Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 136049 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #620 Gepost op: 18-02-2019, 22:57:18 »
hele spectaculaire mol-acties tonen in aflevering 10.
Dan zien we hem TOCH woest de lijn afgaan de diepte in, of in sneltreinvaart abseilen van de waterval... ja zou spectaculair zijn  ::rofl:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #621 Gepost op: 18-02-2019, 23:01:44 »
Lo, wie weet!  ::rofl:: Lijkt mij fantastisch, haha.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #622 Gepost op: 18-02-2019, 23:08:30 »
 ::rofl:: Leuk, Lo! Je krijgt de gedeelde eerste plaats met Hulpmol in de categorie: "leukste opmerking".
 

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #623 Gepost op: 18-02-2019, 23:42:56 »
Vorig jaar had Simone 73% bij nog 4 overblijvende kandidaten. Nu haalt Merel iets meer dan 50%. Sinan en Sarah scoren ook wel nog hoog. Dus een finale tussen deze 3 kandidaten, zou het wel spannend maken  ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #624 Gepost op: 19-02-2019, 03:33:56 »
Volgens mij is het sowieso toch geen vrouw dit jaar, ook al werd dat door velen van ons verwacht. Dat denk ik vanwege wie op wie zit en eruit is gegaan met de executies. Daarbij zie ik Merel en toch ook Sarah teveel goed doen, te veel geld binnen halen. Vooral Merel. Ik verbaas me er nogal over dat mensen denken dat ze veel geld heeft verdient omdat alle mol acties mislukt zouden zijn. Vind haar wel een leuke kandidaat trouwens.

Blijven de mannen over. Het enige wat nog voor Sinan spreekt (voor mij dan) is dat hij de eerste joker open slaat. Hoewel dat een herhaling zou zijn van Jan die de aanzet moest geven voor iedereen zich te realiseren dat ze niet in hetzelfde land zaten, hier om mensen te porren de joker open te maken. Dan nog weinig geslaagd, er zit immers geen joker in en doet elke kandidaat realiseren dat de joker kwijt is als er geen vrijstelling in zit. (Overigens, ik verdenk Merel niet omdat ze een vrijstelling eruit kreeg, omdat ik denk dat ze in dat geval niet had gewacht en het maar met een iemand gedeeld zou hebben. Omdat Rik niet bij de executie was, zou het zelfs kunnen dat nog steeds niemand weet dat zij een groene vrijstelling had). Verder denk ik dat Sinan net als in zijn werk heel oplettend en analyserend is.

Houden we over Niels. Die ik ook alle afleveringen wel verdacht vind hier en daar (zie verder Niels topic).

Daarbij denk ik dat Sinan de mol heeft aangewezen. Die zegt na de executie "Dat betekent dat we allemaal op de verkeerde zitten, Niels. Een hele goede mol". Hij zat op RP maar als enige ook op Niels. Ik denk Niels de mol en Sinan goede kans om te winnen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #625 Gepost op: 19-02-2019, 06:54:35 »
Ik blijf bij SC. Sarah? Nee, toch Sinan.

Waar komt de SC vandaan?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #626 Gepost op: 19-02-2019, 09:57:53 »
Nieuws: Littooij is de mol, maar ja, kijk West, Rik. En ik sluit ook weer niet uit dat het Sarah Chronis. Maar ook Sinan kan.

GRRRR! Killing seizoen.
Laten we jabberen.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #627 Gepost op: 19-02-2019, 12:21:29 »
 kweenie  ::ohno::   ??? :-\\  ::helderziend::
Dat dan weer wel

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #628 Gepost op: 19-02-2019, 12:49:57 »
Even alle hoogte- en dieptepunten van de huidige kandidaten vergelijken.

Over Bruggen
Sarah haalt 2 vrijstellingen omhoog, Merel 1, Niels en Sinan 0

In Zicht
Geen verschil

Rondje om de kerk
Niels is per toeval aanwezig op de plek en verdient zo 300 voor de pot

Ver Tellen
Het enige wat ik echt (on)mols vond bij deze opdracht was Merel die de onmogelijke opties wilde skippen. Dat lijkt me onmols.

Uit Stralen
Merel haalt hier 250 euro op voor de pot, de overige drie gaan af.
Het bordje van Jamie is verplaatst door Nikkie, Jamie of Sarah. Daar is nog maar één persoon van over.
Niels is maar kort in het veld, dus weinig tijd om nog te mollen.
Het geklungel van Sarah komt heel lang in beeld.

Wachtkamer
Niels brengt hier op eigen houtje 250 euro in de pot. Sarah ook, maar wordt wel praktisch gedwongen door Jamie.
Merel breekt joker open met vrijstelling. Was dit noodzakelijk vanuit de productie, omdat ze wilden laten zien dat er daadwerkelijk een joker is met vrijstelling erin?

Vlag Uithangen
De Mol staat hier op de trap, maar het doel van de Mol is meer dan 5 lijnen volhangen en daar ging iedereen voor. De Mol deed zijn best.

Stapelgek
Hier kon geen geld worden verdiend. Niels nam wel de leiding in snel de joker aan iemand toekennen.

Op Treden
Hier heeft de Mol zijn best gedaan, want er was gekozen voor 45 min. Niets uit te halen dus.
Niels wordt wel verdacht in beeld gebracht waardoor het lijkt alsof hij de paal heeft weggegooid in de bosjes.

Min of Meer
Iedereen heeft hier evenveel gemold.

Serenade
Merel, Sarah en Niels stonden fout. Merel en Sarah terwijl ze wisten waar ze wel moesten staan.

Koffiepedia
Merel typt 2x foute antwoord in, Sarah en Sinan 1x.

Straatbeeld
Dit lijkt bijna foutloos te gaan.

Parkeergeld
Sarah heeft dyslectie, Merel lijkt veel goed te doen maar bedenkt ook alleen vijf-letterwoorden.
Sarah's geklungel komt wel overduidelijk in beeld.

Sleutelhanger
In deze opdracht is iedereen even verdacht: niet gegaan of niets gevoeld of opdracht gehaald, maar wel direct controleerbaar door een andere kandidaat.

Steentje bijdragen
Sarah en Sinan brengen 250 euro in de pot. Het was Sinan die reed in de wals.

Links/rechts
Sinan brengt 100 in de pot, Merel 200, Niels -150 en Sarah ook -150.

Zipline
Geen geld

Getouwtrek
Merel steunt Rick Paul in een overbodigheid om 2x150 om te wisselen voor 300. Niels lost dit op.
Sinan staat op onmolse positie. Sarah voegt weinig toe, maar ook niet veel molacties.

Roulette
Sinan en Sarah pakken -1000.

Geld oogsten
Iedereen kan kokers/lintjes hebben verwisseld, niet te zien wie hier molt.


Alle vier hebben ze dus verdachte dingen gedaan, maar ook onverdachte dingen.
Sarah erg veel, maar ook veel wordt in de montage overdreven getoond.
Niels erg weinig en wordt tevens wel verdacht neergezet in montage.
Merel brengt veel geld binnen, maar niet persé verdacht in montage.
Sinan... wat voor molacties zou hij hebben gedaan behalve de -1000 bij Roulette?

Dusja.. Wie is dan de Mol?
Ik neig het meest naar Sarah, en daarna toch Sinan?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #629 Gepost op: 19-02-2019, 12:59:11 »
Mooi overzicht. Ik kan me vinden in de meeste van je conclusies. Alleen moeten we rekening houden met het feit dat niet alles in beeld komt. Maar op basis van alles dat we zien, is Sarah ook voor mij de mol

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #630 Gepost op: 19-02-2019, 13:13:01 »
Mooi overzicht. Ik kan me vinden in de meeste van je conclusies. Alleen moeten we rekening houden met het feit dat niet alles in beeld komt. Maar op basis van alles dat we zien, is Sarah ook voor mij de mol

Ja ik vind het lastigste hieraan dat je van Sarah zoveel klungelige acties ziet.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #631 Gepost op: 19-02-2019, 13:22:40 »
Waar komt de SC vandaan?

Het zijn de initialen van hun beider voor- en achternaam.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #632 Gepost op: 19-02-2019, 13:45:46 »
Bij Min of Meer had Sinan duidelijk de regie in handen en zette samen met Jamie de 3 groepen onder druk om direct terug te varen naar start.

Er is veel geld verloren met deze opdracht.


Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #633 Gepost op: 19-02-2019, 13:58:47 »
Even alle hoogte- en dieptepunten van de huidige kandidaten vergelijken.


Rondje om de kerk
Niels is per toeval aanwezig op de plek en verdient zo 300 voor de pot


Hier heb ik nog wat aanvullingen en opmerkingen. Ja, Niels heeft 300 euro opgeleverd, maar in principe was er niet veel meer wat hij kon doen. Ze fietsten in een groep van 8 kandidaten. Dan lijkt het mij een beetje stom om opeens raar weg te fietsen  ::rofl::
Daarnaast was Sinan het raarst bezig die iedereen ergens naartoe stuurde waar diegene niet hoorde te zijn (Sarah & Jamie).


Ver Tellen
Het enige wat ik echt (on)mols vond bij deze opdracht was Merel die de onmogelijke opties wilde skippen. Dat lijkt me onmols.


Sarah is hier een STUK onmolser dan Merel (hoewel je wel gelijk hebt). Sarah wijst kandidaten erop wanneer ze iets raars of verkeerds zeggen.


Uit Stralen
Merel haalt hier 250 euro op voor de pot, de overige drie gaan af.
Het bordje van Jamie is verplaatst door Nikkie, Jamie of Sarah. Daar is nog maar één persoon van over.
Niels is maar kort in het veld, dus weinig tijd om nog te mollen.
Het geklungel van Sarah komt heel lang in beeld.


De interactie tussen Niels & Sinan wanneer Sinan aan de beurt is, vind ik ook wel merkwaardig. Niels is aan het afleiden en Sinan geeft korte beschrijvingen wat er gebeurd. Dit maakt hij later wel goed door rustig en duidelijk uit te leggen wat er in de kamer te vinden is. Sarah komt met de aanzet om te zeggen dat je eventueel terug kan komen wanneer je maar bij één bordje bent geweest. Vond ik een goede tip.


Op Treden
Hier heeft de Mol zijn best gedaan, want er was gekozen voor 45 min. Niets uit te halen dus.
Niels wordt wel verdacht in beeld gebracht waardoor het lijkt alsof hij de paal heeft weggegooid in de bosjes.



Ik verwacht dat de Mol hier weldegelijk iets gedaan heeft. Al is het maar in de discussie of zorgen voor enige vertraging. Ze hadden vooralsnog 1500 euro verdiend. Lijkt me niet dat je als Mol niet probeert om iets te doen. Kijk bij de dansopdracht was de rest gewoon super goed in het onthouden van hun danspartner en tijdens de vlaggenopdracht kon de Mol doen alsof.

Tijdens de discussie nam Sinan het voortouw en Niels wilde er doorheen, maar werd tegengehouden. Merel en Sinan stemmen voor 30 min en Sarah en Niels voor 45 min. Denk dat voor beide tijden iets te zeggen valt, dus weet het nog niet zo goed. Merel komt uiteindelijk met haar infamous opmerking waarmee ze veel ogen op haar gericht krijgt.

Sarah en Merel hier onmols. Sarah komt met het tellen van de blokken en Merel voegt erbij toe om de blokken te verdelen in links en rechts. Niels is een beetje aan het klungelen en Sinan vrijwel niet in beeld en doet geloof ik niet zoveel.  ::rofl::


Min of Meer
Iedereen heeft hier evenveel gemold.


Nou nee, Sarah heeft meerdere malen Robèrt geprobeert uit te leggen wat de opdracht was en over te halen om langer te blijven zitten. Merel en Rick Paul snapten de opdracht goed en bleven wat langer zitten, maar werden uiteindelijk toch overgehaald door Jamie (en Sinan). Ik vind dat toch echt minder verdacht dan Sinan die samen met Jamie de anderen ging overhalen om uit die kooien te komen. Of Niels die Evelien nog enigzins probeerde over te halen om de andere kant op te varen.


Serenade
Merel, Sarah en Niels stonden fout. Merel en Sarah terwijl ze wisten waar ze wel moesten staan.


Klopt, maar Merel gaat wel op het allerlaatste moment fout staan terwijl anderen al de fout voor haar maken. Waarom?
Daarnaast vond ik de discussie achteraf ook wel interessant.

Sinan neemt weer het voortouw en vergt de aandacht op Jamie en Niels. Niels springt hier meteen op in en vergt de aandacht op Jamie (hij geeft Jamie de schuld van iets wat Rick Paul heeft gedaan. Vond ik zelf vreemd, want het lijkt me dat je wel kan onthouden wie naast je stond een minuut geleden maar goed). Gaat later door met het beschuldigen van Rick Paul (opzich terecht). Sarah gaat mee in de discussie en vergt de aandacht op anderen. Merel wordt uiteindelijk genoemd door Rick Paul, maar wordt zenuwachtig en vergt zo weer de aandacht op zichzelf in plaats van naar een ander wat de rest wél doet.

Verder dan aflevering 4 heb ik nog niet doorgrondig gekeken, maar ik wilde deze opmerkingen even maken :D
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #634 Gepost op: 19-02-2019, 14:01:50 »
Hier heb ik nog wat aanvullingen en opmerkingen. Ja, Niels heeft 300 euro opgeleverd, maar in principe was er niet veel meer wat hij kon doen. Ze fietsten in een groep van 8 kandidaten. Dan lijkt het mij een beetje stom om opeens raar weg te fietsen  ::rofl::

Niels had de boodschap voorgelezen die zei dat hij op die plek moest zijn. Dus hij heeft er vooral zelf voor gezorgd dat hij niets kon doen om die envelop te missen.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #635 Gepost op: 19-02-2019, 14:03:16 »
Niels had de boodschap voorgelezen die zei dat hij op die plek moest zijn. Dus hij heeft er vooral zelf voor gezorgd dat hij niets kon doen om die envelop te missen.
Ja, daar heb je gelijk in.
Daarnaast had je ook de envelop die open was gemaakt door Evi waarop drie namen stonden.

Beide factoren speelden een grote rol, dat klopt.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #636 Gepost op: 19-02-2019, 14:15:27 »
Niels is een beetje aan het klungelen en Sinan vrijwel niet in beeld en doet geloof ik niet zoveel.  ::rofl::

'Op treden' is voor mij nu juist dé opdracht waar een kandidaat mogelijk voorkennis heeft laten zien. Dit heb ik daarover in Sinans kandidatentopic geplaatst.

"Stuurt Robèrt weg bij laatste paal die ze nog nodig hebben én de enige paal die er nog uit kan; vertraagt door niet te reageren op herhaalde hulpverzoeken; beweert vervolgens dat ze moeten wachten omdat de blokken niet passen terwijl dat wel degelijk het geval is; loopt direct weg bij het blok dat hij hielp sjouwen als Robèrt roept; blok blokkeert vervolgens de doorgang; versjouwde blokken die van bovenaf in beeld worden gebracht vormen zijn initialen (C en S)."

Het wegsturen van Robèrt werd vervolgens vlotjes weggewuifd als 'toeval'. Wat uiteraard het geval kan zijn, maar ik vind het opvallend hoe makkelijk de Sinandoetniets-mantra door iedereen wordt overgenomen. Op dat vlak is de montage blijkbaar ineens wél heel betrouwbaar. ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #637 Gepost op: 19-02-2019, 14:16:58 »
'Op treden' is voor mij nu juist dé opdracht waar een kandidaat mogelijk voorkennis heeft laten zien. Dit heb ik daarover in Sinans kandidatentopic geplaatst.


Voor mij juist een opdracht waar de mol kandidaat kan spelen, maar goed, dat is een andere discussie.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #638 Gepost op: 19-02-2019, 16:56:40 »
Het zijn de initialen van hun beider voor- en achternaam.

Zover was ik ook. Maar is er ergens een hint geweest die ik gemist hebt doe aangaf dat de mol d ze initialen zou hebben ofzo?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #639 Gepost op: 19-02-2019, 16:58:10 »
Sinan meer verdacht dan Niels  ::oink::