Auteur Topic: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018  (gelezen 47424 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #140 Gepost op: 10-03-2018, 22:28:46 »
Jan 'De Hoodie' de Mol deed heeele gewaagde dingen, een mol op het randje, te gek! Maakte er een heel mooi seizoen van.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #141 Gepost op: 10-03-2018, 22:29:17 »
Vervolg aanwijzingen

De titel van aflevering 6 was “verlost”. De Mol wordt als eerste verlost uit een kamer bij de opdracht “sleutelpositie”. De Mol wordt verlost van het meenemen van iemand tijdens de opdracht “lada’s met lading” omdat hij zo goed zijn best doet bij de eerste keer pakken door voorkennis over de opdracht. En de Mol is de eerste die verlost wordt van het zien van zijn scherm tijdens de executie bij de opdracht “Groen/Rood”. De Mol is bij deze laatste opdracht ook degene die als antwoord op een vraag van Art de cijfers “1” en “8” uitspreekt, een verwijzing naar de Mol van seizoen 18.

“Schijn Werper”, de titel van aflevering 7 refereert aan de Mol die tijdens alle opdrachten doet alsof hij erg zijn best doet maar dat eigenlijk niet doet. Bij “oplichten” verzaakt de Mol met de lampen opdracht waar hij ook nog eens letterlijk in de schijnwerper komt te staan nadat de eerste lamp is ingedraaid. Bij “praten als brugman” is de Mol de enige die niet schildert. En bij “per ongeluk” bouwt de Mol een molshoop van de blauwe pakketten. De Mol houdt tijdens deze laatste opdracht ook een rood pakket in zijn hand met daarop de naam van het eindstation; Tsemi, wat een anagram is van “It’s me”. Erboven staat in het Georgische schrift de naam van de Mol, Jan. Bij de wrap blijken er twee rode pakketten niet bezorgd te zijn. Wiens schuld? It’s me, Jan.

Bij Vardzia is de Mol degene die meezingt met de zanggroepen. De titel van de achtste aflevering “gelijkgestemd” refereert hier aan.

Aflevering 9 heeft als titel “finalist” wat letterlijk laatste betekent. Het verwijst naar de Mol die de laatste is bij de opdracht “maneschijn” waarvan de maan goedgekeurd wordt. Daarnaast komt hij als laatste aan bij de opdracht “Tabatskuri”. En om alle twijfel weg te nemen pakt de Mol wel het geld bij de finale-test maar komt hij zonder envelop aan bij de testcomputer. Dit in tegenstelling tot Ruben die wel met de envelop op zijn tafel aan het testen is. En de eindtijd van de finale-test van de Mol; 11:07. Bij elkaar opgeteld 18. Een laatste verwijzing naar de Mol van Wie is de Mol? seizoen 18.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #142 Gepost op: 10-03-2018, 22:29:55 »
Ik heb voor het eerst eens besloten om internet totaal te negeren en alleen te kijken. Aan de poll te zien (eest Stine, dan Simone, nee toch Jan!) heb ik toch zo ongeveer dezelfde mollen verdacht op hetzelfde moment als het forum, maar uiteindelijk toch goed!

Er is dus geen Case in point/hangebaren/achter je rug hint gevonden dit jaar?

Nee, maar wel een finalistenspoiler. Olcay en Jan gespot op Schiphol ten tijde van het einde van de opnames. Maar door velen nooit meegenomen als mol ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #143 Gepost op: 10-03-2018, 22:31:30 »
Jan 'De Hoodie' de Mol deed heeele gewaagde dingen, een mol op het randje, te gek! Maakte er een heel mooi seizoen van.

Die hoodie had hij netjes af, hij liep daar gewoon als Jan. Fenomenaal  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 22:35:10 door Whiskers »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #144 Gepost op: 10-03-2018, 22:32:08 »


De afleveringstitels wijzen als vanouds allemaal naar de Mol.

Alle titels worden uitgelegd, behalve Kreupelstraat. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.
Wel weer irritant dat de lijst afleveringstitel aanwijzingen weer niet compleet is (vorig jaar ook al niet) gelukkig mist er nu maar 1.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 22:35:55 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #145 Gepost op: 10-03-2018, 22:35:19 »
Het feit dat die aanwijzingen hier bijna allemaal genoemd zijn en dat ik ze toen niet sterk vond, doet me nog meer besluiten om het altijd te houden bij molacties. Hints, het is niets voor mij. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #146 Gepost op: 10-03-2018, 22:37:04 »
Citaat
De Mol houdt tijdens deze laatste opdracht ook een rood pakket in zijn hand met daarop de naam van het eindstation; Tsemi, wat een anagram is van “It’s me”. Erboven staat in het Georgische schrift de naam van de Mol, Jan.

deze vind ik gaaf!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #147 Gepost op: 10-03-2018, 22:40:07 »
deze vind ik gaaf!
Niet om rot te doen, ik vind Jan echt een geweldige mol  ::bravo:: , sommige van die verboren aanwijzingen doen mijn wenkbrauwen fronsen. Om er 1 te noemen: de testtijd vd finale test. Hoe is dat opzet? Had hij een stopwatch bij?  ???

deze vind ik gaaf!
Die is hier gewoon gezien hoor  ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #148 Gepost op: 10-03-2018, 22:41:17 »
Om er 1 te noemen: de testtijd vd finale test. Hoe is dat opzet? Had hij een stopwatch bij?  ???

De Mol heeft de test niet gemaakt he ;) het is natuurlijk een zelf verzonnen tijd bij hem
Keep calm and eat chocolates!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #149 Gepost op: 10-03-2018, 22:42:20 »
De Mol heeft de test niet gemaakt he ;) het is natuurlijk een zelf verzonnen tijd bij hem
Niet? Ok.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #150 Gepost op: 10-03-2018, 22:43:01 »
Die is hier gewoon gezien hoor  ;)

Ik had hem uit Klaas' vlog die hem dan weer van Twitter had geplukt. Ik weet niet of iemand anders hem eerder had gepost. In ieder geval een knappe vondst van diegene.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #151 Gepost op: 10-03-2018, 22:43:59 »
Nee, maar wel een finalistenspoiler. Olcay en Jan gespot op Schiphol ten tijde van het einde van de opnames. Maar door velen nooit meegenomen als mol ::rofl::

Gut o gut! Nou, ik ben inderaad blij at ik niet op internet heb gekeken in dat geval!

Wat hints betreft... het wordt natuurlijk steeds lastiger voor het productieteam om doorslaggevende hints te verstoppen naar mate de aanhang van het programma groeit. Een handgebarenhint zou nu gelijk worden gespot. Zelfs 5 jaar geleden werd Case in point al vroeg ontdekt dus ik ben bang dat de tijd van de meesterlijk verstopte hints voorbij is. De afleveringtitels kunnen nog steeds op iedereen hebben geslagen, en als een 18 al genoeg is als hint, waarom was Ruben dan niet de mol met zijn Lader nummberbord dat opgesomt 18 telde?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #152 Gepost op: 10-03-2018, 22:45:06 »
Niet? Ok.

Dat klinkt verbaasd?

Waarom zou de Mol de test maken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #153 Gepost op: 10-03-2018, 22:46:31 »
de mol zit gewoon tetris te spelen ofzo tijdens de test  ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #154 Gepost op: 10-03-2018, 22:47:03 »
We hebben best veel hints niet gezien deze keer, dat vind ik stiekem alleen maar leuk. Fijn dat het schaakbord toch een hint gaf en sommigen die hebben ontdekt. En wat zal de productie peentjes hebben zitten zweten door de acties van mol Jan  ::rofl::

Moest ontzettend lachen dat in het Georgisch de naam van jan op het postpakket stond. De meest gekke dingen zijn hier vertaald maar de tekst op het postpakketje dacht ik niet?

De lat ligt enorm hoog voor de mol volgend jaar!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #155 Gepost op: 10-03-2018, 22:49:13 »
We hebben best veel hints niet gezien deze keer, dat vind ik stiekem alleen maar leuk. Fijn dat het schaakbord toch een hint gaf en sommigen die hebben ontdekt. En wat zal de productie peentjes hebben zitten zweten door de acties van mol Jan  ::rofl::

Moest ontzettend lachen dat in het Georgisch de naam van jan op het postpakket stond. De meest gekke dingen zijn hier vertaald maar de tekst op het postpakketje dacht ik niet?

De lat ligt enorm hoog voor de mol volgend jaar!
Dat is hier gewoon voorbijgekomen hoor. Gejat van FB of Twitter of zelf gevonden..

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #156 Gepost op: 10-03-2018, 22:49:52 »
Moest ontzettend lachen dat in het Georgisch de naam van jan op het postpakket stond. De meest gekke dingen zijn hier vertaald maar de tekst op het postpakketje dacht ik niet?

Jawel hoor, de Georgische naam voor Tsemi is besproken in het Jan topic  ::jaja::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #157 Gepost op: 10-03-2018, 22:52:38 »
Oh jongens toch. Wat een dag. Voelt toch even onwennig hoor. Tien weken lang in onzekerheid, en dan nu vandaag eindelijk antwoord op de grote vraag, die dit jaar het moeilijkst was in tíjden. En dan is het toch tot een einde gekomen. Wat een fantastisch seizoen, wat een oppermol en ik vind het ook heel tof dat stille Ruben de hele zaak toch heeft weten uit te dokteren. Vind hem zo'n leuke winnaar :)

Dat ze er zo'n event van hebben gemaakt staat me eigenlijk helemaal niet zo tegen, zo'n live ontknoping. Snap het wel. Maakt die hele Mol toch meer een dingetje. Beetje net zoals het voetbal zeg maar.

En gefeliciteerd aan alle mensen die al tijden in de goede richting dachten. Knap gevonden. Ik ben er ingetuind en ik vind het heerlijk. Met dank aan Simone (die ik overigens ook fantastisch vind) :P

Ik ga nog even nagenieten :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #158 Gepost op: 10-03-2018, 22:55:59 »
Jawel hoor, de Georgische naam voor Tsemi is besproken in het Jan topic  ::jaja::

Ook dat er boven "Jan" staat? Dat heb ik dan gemist :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #159 Gepost op: 10-03-2018, 22:59:45 »
Ook dat er boven "Jan" staat? Dat heb ik dan gemist :)
Ja, ook  ::jaja::
"B Jan"