Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 181507 keer)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #440 Gepost op: 7-02-2018, 09:21:22 »
Heb de indruk dat nu een aantal mensen is geswitcht van Simone naar Stine vanwege één mogelijke hint in de woordzoeker?



Ik denk ook vanwege de "Chaos" opdracht.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #441 Gepost op: 7-02-2018, 12:02:47 »
57 stemmen voor Stine en 57 voor Simone... is het ooit eerder zo spannend geweest? ;D

(ik ga wel lachen als ze het allebei niet zijn)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #442 Gepost op: 7-02-2018, 12:19:12 »
Zou inderdaad wat zijn als beiden niet de finale halen... ;D
🜃

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #443 Gepost op: 7-02-2018, 12:29:09 »
In 2014 was het ook behoorlijk spannend: velen verdachten Freek

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #444 Gepost op: 7-02-2018, 13:35:22 »
Sjongejongejonge. Los van mogelijke leuke hintjes zet Follow-the-money gewoon dat Simone het niet is en Stines verhaal klopt gewoon als een bus. Ik moet me niet zo laten beïnvloeden door dit forum. Het is Stine ::trots::
Waardoor de stand nu gewoon 57-57 blijft ;D
...óf niet!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #445 Gepost op: 7-02-2018, 17:25:10 »
Sjongejongejonge. Los van mogelijke leuke hintjes zet Follow-the-money gewoon dat Simone het niet is en Stines verhaal klopt gewoon als een bus. Ik moet me niet zo laten beïnvloeden door dit forum. Het is Stine ::trots::
Waardoor de stand nu gewoon 57-57 blijft ;D

Omdat ik steeds lees dat Stine in  "Follow the Money" veel beter scoort dan Simone heb ik daar eens naar gekeken.
Er is toch een molduel tussen deze twee dus waar zitten de verschillen bij het geld?
Ik heb daarbij het staatje van widmfan6 genomen omdat ik dat het meest overzichtelijk vind.
Beide dames staan hier onderaan het lijstje wat betreft geld in de pot brengen.

Op dit moment is de stand  Simone + 786, Stine - 159 Een verschil dus van 945.
Beide dames lopen gelijk op wat betreft geld bij de diverse opdrachten.

Het verschil zit hem in:
Aflevering 1, het team van Simone  verbelt 500 en het team van Emilio/Stine verbelt  1500
Aflevering 2, Pac-man Simone brengt in haar eentje 200 euro in de pot, Stine 225 (samen met Jan de verdubbelaar 450)
Aflevering 4, Rode draad, Simone gaat met de zipline en haar wordt hierdoor 500 toebedeeld, Stine gaat niet en krijgt  0
Aflevering 5, bij het Geldcircus wordt Simone 210 toebedeeld en Stine 240.

Kun je hierdoor zeggen dat Stine de mol is?
Ik vind van niet..

 
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 17:30:59 door Moedermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #446 Gepost op: 7-02-2018, 18:15:55 »
Eens met Moedermol. ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #447 Gepost op: 7-02-2018, 18:47:15 »
Eens met Moedermol. ::jaja::

+1

Er kan nog heel veel uitleg gegeven worden om het verschil weg te praten. Stine heeft een voorsprong, maar hij is (nog) niet beslissend.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #448 Gepost op: 7-02-2018, 18:48:05 »
Als ik het me goed herinner was Jochem halverwege vorig seizoen ook het meest verdacht als je puur naar Follow The Money keek. Hij had toen meer geld verprutst dan de Mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #449 Gepost op: 7-02-2018, 21:48:02 »
Na wat herbekijkwerk ga ik dan toch voor....Simone!
Het zijn kleine dingen die de doorslag geven : hoe ze alleen maar let op wie welke envelop krijgt (met name de 1000 euro wordt met argusogen gevolgd) en zelf in het geheel niet in haar eigen envelop kijkt (en toch weet dat ze een joker heeft blijkbaar; Art neemt de enveloppen vrij snel weer terug, hoe weet ze dat dan?), maar ook de executie van aflevering 4, ze kijkt al een beetje meewarig opzij naar Emilio voordat Art zijn naam heeft gezegd. Als ze de mol is hoeft ze niet perse te weten wie er afvalt maar ze kent wel de goede en foute verdenkingen dus mogelijk bleef Emilio al over als meest waarschijnlijke slachtoffer. En dan natuurlijk ook nog alle feitjes die er al liggen, van het vinden van de kluiscode tot aan het als laatste aan de beurt zijn bij "niets is wat het lijkt", wat de meest logische positie zou zijn voor de mol.
Hèhè eindelijk een tunnel   ;D (is daar nog wel plaats eigenlijk?  ;) )

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #450 Gepost op: 7-02-2018, 23:14:19 »
Ik ben het eens met Moedermol: stel dat Stine (nadat de rest is gegaan) ook nog van de zipline was gegaan, dan had zij ineens ook geld verdiend voor de pot volgens dat overzicht, maar dat is helemaal niet waar: het maakte geen bal meer uit of zij nou wel of niet ging. Hetzelfde geldt voor Simone: als zij de mol is, wist ze in welke envelop het geld zat, en dus of ze nog moest gaan of niet.
Het enige andere significante verschil is in afl 1 te bespeuren. Daar zou het best kunnen dat Simone als mol van de productie M18 moest aanwijzen. Nou, dan kun je niet meer alsnog die duizend euro wegbellen. Bovendien dacht Simone (als mol) niet dat anderen ook het tweede belletje zouden plegen. Dan zou dat tweede belletje voor haar te veel opvallen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #451 Gepost op: 7-02-2018, 23:19:27 »
Ik ben het eens met Moedermol: stel dat Stine (nadat de rest is gegaan) ook nog van de zipline was gegaan, dan had zij ineens ook geld verdiend voor de pot volgens dat overzicht, maar dat is helemaal niet waar: het maakte geen bal meer uit of zij nou wel of niet ging. Hetzelfde geldt voor Simone: als zij de mol is, wist ze in welke envelop het geld zat, en dus of ze nog moest gaan of niet.
Het enige andere significante verschil is in afl 1 te bespeuren. Daar zou het best kunnen dat Simone als mol van de productie M18 moest aanwijzen. Nou, dan kun je niet meer alsnog die duizend euro wegbellen. Bovendien dacht Simone (als mol) niet dat anderen ook het tweede belletje zouden plegen. Dan zou dat tweede belletje voor haar te veel opvallen.
Dat laatste snap ik niet.
Waarom zou de mol (of wie dan ook) denken dat de kandidaten het na 1 belletje voor gezien zouden houden?
En ze kon na die ingeving nog prima een keer bellen om te zien of haar ingeving ondersteund werd door een hint van Art. Prima excuus. "Zou dat het zijn (M18)?. Wat denk jij Bella? Misschien voor de zekerheid toch maar even bellen met Art? We moeten die kluis vinden anders ligt 1 van ons er na afl 1 misschien al uit!"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #452 Gepost op: 7-02-2018, 23:23:34 »
Dat laatste snap ik niet.
Waarom zou de mol (of wie dan ook) denken dat de kandidaten het na 1 belletje voor gezien zouden houden?
En ze kon na die ingeving nog prima een keer bellen om te zien of haar ingeving ondersteund werd door een hint van Art. Prima excuus. "Zou dat het zijn (M18)?. Wat denk jij Bella? Misschien voor de zekerheid toch maar even bellen met Art? We moeten die kluis vinden anders ligt 1 van ons er na afl 1 misschien al uit!"

Ik ben het niet eens met jou. ;D

Een mogelijke uitleg is dat je als Mol in aflevering 1 niet meteen veel geld wil verspelen. Uiteindelijk weet je dat in die 4 andere duo's wel wat gebeld zal worden en dat er op die manier genoeg geld uit die pot gaat. Zolang je zelf geen geld in de pot brengt, is het ok.

Bovendien is de M18 volgens mij ook veel te sluitend om dan nog gespeelde twijfel te hebben. You can't unsee the M18. Het is te duidelijk dat het de oplossing is als je het door hebt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #453 Gepost op: 7-02-2018, 23:32:55 »
Ik ben het niet eens met jou. ;D

Een mogelijke uitleg is dat je als Mol in aflevering 1 niet meteen veel geld wil verspelen. Uiteindelijk weet je dat in die 4 andere duo's wel wat gebeld zal worden en dat er op die manier genoeg geld uit die pot gaat. Zolang je zelf geen geld in de pot brengt, is het ok.

Bovendien is de M18 volgens mij ook veel te sluitend om dan nog gespeelde twijfel te hebben. You can't unsee the M18. Het is te duidelijk dat het de oplossing is als je het door hebt.
Klaas...  ::hypocriet::
En niemand anders zag M18  ::)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #454 Gepost op: 7-02-2018, 23:38:21 »
Poll op WieIsDeMol.com:
Jan 2.6%
Olcay 12.4%
Ruben 9.2%
Simone 39.2%
Stine 36.6%

Poll op Wie Is De Mol AvroTros:
Jan 10%
Olcay 20%
Ruben 20%
Simone 18%
Stine 30%

Poll op widm.nl
Jan 30%
Olcay 33%
Ruben 12%
Simone 7%
Stine 18%

De tussenstand op widm.nl is bijna het tegenovergestelde van hier! Ze stemmen daar massaal op Jan en Olcay, en Simone bungelt roemloos onderaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #455 Gepost op: 8-02-2018, 01:12:41 »
Aflevering 4, Rode draad, Simone gaat met de zipline en haar wordt hierdoor 500 toebedeeld, Stine gaat niet en krijgt  0

Eens. In de Follow-the-money-topics vind ik dat sowieso een grote fout. Als de mol naar de overkant is gegaan heeft diegene sowieso een envelop met 0 euro meegenomen. Er is geen sprake van samenwerken, dus het geld verdelen over ieder is totaal onredelijk.

Misschien is Stine de mol, maarop basis van het verdiende geld in deze opdracht is dat punt niet te maken. Het is jammer voor de cijferspeculeerders, maar mij die opdracht moet je gewoon 0 bij iedereen noteren.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2018, 07:53:46 door Daisy, Reden: Quote gefixed »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #456 Gepost op: 8-02-2018, 02:38:54 »

Het verschil zit hem in:
Aflevering 1, het team van Simone  verbelt 500 en het team van Emilio/Stine verbelt  1500
Aflevering 2, Pac-man Simone brengt in haar eentje 200 euro in de pot, Stine 225 (samen met Jan de verdubbelaar 450)
Aflevering 4, Rode draad, Simone gaat met de zipline en haar wordt hierdoor 500 toebedeeld, Stine gaat niet en krijgt  0
Aflevering 5, bij het Geldcircus wordt Simone 210 toebedeeld en Stine 240.

Kun je hierdoor zeggen dat Stine de mol is?
Ik vind van niet..

Precies. Daarnaast heb je nog de groepsdynamiek. Emilio belt nog enthousiaster dan Stine maar is toch niet de Mol, Simone moest rekening houden met Bella die helemaal niet wilde bellen. Dat toch stiekem doen komt mij meer Mols over dan Stine en Emilio die openlijk bellen omdat ze door de eerste aflevering willen komen. Daar is follow the money dan wat minder sterk als we zouden willen. Hetzelfde met de auto's. Stine brengt de verdubbelaar binnen maar het geldbedrag wat ze daarmee feitelijk binnenhaalt, is compleet afhankelijk van de anderen. Voor hetzelfde geld waren Olcay en Bella wel binnen gekomen, dan had die verdubbelaar ineens veel meer geld opgebracht. 

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #457 Gepost op: 8-02-2018, 08:56:42 »
Omdat ik steeds lees dat Stine in  "Follow the Money" veel beter scoort dan Simone heb ik daar eens naar gekeken.
Er is toch een molduel tussen deze twee dus waar zitten de verschillen bij het geld?
Ik heb daarbij het staatje van widmfan6 genomen omdat ik dat het meest overzichtelijk vind.
Beide dames staan hier onderaan het lijstje wat betreft geld in de pot brengen.

Op dit moment is de stand  Simone + 786, Stine - 159 Een verschil dus van 945.
Beide dames lopen gelijk op wat betreft geld bij de diverse opdrachten.

Het verschil zit hem in:
Aflevering 1, het team van Simone  verbelt 500 en het team van Emilio/Stine verbelt  1500
Aflevering 2, Pac-man Simone brengt in haar eentje 200 euro in de pot, Stine 225 (samen met Jan de verdubbelaar 450)
Aflevering 4, Rode draad, Simone gaat met de zipline en haar wordt hierdoor 500 toebedeeld, Stine gaat niet en krijgt  0
Aflevering 5, bij het Geldcircus wordt Simone 210 toebedeeld en Stine 240.

Kun je hierdoor zeggen dat Stine de mol is?
Ik vind van niet..

Deze follow the money is wel erg geschreven in de Stine-tunnel.
Je kent het bellen naar Art ook aan Bella toe (bij Simone), terwijl die niets te zeggen had over het bellen, aangezien Simone dat gewoon deed. Bij Stine/Emilio hebben ze het samen besloten.

Ook bij de kwestie-van-vertrouwen, Simone pakte solo -500, terwijl Stine dit samen met Olcay deed. Toch ken je het ook aan Jan toe, vind ik opmerkelijk.

Je kent 500 euro toe aan Simone vanwege de Rode draad opdracht, terwijl Emilio deze 5000 heeft overgebracht. Simone heeft in de opdracht ervoor niet eens voor 5000 euro gekozen.

Dan kom je erop uit dat Simone minder heeft opgebracht dan Stine.

Het is dus erg vrij interpreteerbaar en je kan eigenlijk alleen dingen zeggen over individuele bijdragen vind ik.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #458 Gepost op: 8-02-2018, 09:15:58 »
Deze follow the money is wel erg geschreven in de Stine-tunnel.
Je kent het bellen naar Art ook aan Bella toe (bij Simone), terwijl die niets te zeggen had over het bellen, aangezien Simone dat gewoon deed. Bij Stine/Emilio hebben ze het samen besloten.

Ook bij de kwestie-van-vertrouwen, Simone pakte solo -500, terwijl Stine dit samen met Olcay deed. Toch ken je het ook aan Jan toe, vind ik opmerkelijk.

Je kent 500 euro toe aan Simone vanwege de Rode draad opdracht, terwijl Emilio deze 5000 heeft overgebracht. Simone heeft in de opdracht ervoor niet eens voor 5000 euro gekozen.

Dan kom je erop uit dat Simone minder heeft opgebracht dan Stine.

Het is dus erg vrij interpreteerbaar en je kan eigenlijk alleen dingen zeggen over individuele bijdragen vind ik.


Ehhh, het is niet mijn berekening hoor.
Ik vind alle follow the money berekeningen lastig omdat het steeds om verdelin gen en gemiddelden gaat maar dat is een andere discussie voor het desbetreffende topic.

Het ging mij erom dat steeds wordt gezegd dat Stine in follow the money  het minste geld binnen brengt (en dus de mol moet zijn) en daar ben ik het niet mee eens.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2018, 09:19:15 door Moedermol »

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #459 Gepost op: 8-02-2018, 09:22:51 »
Ik denk sowieso dat een neutrale FTM-tabel lastig is. Zelf zou ik alleen focussen op het geld waar iemand zelf echt aan bijgedragen heeft, en van veel bedragen zou ik accepteren dat je ze niet aan iemand kan toekennen.

Maar goed, elke FTM zijn eigen inzichten.