten meer in de afgelopen seizoenen?
Omdat het inhoudelijk heel lastig is om te zorgen dat de kandidaten er daadwerkelijk iets aan zouden kunnen hebben zonder dat het mis kan gaan. Maar… het komt nog een keer, zeker

Algemene vraag: Weten alle crew members tijdens de opnames, wie de Mol is of enkel een select aantal?
In het begin heel weinig - hoe verder wij gaan hoe meer mensen het weten. Uiteindelijk bij de finale weet iedereen het natuurlijk

Algemene vraag: Wat gebeurd er als de finalisten allebei de verkeerde Mol kiezen. Wint de Mol dan de pot?
De Mol kan de pot niet winnen. Dit is heel belangrijk. Anders zou een Mol al na (bijvoorbeeld) aflevering 4 kunnen denken “ik mol niet meer”
en dat geld is van mij. Dus, de Mol moet eigelijk altijd ontdekt worden, wat trouwens altijd gebeurt. Bij het einde van een seizoen zijn er tenslotte maar
3 kandidaten over en je weet dat je het zelf niet bent, dus...


Algemene vraag: Wie was allemaal al vaker gevraagd voor deelname en voor welk seizoen waren ze dan eerder gevraagd?
Weet ik niet

Algemene vraag: Kijken de makers van WIDM naar De Mol België? Halen ze er inspiratie uit of niet en wat vinden ze ervan?
Ik heb heel weinig van de Belgen gezien. Zij halen eerder inspiratie uit wat wij doen dan andersom. Ik vind de Nederlandse versie beter maar ik ben
natuurlijk bevooroordeeld


Algemene vraag: Waarom duurden opdrachten vaak relatief kort dit jaar?
Dat is een perceptie die niet helemaal klopt, alhoewel er zijn wel korte opdrachten geweest. Soms is het onmogelijk van tevoren om precies in te schatten
wat een “realistische” tijd is, en soms heb ik het mis. Met ABC bijvoorbeeld. Die was te kort


Algmene vraag: Is wel eens de optie overwogen om (net zoals in De Mol België), de presentator via voice-over (achteraf) speluitleg/verloop te laten geven/beschrijven en/of wat vind je hiervan?
Nooit zolang ik het maak. Ik vind ons “style” veel veel beter. De kandidaten vertellen wat zin vinden, wat zij denken, in plaats van dat de makers vertellen wat de makers vinden.
Ik hou van eerste persoons vertelling. In België hoor je wat ze zeggen; bij ons hoor je wat zij zeggen en wat zij denken.


Algemene vraag: Wie hebben dit seizoen gemolliciteerd?
Weet ik niet

Algemene vraag: Zijn er dit seizoen nog dingen fout gegaan met opdrachten (naast de drone)?
Ja zeker. Maar als het goed is merkt niemand dat in de uitzending

Algemene vraag: Er is dit seizoen geen enkele zwarte vrijstelling in het spel geweest; is dit een bewuste keuze geweest?
Ja heel bewust. Anders wordt alles zo voorspelbaar. Ik wil steeds ander dingen proberen; niet altijd hetzelfde. Dat kan ook een keer geen zwarte of helemaal
geen vrijstellingen of jokers etc etc

« Laatst bewerkt op: 23-06-2017, 18:45:48 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2017, 18:43:38 »
Vervolg...

Algemene vraag: Geeft het enige zenuwen als kijkers massaal op het juiste spoor zitten?
Ja en Nee. Soms, zoals dit jaar gingen theorieën rond over het getal 2 omdat er 2 eenden waren in de opening sequence en dit zou een aanwijzing naar Thomas zijn.
Nou, echt niet. Had er niets mee te maken, maar toch. Dan komt tunnelvisie om de hoek en die mensen kijken alleen naar Thomas.
Ik heb inmiddels geleerd dat het “vechten” tegen sociaal media onmogelijk is. Als een persoon iets ontdekt (of denkt iets te ontdekken)
wordt dat overgenomen door andere en dan is de beer los, so to speak. Maar als iemand die dit sinds 1999 maakt kan ik je eerlijk vertellen dat ik heb liever bij
de finale dat de verdenkingen 33%, 33%, 33% zijn. 


Algemene vraag: Waarom is dat vernieuwde element in het seizoen (dat alles in verband zou staan met elkaar, en er soms onverwacht onverklaarbare dingen zouden gebeuren) zoals Art vooraf aankondigde, maar slechts in 2 afleveringen van toepassing geweest en hebben jullie dat niet in alle afleveringen gedaan?
Ik wilde kijken of het werkte eerst in plaats van alles vernieuwen in 1 klap.

Algemene vraag: Hoe kan het dat de filmcrew altijd precies op het goede moment aanwezig is bij de kandidaten die dan een bondje sluiten? Of worden dit soort stukken later nog een keer opgenomen. Of zit er altijd iemand van de crew bij de kandidaten op de kamer?
Heel simpel. Wij vragen de kandidaten ons in te seinen als ze iets “belangrijks” gaan bespreken, of een verbond maken, of een joker aan iemand geven, etc

Algemene vraag: Is de productie van plan om ooit alle WIDM seizoenen op dvd uit te brengen?
Ligt niet bij ons; ligt bij Avrotros. Maar alles is on-line

Algemene vraag: Waarom zijn bepaalde molacties van Thomas die niet op tv te zien waren, ook niet op internet te zien? Naast de beelden uit de ontknoping is er helemaal geen aanvullend beeldmateriaal mee vrij gegeven van ‘extra’ molacties? Waarom?
Soms omdat er geen tijd en geld is om ze te maken.

Algemene vraag: Hoe was het voor de makers om een Mol te hebben die nauwelijks voorkennis wilde? Was dat voor hen de doorslaggevende (vernieuwende) strategie, of hadden ze wel het gevoel dat ze een enorm risico zouden nemen?
Nee het idee kwam van mij om niet alles te vertellen, gewoon zeg maar de helft. Ik wilde zien of het juist makkelijker was voor een Mol om als “gewone” kandidaat te reageren. En, wij hadden heel veel vertrouwen in Thomas

Algemene vraag: Een verborgen hint was dat Thomas ‘Holy Moly!’ zei. Was van tevoren afgesproken dat hij dit in een pretparkattractie zou zeggen of was dit een spontane ingeving van Thomas?
Door hem bedacht, wel van tevoren

Algemene vraag: Het 2e officiële twitter-account van de Mol (@IkBenDeMol) is dit jaar niet gebruikt? Waarom? En zat er een hint in de tweets van de Mol (@WieIsDeMol).
Wij willen een beetje minderen op bepaalde gebieden

Algemene vraag: Is het een bewuste keuze dat enkel in een aantal afleveringtitels hints zaten? Of zaten er in alle afleveringtitels hints, maar zijn deze nooit bekend gemaakt?
Alle titels (sinds ik daarmee begonnen ben in 2011) zijn hints. Weet niet of ik dit doorzet trouwens.
« Laatst bewerkt op: 23-06-2017, 18:47:46 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2017, 18:55:04 »
Wat fijn dat Rick deze vragen wilde beantwoorden! ::bravo::
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
er was eens......

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2017, 19:22:52 »
Wat leuk om te lezen  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2017, 19:30:44 »
Bedankt Jelsir! En Rick natuurlijk.  ::bravo::

Erg leuk om te lezen. Bijvoorbeeld dat het niet Thomas' zijn idee was om minder voorkennis te hebben.

En wat Rick zei over de in elkaar overlopende opdrachten is hoopgevend voor volgende seizoenen, wat mij betreft!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2017, 19:39:44 »
Super dat hij deze vragen heeft beantwoord ::bravo::

en ja inderdaad ik ben benieuwd of ze nu volgend seizoen helemaal zo gaan doen qua opdrachten en of dat goed gaat werken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2017, 21:22:11 »
Super! Een paar hele goeie dingen gelezen. En een paar mythes definitief ontkracht, zoals dat alles 'doorgestoken kaart' zou zijn.

Hij geeft in elk geval toe dat de ABC-opdracht te kort was  ;D
Tell me what your telescope says

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2017, 22:04:19 »
Leuk om te lezen, maar ik hoop persoonlijk dus niet dat het een verhaal wordt. Er zijn al zoveel veranderingen doorgekomen de afgelopen jaren, ik wil gewoon 3 losse opdrachten per aflevering. Veel opdrachten, goed doordachte opdrachten die vaak ook langer duren dan 5 minuten.

Dus voor mij persoonlijk is dat niet hoopgevend dat hij zegt dat ze het uitteste om te zien hoe het werkte en dus eventueel volledig gaan toepassen in een seizoen.

Hoop dat de meet the mole opdracht aankomend seizoen er weer in zit. Misschien moeilijk te maken zoals hij zegt, maar wel HEEL leuk om naar te kijken.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #9 Gepost op: 24-06-2017, 01:42:44 »
Ten eerste, Rick, bedankt voor het nemen van de moeite om al deze prangende vragen te beantwoorden. Het geeft ons meer inzicht over het hoe en wat van Wie Is De Mol.

Waar ik een beetje mee zit is het volgende:

Citaat
Algmene vraag: Is wel eens de optie overwogen om (net zoals in De Mol België), de presentator via voice-over (achteraf) speluitleg/verloop te laten geven/beschrijven en/of wat vind je hiervan?
Nooit zolang ik het maak. Ik vind ons “style” veel veel beter. De kandidaten vertellen wat zin vinden, wat zij denken, in plaats van dat de makers vertellen wat de makers vinden.
Ik hou van eerste persoons vertelling. In België hoor je wat ze zeggen; bij ons hoor je wat zij zeggen en wat zij denken.

Ik persoonlijk vind dit heel jammer. In België zegt de maker niet wat hij er van vindt. Hij vertelt juist neutraal hoe de opdracht in elkaar steekt. De vele 'biechten' in de Nederlandse versie waarin de kandidaten de opdracht nogmaals gaan uitleggen en vertellen hoe zij het ervaren vonden, vind ik juist heel storend. Het kost m.i. veel zendtijd die beter besteedt kan worden aan het beter in beeld brengen van de opdrachten. Ook wat meer over wat er tussen de opdrachten door gebeurd.
Helaas heeft Rick aangegeven dat zolang hij nog aan het roer is, dit niet zal veranderen. Erg jammer voor een voor de rest geweldige serie.
Enfin, top voor de antwoorden en succes met de volgende reeks.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #10 Gepost op: 24-06-2017, 11:14:25 »
Rick, bedankt dat je de moeite neemt onze vragen te beantwoorden ::bravo:: Mooi dat we weer wat wijzer zijn over bepaalde zaken ::joehoe::

Ik persoonlijk vind dit heel jammer. In België zegt de maker niet wat hij er van vindt. Hij vertelt juist neutraal hoe de opdracht in elkaar steekt. De vele 'biechten' in de Nederlandse versie waarin de kandidaten de opdracht nogmaals gaan uitleggen en vertellen hoe zij het ervaren vonden, vind ik juist heel storend. Het kost m.i. veel zendtijd die beter besteedt kan worden aan het beter in beeld brengen van de opdrachten. Ook wat meer over wat er tussen de opdrachten door gebeurd.
Helaas heeft Rick aangegeven dat zolang hij nog aan het roer is, dit niet zal veranderen. Erg jammer voor een voor de rest geweldige serie.
Enfin, top voor de antwoorden en succes met de volgende reeks.
Wat vooral mijn argument is: als deelnemer weet je ook niet wat iedereen denkt. We krijgen nu een soort holistisch perspectief waarbij we van iedereen precies weten wat 'ie precies denkt en waarom 'ie dingen doet. Dat maakt het allemaal wel duidelijk, maar dat is ook gelijk het probleem: het is in niets mysterieus. Bij De Mol heb je een vertelstem voor een strikt noodzakelijke voor de begrijpelijkheid, maar die met geen mogelijkheid voor de kandidaten kan spreken. Bij WIDM weten we precies wie welk perspectief op de zaak heeft, waardoor er niks te raden overblijft. Zónder biechten zouden we nog drie keer zoveel kunnen discusiëren over iemands intenties en bedoelingen, waardoor het vinden van de Mol alleen moeilijker wordt omdat iedereen zijn eigen visie op iemands gedrag heeft.
Plus we kijken door de biechten vaak naar de opdrachten in de derde persoon, in plaats van dat we zien wat er gebeurt. De Mol hoeft in de biechten helemaal niets meer te doen. Geen Mol of kandidaat is bezig met zijn medekandidaten te misleiden, de biechten zijn er puur voor de kijker en zijn dus geen onderdeel van het echte spel. Tegelijkertijd kan een inconsistent verhaal in de biechten de Mol juist verraden, waar dingen anders veel meer in het midden waren gebleven.
...óf niet!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #11 Gepost op: 24-06-2017, 13:45:39 »
Super fijn dat Rick onze vragen heeft beantwoord. Gelijk wil ik heel even zeggen dat Rick's antwoorden niet ter discussie staan. Mocht Rick ooit willen discussiëren over de productie, dan bieden we daar natuurlijk graag de gelegenheid voor, maar dat is hier nu niet het geval :)
er was eens......

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #12 Gepost op: 24-06-2017, 14:02:35 »
Leuk dat Rick op de vragen heeft geantwoord. Zo kom je toch weer nieuwe dingen te weten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #13 Gepost op: 24-06-2017, 14:26:14 »
Heel leuk om te lezen! Bedankt Rick! ::bravo::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #14 Gepost op: 24-06-2017, 15:28:32 »
Dank Rick en Jelsir  ::ok:: .

Algemene vraag: Waarom zijn bepaalde molacties van Thomas die niet op tv te zien waren, ook niet op internet te zien? Naast de beelden uit de ontknoping is er helemaal geen aanvullend beeldmateriaal mee vrij gegeven van ‘extra’ molacties? Waarom?
Soms omdat er geen tijd en geld is om ze te maken.

Goed om te weten, dan stop ik met wachten op extra beelden  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #15 Gepost op: 24-06-2017, 16:10:21 »
Dit vind ik overigens wel een fascinerend antwoord:
Algemene vraag: Is het een bewuste keuze dat enkel in een aantal afleveringtitels hints zaten? Of zaten er in alle afleveringtitels hints, maar zijn deze nooit bekend gemaakt?
Alle titels (sinds ik daarmee begonnen ben in 2011) zijn hints. Weet niet of ik dit doorzet trouwens.
Betekent dat dat ook de titel van 2011 allemaal hints waren? Voor zover toen bekend is gemaakt waren alleen afleveringen 4 en 5 een hint namelijk. En de eigenlijke vraag blijft onbeantwoord: wat was de uitleg van de andere afleveringen van dit seizoen?
...óf niet!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #16 Gepost op: 24-06-2017, 20:58:21 »
Bedankt Jelsir en Rick  ::bravo::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #17 Gepost op: 24-06-2017, 21:29:43 »
Af en toe een kijkje achter de schermen krijgen is leuk. Rick onthult ook niet ALLE geheimen.


Ook dat is leuk.....sommige mysteries horen gewoon mysterie te blijven.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #18 Gepost op: 25-06-2017, 11:55:26 »
Suuuper leuk! ::joehoe::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Onbeantwoorde vragen beantwoord door regisseur WIDM
« Reactie #19 Gepost op: 26-06-2017, 22:55:49 »
Aflevering 9: Wist de Mol de oplossing van de tangram in het bos met touwen en/of was het overmacht dat Sanne hier uiteindelijk de verdubbelaar won?
Nee. Anders zou de uitkomst puur doorgestoken kaart zijn en dat doen wij niet

Super! Een paar hele goeie dingen gelezen. En een paar mythes definitief ontkracht, zoals dat alles 'doorgestoken kaart' zou zijn.

Ik verbaas mij hierover. Kim wist in 2011 bij een soortgelijke opdracht WEL de oplossingen van ALLE tangrampuzzels. Was dat in 2011 dan niet doorgestoken kaart?

Zie:
https://www.youtube.com/watch?v=U72ySvAaM-g#t=43m50s

Aflevering 2: Wat waren de twee opdrachten in de paperfabriek die we niet hebben gezien?
Die waren allemaal te zien in de “intro” sequence van de Blue Heron.

Doelt Rick op de volgende video? Ik kan namelijk nergens iets terug zien van de twee opdrachten?



Dit vind ik overigens wel een fascinerend antwoord:Betekent dat dat ook de titel van 2011 allemaal hints waren? Voor zover toen bekend is gemaakt waren alleen afleveringen 4 en 5 een hint namelijk. En de eigenlijke vraag blijft onbeantwoord: wat was de uitleg van de andere afleveringen van dit seizoen?

Ik denk dat hij doelt dat alle titels slaan op iets uit die specifieke aflevering omtrent de Mol; wat logisch is, maar feitelijk gezien altijd op iedereen betrekking kan hebben.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2017, 23:05:47 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)