Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 68533 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #160 Gepost op: 23-01-2018, 21:30:39 »
Kijk er gerust rond zou ik zeggen, misschien word je nog wel uit je tunnel getrokken ;)

Welnee, dan trekt Lo mij onmiddellijk terug!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #161 Gepost op: 23-01-2018, 21:31:35 »


Die foto vond ik ook nog. Past er mooi bij.

Maar nee, Stine is niet mijn mol. En dus betekent dat voor mij dat de Schaak-hint waarschijnlijk gebakken lucht is.
Ik kom vast heel dom over nu, maar: wie is die man?  ???

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #162 Gepost op: 23-01-2018, 21:33:12 »
Nop, een echte witte koningin. Ik heb een stukje van het kroontje laten zitten, het kleine bolletje.

 :D

Een klein wit koninginneke met een klein wit bolleke. Daarom zag ik 'r natuurlijk voor een pionneke aan. Maar ze is/lijkt schattig.
Behalve dan dat alle zwarte stukken door haar 'mat' zijn gezet. In plaats van de op jouw foto ontbrekende koning.
 
Jouw bewerkte foto doet me ook denken aan het hier al eerder genoemde alternatief voor het schaakspel, of liever gezegd een eenvoudigere variant op het damspel, Wolf (niet WolVEN) en schapen, dat ook wel eens op een schaakbord wordt gespeeld. Daarbij is het de bedoeling dat de zwarte schijf (de wolf) wordt ingesloten door vijf witte schijven (de schapen).

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #163 Gepost op: 23-01-2018, 21:33:32 »
Ik kom vast heel dom over nu, maar: wie is die man?  ???
Gewoon iemand met een schaakbord als keukenvloer, hoort allemaal bij het complot.

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #164 Gepost op: 23-01-2018, 21:35:00 »
Gewoon iemand met een schaakbord als keukenvloer, hoort allemaal bij het complot.


::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #165 Gepost op: 23-01-2018, 22:06:13 »
Art:”Stine is de mol. Dit had u als kijker al eerder kunnen weten met deze hints: Aflevering 3 heet ‘Kreupelstraat’. In Groningen ligt een Kreupelstraat. Aan die straat ligt Sociëteit de Harmonie. Deze heeft een vacature staan waarin wordt vermeld dat er weleens geschaakt wordt. Stine houdt van schaken en heeft in Groningen gewoond. Dit was een duidelijke hint naar Stine.”
Dit is een veel te lange hint en had even goed op de zus van Ellie Lust kunnen slaan.
Deze post krijg ik nu als treffer bij Google bovenaan! Het lijkt net echt officieel... heel bijzonder.

Ik weet niet hoe ik een screenshot maak, maar ik zou denken dat iedereen dit toch krijgt te zijn? Er staan nu dus 2 treffers naar dit forum bovenaan...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #166 Gepost op: 23-01-2018, 22:09:21 »
Deze post krijg ik nu als treffer bij Google bovenaan! Het lijkt net echt officieel... heel bijzonder.

Ik weet niet hoe ik een screenshot maak, maar ik zou denken dat iedereen dit toch krijgt te zijn? Er staan nu dus 2 treffers naar dit forum bovenaan...

Klopt, en het leuke bijbaantje is weggezakt. Kreupelstraat is dus helaas niet aan schaken te linken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #167 Gepost op: 23-01-2018, 22:10:49 »
De enige twee hints die naar mijn idee plausibel zijn is de witte dame die op D-een hoort te staan, Stine is Deens of de zwarte dame die in tegenstelling tot de witte wel goed staat in combinatie met de klok die op 20uur staat (8 uur journaal) naar Simone. Beide hints die makkelijk uit te leggen zijn ::ok::. Veel verder dan dit met societeiten in Groningen enz. gaat allemaal veeeeel te ver door.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #168 Gepost op: 23-01-2018, 22:11:26 »
Deze post krijg ik nu als treffer bij Google bovenaan! Het lijkt net echt officieel... heel bijzonder.

Ik weet niet hoe ik een screenshot maak, maar ik zou denken dat iedereen dit toch krijgt te zijn? Er staan nu dus 2 treffers naar dit forum bovenaan...
Sarcasme, ja toch?  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #169 Gepost op: 23-01-2018, 22:11:39 »
Ja dat krijg jij dus ook, Hulpmol. Iemand anders kreeg wat anders aan treffers, maar dat kan ook een instelling zijn denk ik he, die balkjes daar.... ja ik ben een digibeet verder hoor...

Dus een of andere sociëteit in Groningen heeft een link met Stine omdat ze toevallig in Groningen heeft gestudeerd, maar Stine die zelf zegt in een interview over WIDM dat schaken haar hobby is.. mist een cruciale link met Stine ???
Nee je verbindt nu allerlei losstaande zaken aan elkaar. Nogmaals, het is gewoon lok een top-64 aan schaakhints bijelkaar te puzzelen, dan hebben we nog wat te doen de komende weken, toch?!

Verder staat als paal boven water wat je wat mij betreft als DE hint mag zien, namelijk D-EEN, en daaraan link je dan inderdaad het een en ander, namelijk het Deense, het spiegelbeeld, enz. Plus wat er nu deze zaterdag gebeurde, je linkt dan de valsspelende schaker aan de valsspelende Stine.

Wie de societeit vond weet ik niet, maar je zou daar de naam van de aflevering aan linken, gewoon omdat dat Kreupelstraat is. Maar alles aan elkaar rijgen op een logipuzzel nee... het overkoepelende thema is natuurlijk gewoon "Schaakhint".
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #170 Gepost op: 23-01-2018, 22:16:07 »
Nee je verbindt nu allerlei losstaande zaken aan elkaar. Nogmaals, het is gewoon lok een top-64 aan schaakhints bijelkaar te puzzelen, dan hebben we nog wat te doen de komende weken, toch?!

Verder staat als paal boven water wat je wat mij betreft als DE hint mag zien, namelijk D-EEN, en daaraan link je dan inderdaad het een en ander, namelijk het Deense, het spiegelbeeld, enz. Plus wat er nu deze zaterdag gebeurde, je linkt dan de valsspelende schaker aan de valsspelende Stine.

Wie de societeit vond weet ik niet, maar je zou daar de naam van de aflevering aan linken, gewoon omdat dat Kreupelstraat is. Maar alles aan elkaar rijgen op een logipuzzel nee... het overkoepelende thema is natuurlijk gewoon "Schaakhint".
Lo, ik vind het prima als jij er blij van wordt compleet in een tunnel te duiken en in alles een hint te willen zien. Maar volgens mij ben ik niet degene hier die allerlei losstaande zaken aan elkaar verbindt.. ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #171 Gepost op: 23-01-2018, 22:27:15 »
Nee ik weet echt niet hoe dat dan werkt, misschien ook afhankelijk waar je woont, Whiskers? Maar het is dus wel veranderlijk, dat Google... al blijft die vacature bij iedereen wel staan dus dat blijft verdacht.

in alles een hint
Nee ik ben niet zo van de hints normaal hoor, is nu wel leuk alleen met die schaakhint (die anderen zagen). Schaken is ook een passie van mij dus leuk om mee te speuren. En ik verbind de ene niet aan de andere. Maar als het met schaken te maken heeft hoort het natuurlijk wel in dit topic thuis, dat is de verbintenis.

Grappig al die foto's te zien... produceer ik zelf dus ook niet, ik ben altijd 'arm' in dit soort dingen, zoals al deze foto's produceren... ben ik niet handig in. Maar stoer toch, dat iemand een foto opduikelt van Stine bovenop een zwartwit vloer? Dat kost diegene vast veel tijd, dus duimpje omhoog toch ::ok:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #172 Gepost op: 23-01-2018, 22:33:34 »
Deze post krijg ik nu als treffer bij Google bovenaan! Het lijkt net echt officieel... heel bijzonder.

Ik weet niet hoe ik een screenshot maak, maar ik zou denken dat iedereen dit toch krijgt te zijn? Er staan nu dus 2 treffers naar dit forum bovenaan...
Ik weet niet precies waar je in dit geval op zocht, maar qua vindbaarheid doet deze site het sowieso opvallend goed. Ik kom regelmatig hier terecht wanneer ik naar Wie is de Mol?-gerelateerde dingen speur. Ik merk ook soms als ik een plaatje post, dat die binnen een uur al meer dan 100 keer bekeken is.

Overigens kun je een screenshot maken met de print screen knop, en dan plakken in Paint.

Maar goed, ik ga offtopic. Terug naar het hoofdonderwerp; Stine. Of eh... schaken.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #173 Gepost op: 23-01-2018, 22:39:07 »
Ik zoek gewoon steeds consequent op exact dezelfde term. Ik heb nu ook eens op Bing gezocht en dan krijg ik dezelfde treffers. Nog meer zoekmachines? Ilse geloof ik of bestaat dat niet meer?

Het is opvallend dat je dan het eerste stukje van zijn post niet ziet maar het begint met
"Dit had u als kijker al eerder kunnen weten met deze hints: Aflevering 3 heet 'Kreupelstraat'. In Groningen ligt een Kreupelstraat. Aan die straat ligt Sociëteit de Harmonie. Deze heeft een vacature staan waarin wordt vermeld dat er weleens geschaakt wordt. Stine houdt van schaken en heeft in Groningen gewoond. Dit was ..."

Staat heel officieel zo... gelukkig zie je het wel als je even doorlinkt naar hier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #174 Gepost op: 23-01-2018, 22:39:52 »
Ik miste deze hier nog:



Ruben Schaken die aan het schaken is. (inspiratie om te zoeken bij BigBoots opgedaan)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #175 Gepost op: 23-01-2018, 22:41:27 »
Ik zoek gewoon steeds consequent op exact dezelfde term. Ik heb nu ook eens op Bing gezocht en dan krijg ik dezelfde treffers. Nog meer zoekmachines? Ilse geloof ik of bestaat dat niet meer?

Het is opvallend dat je dan het eerste stukje van zijn post niet ziet maar het begint met
"Dit had u als kijker al eerder kunnen weten met deze hints: Aflevering 3 heet 'Kreupelstraat'. In Groningen ligt een Kreupelstraat. Aan die straat ligt Sociëteit de Harmonie. Deze heeft een vacature staan waarin wordt vermeld dat er weleens geschaakt wordt. Stine houdt van schaken en heeft in Groningen gewoond. Dit was ..."

Staat heel officieel zo... gelukkig zie je het wel als je even doorlinkt naar hier.
Het was geen sarcasme?!  ::oink::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #176 Gepost op: 23-01-2018, 22:44:05 »


Zowel de societeit als Google zitten in het complot, allemaal om deze hint te laten kloppen ::fluit::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #177 Gepost op: 23-01-2018, 23:02:15 »
Ik miste deze hier nog:



Ruben Schaken die aan het schaken is. (inspiratie om te zoeken bij BigBoots opgedaan)

Wisten jullie trouwens dat enkele van zijn ploegmaats Ruben Schaken ook 'de schaapsherder' noemden. Linkje

En waar moet Ruben voor wachten in aflevering 3?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #178 Gepost op: 23-01-2018, 23:02:23 »
Ik miste deze hier nog:


Ruben Schaken die aan het schaken is. (inspiratie om te zoeken bij BigBoots opgedaan)
;D

Zo te zien heeft minstens één van de twee een koninginne-offer gebracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #179 Gepost op: 23-01-2018, 23:03:58 »
Haha ja die gifjes moet ik ook nog eens leren.

Absolutely fabulous!

Ik heb Ilse ook nog ff getest en daarop deze treffer, een ouwetje:

Schaakspel

Het schaakbord dat in beeld komt bij Jean-Marc en Jan klopt niet helemaal. Op Twitter maakte ervaren schaker @HJPaalman de opmerking dat de witte koning en koningin verkeerd om zouden staan. Misschien moeten we in dit spel de koningin wel schaakmat zetten, wat zou betekenen dat de Mol dit jaar een vrouw is.

Komt van een 'tunnelvisie'-fansite, maar ze tunnelen bepaald niet op Stine hoor. En ze begrijpen ook niks van het schaakspel want een 'ervaren schaker' is dus totaal niet nodig... het is Stap 1, les 1 zoals wij die op de club geven, of zoals de ouderen onder ons eerder zullen kennen het 'pionnendiploma'. Echt het allereerste wat je leert, waar de stukken staan, en dat de dame op haar eigen kleur moet. Ze stellen het daar voor alsof je ervaren schaker moet zijn...

Ben het zeker eens dat het wel een makkelijke hint moet zijn voor iedereen... ik had het in mijn familie whatsapp molgroep ook al voorgelegd en daar kennen ze schaken ook helemaal niet, maar dat er geen spiegelbeeld in het bord van Jan zit (dames niet tegenover elkaar) dat zagen zij ook... en ja, de rest moet je dan wel even doordenken... ben ik als slechte puzzelaar dus ook slecht in maar toen het hier eenmaal gevonden was viel het kwartje wel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)