Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 222149 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
[Verliezend finalist] Olcay Gulsen
« Gepost op: 12-12-2017, 21:10:59 »
In dit topic kun je al je verdenkingen kwijt over Olcay Gulsen.

naam Olcay Gulsen
beroep mode ontwerper, zakenvrouw, tv presentator
geboorte datum 20 juli 1980






Meer informatie over deze kandidaat
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 20:55:27 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2017, 11:35:29 »
Eerste schot voor de boeg mol.
Maar echt overtuigt, nee.

Georgie ligt tussen Rusland en Turkijen en grenst aan Armenie.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2018, 13:19:28 »
Ik twijfel een beetje met wat ik met haar moet in mijn pool.

Aan de ene kant zie ik haar als een superslimme zakenvrouw met veel mensenkennis en zou ze zomaar in de finale kunnen staan.
Aan de andere kant vind ik haar toch een beetje zo'n vroege afvaller type. Veel te snel op 1 iemand willen gaan (à la Yvonne vorig jaar)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2018, 18:05:07 »
Volgens mij is dit wel een (zeer) intelligente vrouw die het spel ook wel hard kan spelen. Ik zie haar inderdaad wel ver komen in het spel.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2018, 20:08:08 »
Ik hoorde dat ze niemand van haar mede-kandidaten volgt op Instagram. Dit doen andere kandidaten wel. Zou dit betekenen dat ze er vroeg uit ligt? Of volgt ze deze mensen gewoon niet?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2018, 20:22:32 »
Kan ook tactiek zijn om ons op een dwaalspoor te zetten. ::jaja::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2018, 21:35:52 »
Het is wel opmerkelijk te noemen. Ze is een van de meest fanatieke instagramgebruikers.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2018, 23:07:09 »
Het is wel opmerkelijk te noemen. Ze is een van de meest fanatieke instagramgebruikers.

Ze zei dat het fanatisme van de andere deelnemers haar erg verbaasde. Dat die er duidelijk niet waren om vrienden te maken. Ik denk dat ze een soortgelijke groep verwachtte als vorig jaar...

Olcay is geen allemansvriend volgens mij. Dat zou een reden kunnen zijn.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2018, 00:19:28 »
Ja of ze is gewoon voorzichtig. Vooral nadat Joëlle van de laatste ER bijna de hele cast had gespoiled omdat ze iedereen die mee had gedaan na de expeditie achter elkaar ging volgen op instagram ::rofl::. Olcay denkt natuurlijk, zo'n dom gansje ben ik niet, ik ga gewoon niemand volgen.

Of ze heeft geen tijd voor berichten van al deze onbekende bekende Nederlanders ;D.

Of ze is gewoon vergeten dat ze de mensen nu wel mag volgen nu de kandidaten bekend zijn.

Of het is voor extra veiligheid dat ze niets loslaat.

Mijn of's raken op ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2018, 23:29:22 »
Is het hier meer mensen opgevallen dat tijdens HET moment van de aflevering voordat Ruben 'Zei je Kiev? Wij zitten niet in Kiev vriend!' Olcay 'Ik heb geen idee' (of iets dergelijks) zegt op de vraag van Jan waar in Kiev ze zitten. Zij moet toch ook weten dat ze in Kazachstan zitten, hoezo reageert ze dan zo koel en normaal op de vraag van Jan over Kiev, dat moet haar toch opvallen? Het kwam mij niet gespeeld over van Olcay, vind haar sowieso niet erg verdacht, maar toch opvallend.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2018, 23:39:07 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2018, 23:31:46 »
Is het hier meer mensen opgevallen dat tijdens HET moment van de aflevering voordat Ruben 'Zei je Kiev? Wij zitten niet in Kiev vriend!' zegt Olcay 'Ik heb geen idee' (of iets dergelijks zegt) op de vraag van Jan waar in Kiev ze zitten. Zij moet toch ook weten dat ze in Kazachstan zitten, hoezo reageert ze dan zo koel en normaal op de vraag van Jan over Kiev, dat moet haar toch opvallen? Het kwam mij niet gespeeld over van Olcay, vind haar sowieso niet erg verdacht, maar toch opvallend.

Dit viel mij ook al op,ik neem aan dat ze weet dat ze in Kazachstan zit? Haha, maar ik vind haar ook niet echt verdacht, ook al hoop ik dat ze er lang in blijft!

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2018, 23:38:37 »
Ze kan ook gewoon 0,0 verstand hebben van topografie.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2018, 23:51:52 »
Ik vond vooral haar uitgestrekte gezicht terwijl de anderen bijna van hun stoel vielen van verbazing opvallend. Maar aan de andere kant liet ze wel weer iedereen de hints op de achterkant vinden, wat heel onmols is dus ik gok ook op gebrekkige topografische kennis

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2018, 00:36:26 »
Ze kan ook gewoon 0,0 verstand hebben van topografie.

Dat lijkt mij uitermate aannemelijk.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2018, 02:05:17 »
Is het hier meer mensen opgevallen dat tijdens HET moment van de aflevering voordat Ruben 'Zei je Kiev? Wij zitten niet in Kiev vriend!' Olcay 'Ik heb geen idee' (of iets dergelijks) zegt op de vraag van Jan waar in Kiev ze zitten. Zij moet toch ook weten dat ze in Kazachstan zitten, hoezo reageert ze dan zo koel en normaal op de vraag van Jan over Kiev, dat moet haar toch opvallen? Het kwam mij niet gespeeld over van Olcay, vind haar sowieso niet erg verdacht, maar toch opvallend.

Of zegt ze 'Ik heb geen idee' op de vraag of Jan vroeg of ze in Kiev zaten? Dat lijkt me aannemelijker dan dat je niet weet dat je in Kazachstan zit.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2018, 11:20:27 »
Natuurlijk is de eerste inzet in de app een bijna blinde gok. Ik had Olcay ingevuld en lette daar ook extra op, ook omdat ik vorig jaar met Vincent na aflevering 1 al mijn punten al kwijt was. Wat me toen opviel...

Olcay draait de volgorde van de voorwerpen meteen om: kluis, jokers, geld. Dat is de volgorde die voor de Mol interessant is, maar niet zoals die in eerste instantie door Art gepresenteerd is. Maakt ze hier het geld minder belangrijk?

Ruben gaat op zoek naar Ficelle. Olcay wacht af en doet niet actief mee. Ruben moet haar zelfs roepen om mee te komen. Ruben begint ook meteen te puzzelen.

"Op de achterkant van de kaarten moet vast wel iets staan," zegt Olcay. Waarom moet dat? Van wie? Hoe vaak is dat zo? Het zijn inderdaad de laatste twee kaarten die een aanwijzing bevatten en Olcay benadrukt het belang. Terecht. Zonder zou het een oninteressante aflevering zijn geworden. "Dat is het duo, dat we zoeken," concludeert ze. Terecht. Maar een idee over hoe en wat heeft ze niet. Loes is ook degene die hen belt, niet andersom. Zo ver gaat het idee van Olcay dan weer niet.

Olcay wijst in het telefoongesprek meteen weer op de achterkant van de kaarten. Daarmee houdt ze het spel gaande of brengt het op gang.

Ruben en Olcay worden gebeld door Emilio en Stine. Bellen niet zelf. Olcay staat en doet... Ehm... Ja, wat eigenlijk? Hen wijzen op de achterkant van de kaarten. Weer.

Ruben vindt uit dat de ijzeren dingen als een kompas werken als je ze met elkaar verbindt. Deelt dat met Jan en Jean Marc.

De vraag is waar in Kiev Ruben en Olcay zijn. Olcay heeft geen idee. Begrijpelijk, want ze is er niet. Ruben hapt meteen en lost hiermee de aflevering eigenlijk op. Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend! Let op de uitdrukkingsloze blik van Olcay. Iedereen gaat uit zijn dak als ontdekt wordt hoe het zit. Op Olcay na?

Lijkt ingewikkeld, maar dit gebeurt binnen ongeveer een kwartier...

Loes wijst Simone en Bella op de achterkant van de kaarten, maar is op het idee gebracht door Olcay. Daardoor weten ook Simone en Bella dat ze moeten zoeken naar een achterkant en een aanwijzing. Die liggen bij Ruben en Olcay. Het is blijkbaar niet in ze opgekomen om zelf te bellen, Simone en Bella moeten zelf vragen. Curieus. Team Ruben en Olcay wist van meet af aan hoe het zat.

Olcay doet iets onduidelijks met de ijzeren staafjes, Ruben lost het op, Olcay doet weer niets van belang, Ruben deelt zijn oplossing met Simone en Bella.

Tussendoor... Drie van de vijf teams weten van de aanwijzingen op de achterkant door Olcay. Niet door Ruben en Olcay, maar door Olcay alleen. Dat moet genoeg zijn om het ook de rest te laten weten en dat blijkt ook.

Ruben en Olcay zitten in taxi. Olcay weer passief. Ze moeten eruit. Ruben vindt 2000 euro. Olcay hobbelt er weer achteraan en neemt nu wel initiatief. Ze belt Art. Meteen -1000.

Ja, ze zit in het enige duo dat geld meeneemt, maar dat heeft helemaal niets met haar inspanning te maken. Wel heeft ze dat bedrag meteen na de vondst zonder enige vorm van overleg en duidelijke aanleiding gehalveerd.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 12:38:16 door Tarballs »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2018, 13:02:12 »
Wow, bedankt voor de uitgebreide post Tarballs!

Ga toch iets meer op haar letten  ::vergroot::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2018, 13:06:38 »
Het kan natuurlijk van een Milouska-achtige speel-je-eigen-karikatuur zijn, maar ik had het idee dat haar kwaliteiten niet zo in dit soort escaperoomige situaties liggen. Dat zij veel meer iemand is die het intermenselijke ondertussen goed kan. En dat ze gewoon zo verheugd was over haar ontdekking van de achterkanten dat ze het overal rond wil bazuinen, te pas en te onpas.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2018, 13:09:40 »
Kan natuurlijk ook. De reden dat ik twijfel, is dat die achterkanten uiteindelijk naar geld kunnen leiden en dat is dan weer onmols. Aan de andere kant... Zonder die aanwijzingen was de hele aflevering niksig geworden.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2018, 13:10:59 »
Of zegt ze 'Ik heb geen idee' op de vraag of Jan vroeg of ze in Kiev zaten? Dat lijkt me aannemelijker dan dat je niet weet dat je in Kazachstan zit.
Waar in Kiev zitten jullie?
Ik heb geen idee waar in Kiev we.. (Olcay)
Kiev, zei jij Kiev?!? Wij zijn niet in Kiev, vriend! (Ruben)

Zo herinner ik het me.