Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 222264 keer)

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #820 Gepost op: 5-03-2018, 20:34:18 »
Bij aflevering 9, opdracht 2 is mij dit bij Olcay opgevallen:

24:35 --> eerste paaltje voor olcay.
28:46 --> Olcay belt Jan. Olcay heeft hier twee puzzelstukjes in haar handen terwijl we maar nog 1  paaltje bij haar hebben gezien en dus maar 1 bordje heeft gepakt.
29:46 --> Tweede paaltje voor Olcay. Hier pakt ze een puzzelstukje.
31:45 --> derde paaltje voor Olcay. Het paaltje heeft ze omver gereden. We krijgen niet te zien of ze hier een puzzelstukje pakt of niet. Maar als je ervan uitgaat dat ze hier ook een puzzelstukje pakt dan heeft ze dus vier puzzelstukjes.
35:59 --> zien we dat Olcay drie puzzelstukjes op de moterkap legt.

Conclusie:
- Productie heeft fout gemaakt in de montage
of
- Olcay heeft bij het derde paaltje (wat dan eigenlijk het vierde paaltje zou zijn) niet haar puzzelstukje meegenomen. Dan komt ze alsnog op drie puzzelstukjes uit.
of
- Olcay heeft bij het derde paaltje wel een puzzelstukje gepakt en heeft dus vier puzzelstukjes, maar heeft er 1 weggegooid.
of
- Olcay heeft bij het eerste paaltje beide bordjes meegenomen


https://imgur.com/a/eYlLy

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #821 Gepost op: 5-03-2018, 20:39:36 »
@MMarMol heb op die post geantwoord in het opdrachttopic  ;)

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #822 Gepost op: 5-03-2018, 20:41:30 »
@MMarMol heb op die post geantwoord in het opdrachttopic  ;)

Top! Volgens mij heeft of de productie flink lopen rotzooien of de kandidaten (mol) zelf.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #823 Gepost op: 6-03-2018, 08:08:49 »
Hoewel Jan mijn mol is, zijn de molvibes die ik van Olcay kreeg in aflevering twee (ik trek killer heels aan want ik ben in een killing mood vandaag...zoiets) nog niet helemaa weg.


Iris ik lees nog altijd met veel belangstelling alle verdachte dingen die jullie in deze tunnel vinden.

Voor aflevering 9 is voor mij de snelheid van de test het meest bizar.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #824 Gepost op: 6-03-2018, 12:20:17 »
Olcay??? Waarom zet jij je lieve Lada Niva'tje precies voor die paal met puzzelstukjes terwijl de weg daar zowat een vierbaans snelweg is? Ach ja, ik snap 't wel: sturen met deze auto ging ook zo lekker licht  ;D, kleine moeite om 'm even in de berm te zetten. Heel aardig van je natuurlijk om het zeer drukke  ::rofl:: dorpsverkeer ruim baan te geven natuurlijk, maar vooral heel lekker om die paal 'ns flink omver te rijden.  >:D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 12:45:07 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #825 Gepost op: 6-03-2018, 14:54:29 »
Aflevering 9 heet "Finalist". En wie zegt hier ongeveer op @3:38 (https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-03-2018-1/) "Ik had noooit gedacht dat ik FINALIST zou worden.." !. Olcay!! De titel staat tussen aanhalingstekens, geen echte finalist dus maar een mol. Dat dat me nu pas opvalt ::), hoeveel bewijs hebben we nog nodig?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 15:01:51 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #826 Gepost op: 6-03-2018, 15:00:00 »
Aflevering 9 heet "Finalist". En wie zegt hier ongeveer op @3:38 (https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-03-2018-1/) "Ik had noooit gedacht dat ik FINALIST zou worden.." !. Olcay!! Dat dat me nu pas opvalt ::), hoeveel bewijs hebben we nog nodig?

NU alleen nog hopen dat de afleveringtitels op de mol slaan en niet op de volgende afvaller/verliezer :-X

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #827 Gepost op: 6-03-2018, 15:58:19 »

Olcay is de Mol en ik ben 99,9 % zeker dat ik DE definitieve hint gespot heb, bevestigd met mol logo.  Finalist - it's Final for me.
Ik maak even een spoiler, waarin ik niet alles verklap. Ik zou het zelf niet leuk vinden om alles voorgekauwd te krijgen.  Maar als je met de eerste paragraaf aan de slag gaat raak je er wel.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)









 


Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #828 Gepost op: 6-03-2018, 17:59:39 »
Olcay is de Mol en ik ben 99,9 % zeker dat ik DE definitieve hint gespot heb, bevestigd met mol logo.  Finalist - it's Final for me.
Ik maak even een spoiler, waarin ik niet alles verklap. Ik zou het zelf niet leuk vinden om alles voorgekauwd te krijgen.  Maar als je met de eerste paragraaf aan de slag gaat raak je er wel.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Hier snap ik werkelijk waar helemaal niks van. Sorry ;)

Het zou geweldig zijn als Olcay de mol is. Het zou een domper zijn als Ruben het is. Het is Jan.


Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #829 Gepost op: 6-03-2018, 18:19:45 »
Als "finalist" weer een "perongeluk" is: finali is een Turks zelfst.naamwoord, enkelvoud van final (WikiWoordenboek); finale.
De "st" aan het eind maakt het af (SuperTrash)

Maar nu; Olcay (verliezend)finalist of Mol  ???
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 21:11:26 door Shenzi26 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #830 Gepost op: 6-03-2018, 20:09:21 »
We zitten in het verkeerde topic hiervoor, maar om 25 km/u te bereiken, zal ze toch daadwerkelijk moeten rijden. De auto just daar parkeren is voor een kandidaat onbegrijpelijk en voor een Mol volslagen logisch.

Nu zitten we in het juiste topic.

Dus als jij gebeld wordt op de autosnelweg zet je je op het rechterrijvak stil? Als je je parkeert op zo'n weg dan doe je dat gewoon op die plek.

Maar laat ons nu even er van uit gaan dat ze de Mol is en dat paaltje bewust ramt, waarom neemt ze dan het juiste stukje mee?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #831 Gepost op: 6-03-2018, 20:44:24 »
Volgens mij betoogt ze zelf dat de stukjes van de paal afvallen. Dat impliceert dat niet meer helder is wat A is en wat B. In mijn beleving waren de stukjes gelijk, de tekst steeds anders. Ik weet niet of ze het goede of het verkeerde stukje had uiteindelijk.

Wat ik wel weet, is dat ze zo opgesteld niet 25 km per uur kon gaan rijden zonder het paaltje te raken. Ze ramde het hoe dan ook met opzet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #832 Gepost op: 6-03-2018, 20:46:47 »
Volgens mij betoogt ze zelf dat de stukjes van de paal afvallen. Dat impliceert dat niet meer helder is wat A is en wat B. In mijn beleving waren de stukjes gelijk, de tekst steeds anders. Ik weet niet of ze het goede of het verkeerde stukje had uiteindelijk.

Wat ik wel weet, is dat ze zo opgesteld niet 25 km per uur kon gaan rijden zonder het paaltje te raken. Ze ramde het hoe dan ook met opzet.

Nee, maar ze wilde ook met de handrem op gaan kijken naar het aantal toeren. ;)

En ze nam het juiste stukje, maar zelfs als ze het andere stukje had genomen, had dat geen probleem geweest voor het vinden van het geld.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #833 Gepost op: 6-03-2018, 20:50:31 »
Volgens mij betoogt ze zelf dat de stukjes van de paal afvallen. Dat impliceert dat niet meer helder is wat A is en wat B. In mijn beleving waren de stukjes gelijk, de tekst steeds anders. Ik weet niet of ze het goede of het verkeerde stukje had uiteindelijk.

Wat ik wel weet, is dat ze zo opgesteld niet 25 km per uur kon gaan rijden zonder het paaltje te raken. Ze ramde het hoe dan ook met opzet.

Als je dat shot terugkijkt zie je ook dat als ze naar het paaltje toeloopt de auto ineens verder naar achteren staat. Was misschien nodig voor dat shot, maar weer zien we de werkelijkheid niet.

Als Olcay vervolgens weer(?) in haar auto zit (volgorde montage is natuurlijk niet duidelijk) staat de auto weer heel dicht op dat paaltje.

vanaf 31:35

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-03-2018-1/

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #834 Gepost op: 6-03-2018, 20:56:05 »
Als je dat shot terugkijkt zie je ook dat als ze naar het paaltje toeloopt de auto ineens verder naar achteren staat. Was misschien nodig voor dat shot, maar weer zien we de werkelijkheid niet.

Als Olcay vervolgens weer(?) in haar auto zit (volgorde montage is natuurlijk niet duidelijk) staat de auto weer heel dicht op dat paaltje.

vanaf 31:35

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-03-2018-1/

En bordje A en B zijn in verschillende shots ook gewisseld van hand.

Deze scene is dus zeker meerdere keren gedaan. ;) Ik vraag me af hoe dat dan gaat: "Hey Olcay, we hebben dat moment niet dat je op je knieën moet zoeken welk puzzelstukje het juiste is omdat je dat paaltje omgeflikkerd hebt." ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #835 Gepost op: 6-03-2018, 21:01:58 »
Citaat
"Hey Olcay, we hebben dat moment niet dat je op je knieën moet zoeken welk puzzelstukje het juiste is omdat je dat paaltje omgeflikkerd hebt."

Zou je met een kandidaat dergelijke fratsen uithalen? Naast het feit dat het tijd kost, oefen je toch enigszins invloed uit op de opdracht. Voor de Mol geen punt, maar bij een kandidaat?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #836 Gepost op: 6-03-2018, 21:02:56 »
Nee, maar ze wilde ook met de handrem op gaan kijken naar het aantal toeren. ;)

En ze nam het juiste stukje, maar zelfs als ze het andere stukje had genomen, had dat geen probleem geweest voor het vinden van het geld.
Dat Jan het verkeerde stukje meenam ook niet ;) Sterker: de oplossing (of iig genoeg om de envelop te vinden) is gewoon gevonden zonder de stukken van Jan, alleen met de stukken van Olcay en Ruben. Jan was dus uberhaupt niet nodig voor het slagen vd opdracht. Toch best raar als hij de mol is  ::rofl::

Uiteindelijk was het tijdgebrek dat de opdracht deed falen (of daar lijkt het iig heel sterk op). Overigens hebben Olcay en Ruben ook niet lang op Jan hoeven wachten na het vinden vd oplossing, getuige Rubens "Owh ik zie je al aan komen rijden" toen hij hem belde nadat Olcay tot de conclusie kwam dat haar batterij leeg was (erg raar overigens).

Waarschijnlijk was de opdracht ook niet geslaagd als Jan er wel bij was geweest toen de aanwijzingen vertaald werden. Het was nog 4 km rijden op wrsch ook onverharde bultwegen en dan nog zoeken naar de envelop. En Olcay en Ruben waren dus zelf ook al ad late kant toen ze de bewoners om hulp vroeger (ook niet zo raar ivm een onnodige zeer sevure langzame paaltjesslalom, paaltje omrijden, uitvinden hoe je de kofferbak open maakt terwijl je hem net daarvoor al open hebt gemaakt, uitvinden hoe de motorkap open moet & daar nog even over bellen en puzzelstukjes verliezen en weer moeten ophalen etc  ::rofl:: )

En bordje A en B zijn in verschillende shots ook gewisseld van hand.

Deze scene is dus zeker meerdere keren gedaan. ;) Ik vraag me af hoe dat dan gaat: "Hey Olcay, we hebben dat moment niet dat je op je knieën moet zoeken welk puzzelstukje het juiste is omdat je dat paaltje omgeflikkerd hebt." ::rofl::
Een vd stukjes zat nog ad paal. Juist raar dat ze er ineens los mee in haar handen zit, en ernaar kijkt of ze kan lezen wat er op staat...
Ze moet juist op de paal kijken voor de keuzemogelijkheden  ::jaja::

En dat elke scene ineens drie keer opgenomen zou zijn begint ook een beetje op mijn lachspieren te werken (dat is voor heel veel users hier ineens de oplossing als er iets gebeurt is dat (nog) niet te verklaren valt)  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 21:14:47 door Whiskers »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #837 Gepost op: 6-03-2018, 21:12:28 »
In mijn herinnering vroegen ze eerst kinderen om een vertaling. Statistisch gezien lijkt de kans me het kleinst dat juist zij die zinnen naar het Engels kunnen vertalen. Dus naast het feit dat Jan hier iets later was, leek de tactiek van Ruben en Olcay me ook niet optimaal.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #838 Gepost op: 6-03-2018, 21:16:50 »
Dat Jan het verkeerde stukje meenam ook niet ;) Sterker: de oplossing (of iig genoeg om de envelop te vinden) is gewoon gevonden zonder de stukken van Jan, alleen met de stukken van Olcay en Ruben. Jan was dus uberhaupt niet nodig voor het slagen vd opdracht. Toch best raar als hij de mol is  ::rofl::

Dus Jan is niet de Mol, maar de Mol had wel de oplossing meegenomen? Klinkt inderdaad logischer. ;D

Uiteindelijk was het tijdgebrek dat de opdracht deed falen (of daar lijkt het iig heel sterk op). Overigens hebben Olcay en Ruben ook niet lang op Jan hoeven wachten na het vinden vd oplossing, getuige Rubens "Owh ik zie je al aan komen rijden" toen hij hem belde nadat Olcay tot de conclusie kwam dat haar batterij leeg was (erg raar overigens).

En toch was de kandidaat die als eerste klaar was met de 4 vragen er als laatste. Dat blijft echt opvallend hoor.

Waarschijnlijk was de opdracht ook niet geslaagd als Jan er wel bij was geweest toen de aanwijzingen vertaald werden. Het was nog 4 km rijden op wrsch ook onverharde bultwegen en dan nog zoeken naar de envelop. En Olcay en Ruben waren dus zelf ook al ad late kant toen ze de bewoners om hulp vroeger (ook niet zo raar ivm een onnodige zeer sevure langzame paaltjesslalom, paaltje omrijden, uitvinden hoe je de kofferbak open maakt terwijl je hem net daarvoor al open hebt gemaakt, uitvinden hoe de motorkap open moet & daar nog even over bellen en puzzelstukjes verliezen en weer moeten ophalen etc  ::rofl:: )

En toch was ze de eerste in het dorp terwijl die andere 2 van plan waren af te spreken op een plek waar niemand kon vertalen. ;)

In mijn herinnering vroegen ze eerst kinderen om een vertaling. Statistisch gezien lijkt de kans me het kleinst dat juist zij die zinnen naar het Engels kunnen vertalen. Dus naast het feit dat Jan hier iets later was, leek de tactiek van Ruben en Olcay me ook niet optimaal.

Dat waren de eerste levende wezens die daar in de buurt stonden. Even later vragen ze het gewoon aan iemand die wel vertaalt.

Om nog even terug te komen op parkeren in de berm:



Blijkbaar echt niets speciaals om te doen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #839 Gepost op: 6-03-2018, 21:17:23 »
In mijn herinnering vroegen ze eerst kinderen om een vertaling. Statistisch gezien lijkt de kans me het kleinst dat juist zij die zinnen naar het Engels kunnen vertalen. Dus naast het feit dat Jan hier iets later was, leek de tactiek van Ruben en Olcay me ook niet optimaal.

Nee, absoluut niet. En ze waren dus ook nog (even)eens erg traag door de acties die ik hierboven noemde, en Ruben mist ook nog een puzzelstukje (hij had er 4 moeten hebben). Voor alle 3 zijn in deze opdracht meerdere bijzonder rare dingen uit te lichten/op te sommen  ::jaja::

@Hulpmol

Als mol geen mogelijkheid hebben om met de puzzelstukken te mollen op een manier die invloed heeft op het vinden vd oplossing in die opdracht vind ik inderdaad raar  ::jaja::

Hij was idd als laatste, maar dat heeft amper effect gehad. De andere 2 hebben niet lang gewacht en waren zelf ook al behoorlijk laat.

Als eerste in het dorp zijn maakt niet uit als je al lang genoeg getreuzeld hebt met slalommen, hendels vinden om kofferbakken open te maken die je vlak daarvoor al opengemaakt heb (kofferbak stond al open terwijl ze de hendel ah zoeken was) en paaltjes omrijden om er voor te zorgen dat de opdracht niet meer gehaald kan worden.

Mbt dat screenshot: Er kan heel prima een paaltje in de andere berm staan.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 21:34:36 door Whiskers »