Auteur Topic: Dagboek van de Mol  (gelezen 42063 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #160 Gepost op: 3-03-2018, 23:06:10 »
Oh wacht, de opdracht in het park kan ook dag 7 zijn geweest, want dat was opdracht 2, toch?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #161 Gepost op: 3-03-2018, 23:13:51 »
een ijkpunt is dag 6, de opdracht in het park op de nationale feestdag (26 mei) van Georgië. Je kan van daaruit terug- en vooruit tellen. Aflevering 4 begon op dag 6. Dag 6 van de opnames, of dag 6 na aankomst in de regio?

Er zijn verschillende ijkpunten. We hebben de dag van aankomst in Tbilisi (19 mei), we hebben de dag van de Caesarvoorstelling (21 mei dacht ik, heb het ergens staan maar ben te lui), we hebben de dag van de landing op Schiphol (9 juni).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #162 Gepost op: 3-03-2018, 23:15:38 »
Waarom dan? Jan of Olcay hoeven toch niet evenveel vragen goed te hebben? Tijd speelt toch pas een rol bij een gelijk aantal juiste antwoorden?

Daar heb je gelijk in.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #163 Gepost op: 4-03-2018, 00:05:26 »
Er zijn verschillende ijkpunten. We hebben de dag van aankomst in Tbilisi (19 mei), we hebben de dag van de Caesarvoorstelling (21 mei dacht ik, heb het ergens staan maar ben te lui), we hebben de dag van de landing op Schiphol (9 juni).

En de dag in het 9 april park, 26 mei als ik het me goed herinner?
Edit: Ja, 26 mei.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 00:07:03 door m0lmuis »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #164 Gepost op: 4-03-2018, 00:06:53 »
En de dag in het 9 april park, 26 mei als ik het me goed herinner?

Ja, maar die was al genoemd, dus herhaalde ik hem niet. Maar die dag was inderdaad 26 mei. ;)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #165 Gepost op: 4-03-2018, 00:07:46 »
Ja, maar die was al genoemd, dus herhaalde ik hem niet. Maar die dag was inderdaad 26 mei. ;)

Sorry, had dat denk ik, net niet gelezen Hulpmol  :-[

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #166 Gepost op: 4-03-2018, 00:12:19 »
Sorry, had dat denk ik, net niet gelezen Hulpmol  :-[

Ja, ik lees het terug en het zat ook vooral in mijn hoofd hoor. Ik had het gelezen, maar niet in de post die ik quote. Dus don't worry. ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #167 Gepost op: 4-03-2018, 00:19:19 »
Ik vind het toch wat eigenaardig dat uit dit dagboek naar voren komt dat de Mol, die toch van de belangrijkste zaken op de hoogte zou moeten zijn, niet zou hebben geweten dat de finale pas later is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #168 Gepost op: 4-03-2018, 00:20:17 »
Ik vind het toch wat eigenaardig dat uit dit dagboek naar voren komt dat de Mol, die toch van de belangrijkste zaken op de hoogte zou moeten zijn, niet zou hebben geweten dat de finale pas later is.

Buiten een tv viel er op dat punt ook niet veel meer te mollen. ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #169 Gepost op: 4-03-2018, 00:22:29 »
Ik vind het toch wat eigenaardig dat uit dit dagboek naar voren komt dat de Mol, die toch van de belangrijkste zaken op de hoogte zou moeten zijn, niet zou hebben geweten dat de finale pas later is.
Ze hebben die beslissing pas genomen toen ze erachter kwamen dat niemand in de finale goed zat ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #170 Gepost op: 4-03-2018, 00:39:56 »
Maar het zorgvuldig opgebouwde imago van de alwetende Mol (zoals dat in de eerste dagboeken gepresenteerd wordt - en zelfs in dit nog, zie regel 2 -) loopt door de tentoonspreiding van onwetendheid in dit dagboek toch een flinke deuk op.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 01:00:13 door Marisa »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #171 Gepost op: 4-03-2018, 00:48:51 »
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 9

Eenmaal in het hotel aangekomen begin ik het te voelen: ontlading. Ik ben zo benieuwd hoe het straks afloopt. Wie is de winnaar, wie de verliezend finalist?
Eindelijk mag ik mezelf laten zien. Eindelijk ben ik dan niet meer de enige die precies weet hoe de vork in de steel zit.

Ik wandel mijn kamer binnen. De televisie staat aan. Ik zie een lokaal programma en dan plots verschijnt hét Mollogo. Nee. Dit meen je niet. Ik wil me opfrissen voor de finale.

Art verschijnt in beeld en spreekt me toe. Niks finale hier en nu. Nee we moeten wachten tot zaterdag 10 maart. Hij zegt het écht. Maar ik wil het zo graag van de daken schreeuwen: ik ben de Mol! En nu moet ik me nog langer inhouden. Ik dacht dat het begin het moeilijkst zou zijn. Nu twijfel ik daarover.

Al 18 dagen vervul ik mijn rol als Mol. Alle dagen heb ik ieder moment opgelet op wat ik zeg en doe. Ik heb het overleefd. En nu dit. Nóg acht maanden lang doen alsof ik niets weet terwijl ik alles weet. Nóg acht maanden mijn rol vervullen. Nóg acht maanden opletten. Heel erg opletten.

Jan, Olcay en Ruben. Twee finalisten en één Mol.
Een verliezend finalist, een winnaar en de Mol.
Wie is wie?
Ik ben er bijna.
Nog één week en dan weten we het allemaal.

Dit klinkt als Olcay. Of is dat mijn interpretatie? (Vond Ruben wel by far het meest verdacht tijdens deze aflevering)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #172 Gepost op: 4-03-2018, 01:01:28 »
Dit klinkt als Olcay. Of is dat mijn interpretatie? (Vond Ruben wel by far het meest verdacht tijdens deze aflevering)

Zei Olcay niet zoiets tijdens haar wandeling naar de test "wel opletten blijven"?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #173 Gepost op: 4-03-2018, 01:01:51 »
Buiten een tv viel er op dat punt ook niet veel meer te mollen. ;)
::rofl:: Misschien waren de kussens te slopen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 01:17:26 door Marisa »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #174 Gepost op: 4-03-2018, 09:20:58 »
Ze hebben die beslissing pas genomen toen ze erachter kwamen dat niemand in de finale goed zat ::jaja::

Ik denk ook dat Olcay de mol is, en ik denk dat dit idd een mogelijkheid zou kunnen zijn. Maybe. 

Het zou kunnen dat de produktie niet blij met Olcay was dat ze niet harder molde in opdracht 9.1 bijvoorbeeld. Als die opdracht door haar was mislukt was Ruben waarschijnlijk nog overgestapt op Olcay en was Jan op Ruben gebleven.

Dat was denk ik de finale die Rick gewild had.



Maar... we weten ook dat Art eerder naar huis wilde. En er ook pas in Tbilisi was, dus minder lang van huis hoefde te zijn dan normaal. Wat gezien zijn thuissituatie toen ook volstrekt logisch was.

Plus dat die videoboodschappen op de hotelkamers nu het seizoen 'omsloten'. Was Art er anders wel geweest? Benieuwd naar de uitleg tijdens de liveuitzending of chat met Rick, want ik ben geen fan van deze beslissing.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #175 Gepost op: 4-03-2018, 09:46:15 »
Waar het mij als lezer vooral om gaat, kunnen we op basis van de genoemde data (is 19 mei ergens te verifiëren) uitsluiten dat Jean-Marc de mol kan zijn geweest? Volgens mij is er tussen de twee uiterste datums namelijk geen plek voor een dergelijke switch.

9 juni mag vast staan, maar was geen draaidag. Maar is daar in het moldagboek op ingespeeld, dat is niet met zekerheid te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 09:49:04 door Bodejos »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #176 Gepost op: 4-03-2018, 10:19:06 »
Kan inderdaad. Het dagboak zal geschreven zijn op opnamedag 18.
(dag 17 was als titel in beeld voor de Lada Niva opdracht)

Maar dan nog.
De mol is 24/7 de mol.

Een kwestie van interpretatie dus.


Ja, je hebt gelijk, het is wel vreemd. Ik kan me Jean-Marc alleen niet voorstellen als mol, maar dat is dan ook het enige.


Waar het mij als lezer vooral om gaat, kunnen we op basis van de genoemde data (is 19 mei ergens te verifiëren) uitsluiten dat Jean-Marc de mol kan zijn geweest? Volgens mij is er tussen de twee uiterste datums namelijk geen plek voor een dergelijke switch.

9 juni mag vast staan, maar was geen draaidag. Maar is daar in het moldagboek op ingespeeld, dat is niet met zekerheid te zeggen.

Als 8 juni de laatste draaidag was en de theatervoorstelling op 21 mei was, zoals Hulpmol zich meent te herinneren, zou de theoretische molwissel dan niet precies op de vertrekdag van Jean-Marc zijn gevallen ...22 mei dus?

edit: of toch 21 mei. Hmmm. Toch niet dan.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 10:24:15 door Amethyst »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #177 Gepost op: 4-03-2018, 10:40:23 »
Wat me waarschijnlijker lijkt: zijn die dagboeken van de mol niet allemaal, met het oog op het voorkomen van mogelijke onthullingen, achteraf pas geschreven?

Ik denk namelijk dat er echt wel meer dan een paar minuten tijd in gestoken zal zijn, om onbedoelde (niet anders uit te leggen) aanwijzingen te voorkomen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #178 Gepost op: 4-03-2018, 10:43:08 »
In de aflevering zelf staat ook dag 18, dus vanuit die visie is het dagboek later ook geschreven lijkt mij.
Meer L

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #179 Gepost op: 4-03-2018, 11:05:24 »
En Ruben is jarig op 8 juni. Kweet niet of dat dag van de maanoodracht was. Of de finale?