Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 44833 keer)

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #60 Gepost op: 27-01-2018, 22:16:38 »
Stine en Loes nog in het spel terwijl ze op Emilio stemden en voor zover wij weten niemand anders. Merkwaardig. Dan was Emilio's test echt wel rampzalig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #61 Gepost op: 27-01-2018, 22:22:28 »
Stine en Loes nog in het spel terwijl ze op Emilio stemden en voor zover wij weten niemand anders. Merkwaardig. Dan was Emilio's test echt wel rampzalig.

Ze zullen wel gespreid hebben in dit vroege stadium. Het enige wat we weten is dat Emilio de test het slechtst heeft gemaakt. Dat betekent verder niks voor tests van andere kandidaten, behalve dat ze minder slecht gemaakt zijn. Merkwaardig vind ik het dus niet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #62 Gepost op: 27-01-2018, 22:24:25 »
Dikke kans dat een van die twee zelf gewoon de Mol is, dus dan heeft die ander gewoon mazzel gehad dat die de test beter heeft gemaakt dan Emilio.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #63 Gepost op: 27-01-2018, 22:31:09 »
De Mol verdenkt toch altijd juist de mensen die ver komen? Zodat men niet in de finale denkt Hoe kan het dat die zo ver is gekomen, die zat nooit goed? Daarom lijkt het mij juist niet logisch dat een van die 2 zelf de Mol is. Dan zijn bijvoorbeeld Simone & Ruben veel verdachter, die elkaar verdenken.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #64 Gepost op: 27-01-2018, 22:34:16 »
De Mol verdenkt toch altijd juist de mensen die ver komen? Zodat men niet in de finale denkt Hoe kan het dat die zo ver is gekomen, die zat nooit goed? Daarom lijkt het mij juist niet logisch dat een van die 2 zelf de Mol is. Dan zijn bijvoorbeeld Simone & Ruben veel verdachter, die elkaar verdenken.
Laten dat nou net mijn 2 verdachten zjn  ::rofl::
Maar dat is voor mij ook een argument om te zeggen: "Dat zijn finalisten."
Ik kan mij herinneren dat in voorgaande jaren (2017 was een verhaal apart) ook het geval was
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2018, 10:15:57 »
Aflevering 4

Olcay: -
Ruben: Emilio, Simone
Simone: Ruben, Jan
Jan: -
Stine: Emilio
Emilio: Loes, Stine, Simone, Olcay
Loes: Emilio
Als ik dit rijtje zo zie, dan zou je Olcay en Jan zo doorzetten naar de finale. Zitten zij op de goede mol? Dan vind ik degene die Jan/ Olcay verdenkt verdacht in ieder geval, mocht dit zo zijn. In dit geval lijkt alleen Simone op Jan te zitten. Oke, een volledige redenering naar mijn tunnel.... ;D Snijdt dus geen hout haha.
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2018, 10:34:55 »
Het klopt niet want Emilio zei juist heel duidelijk GEEN Stine bij de 4, dus dat geeft al aan dat Stine de mol is.

Olcay gaf aan veel te hebben gespreid de vorige week, en nu meer te focussen. Ik denk dat zij op Ruben/Stine zit.

Er blijft een groot probleem met Bella, omdat zij immers een kwart van haar test op Stine invulde.

Het probleem dat Heinz aangekaart heeft over de verdenkmakingen rond het penningmeesterschap zullen in het straatje passen. Ze willen daar inderdaad doelbewust laten zien dat er veel verdenkingen zijn naar Stine, om dat dan 1x te hebben gezegd, en daarna maken ze er met de testbiechten dan weer de gebruikelijke grote janboel van.

Ik heb sterk het vermoeden dat we weer in zo'n jaartje zitten waarin veel mensen al wel door hebben dat Stine de mol is maar dat er op het 'officiele moment' wordt uitgehaald. Je moet het dan dus hebben van de bedrijven tussendoor.

Ik denk dat Loes en Ruben nog steeds wel over Stine gespreid hebben, en ze zullen moeten focussen nu hun andere verdachte Emilio eruit is.

Simone kan geluk hebben gehad ook; al zou je dit keer een slechte test kunnen maken, dan kun je er wel in blijven, immers bij Emilio's notabene 4 verdachten zat geen Stine bij. Verleden week had ze nog haar joker uitgeoefend, daarom dacht ik eerlijk gezegd ook dat ze dit keer rood zou krijgen.

Volgende week zal er veel gesnoept worden aan jokers (uit eigenbelang zie je ze al rennen door de stad) dus dan wordt de testuitslag alweer onduidelijker. Ik denk dat gisteren er wel een was waar tenminste nog wat uit te halen viel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2018, 12:55:22 »
Volgende week zal er veel gesnoept worden aan jokers (uit eigenbelang zie je ze al rennen door de stad) dus dan wordt de testuitslag alweer onduidelijker. Ik denk dat gisteren er wel een was waar tenminste nog wat uit te halen viel.

Gelukkig hebben we de ZV nog.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #68 Gepost op: 28-01-2018, 13:51:59 »
Ja maar in handen van Stine! Dus die gaat ze natuurlijk niet inzetten tegen bijv. Jan op dit moment... het zal wel zo zijn dat zij als laatste mag en als bijv. Loes dan veel jokers heeft in gezet zij die ZV er in kan gooien.

Het is nu wel heel gefocust dat Simone zo op Ruben zit dat zij zelfs als enige de vraag om hem het spel uit te werken beantwoordt met nee. Dus als Simone de afvaller wordt dan moet de edit wel zo zijn dat we denken dat iedereen wel op Ruben heeft ingezet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2018, 14:20:44 »
Ja maar in handen van Stine!
Dit doet mij juist vermoeden dat Stine niet de mol is...dan had ze deze wel ingezet nu lijkt mij?
Meer L

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2018, 14:24:00 »
Nee dus juist niet... dan was immers Jan eruit gevlogen die Stine namelijk niet verdacht, dat zei hij letterlijk over hun communicatie... ergens in het begin net na die 1e opdracht of op het eind daarvan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2018, 14:30:58 »
Wat heeft Stine aan Jan als kandidaat? Ik snap dat je als Mol Olcay erin wilt houden, maar ik denk niet dat Jan veel verdacht wordt door kandidaten behalve door Simone. Patrick/Art vind ik een heel ander verhaal, maar ik geloof niet dat Mol Stine geen zwarte vrijstelling heeft gespeeld omdat Jan er anders uit zou vliegen. Daarnaast zou ik ook wachten totdat er een jokeropdracht komt, geloof dat we volgende week de zwarte vrijstelling zien verschijnen..

Maar ik geloof dat dit niks te maken heeft met het topic..  ::zwaai::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2018, 16:26:56 »
Expliciete verdachtmakingen (onverdacht):
Simone (door Ruben)
Jan (door Simone)
Verdenkingen zonder toelichting (verdacht):
Ruben (2x)
Loes
Simone
Olcay
(alle verdachtmakingen naar Emilio zijn niet meegerekend)
Dat maakt het lijstje nu:
1) Olcay 4 punten
2) Stine/Ruben/Loes 2 punten
3) Simone 0 punten
4) Jan -1 punt
Er begint nu een duidelijk beeld te ontstaan. Het idee is dat de montage dus beïnvloed wie de kijkers gaan verdenken. Verdenkingen zonder toelichting blijven namelijk niet hangen (psychologisch gezien) terwijl expliciete verdenkingen juist wel blijven hangen. Om die reden vind ik Olcay nu enorm verdacht, omdat zij nog nooit expliciet genoemd is (met uitleg waarom ze de mol is), maar al 4 keer in een rijtje is opgenoemd (wat niet blijft hangen). Ook Ruben is flink gestegen, maar nog op ruime afstand van Olcay.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2018, 21:40:37 »
Jan -> Simone, Ruben
Olcay -> ?
Ruben -> Loes
Simone -> Ruben, Jan
Stine -> Loes, Jan, Ruben

Loes -> Stine, Olcay

Stine en Olcay niet de mol?
Frankje Lapi

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2018, 21:45:00 »
Jan -> Simone, Ruben
Olcay -> ?
Ruben -> Loes
Simone -> Ruben, Jan
Stine -> Loes, Jan, Ruben

Loes -> Stine, Olcay

Stine en Olcay niet de mol?

Loes gaf aan dat ze toch teveel op één persoon ingevuld had. Dat kan Olcay zijn óf Stine ik denk Olcay, want Stine is de Mol. Dus ik zou hier nog niet direct conclusies uit trekken.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #75 Gepost op: 3-02-2018, 21:45:52 »
Loes vertelde aan Art dat ze teveel op 1 persoon heeft ingezet. Lijkt mij dat dit Stine is geweest, aangezien ze daar al langer op zat. Stine kunnen we dus definitief afstrepen.
🜃

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2018, 21:53:26 »
Jan -> Simone, Ruben
Olcay -> ?
Ruben -> Loes
Simone -> Ruben, Jan
Stine -> Loes, Jan, Ruben

Loes -> Stine, Olcay

Stine en Olcay niet de mol?

Uit het "Molboekje" van Olcay:

1. Ruben
2. Loes
3. Jan
4. Simone
5. Stine

Het is te zien vlak voor we de kandidaten achter de schermen zien plaats nemen om de test in te vullen. Ik plaats een frame als de aflevering online komt.

Edit: Hier is ie
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 22:05:40 door Hulpmol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #77 Gepost op: 3-02-2018, 22:31:47 »
Interessant! Olcay lijkt Stine dus amper te verdenken. Dan zou het toch gek zijn als Stine de Mol is dat Loes er nu uit is. (En eerder Bella die Stine noemde.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #78 Gepost op: 3-02-2018, 22:38:34 »
Interessant! Olcay lijkt Stine dus amper te verdenken. Dan zou het toch gek zijn als Stine de Mol is dat Loes er nu uit is. (En eerder Bella die Stine noemde.)

Al hebben we ook vorige week ontdekt (of bevestigd gekregen) dat zo'n test ook uit onmogelijke vragen bestaat. Daarbij komen dan nog eens vragen die op 2 mensen kunnen slaan. Al lijkt me dat in deze aflevering misschien minder mogelijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #79 Gepost op: 3-02-2018, 22:39:11 »
Ik bedacht mij vanavond dat over Simone exact hetzelfde gezegd kan worden, Heinz. Niemand lijkt op haar in te zetten. Het lijkt wel een bizar goed moljaar te worden dan, met zo weinig die de mol in het vizier hebben. Loes overigens had niks op Stine, die haar 3e mol was, ingezet, dat zei ze na afloop tegen Art.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)