Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 132585 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #160 Gepost op: 19-01-2019, 22:43:46 »
Ik blijf ook deze aflevering weer zitten op mijn twee hoofdverdachten Merel en Niels.
Neig ietsje meer naar Merel, maar niet veel.

Wie het niet zijn denk ik: Sarah, Robert en vanaf deze afl valt Evelien ook af voor mij.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #161 Gepost op: 19-01-2019, 23:42:02 »
Jamie Trenité is nog steeds mijn hoofdverdachte.
Zeker na zijn 'Niels heeft de eerste joker' opmerking terwijl nog niet bekend was dat er nog meer jokers voorbij zouden komen.  :)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 00:28:14 door Geel scherm »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #162 Gepost op: 20-01-2019, 00:30:14 »
Nog steeds Merel

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #163 Gepost op: 20-01-2019, 02:00:36 »
Ik heb op Jamie gestemd, maar ik heb eigenlijk geen idee.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #164 Gepost op: 20-01-2019, 02:08:32 »
Ik heb eigenlijk ook geen idee meer, ik heb iedereen weggestreept ;).

Wat Merel daar deed was toch echt bizar, 30 minuten roepen terwijl net 45 was besloten... dat werd natuurlijk direct gecorrigeerd. Strijkt de groep tegen zich in de haren. Zo wil je niet opvallen als mol. Erg vreemd allemaal. Aan de andere kant is het bij de mol altijd vreemd, kromme beredeneringen enzo... misschien valt het dan in dat straatje maar het is wel een uitzonderlijk opvallend moment.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #165 Gepost op: 20-01-2019, 02:50:39 »
Ik heb eigenlijk ook geen idee meer, ik heb iedereen weggestreept ;).


Volgens mij zit ik dit jaar in vijf tunnels tegelijk  ::rofl::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #166 Gepost op: 20-01-2019, 08:15:43 »
Volgens mij zit ik dit jaar in vijf tunnels tegelijk  ::rofl::

Pffft, hier nog 1, ik blijf switchen van tunnel naar tunnel
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #167 Gepost op: 20-01-2019, 09:14:50 »
Evelien vanwege het principe Follow the money.
Te veel kandidaten mollen obvious voor de mensen thuis, oftewel de regisseur wil nu voor eens en voor altijd de molloten dwarszitten.
Dan kun je alleen nog maar kijken wie op de sleutelposities zit en wie voorkomt dat er geld wordt verdiend.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2019, 10:05:03 »
Ik denk dat ik nog een aflevering voor Merel ga, hoewel ik niemand echt overtuigend mol vind.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #169 Gepost op: 20-01-2019, 10:18:51 »
De warrige mol Merel. Steeds maar moet de groep haar corrigeren en dan doet ze zo warrig.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #170 Gepost op: 20-01-2019, 11:21:15 »
Voor mij Niels of Sinan. Maar ik neig het meest naar Niels.


Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #171 Gepost op: 20-01-2019, 11:30:38 »
Merel. Voor mij ook weer bevestigd doordat ze de eerste joker pakte vorige week, eerst keek welke het was, en er deze week een vrijstelling uit haalde. Lijkt me opgezet spel.

Van mijn schot-voor-de-boeg-mollen Sarah en Jamie moet ik nu echt afstappen. Buiten Merel zouden eventueel Evelien, Rick-Paul of Sinan de mol kunnen zijn, maar daar geloof ik vooralsnog niet in.
Tell me what your telescope says

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #172 Gepost op: 20-01-2019, 11:34:07 »
edit: Niels
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 10:23:20 door Amethyst »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #173 Gepost op: 20-01-2019, 11:39:41 »
Na nog een keer kijken:

1. Merel

2. Evelien

3. De rest
Frankje Lapi

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #174 Gepost op: 20-01-2019, 13:22:37 »
Iedereen jumpt hier van Evelien naar Merel lijkt het wel  ;D

Lijkt op de Stine vs Simone van vorig jaar. Ik moet na Evi van Sarah afstappen als mogelijke verdachte. Na vorige week zo openlijk afgaan terwijl ze haar naambordje meepakte, deze week met Merel de verhuizing goed begeleiden, niks fout doen bij de kledingopdracht. Sinan kan ik niet goed plaatsen, dan doet ie kandidaten dingen (Evelien meevragen uit de kamer te gaan terwijl een mol een kandidaat graag laat zitten) + (openlijk zijn joker splijten) en ook weer niet.

Merel verdenk ik niet, ze is teveel de vrouwelijke Jan aan het worden. Fanatiek in spelletjes, oprecht pissed als dingen niet lukken. Dat ze een vrijstelling in haar joker van vorige week vindt mja.. zegt niks. Ja een mol kan voorkennis hebben over de ligging van de jokers, of dat ze gemarkeerd zijn. Wel denk ik dat Merel het tot de finale kan schoppen als winnares, niet als mol. Evelien wint door Merel schaatmat te zetten het jenga, pakt zo 3 jokers. Als mol maakt dat niet echt uit. Je hebt ze niet nodig maar het geeft je kandidatenprofiel meer smoel.

Robert zou fantastisch zijn als mol, Sinan ook. Toch verwacht ik het niet. Rick Paul zou ook nog zo maar kunnen. Moet misschien hem maar beter in de gaten gaan houden. Ik ben er dus nog niet over uit.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #175 Gepost op: 20-01-2019, 13:32:56 »
Ik zou graag nog met verdenkingenlijstjes bijhouden, mijn gevoel raadplegen en met back-up mollen werken, maar ik ben overtuigd van het molschap van Merel. Al kwam dat in aflevering 3 niet goed uit de verf.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #176 Gepost op: 20-01-2019, 13:36:20 »
Blijf bij gebrek aan beter bewijs bij Sinan. Dat juist hij meteen in het bijzijn van iedereen zijn joker openbrak blijft me bezighouden : niet alleen demonstratie van hoe het moet, maar tevens demonstratie van wat de consequentie kan zijn, zodat het jokerdilemma geheel duidelijk is voor de kandidaten. Stel dat hij een vrijstelling erin had gehad, dan ging iedereen toch meteen kijken wat er in die jokers zit. Maar nu werd het meteen pijnlijk duidelijk...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #177 Gepost op: 20-01-2019, 13:37:47 »
Na aflevering 3:

1. Robèrt (meer door wat hij buiten de opdrachten doet/zegt), ondanks dat je geen molacties lijkt te zien
2. Niels
3/4 Rick Paul en Jamie

Rest heb ik uitgesloten, mede door de verdachtmakingen vanuit de regie en geld binnenhalen terwijl dit niet had gehoeven.

Hoe dan ook: ik denk dat we de mol ook dit jaar weer tussen de mannen moeten zoeken. ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #178 Gepost op: 20-01-2019, 13:46:57 »
Blijf bij gebrek aan beter bewijs bij Sinan. Dat juist hij meteen in het bijzijn van iedereen zijn joker openbrak blijft me bezighouden : niet alleen demonstratie van hoe het moet, maar tevens demonstratie van wat de consequentie kan zijn, zodat het jokerdilemma geheel duidelijk is voor de kandidaten. Stel dat hij een vrijstelling erin had gehad, dan ging iedereen toch meteen kijken wat er in die jokers zit. Maar nu werd het meteen pijnlijk duidelijk...
Om eerlijk te zijn denk wat dat laatste betreft juist het tegenovergestelde: Als één iemand een vrijstelling vindt, dan wordt de kans dat er in een andere joker óók een vrijstelling zit natuurlijk alleen maar kleiner en vice versa (er van uitgaande dat er een bepaald aantal vrijstellingen in het mandje ligt). Qua psychologie heb je misschien gelijk, maar wat de kansberekening betreft zou het het omgekeerde effect moeten hebben. Het probleem is dat niemand weet hoe groot de kans is dat een joker gevuld is...
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #179 Gepost op: 20-01-2019, 13:59:40 »
Om eerlijk te zijn denk wat dat laatste betreft juist het tegenovergestelde: Als één iemand een vrijstelling vindt, dan wordt de kans dat er in een andere joker óók een vrijstelling zit natuurlijk alleen maar kleiner en vice versa (er van uitgaande dat er een bepaald aantal vrijstellingen in het mandje ligt). Qua psychologie heb je misschien gelijk, maar wat de kansberekening betreft zou het het omgekeerde effect moeten hebben. Het probleem is dat niemand weet hoe groot de kans is dat een joker gevuld is...

Dat klopt natuurlijk helemaal, maar psychologisch werkt het anders, over die kansberekening moet je namelijk eerst een tijdje nadenken en zo'n groen schijfje maakt onmiddellijk hebberig. Kijk naar de eindejaarsloterij. Mensen die meedoen zijn allemaal bang die grote prijs mis te lopen, maar hoe meer mensen meedoen, des te kleiner de kans dat je wint.
Bovendien heeft Rik helemaal niets gezegd over hoeveel vrijstellingen er zijn in de jokers, dus hoe groot de kans is er een te treffen is vooralsnog moeilijk in te schatten door de kandidaten. Wel weet je als kandidaat meteen dat als een ander een vrijstelling heeft, dit jouw eigen kans om eruit te gaan enorm vergroot. Je bent dan waarschijnlijk eerder geneigd alles of niets te spelen, omdat het jouw redding kan zijn.