Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 134073 keer)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #200 Gepost op: 23-01-2019, 21:50:15 »
Geen idee meer ;D
Ik heb dit ook :)
Als ik dan toch echt moet kiezen.
Rick Paul
#teamamaimiljaarde

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #201 Gepost op: 23-01-2019, 22:02:51 »
Evelien, als je puur naar het geld kijkt. Maar tijdens het maken van de test (onderstaand overzicht gaat alleen over de verdenkingen tijdens de test) wordt zij ook erg verdacht gemaakt. Het was de afgelopen jaren nooit zo dat iemand die zo vroeg al zo vaak verdacht werd de mol was. En Niels, Jamie, Merel en Sarah verdienen teveel geld. Robèrt ook, en was doorslaggevend in de verhuisopdracht.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sinan ook niet al te best, maar wordt net als Evelien vaak als verdachte genoemd. Blijft over Rick Paul: erg weinig geld verdiend, maar wordt door de montage ineens nog maar één keer als verdachte genoemd. Staat nu bovenaan mijn verdachtenlijstje.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #202 Gepost op: 23-01-2019, 22:33:08 »
Ik denk dat het nog redelijk vroeg is, dit jaar, om een gefundeerde mening te hebben. Althans zo voel ik het. De groep is nog te veel homogeen en iedereen is min of meer verdacht.
Als we Blip volgen zou het RP moeten zijn, maar ook daarvoor is het te vroeg, denk ik.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #203 Gepost op: 23-01-2019, 22:57:30 »
Ik denk dat het nog redelijk vroeg is, dit jaar, om een gefundeerde mening te hebben. Althans zo voel ik het.

Ook waar...  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #204 Gepost op: 24-01-2019, 11:15:35 »
Ik denk dat het nog redelijk vroeg is, dit jaar, om een gefundeerde mening te hebben. Althans zo voel ik het. De groep is nog te veel homogeen en iedereen is min of meer verdacht.
Als we Blip volgen zou het RP moeten zijn, maar ook daarvoor is het te vroeg, denk ik.

Dit inderdaad. Het stoort me een beetje dit seizoen dat de opdrachten zich ofwel niet lenen tot voor de kijker herkenbare molacties ofwel dat ze gewoon alles weg gemonteerd hebben wat interessant kan zijn.

Bovendien zit er zo weinig geld in de pot dat de verschillen in een Follow the Money lijstje nog te verwaarlozen zijn.

Ik heb wel wat potloodstrepen gezet, maar ik kan geen enkele verdenking zo goed funderen als de voorbije jaren. Ik hoop dat aflevering 4 eindelijk eens een opdracht bevat met veel in.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #205 Gepost op: 24-01-2019, 11:56:26 »
Maar dat wegmoffelen is elk jaar, en het zal er in de loop van de afleveringen niet beter op worden. Ik vind de zaken als +250 of -250 en hoe men reageert op aanbiedingen van 2500 in of uit de pot de echte dealbreakers. Daaruit kun je gewoon bijv. Niels direct strepen die heftig als eerste primair reageerde om de 2500 te verdienen. En degenen die de 250 pakten, dat is gewoon onnodig (neem dan een joker als je niet in de gaten wil lopen met -250!). Zo valt er hier en daar toch genoeg te strepen met follow the money.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #206 Gepost op: 24-01-2019, 12:03:18 »
Ik hoop gewoon dat er aankomende zaterdag eindelijk weer 1 of 2 kandidaten naar huis gaan, zodat we in elk geval iets minder keuze hebben. Voor nu blijf ik bij Merel, met Rick Paul als goede tweede.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #207 Gepost op: 24-01-2019, 12:07:38 »
Merel is mijn #1 Mol verdachte, sinds aflevering 2. IK krijg bij haar het gevoel dat ze een rol speelt. In aflevering 3 was ze hier en daar wel een beetje opvallend bezig, maar ik kan op dit moment niet met enige overtuiging een andere verdachte aanwijzen. Merel dus.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #208 Gepost op: 24-01-2019, 20:00:54 »
Maar dat wegmoffelen is elk jaar, en het zal er in de loop van de afleveringen niet beter op worden. Ik vind de zaken als +250 of -250 en hoe men reageert op aanbiedingen van 2500 in of uit de pot de echte dealbreakers. Daaruit kun je gewoon bijv. Niels direct strepen die heftig als eerste primair reageerde om de 2500 te verdienen. En degenen die de 250 pakten, dat is gewoon onnodig (neem dan een joker als je niet in de gaten wil lopen met -250!). Zo valt er hier en daar toch genoeg te strepen met follow the money.

250 euro nemen is werkelijk niets. Niels gaat buiten met 250 euro en zegt ondertussen aan die andere 2 dat ze zo lang mogelijk moeten blijven zitten. Zo kan je als Mol voor een netto -250 euro zorgen.
Niet dat het scenario me waarschijnlijk lijkt, maar ik heb in 2016 zo eens een Mol geweten die in aflevering 1 in een metro zo maar even onnodig 1000 euro in de pot bracht.

Om het dan toch over dat wegmoffelen te hebben: Ja, het gebeurt ieder jaar, maar ik had vorig jaar op dit punt (na aflevering 3) reeds de volgende zinvolle opdrachten gezien:
- Een verhaal apart (We kregen 1 opdracht te zien over een volledig uur en kregen dus vrijwel een bijna volledig verslag van een opdracht).
- De marktopdracht (Ook daar waren er genoeg opvallende acties om te discussiëren)
- Kwestie van vertrouwen (We konden van een groot deel van de kandidaten zien naar welke bakjes ze hun medekandidaten stuurden en op basis daarvan kon je toen 2 kandidaten elimineren voor Molschap)
- Molcast (We kregen de volledige molcast achteraf en konden zien wie er slechte antwoorden gaf en wie het best wel goed deed).

Ik heb de indruk dat ik nu nog geen enkele opdracht gezien heb die mij ook maar een beetje evenwaardige informatie geeft als de info die ik toen kreeg.
En wie een beetje eerlijk is, zal het daarmee eens zijn, want 80% van de posts deze week gaan over mogelijke hints en de mogelijke afvaller. Molacties zie ik deze week nagenoeg niet aan bod komen.

Om de vergelijking met vorig jaar af te sluiten: Ik had toen nog 7 mogelijke Mollen en nu heb ik er zo gezegd nog 9. Niet alleen geeft dat een moeilijkere keuze, maar het zorgt ook voor meer chaos in opdrachten wat de Mol in een zetel zet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #209 Gepost op: 24-01-2019, 21:52:50 »
Niet dat het scenario me waarschijnlijk lijkt, maar ik heb in 2016 zo eens een Mol geweten die in aflevering 1 in een metro zo maar even onnodig 1000 euro in de pot bracht.


Ja, dat vond ik toen ook wel raar van de makers. Als de mol die 1000 euro niet in de pot had gebracht, hadden meteen 9 kandidaten hem in de smiezen gehad.

En eens over dit jaar: ik krijg zelf de indruk dat de mol -door de manier van monteren- helemaal niet opvalt. Je ziet snelle montages, er is veel geknipt en waar moet je eigenlijk op letten als mensen een potje jenga spelen?  ???

Ik merk dat ik dit jaar veel meer gericht ben op hints en vooral kijk ik naar hoe mensen zich gedragen buiten de opdrachten. Want echt wijzer word ik niet als ik de opdrachten volg. Da was vorig jaar anders inderdaad; er zaten toen hele toffe opdrachten tussen.

Maar goed, wie weet komt die gelaagdheid nog... We hebben tenslotte nog maar 3 afleveringen gehad.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #210 Gepost op: 25-01-2019, 10:50:27 »
Merel dan maar. Puur om alle kromheid. De geforceerdheid in knip&plakwerk om achteraf een 'kloppend verhaal' te maken. Maar het klopt altijd voor 5% niet lekker en dat was bij alle mollen zo.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #211 Gepost op: 25-01-2019, 22:02:43 »
Ik had al op Merel gestemd, maar twijfel omdat ze in de montage ineens erg verdacht wordt neergezet. Zoals hierboven door anderen al helder uiteen is gezet, is het op dit moment vrijwel onmogelijk om een weloverwogen keuze te maken. Als ik puur op m'n gevoel af zou gaan, zou ik op Sarah stemmen. Komt geacteerd en het minst naturel over. Lijkt af en toe geforceerd vrolijk en enthousiast.

Naast Sarah zet ik de punten in m'n poultje op Sinan. Verdient erg weinig geld, is sturend en zou het zomaar kunnen zijn. Er mogen van de montage echter ook veel verdenkingen tegen hem worden uitgesproken. Zal dus waarschijnlijk eerder ver komen dan dat hij de mol is.

Hoog tijd voor aflevering vier.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #212 Gepost op: 26-01-2019, 13:05:29 »
Ja Blip, dat blijft lastig.

Ik houd voorlopig Robèrt als hoofdverdachte (meer op gevoel dan dat ik écht duidelijke mollenacties zie), maar in die tunnel houd ik nog wat zijweggetjes over naar RP en Niels.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #213 Gepost op: 26-01-2019, 13:09:55 »
1. Merel
2. Rik-Paul

3. Evelien




4. Sinan

Weet nog te weinig, 3 afleveringen en nog maar 1 kandidaat eruit. Schiet niet op he  ::)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 13:13:41 door Moljet »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #214 Gepost op: 26-01-2019, 13:36:35 »
Toch al 5 kandidaten kunnen afstrepen met potlood. Niels, Robert en Sinan bij de discussie voor 2000 euro. Jamie door de 1000 euro bij de universiteit. Nikkie, dat is wel duidelijk waarom. Dan blijven er vier over, waarvan RP, Evelien en Merel momenteel het meest waarschijnlijke (maar laten we hopen dat het Sarah is :)). Ik vind dus dat we dit seizoen, ondanks de weinig afvallers en montage, toch al vrij veel weten.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 13:40:37 door Belgian Mol »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #215 Gepost op: 26-01-2019, 14:21:48 »
Ik heb Evelien, Merel en Rick Paul nog op mn lijstje staan, de rest heb ik wel zo'n beetje weggestreept, maar wel met potlood, want niks is wat het lijkt.

Online kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #216 Gepost op: 26-01-2019, 14:35:53 »
Rick Paul dan maar, ook bij gebrek aan een beter alternatief.

De rest haalt of onnodig veel geld binnen, of wordt pontificaal verkeerd in beeld gebracht (bijv. Sarah bij de laseropdracht of Merel, wel een paar keer de laatste aflevering).

Meestal lukt het nog wel enigszins om een kandidaat op het hebben van voorkennis te betrappen, maar tot nu toe ook nog niet echt. Hopelijk na vanavond meer duidelijkheid.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #217 Gepost op: 26-01-2019, 19:27:16 »
Ik heb niet meer zo veel tijd, dus maak ik mijn lijstje even zonder toelichting in tegenstelling tot de vorige keren. Ik heb wel heul veel zin in aflevering nummer 4, ik kan niet meer wachten! ::bravo::

1. Merel
2. Sarah
3. Niels
4. Sinan
5. Rick Paul
6. Evelien
7. Robèrt
8. Jamie
9. Nikkie

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #218 Gepost op: 26-01-2019, 20:06:07 »
Hoewel ik net berekend heb dat Evelien de Mol is, ga ik toch voor iemand anders ::hypocriet::

Stip op 1: Rick Paul. Aflevering 3 geeft geen reden om van hem af te stappen.
2. Sinan
3. Sarah
4. Merel - onder druk van de rest van het forum stijgt ze flink op mijn lijstje en zet ik mijn bezwaren even aan de kant.
5. Evelien, voor het geval dat
6. Niels
7. Robèrt (staat misschien te laag)
8. Jamie - Sarah meetrekken in de wachtkamer was te veel van het goede
9. Nikkie
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #219 Gepost op: 26-01-2019, 21:50:38 »
Evelien De Bruijn 30 (16.9%)            dus niet ;D
 Jamie Trenité 10 (5.6%)
Merel Westrik 76 (42.9%)
Niels Littooij 11 (6.2%)
Nikkie de Jager 2 (1.1%)    dus niet ;D
Rick Paul van Mulligen 19 (10.7%)
Robert van Beckhoven 7 (4%)
Sarah Chronis 12 (6.8%)
Sinan Can 10 (5.6%)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.