Poll

Wie vind jij nou de beste mol? (3 stemmen)

Deborah
Nico
George
Elise
Yvon
Milouska
Inge
Dennis
Jon
Kim
Patrick
Anne-Marie
Kees
Susan
Margriet
Klaas
Thomas
Jan

Auteur Topic: Wie is de beste mol ooit?  (gelezen 35961 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2018, 23:24:30 »
George
Dennis, Kees, Jan
Elise, Milouska, Jon, Margriet, Thomas
Deborah,        Inge,        Patrick,        Susan
Nico,      Yvon,      Kim,      Anne-Marie,      Klaas

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::
Valt me tegen dat je Milouska niet bij de fantastsche mollen hebt (al was ze mateloos irritant), maar jouw topmollen zijn jouw topmollen  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2018, 23:30:45 »
Milouska viel zo buiten de groep dat ze soms niet effectief kon mollen. Denk aan de supervrijstelling die haar misgund werd.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2018, 23:32:01 »
George, Dennis en Jan. In die volgorde  ::trots::

Offline Retep

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2018, 23:42:20 »
1. Milouska
2. Jan
3. Dennis Thomas


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2018, 23:48:40 »
1. Dennis
2. Jan
3. Milouska
4. George
5. Thomas

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #25 Gepost op: 11-03-2018, 00:10:59 »
Dennis.
Meerdere mollen verdienen wat mij betreft de tweede plek, maar daar kan ik niet tussen kiezen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2018, 00:19:14 »
Ik ga er eerst rustig een nachtje over slapen. Maar dat Jan wat mij betreft zo kan aansluiten bij Dennis en Kees staat vast ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2018, 00:31:08 »
Klaas heeft zo'n pech gehad met die uitgelekte hint. Was echt een van de betere mollen in  het BN'er tijdperk wat mij betreft. Binnen dit tijdperk komt Jan ook erg hoog op het lijstje, samen met Dennis toch wel de beste. Dennis had ik echter een heel stuk sneller door dan Jan. Als je de eerste 5 seizoenen erbij pakt blijft George toch wel de nummer 1 op redelijk eenzame hoogte wat mij betreft.

Beste mol ooit (NL)
George

Topcategorie
Jan / Dennis

Heel goed
Milouska, Kees, Thomas

Goed
Inge, Klaas, Elise




Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2018, 08:55:50 »
Ik vind het lijstje van Heinz wel oke. Jan komt toch ook in de buurt van ubermol omdat hij de kandidaten net als George psychologisch de baas was. Compleet in control.

Mijn top 3:
George, Jan, Kees.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2018, 09:45:25 »
Jan was qua lef een fantastische mol, met een paar gedurfde acties met kandidaten erom heen. Leek hierbij wel wat op Dennis en George.  en in iets mindere mate Klaas.

Wat ik niet los kan zien van of iemand een goede mol is, is mijn gevoel bij de groep, hoe leuk de opdrachten waren en de vondsten van de hints. En op dat vlak moet dit seizoen het toch afleggen tegen alle Drie  de door mij genoemde mollen ( voor mij dan toch ).

Dus George op 1, Dennis op 2 en Klaas ondanks de hint op 3.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2018, 09:54:23 »
Misschien kan het programma eens een lijstje maken welke mol in totaal het minst verdacht was bij de kandidaten.
Dat is eigenlijk de beste mol. Dan zou Jan hoog kunnen scoren.
Voor de kijkers blijft het George.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 09:56:22 door Run »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #31 Gepost op: 11-03-2018, 10:23:43 »
Misschien kan het programma eens een lijstje maken welke mol in totaal het minst verdacht was bij de kandidaten.
Dat is eigenlijk de beste mol. Dan zou Jan hoog kunnen scoren.
Voor de kijkers blijft het George.

Dat is zeker een belangrijk criterium, maar even goed vind ik de verdenking bij de kijkers een maatstaf voor de evaluatie van een Mol. Daarnaast speelt voor mij mee hoeveel lef een Mol heeft getoond, het aantal geslaagde sabotageacties en hoeveel geld hij/zij (individueel) in de pot heeft gebracht.

Ik kan me heel goed vinden in de Molpiramide-ranking van Heinz. ::ok:: Het enige wat ik zou veranderen is Klaas en Susan van plaats wisselen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2018, 10:40:55 »
Misschien kan het programma eens een lijstje maken welke mol in totaal het minst verdacht was bij de kandidaten.
Dat is eigenlijk de beste mol. Dan zou Jan hoog kunnen scoren.
Voor de kijkers blijft het George.

ehm niet geheel  mee eens, wat als een mol minder saboteert, dan wordt hij automatisch minder verdacht. En toch zou het volgens de  geringe verdenking van de kandidaten een goede Mol zijn...
als je het aantal sabotages, de gedurfdheid ervan afzet tegen het aantal verdenkingen , dan kom je uit bij een betere graadmeter, denk ik.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2018, 10:43:39 »
Jan mag naast Dennis staan (heb de seizoenen met onbekende NL'ers niet gezien). Gewaagde molacties en totaal niet verdacht. Prachtig om te zien. Jammer dat we niet alle molacties gezien hebben, want Jan zijn grootste sterkte was eigenlijk het constant bespelen van de kandidaten. Bij die raftopdracht tegen Olcay zeggen: misschien moet jij nu eens gaan mollen? Schitterend gewoon!

Jan en Dennis met stip op 1. Daaronder Kees, Thomas en Milouska  ::ok::

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2018, 10:51:54 »
Ik ga me niet wagen aan een vergelijking.
Ten eerste heb ik de eerste series jaren gelden voor het laatst gezien, en ik denk dat mijn herinneringen inmiddels gekleurd zijn.
Ten tweede vind ik persoonlijk niet dat je de eerste mollen kan vergelijken met mol 16, 17, 18. Het programma is inmiddels bekend, kandidaten weten veel beter wat ze moeten verwachten, waar ze op moeten letten enz. En dat geldt ook voor de kijkers. De mollen van de latere seizoenen moeten echt anders te werk gaan dan de eersten.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2018, 10:57:12 »
ehhm kandidaten weten nu waar ze op moeten letten??  uhmm.. en waarom doen ze dat dan niet. zie olcay en de verdwijning van de lampjes. of stine en de telefoon.

Ik denk dat je door de adrenaline van het spel te vaak niet bezig bent met de zoektocht.  Goed voorbeeld hiervan was niets is wat t lijkt. Echt Hulde dat ze dit zo hebben gedaan. zonder vermomming en echt wel mogelijk zichtbaar. Maar naast een waanzinnige molactie, bevestigt dit nog maar eens de focus van de deelnemers.

vorig seizoen in vlaanderen was er een deelneemster die ik vreselijk vond omdat ze aan niks echt leek mee te doen, maar haar tactiek van eerst observeren en daarnaast pas deelnemen blijkt wel te werken

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2018, 10:59:52 »
George
Dennis, Kees, Jan
Elise, Milouska, Margriet, Thomas
Deborah,   Inge,   Jon,    Patrick,     Susan
Nico,      Yvon,      Kim,      Anne-Marie,      Klaas

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::

Helemaal mee eens!
Wat George gedaan heeft is IMHO nog niet eerder vertoond.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2018, 11:28:10 »
Mijn bijgewerkte molshoop dan maar  :P
Milouska
George/Mol IV, Dennis/Jan/Kees
Yvon/De Mol V, Thomas, Klaas, Margriet
Deborah, Elise, Nico, Susan, Patrick
Jon, Kim, Inge, Anne-Marie

Hors Categoriemol - Über mollen - Goede mollen - Redelijke mollen - Oké mollen.

George/De Mol IV vind ik gelijk aan elkaar qua manier van doen. Zo ook Dennis/Kees/Jan. Alledrie precies hoe ik een mol graag zie. Actief, aanvallend, fanatiek en volop genieten van alle streken die ze kunnen en mogen uithalen. Milouska staat daar buiten, letterlijk doordat ze zich buiten de groep plaatste. Daarbij wist zij wekenlang de façade op te houden van het naďeve domme gansje. Om die reden kan ik haar niet goed vergelijken met de mannelijke übermollen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 11:45:44 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2018, 11:40:54 »
Mol IV,    die man die eigenhandig een proef laat lukken, die al mislukt was.
qua plezier en speelvreugde was de serie  MKol IV top , maar qua persoon mol mag de mol IV ( maar  wil niks spoileren) van mij de schoenveters nog niet strikken  van George en Dennis.  ;D ( wel als mens is een tof persoon , die hard aan de weg timmert)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2018, 11:44:53 »
Mol IV,    die man die eigenhandig een proef laat lukken, die al mislukt was.
qua plezier en speelvreugde was de serie  MKol IV top , maar qua persoon mol mag de mol IV ( maar  wil niks spoileren) van mij de schoenveters nog niet strikken  van George en Dennis.  ;D ( wel als mens is een tof persoon , die hard aan de weg timmert)

Ehm wat doet Jan dan bij de Pacman opdracht? Juist, eigenhandig de opdracht doen slagen door de verdubbelaar binnen te halen :P Enfin, daarom zeg ik ook De Mol IV om het niet te spoilen mocht iemand de Vlaamse mol willen terugkijken (wat ik je echt kan aanraden!) De Mol V verdiend ook nog een plaats trouwens, hmm waar zet ik die nu tussen ::vergroot::

En gedaan. Nu vind ik niet dat De Mol IV> De Mol V gaat (vind laatst genoemd leuker 8)) maar V komt qua stijl meer overeen met Yvon, een mol die ik ook zeer tof vond en vanaf aflevering 3 al goed had. (Idem voor De Mol V  ::trots::)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 11:47:38 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan