Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 181505 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #560 Gepost op: 16-02-2018, 16:50:11 »
Het is trouwens geleden van 2009 dat een kandidaat met meer dan 50% van de stemmen in deze poll toch niet de Mol bleek. Lo zal wel weten wie het was. ::rofl::

Anniek blijft voor mij de mol! ::oordoppen::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #561 Gepost op: 16-02-2018, 17:10:28 »
Sorry Lo, Simone heeft het al gewoon verklapt aan Ruben. "Ja ik ben de mol"  ::rofl:: ::rofl::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #562 Gepost op: 16-02-2018, 17:14:46 »
Simone heeft het al gewoon verklapt aan Ruben. "Ja ik ben de mol"

Ik denk dat ze daar loog.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #563 Gepost op: 16-02-2018, 17:15:55 »
Nee joh, ze is daar even 'verlost' van haar rol
You'll never walk alone

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #564 Gepost op: 16-02-2018, 17:34:29 »
Ik denk dat ze daar loog.

Tuurlijk niet, ze is een betrouwbare nieuwslezeres die eerlijk heeft geantwoord!  ;D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #565 Gepost op: 16-02-2018, 18:31:31 »
Klopt, vorige week ging t lange tijd nek aan nek, maar op t laatst schoot Simone toch er weer voorbij ::jaja::

Bedankt! Simone dus toch vanaf het begin op 1 hier in de poll. Althans... vanaf aflevering 1.

Toch zie ik zelfs bij mega Simone tunnelaars Heinz en cinner soms nog een lichte twijfel. Het zou toch niet dat die breed uitgewaaierde en op het eerste gezicht goed onderbouwde tunnel toch nog bezwijkt?

Dat Simone Bella meteen na het verlaten van hun hotel de verkeerde kant op stuurde ... waarom heeft dat shot de eerste aflevering gehaald, als Simone de mol is? Wordt de mol niet altijd zo 'onverdacht' mogelijk neergezet in de eerste uitzending? Vragen, vragen...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #566 Gepost op: 16-02-2018, 20:24:43 »
Dat Simone Bella meteen na het verlaten van hun hotel de verkeerde kant op stuurde ... waarom heeft dat shot de eerste aflevering gehaald, als Simone de mol is? Wordt de mol niet altijd zo 'onverdacht' mogelijk neergezet in de eerste uitzending? Vragen, vragen...

Omdat de 'actie' mislukt is. Als je de redenering doortrekt, is enkel Olcay niet verdacht in beeld gebracht:

- Jan wil Tbilisi niet doorgeven en belt op een domme manier 1000 euro uit de pot.
- Stine heeft 1500 euro uit de pot gehaald en weigert om Loes te helpen.
- Ruben zegt in het verkeerde park dat ze in het juiste park zijn.


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #567 Gepost op: 16-02-2018, 22:01:41 »
Ik ben de afgelopen dagen wat dingen terug gaan kijken, omdat ik weer gigantisch begon te twijfelen. Het zien van de reactie van Stine tijdens de executie van aflevering 5 gaf voor mij de doorslag. Ik blijf bij Stine!

Maar eigenlijk heb ik geen idee.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #568 Gepost op: 16-02-2018, 23:02:49 »
Wat gebeurt er nu? Jan, Olcay en Ruben komen dichterbij wat stemmen betreft. Straks wordt het toch nog druk in de Jan-tunnel.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #569 Gepost op: 17-02-2018, 03:46:42 »
Bedankt! Simone dus toch vanaf het begin op 1 hier in de poll. Althans... vanaf aflevering 1.

Toch zie ik zelfs bij mega Simone tunnelaars Heinz en cinner soms nog een lichte twijfel. Het zou toch niet dat die breed uitgewaaierde en op het eerste gezicht goed onderbouwde tunnel toch nog bezwijkt?

Dat Simone Bella meteen na het verlaten van hun hotel de verkeerde kant op stuurde ... waarom heeft dat shot de eerste aflevering gehaald, als Simone de mol is? Wordt de mol niet altijd zo 'onverdacht' mogelijk neergezet in de eerste uitzending? Vragen, vragen...

Kan niet voor Heinz spreken maar ik hou graag een beetje twijfel om niet meteen rotsvast gelijmd in een tunnel te zitten en niets anders meer te zien. Dat de twijfel telkens weer verdwijnt en ik terug blijf komen op Simone, beschouw ik dan weer als goed teken. Overigens wordt twijfel eerder ingegeven door enthousiaste theorieën op het forum dan het kijken van de uitzending deze keer.

Plus dat dit de voor mij de allereerste keer zou zijn dat ik vanaf aflevering 1 op de goede mol zou zitten. Vorig jaar wilde ik zo graag schitterende acties van Diederik Jekel zien dat ik Thomas heel lang heb afgehouden. Klaas wilde ik ook al niet als Mol terwijl het al zo vast als een huis stond.  ::rofl::

Het 'links toch?' was nou geen opzienbarende actie vind ik, alle kandidaten hebben wel steken laten vallen hier en daar. Dat is ook altijd in de eerste aflevering denk ik, iedereen is wat gespannen nog. Het rondlopen met de telefoon en daarmee veelvuldig weglopen van Bella (ik had het idee dat ze misschien stiekem tegen de wens van Bella in zou kunnen bellen), sturen naar de jokers en niet echt actief mee zoeken (duurde lang eer Bella ze vond), toen er geen tijd meer was voor geld en de tijd begon te dringen voor de kluis het plots aankomen met geniale invallen van omdraaien naar de goede kant van de kaart, suggestie hoe de rondjes neergelegd konden worden en vinden van de WID M18 waren in mijn ogen meer duidelijk. Dat werd verder verstevigd in aflevering 2 toen Simone iedereen het hemd van het lijf vroeg waardoor mensen niet erg open wilden delen over wat ze verbeld hadden, zij aangaf alleen gratis gebeld te hebben maar in de biecht zei dat ze 500 euro verbeld had.

Zie ook van iedereen in de ene of de andere aflevering mogelijk verdachte acties of verdachtmakingen, Simone is in mijn ogen de enige die elke aflevering iets verdachts heeft laten zien. Zelfs de laatste aflevering. In mijn ogen had ze de sleutel postitie in het hotel omdat zij de sleutel van Stine had en die absoluut niet gaat zoeken, waarmee het basisbedrag uit de pot gehouden wordt. En ik had de indruk dat ze not amused was dat Olcay bij de groen-rood opdracht razendsnel een groepje vormde waardoor Simone in de rode groep terecht kwam met Stine.

Enfin, ik voel me vooralsnog erg zeker :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #570 Gepost op: 17-02-2018, 08:29:58 »
Dank, cinner en Hulpmol. Ik denk dat jullie gelijk hebben wat betreft die actie van Simone, nu ik er nog eens over nadenk, en de verdenkingen van de Avrotros-site erbij pak van de dag na de eerste uitzending:

1. Stine 14%
2. Loes 13%
3. Emilio, Jan, Jean-Marc 12%
6. Simone 11%
7. Ruben, Olcay 9%
9. Bella 8%

Voor mij was dat toch de meest duidelijke (nep)mol actie van afl. 1, als je niet erg goed oplette in ieder geval, want inderdaad was dat niet de enige opvallende actie van Simone.

Op dit forum heeft het vinden van WID M18 denk ik de doorslag gegeven, inderdaad. Zonder dat had Stine denk ik in de meeste polls bovenaan gestaan.



Wat gebeurt er nu? Jan, Olcay en Ruben komen dichterbij wat stemmen betreft. Straks wordt het toch nog druk in de Jan-tunnel.  ::rofl::

Ja... dat was mij ook al opgevallen. Leuk dat hij meer wordt verdacht.  ::jaja::

Ik twijfel nog tussen Jan en Simone, maar heb mijn stem ook al weer een paar dagen in de Jan-tunnel geparkeerd.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #571 Gepost op: 17-02-2018, 10:14:08 »
Ik vind het toch wel enorm knap hoe de productie het elk jaar weer weet te flikken om de verdenkingen naar de juiste mol gedurende het seizoen laag te houden, ik kan me niet herinneren dat het grote publiek ooit het hele seizoen al op de juiste mol zat in de peilingen. Als het al gebeurde was het vaak pas vlak voor de finale of zo.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #572 Gepost op: 17-02-2018, 10:41:59 »
Ik vind het toch wel enorm knap hoe de productie het elk jaar weer weet te flikken om de verdenkingen naar de juiste mol gedurende het seizoen laag te houden, ik kan me niet herinneren dat het grote publiek ooit het hele seizoen al op de juiste mol zat in de peilingen. Als het al gebeurde was het vaak pas vlak voor de finale of zo.

Inderdaad! Ook bizar hoeveel mensen om mijn heen toch nog steeds in de Stine-tunnel zitten.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #573 Gepost op: 17-02-2018, 12:52:31 »
Ja, maar ik vind haar reacties tijdens de executies wel heel oprecht overkomen. Sowieso zie ik stukjes van Simone voorbijkomen waarbij ik me heel moeilijk voor kan stellen dat ze dat acteert. Misschien schuilt er dan toch een hele goede actrice in deze vrouw  ::vergroot::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #574 Gepost op: 17-02-2018, 17:29:30 »
Ja, maar ik vind haar reacties tijdens de executies wel heel oprecht overkomen. Sowieso zie ik stukjes van Simone voorbijkomen waarbij ik me heel moeilijk voor kan stellen dat ze dat acteert. Misschien schuilt er dan toch een hele goede actrice in deze vrouw  ::vergroot::

Als ze echt ultiem talent voor acteren zou hebben, hadden we allerlei gedrag juist niet gezien waarschijnlijk ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #575 Gepost op: 17-02-2018, 17:32:59 »
Omdat de 'actie' mislukt is. Als je de redenering doortrekt, is enkel Olcay niet verdacht in beeld gebracht:

- Jan wil Tbilisi niet doorgeven en belt op een domme manier 1000 euro uit de pot.
- Stine heeft 1500 euro uit de pot gehaald en weigert om Loes te helpen.
- Ruben zegt in het verkeerde park dat ze in het juiste park zijn.



Olcay deed een halfslachtige poging om 500 in een envelop te laten zitten, geloof ik... En werd ook op een rare manier ingesloten tijdens de 'rode auto' opdracht. Dat zag er verdacht uit. (aangezien Olcay ook goede dingen laat zien, heb ik haar wel voorzichtig weggestreept als mol)

@Amethyst: ja, die twijfel tussen Simone en Jan snap ik wel. Had ik een tijdje geleden ook wel. Het valt mij echter op dat Simone  superverdacht in beeld wordt gebracht. Maar heeft ook goede/kandidaatse dingen gedaan. Als ze toch de mol is, mag ze wat mij betreft een Oscar krijgen. Ze leek mij wel oprecht, vorige week, met haar angst om uit het spel te liggen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 17:35:30 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #576 Gepost op: 17-02-2018, 18:28:44 »
Kan niet voor Heinz spreken maar ik hou graag een beetje twijfel om niet meteen rotsvast gelijmd in een tunnel te zitten en niets anders meer te zien. Dat de twijfel telkens weer verdwijnt en ik terug blijf komen op Simone, beschouw ik dan weer als goed teken. Overigens wordt twijfel eerder ingegeven door enthousiaste theorieën op het forum dan het kijken van de uitzending deze keer.

Plus dat dit de voor mij de allereerste keer zou zijn dat ik vanaf aflevering 1 op de goede mol zou zitten. Vorig jaar wilde ik zo graag schitterende acties van Diederik Jekel zien dat ik Thomas heel lang heb afgehouden. Klaas wilde ik ook al niet als Mol terwijl het al zo vast als een huis stond.  ::rofl::

Het 'links toch?' was nou geen opzienbarende actie vind ik, alle kandidaten hebben wel steken laten vallen hier en daar. Dat is ook altijd in de eerste aflevering denk ik, iedereen is wat gespannen nog. Het rondlopen met de telefoon en daarmee veelvuldig weglopen van Bella (ik had het idee dat ze misschien stiekem tegen de wens van Bella in zou kunnen bellen), sturen naar de jokers en niet echt actief mee zoeken (duurde lang eer Bella ze vond), toen er geen tijd meer was voor geld en de tijd begon te dringen voor de kluis het plots aankomen met geniale invallen van omdraaien naar de goede kant van de kaart, suggestie hoe de rondjes neergelegd konden worden en vinden van de WID M18 waren in mijn ogen meer duidelijk. Dat werd verder verstevigd in aflevering 2 toen Simone iedereen het hemd van het lijf vroeg waardoor mensen niet erg open wilden delen over wat ze verbeld hadden, zij aangaf alleen gratis gebeld te hebben maar in de biecht zei dat ze 500 euro verbeld had.

Zie ook van iedereen in de ene of de andere aflevering mogelijk verdachte acties of verdachtmakingen, Simone is in mijn ogen de enige die elke aflevering iets verdachts heeft laten zien. Zelfs de laatste aflevering. In mijn ogen had ze de sleutel postitie in het hotel omdat zij de sleutel van Stine had en die absoluut niet gaat zoeken, waarmee het basisbedrag uit de pot gehouden wordt. En ik had de indruk dat ze not amused was dat Olcay bij de groen-rood opdracht razendsnel een groepje vormde waardoor Simone in de rode groep terecht kwam met Stine.

Enfin, ik voel me vooralsnog erg zeker :)

Haha, dit kan mijn verhaal zijn. Alhoewel ik Thomas na aflevering 1 wel zwaar verdacht met de brug ging ik overstag naar Diederik toen half Nederland overstapte naar Thomas. Klaas hetzelfde verhaal.
Ik gebruik ook geen 2 seconden lijm maar iets van de Action. Mijn mol krijgt dus ruimte om te bewegen.
Maar dit jaar blijf ik Simone trouw tot ze eruit vliegt. Ik heb nog niets gezien waarvan ik kan zeggen dat ze de mol niet kan zijn.
Daarbij zou ik het ook nog een goede mol vinden als ik kijk naar de groep van dit jaar en hoe ze het spel spelen.
Ik ben nog nooit zo zeker geweest en dat zegt al heel veel .......

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #577 Gepost op: 17-02-2018, 18:37:29 »
Als ze echt ultiem talent voor acteren zou hebben, hadden we allerlei gedrag juist niet gezien waarschijnlijk ;)
Nja, ik verdenk Simone ook zeker nog steeds hoor. Heb 50-50 ingezet op de app zelfs. Objectief gezien heeft Simone zeker molacties uitgehaald. Alleen mijn gevoel spreekt de gedachte 'Simone is de mol tegen  ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #578 Gepost op: 17-02-2018, 18:53:41 »
Hetzelfde probleem heb ik. Ik heb nu Olcay genomen, met Jan en Stine in de finale. Ergens zit in mijn achterhoofd een stemmetje dat zegt dat Simone er uit gaat. Maar ik geloof dat stemmetje niet en kies toch Ruben als afvaller. Maar ik ben niet zeker. Erger nog, ik ben dit jaar nergens zeker van, behalve dat het echt spannend is. Geweldig!!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #579 Gepost op: 17-02-2018, 19:41:34 »
Olcay deed een halfslachtige poging om 500 in een envelop te laten zitten, geloof ik... En werd ook op een rare manier ingesloten tijdens de 'rode auto' opdracht. Dat zag er verdacht uit. (aangezien Olcay ook goede dingen laat zien, heb ik haar wel voorzichtig weggestreept als mol)


Maar dat was niet aflevering 1