Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 179541 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #60 Gepost op: 8-01-2018, 21:13:15 »
Maar dat ging juist andersom. Stine was daar uitgebreid en voorzichtig naar toe aan het werken..... maar liet Emilio het uiteindelijk uitspreken dat het slim was om te bellen!! Dat vond ik nu juist een van de grote molse momenten van haar....

Ik snap wat je bedoelt Lo, met name het moment toen ze uit het café kwamen en Stine inventariseerde voordat ze echt op pad gingen. Stine gaf de voorzet en Emilio kopte hem erin. Dat is voor beide mols te noemen. Bij het tweede telefoontje naar Art was het andersom. Emilio gaf de voorzet en Stine stelde voor Art te bellen.

Bij de eerste keer kijken vond ik dit duo te verdacht in beeld gebracht en dat vind ik eigenlijk nog steeds. Bij het terugkijken heb ik speciaal op Emilio gelet en ik zie toch veel molse trekjes bij hem. Hij manipuleert. Het moment dat Heinz noemt vond ik ook heel opvallend en zorgt ervoor dat  andere teams ook naar Art moeten bellen.

Emilio doet het echter wel opvallend, Simone zou een subtielere mol zijn.
Het losse gedrag van Emilio komt bij mij wat gespeeld over. Redenen genoeg om hem in de gaten te houden.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #61 Gepost op: 8-01-2018, 21:19:46 »
Stine, Emilio of Simone.
🜃

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #62 Gepost op: 8-01-2018, 21:52:12 »
Iedereen met een positief IQ weet dat WIDM? een spel is.

Kun jij eens uitleggen wat een negatief IQ is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #63 Gepost op: 8-01-2018, 21:54:17 »
Heeft dat iets met deze poll te maken? Ik geloof van niet. Laten we weer  ::ontopic:: gaan.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #64 Gepost op: 8-01-2018, 22:14:07 »
Ik switch naar Simone.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 20:14:54 door Amethyst »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #65 Gepost op: 8-01-2018, 22:31:47 »
De personen die ik momenteel verdenk:

Stine en Emilio.

Ze vinden als laatste hun café waarbij er nog een rondje gelopen is.
Ze vinden jokers maar geen geld.
Ze bellen 1500 euro uit de pot.

Emilio zegt dat de tips plaatsgebonden zijn. Stine neemt dit over en breekt daarna het gesprek met Loes/Ron af.
Door deze uitspraak bellen Ron/Loes en Jan/Jean-Marc nog eens naar Art. De mol kan hier gebruik hebben gemaakt van de naïviteit van een
kandidaat. (dit kan voor beide als mol spreken)

Bella en Ruben: over beide heb ik nog geen mening. Zowel niet als mol als als niet-mol.
klaar voor de strijd

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #66 Gepost op: 8-01-2018, 23:03:15 »


Ik heb mijn schot-voor-de-boeg-mol Emilio maar even losgelaten, hoewel ook hij beslist molse trekjes vertoont, maar wat te opvallend naar mijn idee.

Denkend aan het dagboek van de Mol: de combinatie van 'goede kandidaat zijn die zijn best doet', 'niet opvallen' en 'kalm zijn' - en dan vooral met de woorden 'ik MOET' er telkens aan toegevoegd - laat mij veronderstellen dat de mol van nature niet zo'n rustig type is en wel graag rustig wil overkomen.

Dit zou moeten leiden tot wat gedwongen beheerst en/of wat overdreven nonchalant/naturel gedrag gecombineerd met 'weinig op de voorgrond zijn' in de eerste aflevering.

Stine voldoet m.i. het meest van allen aan deze omschrijving. De (te) rustige manier van spreken in haar biechten komt op mij ook nogal bestudeerd/aangeleerd over.
De foute positie van de koningin in het schaakspel, de koningin die eigenlijk (net als Ron trouwens... ;)) kleur zou moeten bekennen, helpt mee om voor nu op haar te stemmen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2018, 09:03:53 »
Heeft dat iets met deze poll te maken? Ik geloof van niet. Laten we weer  ::ontopic:: gaan.
Ja maar we kunnen hier niet op de mol stemmen dus dan moet jij ook wel een beetje meewerken...

De vraag is Wie is de Mol maar het antwoord Ron mist dus...

Hij is in elk geval mijn wensmol maar staat ook wel top-3 als ik mijn favoriete methodes bekijk zoals follow the money en gedrag enzo.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2018, 18:52:53 »
Wat Marisa zegt over het dagboek van de Mol. Wat de mol daar schrijft past inderdaad verreweg het beste bij Stine denk ik ook. Mooie observatie.

Nu leest Stine hier ongetwijfeld aandachtig mee, dus het zou me niks verbazen als ze in haar volgende dagboek-entry haar aandachtspunten verlegt en schrijfstijl probeert aan te passen, maar dit staat nu zwart op wit. 


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2018, 19:11:14 »
Wat Marisa zegt over het dagboek van de Mol. Wat de mol daar schrijft past inderdaad verreweg het beste bij Stine denk ik ook. Mooie observatie.

Nu leest Stine hier ongetwijfeld aandachtig mee, dus het zou me niks verbazen als ze in haar volgende dagboek-entry haar aandachtspunten verlegt en schrijfstijl probeert aan te passen, maar dit staat nu zwart op wit. 


Ik weet niet of dat nu uiteindelijk gevraagd werd aan de productie, maar de voorgaande jaren had ik het gevoel dat de productie deze dagboeken toch grotendeels schrijft. Ze steken er dan altijd genoeg rode haringen in zodat het dagboek naar meerdere mensen kan wijzen en de rest laten ze over aan de menselijke verbeelding.

Ik denk dus niet dat als Stine de Mol is en hier meeleest dat er iets verandert aan het dagboek van volgende week.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2018, 03:31:36 »
Ben al in de Simone tunnel gevallen. Vooral omdat ze van puzzelen niets terecht brengt en heel chaotisch overkomt tot precies de de juiste momenten om de kluis op tijd te vinden en te openen. Omdraaien van de kaart zodat Bella de puzzel wel op kan lossen. De M18 hint. En de afleveringstitel die daarnaar lijkt te verwijzen. Het dagboek kan net zo goed bij haar passen.

Maar goed, ik heb ook heel lang gedacht dat Rick de mol moest zijn en Margriet daardoor gemist ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2018, 09:17:07 »
Ik weet niet of dat nu uiteindelijk gevraagd werd aan de productie, maar de voorgaande jaren had ik het gevoel dat de productie deze dagboeken toch grotendeels schrijft. Ze steken er dan altijd genoeg rode haringen in zodat het dagboek naar meerdere mensen kan wijzen en de rest laten ze over aan de menselijke verbeelding.

Ik denk dus niet dat als Stine de Mol is en hier meeleest dat er iets verandert aan het dagboek van volgende week.
Ja, dat werd inderdaad aan Art gevraagd en die antwoordde bevestigend.

Goed punt natuurlijk dat het de bedoeling is dat het naar meerdere mensen wijst.




« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 09:20:39 door Amethyst »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2018, 09:56:47 »
Op dit moment ga ik voor Simone, omdat zij op bepaalde momenten met voorkennis lijkt te handelen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2018, 10:02:43 »
Ik ben voor Stine gegaan, maar na het herbekijken ben ik niet zo zeker meer. Simone en Emilio heb ik nu ook al verdachten erbij

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2018, 10:34:54 »
1 Stine... deed zo ongeveer alles wat niet kon..
2 Emilio... Hele duo was verdacht

3 Jan: deed alles fout wat een kandidaat (ook?) fout zou doen, maar niet meer (goede tactiek)
4 Jean-Marc: in dat duo ging ook alles fout... en gwn hints... niet op acties echt.
5 Bella: nog niet af kunnen strepen, dus verdacht.

6 Olcay: Deed ALLES goed, maar zou daardoor misschien wel een heel saaie en voorzichtige mol kunnen zijn...
7 Simone: lijkt de perfecte kandidaat en daar houd ik het voorlopig op
8 Loes: Alles WAT dan goed ging in dat duo kwam door haar. Een type Viviënne (2009). HEEL fanatiek, niet de mol.
9 Ruben: Niet kunnen afstrepen, maar heeft HELEMAAL niets verdachtst gedaan IMO

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2018, 13:30:53 »
9 Ruben: Niet kunnen afstrepen, maar heeft HELEMAAL niets verdachtst gedaan

Dat vind ik eigenlijk juist voor Ruben als zijnde de Mol pleiten; dat ie zo onverdacht wordt neergezet, terwijl hij echt wel verdachte dingen doet.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2018, 13:37:37 »
Ik ben sinds zaterdag al met 1 been in de Loes, Jan, en Olcay tunnels gestapt en ik denk dat ik nu in die van Simone sta  ::rofl::

Maar aangezien deze op 1 staat in de poll, ben ik er toch niet meer zo zeker van ;)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2018, 13:46:51 »
Jan, Stine, Emilio, vlak Bella niet uit. Simone. Olcay is er een om in de gaten te houden. Jean-Marc is ook nog een optie.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2018, 13:56:58 »
Haha dus jij zit op iedereen, maar niet Ron ??? Zou zo'n leuke stunt zijn ::)

Maar Bella vlak ik wel heel hard uit hoor, zo gedecideerd die zei NIET 1500 euro te vergooien aan bellen naar Art...... totaal slecht als mol. Het enige koppel dat niet veel geld wegbelde, het was zoooooo easy geweest, nee kans 0 hoor, bovendien gaat ze nu direct toch exit haha.

Verrassend ja dat Simone langzaam naar de nummer 1 kruipt, op de pool is Stine nog dik 1e. Ik geloof niet erg in Simone, al is ze mols, ja. Maar ze MAG het eenvoudigweg niet zijn (van haarzelf) dus die heeft nooit gemolliciteerd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2018, 14:01:28 »
simone, olcay of jean-marc denk ik.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online