Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67448 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #360 Gepost op: 18-02-2018, 00:51:51 »
Volgens mij had iemand (Hulpmol?) juist al uitgevogeld dat het idd rond 8 uur moet zijn geweest toen ze in dat café zaten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #361 Gepost op: 18-02-2018, 00:56:10 »
Ik zal de aflevering terug moeten kijken, om te zien of de genoemde schaduwen er echt in zitten.

Voor mijn gevoel is  "8 uur" en "ongeveer 8 uur" wel iets anders.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #362 Gepost op: 18-02-2018, 01:01:10 »
De exacte tijd is natuurlijk niet te achterhalen, behalve als de klok gewoon klopt, en dat kan dus prima. Betekent niet dat er niet ook een hint in kan zitten, maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het inderdaad op dat moment 1 over 8 was.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #363 Gepost op: 18-02-2018, 01:10:44 »
Volgens mij had iemand (Hulpmol?) juist al uitgevogeld dat het idd rond 8 uur moet zijn geweest toen ze in dat café zaten.

Dat was ik inderdaad.

Wat betreft Kiev hebben we de volgende zekerheden over de tijdslijn:

Begin opdracht was om 7:11
Onthulling "Zei je nou Kiev?" was om ca. 7:58
En het beeld met de klok op 8:01 (niet echt 8:00) kwam ook na die onthulling.

Het lijkt me dus perfect mogelijk dat we de reële tijd zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #364 Gepost op: 18-02-2018, 10:56:41 »
:
Dat zou wel een stunt zijn, maar dat schaakbord staat er echt. Er staat trouwens ook een piano in het café. Op de tweede foto van het schaakbord staat de koningin wel goed. Dit pleit er wel meer voor dat de stukken bewust fout zijn neergezet.
Nee nou staan de stukken verdikkeme WEER fout  :o http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=62314.0;attach=135712;image

Dan moet Simone dus de mol zijn, die staat op e1 maar moet op d8!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #365 Gepost op: 18-02-2018, 10:57:57 »
Mensen, het is nu gewoon tijd om deze hint voor eens en altijd te begraven. Het was altijd al niets meer dan een nephint, waar iedereen veel te veel van heeft gemaakt.

Het was een schaakbord dat toevallig verkeerd stond. En de montage dacht: oh, dat is een geniale nephint.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #366 Gepost op: 18-02-2018, 12:38:01 »
Niks is wat het lijkt he.  ;D In aflevering 10 weten we of het klopt.

Ik vind ook dat je niet eindeloos hoeft door te denken, maar de suggestie naar D1-D1 Kiev vind ik eigenlijk erg goed gevonden... Dus wie weet is dit toch een goede hint. Ik denk niet dat de montage er bewust nephints in smijt.
En het voedt ook precies de tunnel waar ik nu in zit.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #367 Gepost op: 18-02-2018, 21:01:49 »
Wat zijn "nephints"? Als je wil kan ik een topic vullen met vreemde beelden uit vorige seizoenen, waar mensen theorieën bij bedachten, die uiteindelijk niks bleken.

Dan kan je wel zeggen van "ja, dat zijn gewoon geen hints", maar dat kan je ook van het schaakbord zeggen. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #368 Gepost op: 18-02-2018, 21:06:11 »
Mensen, het is nu gewoon tijd om deze hint voor eens en altijd te begraven. Het was altijd al niets meer dan een nephint, waar iedereen veel te veel van heeft gemaakt.

Het was een schaakbord dat toevallig verkeerd stond. En de montage dacht: oh, dat is een geniale nephint.
De schaakhint begon met de afbeelding met daarboven de klok die op 8 uur staat.


Bovendien: de speurders hier kunnen nu verder met de zwarte dame in plaats van de witte dame.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #369 Gepost op: 19-02-2018, 09:00:16 »
Ja het is toch wel 8 uur als JM naar de zwarte dame wijst? https://images.chesscomfiles.com/uploads/v1/images_users/tiny_mce/Tijsco/phprUjNtw.jpeg

Ze kunnen dat moeilijk nog meer orchestreren vanuit de regie. Dit was al knap. Het was dacht ik ook het enige moment waarop de klok in beeld kwam.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #370 Gepost op: 21-02-2018, 15:44:01 »
Ja het is toch wel 8 uur als JM naar de zwarte dame wijst? https://images.chesscomfiles.com/uploads/v1/images_users/tiny_mce/Tijsco/phprUjNtw.jpeg

Ze kunnen dat moeilijk nog meer orchestreren vanuit de regie. Dit was al knap. Het was dacht ik ook het enige moment waarop de klok in beeld kwam.

Wat mij betreft wijst JM net zo goed naar het zwarte paard hier.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #371 Gepost op: 21-02-2018, 18:04:32 »
JM kan naar mijn mening onmogelijk naar de zwarte dame wijzen.

Vooropgesteld dat JM een gewone kandidaat was, zou dat betekenen dat hij een ongelofelijk voordeel had.

Waarom zou hij in opdracht van de regie de zwarte dame aanwijzen? Als hij in het spel was gebleven had hij daar immers meteen de link naar Simone kunnen leggen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #372 Gepost op: 21-02-2018, 19:30:25 »
Ik denk dat het niet ingewikkelder is dan de klok. 8 uur = 8 uur journaal. Ik denk dat er veel meer uit het schaakbord gehaald wordt dan nodig. Zwarte dame is nou niet echt politiek correct bewoord, daar gaan ze zich niet aan branden

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #373 Gepost op: 21-02-2018, 19:47:22 »
De 20:00 uur journaal-hint is inderdaad geloofwaardiger dan de schaakhint ooit was.

Echter, Simone is niet de nieuwslezeres van het acht uur journaal. Dat zijn afwisselend Rob Trip (even weken) en Annechien Steenhuizen (oneven weken).

Klein smetje op deze hint. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #374 Gepost op: 21-02-2018, 19:49:18 »
Als Simone-verdenker vind ik nog altijd dat er 8:01 staat, wat de hint voor mij toch echt moeilijk maakt om in overweging te nemen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #375 Gepost op: 21-02-2018, 20:01:38 »
Of het is gewoon helemaal geen hint inderdaad, grote kans dat de makers zich kapot lachen bij de 20 pagina's over de schaakhint die geen hint was.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #376 Gepost op: 21-02-2018, 20:03:35 »
Of het is gewoon helemaal geen hint inderdaad, grote kans dat de makers zich kapot lachen bij de 20 pagina's over de schaakhint die geen hint was.

Ik denk niet alleen hier. ::rofl:: Dat heb je natuurlijk als je aankondigt dat er hints naar de Mol in het programma zitten. ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #377 Gepost op: 21-02-2018, 20:15:59 »
In principe is "witte dame" net zo "politiek incorrect" als "zwarte dame", maar dat terzijde.

OT: het focussen op een dergelijke aanwijzing maakt uiteraard dat anderen die aanwijzing ook als zodanig herkennen.

En daarom vrees ik dat er van deze hint uiteindelijk niets overeind blijft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #378 Gepost op: 21-02-2018, 20:48:03 »
... Tenzij de D1 theorie klopt en dit overeenkomt met de coördinaten op de kaart.

Dan moeten we toch naar Kiev om de mol te vinden. Maar ja, dat wordt pas in aflevering 10 duidelijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #379 Gepost op: 21-02-2018, 20:52:13 »
I wish, Bodejos

Maar OT, de schaakhint was leuk bedacht maar er zijn genoeg andere hint gevonden dit jaar. Ik vond het een superseizoen qua hints, alles valt meerdere kanten uit uit te leggen, geen case closed. Zelfs de groepsfoto hint kan door een kandidaat zelf bedacht zijn (waarom weet ik niet, maar het kan)