Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223462 keer)

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #280 Gepost op: 18-02-2018, 17:17:33 »
Jan zou wel een fantastische mol zijn!

Als Jan echt de Mol is heeft hij het super gedaan. En zit ik met twee historische dochters na de finale

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #281 Gepost op: 18-02-2018, 23:01:55 »
Tijdens de test vulde Jan in op de vraag: Was de Mol de eerste die begon te schilderen bij de opdracht 'Praten als Brugman'?": "Nee" . Dit kan maar op Olcay en hemzelf slaan. Maar zei Jan niet bij de test dat hij Olcay totaal niet meer verdacht? Ofwel klopt dit niet, ofwel vult hij de test in op zichzelf...
Alle testvragen die hij invulde op 1 na (afl 6) kunnen op hem slaan.



Ik kon gisteravond niet kijken, net de herhaling gezien. Dit viel mij ook op! Volgens mij wilde hij spreiden op Simone en Ruben (die allebei gingen verven), dus had het antwoord JA moeten zijn.

Dan lijkt het er inderdaad op dat hij de test op zichzelf heeft ingevuld.

Plus: hij heeft de verfkwast niet eens aangeraakt volgens mij. Het enige wat hij deed was een soort van feest organiseren terwijl het echt niet moeilijk was om mensen te vragen om mee te helpen: dat deden ze al uit zichzelf.

In de trein had hij alle ruimte, niemand die hem controleerde; zo leek het.

En in opdracht 1 heeft hij er 2 minuten over gedaan om één lampje in te draaien?

En ik vraag mij ook af of hij Art niet wat extra geld heeft terug gegeven.

Ik kom niet meer uit deze tunnel, vrees ik.  :D
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 23:30:50 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #282 Gepost op: 18-02-2018, 23:03:51 »
Ik kon gisteravond niet kijken, net de herhaling gezien. Dit viel mij ook op! Volgens mij wilde hij spreiden op Simone en Ruben (die allebei gingen verven), dus had het antwoord JA moeten zijn.

Dan lijkt het er inderdaad op dat hij de test op zichzelf heeft ingevuld.


Nogmaals: de vraag is De eerste, niet het groepje dat als eerste...
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 23:11:12 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #283 Gepost op: 18-02-2018, 23:08:46 »
Nogmaals: de vraag is De eerste, niet het groepje dat als eerste...

O, dat heb ik blijkbaar ook op dezelfde manier als Cool Cat_86  gelezen/opgevat.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #284 Gepost op: 18-02-2018, 23:10:45 »
Het enige wat ik kan verzinnen waarom Jan alsnog fanatiek meedeed aan de lampenopdracht, is omdat hij nu de schijn van fanatisme hooghoudt. Terwijl 750 euro die ze verdiend hadden nog niet eens de helft van de totale opdracht was. Die lampen die hij samen met Simone deed zou het meeste geld opleveren, maar hij laat het vrij snel varen voor een simpelere opdracht.  ::jaja::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #285 Gepost op: 19-02-2018, 04:11:23 »
Het enige wat ik kan verzinnen waarom Jan alsnog fanatiek meedeed aan de lampenopdracht, is omdat hij nu de schijn van fanatisme hooghoudt. Terwijl 750 euro die ze verdiend hadden nog niet eens de helft van de totale opdracht was. Die lampen die hij samen met Simone deed zou het meeste geld opleveren, maar hij laat het vrij snel varen voor een simpelere opdracht.  ::jaja::


Ja dat was raar, nog een paar lampen en er had 500 gestaan, maar hij loopt gewoon weg.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #286 Gepost op: 19-02-2018, 08:13:12 »
Ja dat was raar, nog een paar lampen en er had 500 gestaan, maar hij loopt gewoon weg.

Maar wat als hij na het verkeerd indraaien op het begin met Simone (Die voor hem wegliep uit de kamer) een lampje verduisterd heeft?
Vervolgens 'ontdekken' dat je op bepaalde plekken lampjes erin moet draaien. Simone komt terug en ze zijn nog een tijd bezig met de opdracht terwijl door het verdwenen lampje het al niet meer te halen is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #287 Gepost op: 19-02-2018, 11:50:30 »
Ja dat was raar, nog een paar lampen en er had 500 gestaan, maar hij loopt gewoon weg.
Waarom draait hij dan wel als eerste een lampje erin dat aangaat. Als mol wil je dat toch zo lang mogelijk uitstellen. Liever nog, wil je als mol zeker niet het eerste brandende lampje indraaien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #288 Gepost op: 19-02-2018, 14:22:39 »
Waarom draait hij dan wel als eerste een lampje erin dat aangaat. Als mol wil je dat toch zo lang mogelijk uitstellen. Liever nog, wil je als mol zeker niet het eerste brandende lampje indraaien.

Als mol wil je zo snel mogelijk laten zien dat hier een heleboel geld te verdienen valt, zodat iedereen er veel tijd aan besteed. Maar uiteraard heb je als mol ook een aantal lampen verduisterd (pun intended) en kan deze opdracht dus nooit lukken. Op deze manier hou je de kandidaten af van de andere opdrachten waardoor er minder binnenkomt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #289 Gepost op: 19-02-2018, 14:37:15 »
Als mol wil je zo snel mogelijk laten zien dat hier een heleboel geld te verdienen valt, zodat iedereen er veel tijd aan besteed. Maar uiteraard heb je als mol ook een aantal lampen verduisterd (pun intended) en kan deze opdracht dus nooit lukken. Op deze manier hou je de kandidaten af van de andere opdrachten waardoor er minder binnenkomt.
Je kunt de lampen die op het verkeerde stuk ingedraaid zijn en dus niet brandden toch gewoon hergebruiken?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 14:41:51 door Whiskers »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #290 Gepost op: 19-02-2018, 18:06:16 »
Als mol wil je zo snel mogelijk laten zien dat hier een heleboel geld te verdienen valt, zodat iedereen er veel tijd aan besteed. Maar uiteraard heb je als mol ook een aantal lampen verduisterd (pun intended) en kan deze opdracht dus nooit lukken. Op deze manier hou je de kandidaten af van de andere opdrachten waardoor er minder binnenkomt.
De mol wil zeker dat men erachter komt dat de lampjes moeten branden. Maar zo snel mogelijk niet lijkt mij. Hoe meer tijd eraan besteed wordt voor het bekend wordt, des te beter.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #291 Gepost op: 19-02-2018, 18:33:27 »
Het enige wat ik kan verzinnen waarom Jan alsnog fanatiek meedeed aan de lampenopdracht, is omdat hij nu de schijn van fanatisme hooghoudt. Terwijl 750 euro die ze verdiend hadden nog niet eens de helft van de totale opdracht was. Die lampen die hij samen met Simone deed zou het meeste geld opleveren, maar hij laat het vrij snel varen voor een simpelere opdracht.  ::jaja::


Jan ging ook als eerste bij deze opdracht naar binnen. Maar alles wat hier voor Jan geldt, geldt ook voor Simone. Vreemd dat ze beiden 500,- niet zagen. Of beiden zagen het wel maar wilden het niet bekennen. Dan ben je gelijk mol-af.
Of een Chris-Rikje?

Offline undercovered

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #292 Gepost op: 19-02-2018, 20:37:24 »
[...] En zit ik met twee historische dochters na de finale

Euforische?

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #293 Gepost op: 19-02-2018, 20:42:21 »
Euforische?

Hysterische, denk ik  ;)

Offline undercovered

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #294 Gepost op: 19-02-2018, 20:49:32 »
Je kunt de lampen die op het verkeerde stuk ingedraaid zijn en dus niet brandden toch gewoon hergebruiken?

Stel: er zijn in totaal 40 lampen nodig om het getal 500 te laten branden.

Toen Simone haar klok ging aftikken zou Jan een of twee lampjes hebben kunnen verduisterd.

Met nog maar 38 of 39 lampjes kan de opdracht nooit succesvol afgerond worden.

[edit]

Hysterische, denk ik  ;)

Dat zal het zijn, ja ::hyper::

[edit 2]

[...] Of maakt hij de komende aflevering wat geld zoek dat hem als nieuwe penningmeester is toevertrouwd.  :D We gaan het zien.

Is Olcay nog steeds schaduwpenningmeester of was ze dat alleen tijdens Rubens penningmeesterschap?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 21:38:05 door undercovered »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #295 Gepost op: 19-02-2018, 21:50:00 »

Is Olcay nog steeds schaduwpenningmeester of was ze dat alleen tijdens Rubens penningmeesterschap?

Ik heb haar er niet meer over gehoord. Ik vermoed dat ze het niet meer heeft nageteld. ::oink::
Ik vrees dat Jan een dikke fooi heeft gegeven aan Art en misschien ook wel aan de wodka-verkoper...

Volgens mij vertrouwt Olcay Ruben totaal niet en Jan blijkbaar wel. Tijdens de treinopdracht gaf Olcay twee dozen met het rode label erop en zei ze dat ze Jan vertrouwt. Hm... Er waren ook 2 dozen verkeerd bezorgd toch?  ::)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 21:54:34 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molefan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #296 Gepost op: 19-02-2018, 21:55:48 »
Terwijl hij en Simone kijken naar wat er evt zou kunnen staan, zegt hij Simone is de mol..,? Toch wel duidelijk dat het 500 had moeten zijn. Ik keek nog even naar afl.1 en vond hem daar toch wel verdacht. Hij komt het eerste met kiev..dat volgens mij wel crucial is. MJ lost vrij simpel de stangetjes op. Gaat wel erg snel zegt Jan. Jan zegt dan hebben we alles opgelost. (Behave locatie kluis) De code alleen letter gaf aan waar art was. Zegt MJ...hmm nee toch je weet de code toch niet . Jan kijk hem net zoaan zoals hij naar Ruben keek toen hij zei wat raar 7 pakketjes. Nee je hebt gelijk we weten de code helemaal Niet (tuurlijk MJ als jij dat niet begrijpt) Jan gaat dan nog eens bellen voor 1000E om hopelijk de zg code te krijgen (die iedereen al uitgevogeld had) ze krijgen de coordinaten die ze al hadden gekregen van loes en Ron. Oh, dat wisten we al. Kan me ook niet voorstellen met zijn Ik wil winnen mentaliteit, hij gewoon een half uur in een taxi zou blijven zitten en random Er weer uit gaan, om een andere te Zoeken. Men zegt wel het zou niet eerlijk zijn als de mol zo een kandidaat benadeelt, maar omgekeerd zou de mol dan toch een kandidaat juist “Helpen. Overigens denk Ik niet dat de mol veel wist, heel misschien een aanwijzing van welke plek,ze zitten maar niet waar de jokers evt kluis zijn.

Overigens Jan zegt de volgende dag dat ze 2x gebeld hadden, vandaar de 500E verschil. Simone zie je weglopen met de telefoon, om even rond te kijken, maar dat is nog voor ze met de voicemail gebeld hadden, die toen nog gratis was. Wellicht om Simone verdacht te maken van missing 500E.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 22:00:07 door Molefan »

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #297 Gepost op: 19-02-2018, 22:59:00 »
Ondanks de vele hints naar Simone ( en ja, die rondjes en die afvallers zijn best wel goed gevonden) volhard ik gewoon in de Jan-tunnel. Gaat deze fanatiekeling serieus ten onder in een paar kartonnen dozen? Dit is toch gewoon slapstick?

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #298 Gepost op: 19-02-2018, 23:01:46 »
Deze ging eraan vooraf.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #299 Gepost op: 19-02-2018, 23:20:12 »
Nou, nog eentje dan: "Uiteindelijk had ik alle blauwe dozen bij elkaar." Hm.