Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 44778 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #80 Gepost op: 3-02-2018, 22:41:33 »
Daarentegen wordt Ruben veel genoemd als verdachte door de kandidaten...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #81 Gepost op: 3-02-2018, 22:44:04 »
Ik bedacht mij vanavond dat over Simone exact hetzelfde gezegd kan worden, Heinz. Niemand lijkt op haar in te zetten.

Ruben en Jan zitten beide o.a. op Simone.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2018, 22:46:48 »
Ik bedacht mij vanavond dat over Simone exact hetzelfde gezegd kan worden, Heinz. Niemand lijkt op haar in te zetten. Het lijkt wel een bizar goed moljaar te worden dan, met zo weinig die de mol in het vizier hebben. Loes overigens had niks op Stine, die haar 3e mol was, ingezet, dat zei ze na afloop tegen Art.

Hoezo is dat hetzelfde? Ik had het over afvallers die een Mol noemen die amper verdacht lijkt te worden door een niet-afvaller.

Loes zei alleen tegen Art dat ze teveel of misschien wel helemaal op één persoon heeft ingezet. Jij maakt er niks op "derde Mol" Stine van. :P
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 22:59:10 door Heinz »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2018, 23:00:25 »
Loes overigens had niks op Stine, die haar 3e mol was, ingezet, dat zei ze na afloop tegen Art.
Waar haal je dit vandaan?  ::rofl::
Ze zegt alleen dat ze te weinig gespreid heeft en dus achteraf te veel op één iemand heeft gezeten. That's it.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2018, 23:06:25 »
Het is hetzelfde als we jouw molduel 'geloven'... beiden zijn dan knappe mollen want gaan aardig onverdacht door het leven. Gewoon goed gedaan dus. Voor Ruben zou dat niet zo zijn want die wordt wel erg verdacht.

Tenminste ik houd mollen die onverdacht blijven altijd erg hoog... dan krijg je van die finales dat iedereen op iedereen zit.

Aangaande Loes spreekt ze met Stine wel heel erg in de verleden tijd he, en heel vers ligt Olcay. De derde die ze wel verdacht heeft is Simone dus daarover had ze willen spreiden maar dat mislukte, achteraf bezien.

Vergeet niet dat je de testbiecht hoort als ze de test nog moeten maken! Dat zijn intenties.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2018, 23:10:22 »
Teveel inzetten op een.. tja als je spreidt tussen Olcay en Stine, als we daar vanuit mogen gaan (iets met assumptions) kan het maar zo dat Loes de doorslag gaf voor Olcay en ze daarom exit is. Of andersom de voorkeur gaf aan Stine en daarom exit is. We zullen het pas na afloop weten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2018, 23:21:22 »
Ze had willen spreiden over 3 maar het resultaat was die focus op 1, als je dat hele verhaal hoort dan is de focus in elk geval op Olcay. Kijk, als je in deze fase 10 vragen op Stine inzet net als wat toen van Bella gezegd werd dan kan Stine nooit de mol zijn, maar net als met Bella is dat niet zo geweest... hopelijk bevestigt Loes dat morgen net zoals Bella dat deed.

Ik denk dat wel steeds duidelijker wordt wat dat eerste penningmeestermomentje geweest is... er werd toen zo de aandacht op gevestigd dat Stine verdacht was... maar vervolgens doet de edit er alles aan alsof mensen die op Stine inzetten eruit vliegen. Het is alsof het toen even een helder momentje voor de groep was en dat gaat Art natuurlijk fijn inwrijven in Aflevering 10. Want daarna is Stine behoorlijk losgelaten in de tests. Emilio had zelfs 0 op Stine (dat staat hierboven verkeerd).

Dat wordt wel anders als Ruben er nu ook nog uitgaat want de resterenden zullen niks meer overhouden en dan terugdenken aan dat momentje. Getuige echter dat hij Stine de envelop van NIETS geeft denk ik dat daar nog even weinig kans op is, want de mol geef je NIETS. Dus ik schat eerst NIEMAND, dan Simone en dan hij exit.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 23:48:44 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2018, 00:15:22 »
Dat wordt wel anders als Ruben er nu ook nog uitgaat want de resterenden zullen niks meer overhouden en dan terugdenken aan dat momentje. Getuige echter dat hij Stine de envelop van NIETS geeft denk ik dat daar nog even weinig kans op is, want de mol geef je NIETS.

Ik weet natuurlijk niet hoe Ruben hier over nagedacht heeft maar ik zou de mol 2 jokers geven. Als hij dan over de finish komt (en daar zal hij zijn best voor doen zo zonder geld) verdien alleen ik effectief 2 jokers, de mol heeft er immers niks aan.

Edit: Ruben heeft de jokers natuurlijk aan Jan gegeven, om vertrouwen te winnen. Never mind.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 00:21:14 door Mollenmania »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2018, 00:20:01 »
Nee juist niet want je wil zelf ook wel 2 jokers... dan blijft de rest met 0 jokers! Dat is een enorm voordeel in de test, haast een vrijstelling.

Degenen die hij het minst verdenkt zijn de uitersten denk ik, dus Jan en Olcay.

De mol zal niks hoeven doen behalve de 2 geldlopers voorblijven... dat lukte Stine bijna... Simone deed er niks aan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2018, 00:23:58 »
Nee juist niet want je wil zelf ook wel 2 jokers... dan blijft de rest met 0 jokers! Dat is een enorm voordeel in de test, haast een vrijstelling.


En die verdien je dus als enige KANDIDAAT als de mol de finish over komt met 2 jokers. Ja de mol hoeft alleen de geldlopers voor te blijven maar hij weet niet wie dat zijn dus zal hij sowieso zijn best doen om 1e te eindigen. Dat komt ook nog eens lekker kandidaats over.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2018, 02:30:21 »
Best opvallend dat Ruben & Jan dus bij alle dames hoog staan. ook Jan verdenkt Ruben.
Zou bijna gaan denken dat Ruben het is maar iets zegt me dat de montage dit dan niet zo zou laten merken. Shots van Olcay's boekje waar je kan zien dat ze Ruben op 1 heeft en van Simone en Jan weten we dat ze op Ruben zitten. Ook Stine zei Ruben bij haar hoofdverdachtes te hebben. De montage zou dit in het daadwerkelijke geval dat ze allemaal op Ruben zitten denk ik niet zo duidelijk laten zien dus laat ik hem toch vallen.

Niemand zit echt op Olcay lijkt. Maar Stine lijkt ook totaal niet op Simone te zitten en andersom.

Ik heb ook echt geen idee wie de volgende afvaller is hierdoor..

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2018, 02:58:38 »
Hoe is Bella er dus uitgegaan? Kan Stine dan nog de mol zijn?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2018, 12:25:44 »
Bella heeft bij RTL Boulevard gezegd dat ze er 10 had ingevuld op Ruben, dan 5 op twee andere wb. Stine. Dus ze vloog eruit op Ruben, maar ja de edits willen doen geloven dat dan alles nog kan (Stine voor dat penningmeesterschapmomentje aan de ontbijttafel en Ruben in de testbiechten zou door iedereen verdacht worden).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #93 Gepost op: 5-02-2018, 12:10:36 »
Volgens mij zit Olcay vol op Ruben.

Twee afleveringen verder komt Jan daar nu ook achter...

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2018, 12:25:38 »
Olcay zit niet vol op Ruben bekende ze. Ze is gewoon nog netjes aan het spreiden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2018, 12:37:29 »
Olcay zit niet vol op Ruben bekende ze.

Niets is wat het lijkt. Ik kom niet uit Waalwijk, en Jan ook niet.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 13:03:46 door Avogadro »

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2018, 17:51:55 »
Aflevering 5:

Loes: Stine en Olcay
Simone: Ruben en Jan
Jan: Simone en Ruben
Ruben: (gedeeltelijk) Loes
Olcay: Ruben en ze spreidt (niet duidelijk op wie)
Stine: Loes, Jan en Ruben

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2018, 17:57:05 »
Ruben wordt dus door iedereen verdacht, behalve door Loes. En die gaat er uit...

Maar ja, wie op wie zit is bij uitstek beïnvloed door de montage.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2018, 18:24:54 »
Uit het "Molboekje" van Olcay:

1. Ruben
2. Loes
3. Jan
4. Simone
5. Stine

Het is te zien vlak voor we de kandidaten achter de schermen zien plaats nemen om de test in te vullen. Ik plaats een frame als de aflevering online komt.

Edit: Hier is ie

Olcay vertelt in biecht dat ze loog tegen Jan dat ze Ruben het meest verdenkt. Ik denk dat Olcay misschien alles expres fout heeft staan.. Ik denk dat het omgedraaide eerder haar verdachtenlijstje is...

Dan wordt het:

1. Stine
2. Simone
3. Jan
4. Loes
5. Ruben
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2018, 18:53:41 »
Dat is een taktiek die in eerdere seizoenen wel vaker gebruikt is, voor het geval dat je molboekje gestolen wordt. Of nou ja, wat voor molboekje door moet gaan dan. ;)