Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 181506 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #520 Gepost op: 12-02-2018, 09:50:13 »
Ik heb lang getwijfeld tussen Stine en Simone. In de laatste aflevering werd Stine veel te verdacht neergezet en zijn er twee leuke hints naar Simone gevonden. Ik heb dus eindelijk mijn mol gevonden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #521 Gepost op: 12-02-2018, 14:04:32 »
Simone!
Olcay nu toch voorzichtig doorgestreept
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #522 Gepost op: 12-02-2018, 18:06:03 »
Nog steeds Simone. Ruben en Olcay nog niet helemaal afgeschreven, dat wel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #523 Gepost op: 12-02-2018, 18:50:53 »
Oh nee.. Ik ben weer helemaal de kluts kwijt..

De filosoof! Of toch de betrouwbare nieuwslezeres?! Of toch de eerste deelnemer die voor WIDM aan Expeditie Robinson heeft meegedaan.. Of de dame die de groep laat stuntelen en nagels verliest? Of toch de muzikant?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #524 Gepost op: 12-02-2018, 19:15:23 »
Oh nee.. Ik ben weer helemaal de kluts kwijt..

De filosoof! Of toch de betrouwbare nieuwslezeres?! Of toch de eerste deelnemer die voor WIDM aan Expeditie Robinson heeft meegedaan.. Of de dame die de groep laat stuntelen en nagels verliest? Of toch de muzikant?

Als je echt nog 5 verdachten hebt, dan moet je toch dringend eens alle afleveringen terug kijken. ;D

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #525 Gepost op: 12-02-2018, 19:28:19 »
Simone!
Olcay nu toch voorzichtig doorgestreept
Wij zijn lekker eensgezind dit keer. ;D
🜃

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #526 Gepost op: 12-02-2018, 20:09:28 »
Ik ben 1 vd 3 mensen die op Jan heeft gestemd  als mol... Hoe en waarom heb ik uitgelegd op zijn topic.

Maar stel: hij is het echt (en ik stap er niet vanaf, zelfs niet als hij afvalt, hoezo tunnelvisie  ;D ) dan heeft hij bijna dit hele forum op een dwaalspoor gezet. ???

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #527 Gepost op: 12-02-2018, 20:17:47 »
De posities van de Mol in de poll in deze periode (voor aflevering 7) in voorgaande jaren:

2017: 1
2016: 1
2015: 1
2014: 1
2013: 1
2012: 4 (Jungens, wat een blamage! ;D )
2011: 2

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #528 Gepost op: 12-02-2018, 20:43:48 »
Is het ontdekken van de mol makkelijker geworden, of zijn wij gewoon beter geworden in het ontdekken van de mol?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #529 Gepost op: 12-02-2018, 20:49:37 »
De posities van de Mol in de poll in deze periode (voor aflevering 7) in voorgaande jaren:

2017: 1
2016: 1
2015: 1
2014: 1
2013: 1
2012: 4 (Jungens, wat een blamage! ;D )
2011: 2

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 21:18:50 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #530 Gepost op: 12-02-2018, 20:53:16 »
Is het ontdekken van de mol makkelijker geworden, of zijn wij gewoon beter geworden in het ontdekken van de mol?

Ik zie een stijging van het aantal stemmen ieder jaar en ik ga er van uit dat meerdere gedachten automatisch leiden tot het sneller vinden van de Mol. In 2011 stemden er bijvoorbeeld 78 mensen en vorig jaar waren dat er rond de 130.

Kanttekening is wel dat er in 2013 en 2016 een foutje werd gemaakt met hints en dat de voorsprong in 2014 en 2015 op de 2e in de stand niet enorm groot was.

Onze grootste overwinning hebben we vorig jaar geboekt toen we na 2 avondjes speuren na de duinenopdracht eigenlijk vrij unaniem op 1 Mol zijn gaan zitten.

Aan de andere kant: las elders dat de kandidaat waar het mollogo op afgedrukt staat op de groepsfoto (oid) nu de afgelopen 2 jaar ook de mol was. En nu staat dat logo niet op Simone afgedrukt..  ;D
(Ja, dan is de kans nu statistisch groter dat het nu niet meer zo is. Maar toch opvallend als het klopt)

Ja, dat is een statistische toevalligheid. Ik heb het over een groep mensen die blijkbaar door de jaren heen genoeg ervaring heeft opgebouwd om de Mol er uit te pikken tegen het einde van het seizoen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #531 Gepost op: 12-02-2018, 20:55:49 »
Ik zie een stijging van het aantal stemmen ieder jaar en ik ga er van uit dat meerdere gedachten automatisch leiden tot het sneller vinden van de Mol. In 2011 stemden er bijvoorbeeld 78 mensen en vorig jaar waren dat er rond de 130.

Kanttekening is wel dat er in 2013 en 2016 een foutje werd gemaakt met hints en dat de voorsprong in 2014 en 2015 op de 2e in de stand niet enorm groot was.

Onze grootste overwinning hebben we vorig jaar geboekt toen we na 2 avondjes speuren na de duinenopdracht eigenlijk vrij unaniem op 1 Mol zijn gaan zitten.

Ja, dat is een statistische toevalligheid. Ik heb het over een groep mensen die blijkbaar door de jaren heen genoeg ervaring heeft opgebouwd om de Mol er uit te pikken tegen het einde van het seizoen.
Ik weet dat je het over iets anders hebt dan ik. Maar ik vond 'm te mooi om 'm er niet even in te gooien  ;D

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #532 Gepost op: 12-02-2018, 21:41:05 »
Is het ontdekken van de mol makkelijker geworden, of zijn wij gewoon beter geworden in het ontdekken van de mol?

We hebben de trucjes van de montage leren herkennen. Nu wordt Stine op een vergelijkbare manier als Art of Liesbeth geportretteerd. Toen vielen velen (waaronder ik) voor deze nepmollen. Nu begrijp ik dat je niet zozeer naar verdachte acties moet kijken, maar naar de onderliggende theorie van molpunten: wat zou de mol hier doen?

En ja, zo nu en dan heb je iets te duidelijke hints (kloosterhint) of molacties (duinenopdracht)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #533 Gepost op: 12-02-2018, 23:19:24 »
Ik kom de Stinetunnel weer even stutten ::hypocriet::

Vind dat er toch wel sterke aanwijzingen naar haar zijn (de Mol kwam bij jullie allemaal langs, de woordzoekerhint, de suggestie dat zij 500 euro weghaalt in het hotel) en dus moet ze wel een beetje aangemoedigd worden door ons molloten. Dat Simone het is is meer een gevoel, en ik heb bij de Vlaamse Mol van vorig jaar geleerd dat dat gevoel misschien niet altijd goed zit. ::hug::
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #534 Gepost op: 12-02-2018, 23:36:59 »
Maar Påc... baseer je je nu op aanwijzingen, of ook op molacties?

Stine heeft niet uitgeblonken in de meeste opdrachten, maar wat zijn het doorslaggevende observaties aan het gedrag van Stine die duiden op haar molschap?

Ik zie de sleutelopdracht, waar ze erg stil lijkt te blijven; het niet tokkelen (had uiteindeijk geen effect, maar soit), het niet vinden van het geld in aflevering 1. Er is vast meer hoor, maar in de tunnelopdracht in aflevering 4 lijkt ze juist best wel duidelijk, en die foute vragen bij het groen-rood-spel vond ik ook onmols (kweekt geen goodwill en volgens mij beantwoordt de mol zijn/haar vragen goed, omdat er na het groepsoverleg bleek dat er geen geld mee is gemoeid zodra één iemand een fout maakt).

Bij mij in de molpunten staat ze op de tweede plek, dus op zich is wat zij doet verdacht, maar ik kan bij Stine meer vrijpleitingen vinden dan bij Simone. De enige plekken waar die geld heeft gevonden, is het een goodwillbedrag van 50 euro (stoel nummer 1) of 200 euro (de pac-opdracht) (oké, 400). En het tokkelen (ook weer goodwill), maar wel als laatste, dus 80% kans dat het geld al aan de overkant was; 100% als we Emilio mogen geloven :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #535 Gepost op: 13-02-2018, 00:51:32 »
Terug naar Jan. Mocht je de reden (-en) willen weten: zie Jan-topic.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 01:03:50 door Marisa »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #536 Gepost op: 13-02-2018, 00:56:26 »
Terug naar Jan. Mocht je de reden willen weten: zie Jan-topic.

Eens! Al hoop ik wel dat het wel wat drukker wordt in deze tunnel.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #537 Gepost op: 13-02-2018, 10:57:08 »
Simone. Zat ik dus toch goed na aflevering 1  ;D

Ik switch toch weer terug naar Stine. Volhardend blijf ik in deze tunnel.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #538 Gepost op: 13-02-2018, 11:33:47 »
Maar Påc... baseer je je nu op aanwijzingen, of ook op molacties?
Eén van de beste methodes om de Mol te vinden wat mij betreft is om te kijken naar de sterkste aanwijzingen (in ruime zin) die je hebt.
In de eerste plaats kom ik bij Simone en Stine uit door de rest af te strepen. Om tussen die twee een keuze te kunnen maken kom je tot de conclusie dat het totaalplaatje voor allebei zou kunnen kloppen. Daarom kijk ik liever naar wat je sterkste aanleiding is om iemand te verdenken. Oftewel je kunt makkelijker falsificeren (X haalt hier onnodig veel geld binnen, is dus niet de Mol) dan verifiëren - maar met een 'gewaagde voorspelling' of een sterke aanwijzing kun je alsnog je vermoedens testen.

Vorig jaar was de duinopdracht dé sterkste aanwijzing om Thomas als hoofdverdachte te nemen, omdat er geen andere verklaring leek dan dat het werk van de Mol moest zijn geweest. Het kunnen dus zowel Molacties als hints zijn - zoals de kloosterhint en de priesterhint vrijwel onombuigbaar waren.

Nu vind ik de gesuggereerde verdwenen 500 euro bij Stine misschien wel zo'n aanwijzing. Tel daar de uitspraak van Art dat iedereen de Mol kan hebben gezien (wat ik niet als officiële hint zie, maar als een logische redenering die je pas kan maken met Moldagboek erbij) èn zo'n toevalligheid als de woordzoeker, dan kom ik tot mijn conclusies.

Ook voor Simone zijn er sterke argumenten te vinden (be my guest ze op te sommen), maar de balans wijst wat mij betreft naar Stine vandaag.
...óf niet!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #539 Gepost op: 13-02-2018, 12:48:36 »
Als je echt nog 5 verdachten hebt, dan moet je toch dringend eens alle afleveringen terug kijken. ;D

Nou Ruben verdenk ik niet, stond nooit hoog in mijn lijstje Wie de Mol zou zijn. Jan of Simone denk ik door de verdenkingen van de afgevallen kandidaten. Stine is voor mij gewoon de Mol in alle afleveringen, maar ook weer sterke dingen waarom ze de Mol NIET kan zijn. Als Stine de Mol blijkt te zijn en Simone serieus niet op Stine kon stemmen en vervolgens een rood scherm te zien kreeg, wat dus niet is gebeurd, dan zou Simone dus niet eens de kans hebben gehad om het juiste antwoord aan te geven.. En Olcay die overduidelijk molt, wordt wel steeds minder. Ik hoop gewoon dat zij of Jan de Mol is. Zou echt fantastisch zijn.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans