Auteur Topic: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018  (gelezen 47417 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #160 Gepost op: 10-03-2018, 23:00:20 »
Ook dat er boven "Jan" staat? Dat heb ik dan gemist :)

Jaja, met screenshot en al, is door meerderen toen besproken waaronder Hulpmol (via Klaas' vlog), alleen Tsemi - It's Me is niet toen erbij getrokken maar ik meen al wel eerder ten tijde van die opdracht:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61890.msg2109699#msg2109699

Heb teruggelezen net in het Perongeluk topic en ook hier in het Jan topic, ik zal deze hint wel gemist hebben hier (in de herhaling dan maar), maar vond het toch een goede naar Jan. By halte Tsemi lijkt de Georgische vertaling erg op BJan. B voor het muziekmolteken.




« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 23:02:51 door Nat007 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #161 Gepost op: 10-03-2018, 23:00:34 »
Ja, ook  ::jaja::
"B Jan"

Verhip. Dat had me best overtuigd denk ik maar niet gezien :D

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #162 Gepost op: 10-03-2018, 23:02:28 »
Niet om rot te doen, ik vind Jan echt een geweldige mol  ::bravo:: , sommige van die verboren aanwijzingen doen mijn wenkbrauwen fronsen.

Dat zei ik ook al in het "verborgen aanwijzingen"-topic; dat ik veel verborgen hints niet eens hints vind, of dat ze erg vergezocht zijn of voor meerdere uitleg vatbaar. Niet heel sterk dit jaar dus wat dat betreft.
Gelukkig maakt de rest van dit seizoen een hoop goed; vond het een waanzinnig leuk seizoen!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #163 Gepost op: 10-03-2018, 23:02:41 »
Ik ben hier (in m'n Simonetunnel?) maar weinig van die hints tegengekomen. De WJNAWWDMI-hint volgens mij wel. Dat vond ik toen (nog niet in een tunnel) niet bepaald overtuigend en schreef het weg als zo'n "naar de hint-toewerken"-oplossing. Hulde dus aan degene die ermee kwam. ::bravo::

Die afleveringstitelhints hoeven van mij niet zo. Zoals elk jaar zijn ze weer zwak, en lijkt het alsof de titels eerst verzonnen zijn en ze er vervolgens een hint van hebben gemaakt om het lijstje hints wat langer te maken. Jammer...

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #164 Gepost op: 10-03-2018, 23:04:44 »
Ik heb bij die verborgen aanwijzigingen soms het idee dat de meest plausibele hints uit de fora worden geplukt om achteraf te gebruiken. Of ben ik dan te 'trust nobody'?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #165 Gepost op: 10-03-2018, 23:05:29 »
Dat zei ik ook al in het "verborgen aanwijzingen"-topic; dat ik veel verborgen hints niet eens hints vind, of dat ze erg vergezocht zijn of voor meerdere uitleg vatbaar. Niet heel sterk dit jaar dus wat dat betreft.
Gelukkig maakt de rest van dit seizoen een hoop goed; vond het een waanzinnig leuk seizoen!


Tja, te sterke hints kunnen niet, daar zijn wij met z'n allen veel te slim voor, helaas. Het is een wankel evenwicht... Persoonlijk ben ik blij dat er geen Case- of kruis-hint was dit jaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #166 Gepost op: 10-03-2018, 23:06:57 »
Dat zei ik ook al in het "verborgen aanwijzingen"-topic; dat ik veel verborgen hints niet eens hints vind, of dat ze erg vergezocht zijn of voor meerdere uitleg vatbaar. Niet heel sterk dit jaar dus wat dat betreft.
Gelukkig maakt de rest van dit seizoen een hoop goed; vond het een waanzinnig leuk seizoen!


Eens. Maar sommige hints vindt ik juist weer leuk subtiel. Hoe lang hebben we in het schaaktopic gezeten en het is een solide hint. En wat al gezegd is, heel duidelijke niet te miskennen hints zijn zeker niet leuk. Dan liever wat minder duidelijk en zo'n verrassing.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #167 Gepost op: 10-03-2018, 23:10:49 »
Wat een supermol en gave laatste aflevering. Genieten! ::super:: ::bravo::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #168 Gepost op: 10-03-2018, 23:14:26 »
Wat een geweldig seizoen weer, en wat een top mol!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #169 Gepost op: 10-03-2018, 23:21:03 »
Super laatste aflevering, veel meer in balans dan de afgelopen 2 jaar.

En al hoeft het hele live gebeuren van mij niet per se, zo was het zowel voor de mensen die er live bij waren als voor de kijkers thuis genieten.

Ik ben ook zo blij met Jan als mol, zelden dat wensenmol en daadwerkelijke mol overeen komen.

De mol van volgend jaar krijgt het zwaar om dit te overtreffen, en de programmamakers trouwens ook qua opzet dit jaar en montage.
Maar nu eerst maar eens afkicken  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #170 Gepost op: 10-03-2018, 23:23:36 »

Maar nu eerst maar eens afkicken  ;)

Nee niet afkicken! De belgen beginnen bijna  ::cheerleader::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #171 Gepost op: 10-03-2018, 23:25:51 »
Loes ziet er zo anders uit met bril.

Dacht eerst hey wat doet Sigrid daar aan tafel :-[

Ben toch maar naar het Vondelpark gegaan. En hoewel ik nauwelijks wat kon zien op de schermen toch mooi om de onthulling van Jan de molman mee te maken. Zulke mollen met lef en durf zie ik het liefste. Hij kan zo aansluiten in het illustere rijtje George, Dennis, Kees.

En zoals hij Jean-Marc direct wist in te palmen vanaf het begin, deed hij dat ook bij mij. Hij heeft zijn dekmantel optimaal benut. ::ok:: Hij genoot overduidelijk van zijn rol en streken die hij kon en mocht uithalen. Dapper ook om zonder vermomming in het kielzog van kandidaten langs te lopen. Ruben had hem bijna in het vizier als ie een seconde eerder die kant op keek  ::oink::

Fijn ook dat die hele JA/NEE niet de hint was  :-X Mooi hoe ie vaak de leiding nam of toebedeeld kreeg, hoe hij Olcay en anderen volledig wist te bespelen. Olcay redirigeerde iedereen naar Ruben. Jammer wel dat zelfs Olcay in Ruben begon te geloven. En hoewel ik stiekem hoopte op een Molcay die de streken uithaalde, deed Jan dat toch mooi.  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #172 Gepost op: 10-03-2018, 23:26:09 »
Nee niet afkicken! De belgen beginnen bijna  ::cheerleader::
Ja, wat heerlijk  ::bravo::

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #173 Gepost op: 10-03-2018, 23:29:18 »
Jan was een fantastische mol, echt genoten!  :D ::ok::
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #174 Gepost op: 10-03-2018, 23:35:48 »
Wat een fenomenaal seizoen  ::bravo:: ::bravo::

En wat was Jan een fantastische mol! Zo veel gedurfde molacties, recht in beeld en alsnog slechts een iemand die hem verdenkt ::oink:: Topmol!  ::bravo::

Laatste aflevering was erg mooi, jammer dat het weer voorbij. Het programma heeft zichzelf weer overtroffen  ::bravo:: ::ok::

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #175 Gepost op: 10-03-2018, 23:38:31 »
WAT EEN TOPJAAR!! ::bravo::

Ik heb nog nooit zo op mijn puntje van mijn stoel gezeten bij de ontknoping.
Wat een bravoure had Jan. Gewoon in het bijzijn van wie dan ook even met de camera spelen of een actie ondernemen. Top!

De hints werden hierdoor natuurlijk een stuk lastiger want als je teveel weggeeft valt zijn hele spel in het water.
Dus de 'schaduwhints' richting Stine en Simone waren daardoor sneller te vinden.

Al met al 1 ingestorte tunnel (niks nieuws voor mij) Nog steeds waarom Simone?
Toch in de app met een soort voorgevoel mijn punten op Jan gezet. En dat mocht baten.
Simone ging eruit en mijn punten waren veilig. Nog net! ::hypocriet::

Ik heb genoten met zijn acties richting de kandidaten, Deze opdracht lukt weer niet, wat fijn. Stine:"Wat?" Geniaal.  ::rofl::
Dit was het soort finale waar ik op hoopte. En we hebben hem gekregen,

Een fantastiche... nee Epische mol!
Jan, en natuurlijk de makers, Bedankt.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #176 Gepost op: 10-03-2018, 23:40:21 »
Jaja, met screenshot en al, is door meerderen toen besproken waaronder Hulpmol (via Klaas' vlog), alleen Tsemi - It's Me is niet toen erbij getrokken maar ik meen al wel eerder ten tijde van die opdracht:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61890.msg2109699#msg2109699
Mooi, Nat007!

Nog een aardig achteraf-grapje: De vertaling van ცემი (Tsemi) is in het Frans 'cave' (kelder) in het Duits 'Höhle' (grot), in het Engels 'mine' (mijn).
Alle drie dus i.i.g. iets 'onderaards'.
Maar de Nederlandse vertaling is 'transmissie'.  ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #177 Gepost op: 10-03-2018, 23:43:34 »
Een fantastiche... nee Epische mol!
Jan, en natuurlijk de makers, Bedankt.  ::ok::

Niet episch, hij werd ontmaskerd door Ruben. Maar wel in de top 3
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 23:54:47 door Tristan, Reden: Onnodig lange quote flink ingekort »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #178 Gepost op: 10-03-2018, 23:47:42 »
Niet episch, hij werd ontmaskerd door Ruben. Maar wel in de top 3

Bij mij valt Dennis en George ook in de epische categorie, ik vind gewoon het lef dat hij getoond heeft, het hele seizoen lang, zelfs toen hij wist dat Ruben op hem zat fenomenaal. Daarnaast was het ook niet lastig voor Ruben om Jan te ontmaskeren als mol  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping Seizoen 2018
« Reactie #179 Gepost op: 10-03-2018, 23:48:47 »
Jaja, met screenshot en al, is door meerderen toen besproken waaronder Hulpmol (via Klaas' vlog), alleen Tsemi - It's Me is niet toen erbij getrokken maar ik meen al wel eerder ten tijde van die opdracht:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61890.msg2109699#msg2109699


Klopt, ik plaatste dat op diezelfde pagina