Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 97240 keer)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #280 Gepost op: 8-04-2018, 14:06:33 »
Haha!  ::rofl::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #281 Gepost op: 11-04-2018, 18:19:14 »
Deze komt van Nino uit Georgië  :D


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #282 Gepost op: 12-04-2018, 10:58:29 »
Bovenste tweet nu:
SimoneWeimans RT@NOScommunicatie: Het#NOS@Jeugdjournaal is op zoek naar freelance bureauredacteuren. Wil jij de redactie van het NOS Jeugdjournaal kom?

Getuige die laatste zin mag @NOScommunicatie zelf ook wel eens op zoek naar meer bureauredacteuren.... ::) :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #283 Gepost op: 12-04-2018, 11:09:27 »
Tweets worden altijd verkort weergegeven in het balkje rechts.
Dit staat er echt:
Citaat van: NOS via twitter
Het #NOS @Jeugdjournaal is op zoek naar freelance bureauredacteuren. Wil jij de redactie van het NOS Jeugdjournaal komen versterken? http://bit.ly/2v7tTHl
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #284 Gepost op: 21-04-2018, 23:06:37 »
Ik had gisteren het gevoel midden in een WIDM-opdracht te zitten.

Voor het Vetenskapsfestival hier in Zweden werd een 'Science Roulette' georganiseerd: in een reuzenrad werden in elke cabine een wetenschapper gezet die je iets interessants ging vertellen over hun onderzoek.

Zit je dus ineens in een verlaten pretpark, met een geweldig uitzicht over de stad, te luisteren naar een verhaal over de jaarringen van bomen - en dat dan ook nog in het Zweeds. Zoiets idioots verwacht je toch alleen van Mol-makers? ::rofl::
...óf niet!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #285 Gepost op: 22-04-2018, 13:20:02 »
Kwam onderstaande tegen bij mijn zoektocht.
Misschien al eerder gepost, maar dan heb ik dat gemist  ;)

regisseur Rick McCullough over 'wie is de mol'

Klein meercamera-team

Elk seizoen vindt Wie is de Mol? plaats op een andere locatie, waar ook ter wereld. Het productie- en redactieteam van 25 man, waaronder zo’n 6 United-medewerkers, is opzettelijk klein gehouden. Met vijf Sony 700-camera’s, een aantal van de nieuwste GoPro’s en een drone – bekend van de indrukwekkende beauty shots – wordt alles opgenomen. “Wij waren een van de eersten in Nederland die groot gebruikmaakten van drones,” aldus Rick. “Ten behoeve van de dynamiek in het programma probeer ik de drone steeds meer in de opdrachten te integreren. Dat gaat goed, al moet ik voorzichtig zijn, want door het geluid dat dat ding maakt, zijn de audiomannen er niet altijd even blij mee.”

"Ik sta erop dat de mensen in ons team grote talenten zijn"

Mol-bubbel
Tijdens het draaien, gaat het spel 24/7 door. Rick: “Wij proberen zo veel mogelijk de kandidaten hun gang te laten gaan en zo min mogelijk in te grijpen. Zij moeten het spel gewoon kunnen spelen en niet met de opnames bezig zijn. Ze moeten in hun ‘Mol-bubbel’ blijven.” Rick heeft er vertrouwen in dat het spel dat gespeeld wordt, leuk genoeg is van zichzelf. Ze hoeven niets toe te voegen om het spannender te maken. Bovenal moeten de crewleden goed opletten dat ze de Mol niet verraden. “Als wij met de ene kandidaat ook maar een seconde langer praten dan met de andere, vinden zij dat meteen verdacht.” Want het allerbelangrijkste is dat de Mol niet ontdekt wordt en in ieder geval niet te snel. In het begin weet van de technische ploeg ook maar één cameraman wie de Mol is. “We moeten voelen en kijken of een Mol-actie in beeld kan worden gebracht zonder dat wij de andere kandidaten tippen. De deelnemers zijn echt bloedfanatiek.”

Geen makkie
Bij veel opdrachten is het moment waarop ze worden uitgevoerd ook meteen de eerste keer dat het team ze vastlegt. Er is geen tijd of budget om alles van tevoren te testen, behalve als de veiligheid van de kandidaten in het geding is. Rick: “Het is rock-’n-roll en dat maakt het heel uitdagend.” Dikwijls wordt het team overvallen door onwerkbare weersomstandigheden. Zo werd tijdens de opnames van seizoen 11, El Salvador dagenlang geteisterd door een orkaan. “Het hele land was overspoeld en daardoor vielen verschillende opdrachten weg. Maar we hebben maar zeventien dagen per jaar waarin we alles mogen draaien, dus wij móesten door. In plaats van te klagen, hebben we gebruikgemaakt van de situatie en ter plekke nieuwe opdrachten bedacht waarin de regen en modder een rol speelden. Dat werkte perfect. Het bijzondere van ons team is dat tijdens een dergelijke tegenvaller niemand steigert of piept. Altijd gebeurt er wel wat, maar ze vertrouwen erop dat het goed komt.”

Thuis bij United
In Ricks wereld is hij samen met eindredactrice Diana Volbeda bezig dingen te verzinnen, te verfijnen, kleur te geven en richting te bepalen. “De techniek laat ik aan anderen over. Mijn gebrek aan diepgaande technische kennis komt volgens mij mijn creativiteit juist ten goede. Ik vertaal tijdens het denkproces nooit iets naar de opnames en dat geeft mij vrijheid. Als later blijkt dat ik met onmogelijke dingen kom aanzetten, schuif ik dat probleem door naar bijvoorbeeld hoofd audio Hans Duran. Met Hans draai ik al 25 jaar en he lives and breathes audio. Hij heeft werkelijk voor alles een oplossing. De kracht van United is mijn gekkigheden te kunnen vertalen en ze daadwerkelijk te realiseren.” En ja, soms worden ze ook wel doodmoe van hem, geeft de gedreven programmamaker toe. “Ik wil dat het briljant wordt. Alles wat we opnemen, moet onze kijkers kunnen raken. En in de montages wil ik kippenvel krijgen, koste wat het kost.” Van de talloze producties die United maakt is Wie is de Mol? er daar maar één. Toch heeft Rick het gevoel dat ook zij het een bijzonder project vinden. “Ze zijn bereid om op alle fronten mee te denken en dat te leveren wat wij nodig hebben. Dat voel ik heel erg. Van planning tot audiobewerking, van de kleurbewerkers tot de collega’s van het mediacenter. Ik weet niet hoe ze zo veel gave mensen bij elkaar hebben gekregen, maar dat geeft zo’n rust. Ik voel me bij United helemaal thuis.”

Verhalenvertellers
Het maken van programma’s zal in de toekomst niet heel erg veranderen, volgens Rick. “Er is steeds meer concurrentie online en on demand. Mediaconsumptie is gefragmenteerd. Als verhalenvertellers moeten wij gewoon zorgen dat we mooie en bijzondere televisie maken. Ik wil geloven dat degene die goede verhalen vertelt, wint. Of dat nu een te gekke YouTuber is die het over zijn nieuwste game heeft of onze club met een bloedmooi spelprogramma op tv. Goede dingen vinden altijd een plek.”

Bron: united4all.nl

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #286 Gepost op: 22-04-2018, 13:30:48 »
"Gedreven programmamaker", ja dat kan je wel zeggen. Mooi hoe het enthousiasme er na al die jaren nog steeds vanaf spat!

Leuk stuk, bedankt voor het plaatsen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #287 Gepost op: 29-04-2018, 12:55:50 »
Oude bekende nu op NPO1 in Buitenhof. :D

En ze heeft groot gelijk.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2018, 13:00:58 door Heinz »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #288 Gepost op: 29-04-2018, 13:01:03 »
Jantien  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #289 Gepost op: 29-04-2018, 13:02:15 »
"Reageer eens!" :P

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #290 Gepost op: 29-04-2018, 13:05:14 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline pepijnbrem

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • wie denk jij dat de mol is? Ik denk .........
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #291 Gepost op: 29-04-2018, 13:06:43 »
zou ze nog over wie is de mol beginnen  ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #292 Gepost op: 29-04-2018, 13:10:23 »
Wat zou het toch leuk zijn als zo iemand volgend jaar in Moltalk op bezoek komt :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #293 Gepost op: 29-04-2018, 13:10:29 »
zou ze nog over wie is de mol beginnen  ;D

"Ook de leefomgeving van de mol wordt door uw beleid ernstig bedreigd."

Nee, zoals ik al zei heeft ze groot gelijk. Ze veegde de vloer aan met mevrouw Lodders. ;D

Offline pepijnbrem

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • wie denk jij dat de mol is? Ik denk .........
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #294 Gepost op: 29-04-2018, 13:11:33 »
Wat zou het toch leuk zijn als zo iemand volgend jaar in Moltalk op bezoek komt :)

Of iemand zoals George inderdaad.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #295 Gepost op: 29-04-2018, 18:34:22 »
Juist niet George.

Dat is nu zo'n beetje de enige van die eerste 4 seizoenen waar we daarna ooit nog iets van gezien hebben. Herhaaldelijk. Die heeft nu wel een keer genoeg schermtijd gehad. Hij was goed hoor, maar er waren in die seizoenen nog 40 kandidaten en heel veel daarvan zijn óók leuk en interessant.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #296 Gepost op: 1-05-2018, 21:55:18 »
Ik reed vandaag Slovenië binnen, en bij het eerste het beste tankstation moest ik een beetje lachen.

De naam van de maatschappij?


MOL.....

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #297 Gepost op: 2-05-2018, 19:21:23 »
Hoor net op de achtergrond op tv dat er weer wat nieuws komt.
Expeditie eiland.
Producer Rik Engelkes.
Meer weet ik niet, ben met wat anders bezig.
Oja, dit nog: het is op nederland 1.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #298 Gepost op: 2-05-2018, 20:25:19 »
Zal wel over de Expeditie Robinson musical gaan. Dat ging hij produceren. Dus niet iets mol achtigs.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #299 Gepost op: 3-05-2018, 10:52:32 »
Dank je Daisy, dat had ik niet mee gekregen  ::ok::