Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 181495 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #840 Gepost op: 28-02-2018, 14:24:08 »
Maar hoezeer de makers dit forum en de die-hard molloten ook waarderen, het programma wordt ook voor een paar miljoen kijkers gemaakt die het allemaal wat minder uitpluizen. Ik denk dat Ruben onder hen de minst verrassende uitkomst is.
Ja dat denk ik ook. Maar wat zegt dit?

Ik denk dat ze sinds we op de zaterdag zitten ze dat graag hebben. Een "Heheh, zie je wel, op het einde hadden we het toch goed!! Het spel is NIET te moeilijk voor mij, ik kijk volgend jaar weer@!"

Dat is toch nu al jaren zo?

Vroeger ja, op de donderdag, toen hadden ze nog graag dat we er allemaal intuinden. Was op de molloot gericht die juist uitdaging wil. Maar er is duidelijk een grote shift geweest van makers (JP etc.) en gewenst publiek (doelgroepenbeleid waarmee je doodgegooid wordt op de publieke omroep).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #841 Gepost op: 28-02-2018, 15:58:45 »
Ik denk dat ze sinds we op de zaterdag zitten ze dat graag hebben. Een "Heheh, zie je wel, op het einde hadden we het toch goed!! Het spel is NIET te moeilijk voor mij, ik kijk volgend jaar weer@!"

Inderdaad, vorig jaar zat de meerderheid van het zaterdagpubliek ook op Thomas....


of toch Jochem?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #842 Gepost op: 28-02-2018, 16:07:39 »
Dat zal ongetwijfeld Thomas zijn geweest. Dat was echt zo'n gaaaaap-jaar, ik zat in elk geval on record al vanaf schot voor de boeg op hem. Zelfde met Klaas die ook al zo'n makkie was. In dat rijtje past Ruben wel heel goed. Maar ik hoop wel zeer Jan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #843 Gepost op: 28-02-2018, 16:22:02 »
Het was sarcastisch...  :o

Het 'standaard' publiek zat grotendeels op Jochem (als ik mij niet vergis, misschien kan iemand dit nog ergens terugvinden)

Dat de afgelopen 2 jaar zo 'gaaaaaap' waren kwam omdat we heel vroeg in het seizoen 1 keer onomstotelijk hint kregen voorgeschoteld en 1 keer molactie die alleen door de mol gedaan kon zijn (omdat het als nep-actie van kandidaat zinloos was geweest).

Ik zie niet waarom Ruben (of wie de mol ook is dit jaar) in dit rijtje zou passen. We zijn 1 aflevering voor het einde er het hier nog altijd niet over eens.

EDIT: Ik zie hieronder dat uiteindelijk toch Thomas het meest verdacht was.
Desondanks denk ik niet dat ze de gemiddelde kijker het 'zie-je-wel-ik-had-hem-door' gevoel willen geven. Sterker nog, dat gevoel kunnen ze niet eens meer creëren als Ruben de mol. Ze hebben dan namelijk al weken voor de ontknoping laten weten dat Ruben de mol is.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 16:57:29 door Jayq »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #844 Gepost op: 28-02-2018, 16:22:33 »
Dat zal ongetwijfeld Thomas zijn geweest. Dat was echt zo'n gaaaaap-jaar, ik zat in elk geval on record al vanaf schot voor de boeg op hem. Zelfde met Klaas die ook al zo'n makkie was. In dat rijtje past Ruben wel heel goed. Maar ik hoop wel zeer Jan.

Vorig jaar was het 45% voor Thomas, 35% voor Jochem en 20% voor Sanne in de uitzending van Moltalk na aflevering 9.

En Klaas was alleen maar een makkie door die ene hint. Zonder die hint had het langer spannend gebleven.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #845 Gepost op: 28-02-2018, 16:23:13 »
Wat ik mij altijd een beetje afvraag met de BN-er series, komt er niet een moment tijdens de reis dat ze de schijn gewoon niet meer ophouden? Dus stel dat Ruben het nu zou zijn, en Simone/Jan en Olcay verdenken hem, dat ze het daar dan gewoon lekker over hebben tijdens het avondeten. Jaaaaa Ruben, lekkere mol actie weer. Ja Ruben, daar komt hij weer...Oh daar is de mol weer aan het werken. Dus dat ze het allemaal weten en dit openlijk uiten? Maar wij dat uiteraard nooit zien? Dus dat het hele spelelement wegvalt omdat ze het 'out in the open' gooien onderling, en alleen voor de camera nog een beetje hooghouden?
Meer L

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #846 Gepost op: 28-02-2018, 16:41:04 »
En Klaas was alleen maar een makkie door die ene hint. Zonder die hint had het langer spannend gebleven.
En daarbij was die hint voornamelijk alleen bekend bij de echte molloten. De normale kijkers hadden die hint veelal niet meegekregen...

Dat zal ongetwijfeld Thomas zijn geweest. Dat was echt zo'n gaaaaap-jaar, ik zat in elk geval on record al vanaf schot voor de boeg op hem. Zelfde met Klaas die ook al zo'n makkie was. In dat rijtje past Ruben wel heel goed. Maar ik hoop wel zeer Jan.
Gelukkig is de gemiddelde kijker het daar niet mee eens. De mensen om mij heen vonden het niet zo'n makkie als jij in ieder geval zegt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #847 Gepost op: 28-02-2018, 21:04:36 »
Mijn stem is nog steeds voor Jan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #848 Gepost op: 28-02-2018, 21:40:58 »
Inmiddels zit ik al vrij lang in de Jan-tunnel (en spijt dat ik nergens meedoe aan een pool  ;D ). Daar zaten we eerst met een handjevol mensen, naar mijn idee. Mooi om te merken dat het daar steeds drukker wordt!

Voor alle overgebleven kandidaten geldt dat ze af en toe verdacht gedrag laten zien.
In die zin: hulde aan de programmamakers die daarmee de speurtocht erg spannend weten te maken.  Wat een verschil met vorig jaar toen er ergens vrij goed te zien was dat de mol geld liet liggen. Toen werd mijn vermoeden meteen bevestigd; vond ik niet zo leuk.

Ruben heb ik weggestreept, omdat ik zijn molacties vrij tam vind overkomen
Olcay is wat mij betreft de ultieme wensmol, omdat ze hard en opzichtig te werk gaat. Toch heeft ze ook helpende acties gedaan; acties die ik een mol niet zie doen.
Jan: de fanatieke kandidaat, degene die leiding neemt, degene die vaak op een positie staat waar anderen hem niet in de gaten kunnen houden, ik twijfel over of hij altijd oprecht reageert... Een enthousiaste kandidaat, maar vooral: een hele fanatieke mol.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 21:46:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #849 Gepost op: 28-02-2018, 22:13:15 »
Inmiddels zit ik al vrij lang in de Jan-tunnel (..) Daar zaten we eerst met een handjevol mensen, naar mijn idee.
Dat is zo. Een tijdje waren het er maar twee of drie.
Iedere keer dat ik op Jan stemde, voelde ik me een beetje een zonderling... en ik twijfelde ook, vooral omdat ik weet dat veel mensen hier hun sporen in het speuren verdiend hebben. Dan zou die grote meerderheid toch best gelijk kunnen hebben met Simone als Mol?
Toch niet overstag gegaan toen, en daar ben ik nu blij om. Hoewel: ik ben nog steeds niet 100 procent zeker van mijn zaak. Ik denk ook dat dat nauwelijks mogelijk is, dit jaar. En dat is nou net het leuke ervan.
(...)
Jan: de fanatieke kandidaat, degene die leiding neemt, degene die vaak op een positie staat waar anderen hem niet in de gaten kunnen houden, ik twijfel over of hij altijd oprecht reageert... Een enthousiaste kandidaat, maar vooral: een hele fanatieke mol.
Eens. Weer.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #850 Gepost op: 28-02-2018, 22:33:12 »
@Marisa: ja, dat vond ik zelf ook verwarrend. Normaal komt mijn beeld aardig overeen met veel anderen op dit forum. Maar dit jaar totale verwarring.  ???
Ik ging hierdoor ook twijfelen hoor. En gek genoeg zouden Olcay of Ruben nu ook nog steeds de mol kunnen zijn. Ligt misschien toch aan hoe ze het gemonteerd hebben, dit seizoen.
We kunnen inderdaad nog steeds verkeerd zitten met Jan, maar eigenlijk denk ik van niet.  ::tandpastasmiley:: De tunnel wordt in ieder geval voller: fijn hoor! 
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #851 Gepost op: 28-02-2018, 23:20:19 »
1. Bella

2. Simone
3. Stine

4. Loes
5. Emilio

6. Olcay
7. Ruben
8. Jan

Dit lijstje met verdenkingen na aflevering 2 vond ik wel typerend voor dit seizoen!  ::bravo::

En dan had ik ook nog eens die mening  ::rofl::

1. Bella
2. Simone
3. Stine




4. Loes
5. Emilio




6. Ruben
7. Jan
8. Olcay

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #852 Gepost op: 1-03-2018, 10:27:54 »
Jan ::jaja::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #853 Gepost op: 1-03-2018, 13:22:30 »
Olcay, Stine, Emilio of Simone
::bravo::
🜃

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #854 Gepost op: 1-03-2018, 16:53:51 »
Maar, maar, maar, kan het niet zijn dat Simone toch de mol is, en weer terug komt?  ::love::

Ik was er zo van overtuigd (toen ik Emilio eenmaal had laten gaan). En bij de resterende drie zie ik bij allemaal dingen die ik niet kan rijmen met de mol... :(

Aan de ene kant is dit hierdoor een superseizoen! Aan de andere kant kan ik er helemaal niet tegen dat ik de mol niet met enige zekerheid kan ontmaskeren. Ik blijf in kringetjes draaien zo...

En dan moet ik nog een dag of 9 à 10 wachten tot ik het weet...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #855 Gepost op: 1-03-2018, 17:19:46 »
Ach, grote kans dat Jan de Mol helemaal losgaat in aflevering 9. ::joehoe::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #856 Gepost op: 1-03-2018, 17:28:48 »
Toch Jan? Zal hem nog eens onder de loep nemen!  ::vergroot::

Wat ik tegen Jan heb:

1. Brengt (uiteindelijk) de verdubbelaar binnen. Zou dat de invloed van Stine geweest zijn? Kost toch € 450,00.
2. Bij de circusopdracht: brengt € 250,00 binnen samen met Ruben, met balletje-balletje.
3. Bij 7.1 doet hij effectief toch de kabelopdracht, waardoor € 250,00 binnen komt?

Toegegeven, Klaas en Thomas haalden ook geld binnen. En als je dit zo optelt, is het minder dan € 1.000,00...

« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 18:00:09 door Contraspion »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #857 Gepost op: 1-03-2018, 18:05:10 »
Mol: Olcay
Winnaar: Ruben
Verliezer: Jan

Of toch Olcay en Jan omdraaien? ???

Dit lijstje met verdenkingen na aflevering 2 vond ik wel typerend voor dit seizoen!  ::bravo::

En dan had ik ook nog eens die mening  ::rofl::

Oh help wat erg! ::rofl:: Ik schaam me echt dood ::schaam::
Maar dit seizoen is een grote ramp. Een zieke tunnel op Bella. Daarna twijfels, ik ga tich voor Loes, valt Loes af. Twijfel tussen Stine en Simone maar switch ik (net op tijd) naar Olcay. Nu finale, ik twijfel tussen Olcay en Jan. Maar mijn eer kan dus alleen gered worden als het Olcay is :-X

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #858 Gepost op: 1-03-2018, 18:13:31 »
Maar, maar, maar, kan het niet zijn dat Simone toch de mol is, en weer terug komt?  ::love::

Ik was er zo van overtuigd (toen ik Emilio eenmaal had laten gaan). En bij de resterende drie zie ik bij allemaal dingen die ik niet kan rijmen met de mol... :(
Dit waren ook precies mijn verdenkingen. De eerste drie afleveringen twijfelde ik tussen Simone en Emilio. Tijdens de vierde aflevering kon het Emilio niet meer zijn (en toen krijg hij daarna ook nog een rood scherm) en toen was ik ervan overtuigd dat het Simone moest zijn.
Olcay, Ruben en Jan konden voor mij alle drie de mol niet zijn.
En toch is het één van die drie. Terwijl alles bij Simone veel beter klopte.
 ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #859 Gepost op: 1-03-2018, 20:53:34 »
Ik ben toch bang dat het Ruben is. De meeste strepen hem weg door de opvallende edit, maar ik denk dat het reversed psychology is. De makers kunnen met de montage sturen, en tot nu toe hebben ze ons altijd naar iemand anders gestuurd, waardoor je diegene weg kon strepen. Ik denk dat als Ruben de mol is, hij ontzettend snel ontmaskerd is waardoor de makers te weinig beeldmateriaal hadden om naar een andere mol te sturen. Daarom hebben ze een gedurfde weg gekozen en hem juist als meest voor de hand liggende mol gemonteerd. Open boek.

Hier op het forum heeft het gewerkt. (mits het zo is) Toch hoop ik nog steeds op Jan of Olcay.
Ik ben het hier volledig mee eens, op basis van de herbekeken afleveringen en de stemmen van de kandidaten is Ruben de meest voor de hand liggende mol (en ik verdenk hem om bepaalde reden ook het meest) maar velen willen niet op hem stemmen omdat ze ontgoocheld zouden zijn moest Ruben de mol zijn. Die fout had ik ook gemaakt in 2012 waarin ik stelde dat Anne-Marie de mol niet was omdat zij door alle andere kandidaten verdacht werd en ik dan erg teleurgesteld zou zijn. Maar zij was het wel ...

Ik hou nog een slag om de arm dat Olcay de mol is, soms misschien te opvallend maar van haar kan ik wel een aantal eventuele vette molacties opnoemen.

Jan verdenk ik het minst van de drie, hij heeft teveel onmolse dingen gedaan en zijn eventuele molacties zijn peanuts als ik die met Olcay of zelfs Ruben moest vergelijken. Moest hij toch de mol zijn is hij een fantastische acteur maar ik geloof er niet in. 
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 20:56:58 door Luc »