Auteur Topic: Feedback Topic Seizoen 19  (gelezen 173732 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Feedback Topic Seizoen 19
« Gepost op: 17-11-2018, 10:35:51 »
Aan het eind van het seizoen is dit de plek waar je je feedback kwijt kan over het aankomende seizoen? Wat was er uitermate geslaagd? En wat kan er verbeterd worden om ons favoriete programma nog mooier te maken?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #1 Gepost op: 9-03-2019, 23:30:01 »
Zullen we hier dan wat tips voor het volgende seizoen geven?

1- graag wat meer opdrachten waar kandidaten individueel geld kunnen binnenbrengen
2- weer eens een meet the mole opdracht
3- de kijker meer betrekken bij de info over de opdrachten en het tot stand komen van beslissingen
4- de finale terug naar het oude format

En ga vooral door met de mooie drone beelden  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2019, 08:34:45 »
Het topic is bij deze geopend.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2019, 08:47:27 »
1. acties in beeld brengen
2. hints noemen die alleen op de mol kunnen slaan
3. andere persoonlijkheden waardoor er een andere groepsdynamiek ontstaat

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2019, 08:59:24 »
1. Deelopdrachten belonen. Zo doorbreek je de alles of niets inzet. En maak je het een mol niet te gemakkelijk omdat bij 1 succesvolle deelsabotage er 0 euro in de pot komt.

2. Minder joker/vrijstellingen of geld dilemma's. Want het zijn helemaal geen dilemma's voor kandidaten noch mol. Kandidaten geven geen sier om de pot in het begin en de mol evenmin om hele andere redenen.

3. Schaf de live finale af. Zo voorkom je dat onbedoeld te weinig aandacht gegeven wordt aan winnaar ipv verliezer. En je ruimt meer tijd in voor molacties in beeld brengen.

4. Zet een Moltalk voor de live finale in de plaats. Want ik wil juist na de terugblikaflevering meer info. Moltalk is het format om dat te geven en juist na aflevering 10 ontbreekt dat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Denils

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2019, 10:00:34 »
Zo'n grote finale blijft leuk voor veel mensen die dan toch bij de ontknoping willen zijn, dus die mag van mij blijven.

Het zou wel extra tof zijn als er daarnaast een ouderwetse eind uitzending is met alle kandidaten en de mol om echt alles nog eens door te lopen en de reacties van de kandidaten te zien... een soort recap finale.

Want je wil gewoon ALLES weten!! als oprechte Molloot zijnde!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2019, 10:02:02 »
-Deel 1-

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het een leuk seizoen vond! Het is niet het beste WIDM seizoen dat ik ooit heb gezien, maar het heeft me wel weten te vermaken. De beelden van het land waren zoals gebruikelijk weer erg mooi. Die droneshots! ::bravo:: Ik heb ervan genoten. De beeldkwaliteit was zoals altijd ijzersterk. De muziek was goed. Ook zaten er een aantal grappige momenten in het seizoen, ik vind dat jullie die goed geselecteerd hebben voor in de uitzending. Ik heb genoten van mol Merel. Maar er zijn wel een aantal puntjes die in mijn ogen beter kunnen.

Feedback seizoen 19:

- Sommige opdrachten waren moeilijk te begrijpen voor de kijkers of werden niet voldoende uitgelegd, waardoor het kijkplezier verminderde, aangezien het moeilijker is om te speuren naar de mol en om te volgen wat er gebeurt wanneer je de opdracht niet begrijpt. Voorbeelden hiervan: Min of meer, In het vizier, Op Treden. In het vervolg kunnen de opdrachten of duidelijker uitgelegd worden of iets minder ingewikkeld worden gemaakt.

- Mijn tweede feedbackpuntje heeft betrekking op het geld dat er te verdienen viel dit seizoen.

Er zaten een aantal ‘alles of niets’ opdrachten in dit seizoen, waarbij eigenlijk al geen geld verdiend zou worden wanneer er ook maar een klein foutje werd gemaakt. Neem als goede voorbeelden hiervan Serenade en Vuurproef. Ik vond deze opdrachten om deze reden geen goede opzet hebben, aangezien een klein foutje daarbij zo was gemaakt zonder dat de mol überhaupt hoefde te mollen. De kandidaten hadden bv. geld kunnen verdienen bij Serenade per keer dat iemand op het goede balkon stond en bij Vuurproef had per goede combinatie geld verdiend kunnen worden.

Ook zaten er naar mijn idee meer opdrachten in dit seizoen waar sowieso geen geld mee verdiend kon worden of waarbij toch niemand voor het geld zou gaan. Neem als voorbeelden hiervan Stapelgek, Roulette, Ten val brengen en Reddingslijn.

Wat ik verder ook iets minder vond is dat er in zijn totaliteit veel minder te verdienen leek te zijn en dat er zo makkelijk zo veel mingeld verdiend kon worden! Bij Roulette bv. kon er meermaals -1000 willekeurig gepakt worden.. als er verder in het seizoen veel te verdienen viel had ik dat begrijpelijk gevonden, maar dat was dit keer zeker niet het geval. Bij een opdracht zoals Roulette hoeft de mol verder ook niet per se mingeld te pakken eigenlijk omdat de kans toch al zo groot is dat een van de 5 andere kandidaten dat doet. Verder weet je als mol dat niemand hier voor het geld gaat.. Dus wederom hoefde er niet bij een opdracht gemold te worden om de opdracht te laten eindigen in een rampscenario.

De hierboven genoemde opdrachten vond ik niet zo sterk aangezien het moeilijk of onmogelijk was om daar geld mee te verdienen, of omdat het bij die opdracht juist heel makkelijk was voor de kandidaten om per ongeluk veel geld uit de pot te halen.. het veelvuldig laten voorkomen van dit soort opdrachten maakt het voor zowel de kijkers als kandidaten moeilijker om te speuren naar de mol, aangezien die bij die opdrachten eigenlijk niet veel hoeft te doen. Ik vond het ook een beetje sneu voor de kandidaten dat zij aanzienlijk minder kansen kregen om de pot te spekken en dat de pot zo makkelijk leeg te plunderen was. Het zou dus in het vervolg fijn zijn wanneer er minder van dit soort opdrachten in een seizoen zijn!


anoniem 30784

  • Gast
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2019, 10:05:34 »
- Deel 2-

- De opdrachten waren naar mijn idee dit jaar iets minder spectaculair of iets minder goed uitgedacht. Neem als voorbeelden hiervan In het vizier, Stamhoofd, Doordraaien, Stapelgek, Getouwtrek en Ten val brengen.

Ik vond aflevering 9 een leuke aflevering om naar te kijken maar naar mijn idee was het geen typische WIDM finaleaflevering. De opdrachten vond ik leuk, maar die pasten mijns inziens ook niet binnen een WIDM finale. Ook de locatie waar de laatste test werd gemaakt en waar de ontknoping plaatsvond vond ik geen typische WIDM finale locatie. Ik miste in deze aflevering de spanningsopbouw en het spektakel dat ik van WIDM gewend ben.

Bij In het vizier mochten de motorrijders volgens de WIDM podcast geld afpakken van de kandidaten, maar hoe zagen jullie dit voor jullie dan? De kandidaten konden dan toch gewoon geld in hun BH of onderbroek stoppen? En hoe konden de motorrijders dit dan veilig doen? Naar mijn idee is hier niet goed over nagedacht. Ook werd uit de uitleg van de opdracht helemaal niet duidelijk of de motorrijders nou geld mochten afpakken. Ook was niet duidelijk wanneer de motorrijders nou geld van een ton af mochten pakken.

Verder waren opdrachten als Ten val brengen en Stapelgek misschien heel spannend voor de kandidaten, maar het was niet spannend om hier naar te kijken. Getouwtrek vond ik verder persoonlijk niet zo’n heel interessante opdracht om naar te kijken. Ik denk dat er wel een betere opdracht bedacht had kunnen worden dan die opdracht. De opdracht zag eruit als een spelletje dat ook zo tijdens een standaard gymles gedaan zou kunnen worden.

Dus wat meer spectaculaire opdrachten en beter uitgedachte opdrachten in de toekomst zou fijn zijn!

- Het lijkt erop dat er bewust sterke dwaalsporen gecreëerd worden door de productie wat hints betreft en dat zint me niet zo. Als dat niet zo is, negeer dit puntje dan maar, mijn excuses in dat geval. Neem als voorbeeld hiervan de ‘Double checking woman’ hint die slaat op de titel van het 9e nummer op het album Get your rocks off van Eddie & The Hot Rods. De albumcover van dat album staat geschilderd op een muur in Medellin naast een schildering van de kandidatengroep van WIDM seizoen 19. Sarah staat toevallig op de 9e plek op de muurschildering van de kandidatengroep…. en uit de afleveringen is gebleken dat zij telkens alles dubbel checkt. Zij is dus de ‘Double checking woman’.... Ik kan me haast niet voorstellen dat dit toeval is: de productie lijkt hier bewust gewild te hebben dat er een dwaalspoor werd gecreëerd naar een finalist die niet de mol is. Deze finalist werd daarnaast toevallig ook nog eens het meest verdacht gemaakt door de montage. De puzzelstukjes uit de leader vormden verder een portret dat veel mensen op Sarah vonden lijken. Daarnaast staan Sarahs voeten op de muurschildering als enige onder de grond…. en de mol leeft ondergronds... Toeval? Nah, ik geloof niet zo in toeval wat dit betreft. Ik hoop dat er in de toekomst niet gigantische dwaalsporen dmv van hints bewust worden gecreëerd om de kijker van de echte mol af te leiden. 

Misschien kom ik later nog met wat andere puntjes, maar dit waren voor mij toch de meest opvallende feedback puntjes tot nu toe waar ik even mijn ei over kwijt wilde. :)
Ik ben zeer benieuwd naar seizoen 20!!
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 10:18:46 door Saskiaax95 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2019, 10:06:51 »
De montage keuzes vond ik prima. Meer weggeven hoeft van mij echt niet. Liever niet zelfs(!) Merel was achteraf (en vooraf) makkelijk te ontdekken, als je de aanwijzingingen niet negeerde. Zoals het eerst (willen) pakken van de enveloppen, en dan ook eens de onderste en bovenste van de twee stapels. "Je had het kunnen weten" is dan van toepassing.  ::jaja::

Ik deel die kritiek (uit ander topics) dus ook niet. Het was gewoon dom van mij en anderen als je het dan nog niet ziet.

Merel vond ik zwaar teleurstellen als mol. Ik denk dat er veel te makkelijk alleen naar de makers wordt gewezen. Behalve dat er voor haar is gekozen, dan.. Goed dat er niet altijd voor een makkelijke keuze wordt gegaan (dit jaar Sarah of Rick Paul), maar ik had liever een creatievere (en brutalere) mol gezien. Hoe Merel de tuk tuk opdracht uitvoerde...

Ik snap dat het lastig is als je toch wilt verrassen. Laat ik er voor de rest niet te veel over zeggen. Wat gedaan is is gedaan.

Op zich heb ik me weer prima vermaakt. De keuze van de groep was top, al is het wel een risico om een aantal mensen mee te nemen die niet sportief zijn, en/of niet veel durven. Dat pakte nu nog best goed uit. Maar ik neem aan dat daar goed over is nagedacht.

Wat de opdrachten betreft zie ik ook liever geen alles of niets opdrachten. Ik had er al rekening mee gehouden dat de focus meer op het jubileumseizoen zou liggen. Het seizoen viel bij mij dan ook niet tegen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2019, 10:07:10 »
Alles of niets vind ik prima, dat zorgt er voor dat de pot niet zo goed gevuld wordt. Dat het makkelijker is voor de mol, en daarmee moeilijker voor de kijker, neem ik op de koop toe.

Ik heb de individuele ontmoeting met de mol en de veiling gemist. Ja, die kwamen in het verleden ook niet altijd voor, maar dat vind ik juist mooie opdrachten.

Ik heb de zwarte vrijstelling ook gemist.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2019, 10:07:17 »
Mijn punten die ik zo snel vast kan opnoemen:

Zorg ervoor dat duidelijk is wat de opdracht is. Gedurende dit seizoen waren er meerdere opdrachten waarbij wij als kijker niet wisten wat er precies de bedoeling was of wat wel of juist niet mocht. Op die manier heb je geen idee waar je naar kijkt en wie er wel of niet iets raars doet.

Geen of in ieder geval veel minder "alles of niets" opdrachten; dit is echt saai om naar te kijken omdat de mol hier nauwelijks iets hoeft te doen als de opdracht sowieso al lastig te volbrengen is. Of doe het in een opdracht waarbij je echt met een goede molactie moet komen om dat geld uit te pot te houden, zodat het in ieder geval nog spraakmakende actie oplevert.

Als er al hints in zitten moet daar ook iets mee gedaan kunnen worden; de leaderhint was niet op te lossen, omdat de puzzelstukken met het gezicht van Merel niet te vinden waren. Ik had het ook niet leuk gevonden als die er wel waren geweest, maar een hint die sowieso door niemand gevonden kon worden vind ik persoonlijk helemaal niks.

Een Moltalk aflevering na de live ontknoping. Dan heb je een spektakel voor het publiek, waarbij ook nog even aan alle kandidaten aandacht kan worden besteed en dan kun je Moltalk gebruiken voor het laten zien van alle molacties en eventuele hints en aanwijzingen. Ook leuk om dan te laten zien door welke actie(s) de medekandidaten uiteindelijk op de juiste mol zijn uitgekomen.

Iets minder "gemol" in de montage; nu werden er regelmatig beelden/biechten uit andere afleveringen gemonteerd in een aflevering waar ze niet in thuis hoorden, of in de verkeerde volgorde. Persoonlijk vind ik dat erg jammer.


Verder wil ik nog wel gezegd hebben dat ik de groep enorm leuk vond (qua persoonlijkheden en onderlinge sfeer) en de (drone-)beelden van het land prachtig. De executie op de daken was ronduit spectaculair wat mij betreft en sommige opdrachten hilarisch. De podcast vind ik echt een waardevolle aanvulling op het programma, geweldig idee! En de vrijstellingen in de jokers mogen er wat mij betreft ook in blijven; geeft toch weer een nieuw dilemma voor de kandidaten.
Respect voor de manier waarop jullie keer op keer weer nieuwe dingen weten te bedenken.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 10:21:51 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2019, 10:16:48 »
Het zit 'm vooral in de volgende zaken voor mij:
  • Meer gelaagde opdrachten: je denkt dat je weet hoe het zit, en dan opeens plot twist!!!! En ja dat kan nog steeds, ook naar al die jaren. Dat het opeens niet bleek te zijn zoals het was. Ook vind ik wat meer actie opdrachten persoonlijk wel tof.
  • Spontaniteit terug, veel meer de camera erop, kamperen, de bush in, geen vakantiegevoel, laat ze maar werken voor veel meer geld zou ik zeggen. Dus ook punt 3:
  • Meer geld in de pot, meer geld dat te verdienen is. Opeens 8000E in een opdracht, en dan kan er ook weer een paar duizend vanaf als je dan bijvoorbeeld kiest voor een hotelkamer ipv een tentje op het strand. Dat soort zaken
  • Duidelijkere uitleg van opdrachten. Met van die leuke groene tekeningen, geld erbij, uitleg wat je precies moet doen,etc.

Verder ook hele positieve punten:
- Mooie beelden van Colombia!
- Colour locale, ook het betrekken van inwoners en chota13 vind ik zeer charmant
- Leuke groep (maar dat is persoonlijke mening), veel diversiteit
- Gave twist met vrijstelling in jokers, en ook mooi begin zo met dat ambacht
- Podcast, heel tof, dikke plus  ::ok::

Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2019, 10:18:28 »
1- graag wat meer opdrachten waar kandidaten individueel geld kunnen binnenbrengen
Dit. Het was dit seizoen teveel alles of niets. Vaak hoefde de mol eigenlijk niks te doen om de opdracht te laten mislukken. Ondanks een leuke molactie die we achteraf te zien krijgen hou ik daar een gevoel aan over van: leuk hoor, maar deze opdracht was sowieso wel mislukt door nepmollen of geklungel van anderen.

3- de kijker meer betrekken bij de info over de opdrachten en het tot stand komen van beslissingen
Als ik één ding moet noemen waar ik echt last van heb gehad is het dit wel. Er waren dit seizoen m.i. relatief veel opdrachten waarin het voor de kijker onduidelijk was wat nu precies de bedoeling was. Bepaalde opdrachten heb ik meerdere malen moeten terugzien te kunnen begrijpen wat de kandidaten moesten doen.

4- de finale terug naar het oude format
Het is bij WIDM gelukkig vele malen beter dan bij Expeditie Robinson (anderhalf uur geneuzel en reclame en maar tien minuten beeldmateriaal), maar het laat te weinig ruimte voor het tonen van molacties. En sommige kandidaten komen niet tot nauwelijks aan het woord. Vooral bij winnares Sarah ging dit niet goed.

Positief: de dronebeelden, de (zoals elk seizoen) prachtige muziek en de geweldige executie op de daken van Medellin. En ik vond dit een leuke deelnemersgroep, met slechts een paar mwah-kandidaten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2019, 10:20:51 »
Om eerlijk te zijn haak ik na dit seizoen helemaal af. Misschien heb ik te veel series gezien, misschien word ik een ouwe zeurdoos, maar ik beleef er gewoon niet zo veel plezier meer aan als vroeger.

Belangrijkste oorzaken zijn dat de essentie van het spel m.i. steeds verder naar de achtergrond verdwijnt. Kandidaten gaan meer mollen en de mol brengt geld binnen om niet verdacht te worden. In de montage wordt dit zodanig uitvergroot dat je eigenlijk niet meer kunt achterhalen wie de mol is door alleen naar het programma te kijken. Merel had best leuke molacties maar bracht m.i. te vaak geld in de pot terwijl dit niet nodig was. Ook neemt het aantal opdrachten toe waarvan je je af kunt vragen of het überhaupt haalbaar is, ook al zat er geen mol in het spel. Er zitten ook steeds meer opdrachten in die niet om geld gaan maar om jokers of vrijstellingen. Al met al heb ik het idee dat de zeer lage pot meer de verdienste is van de productie dan van de mol.

Als zij inderdaad de envelop met twee rode schermen heeft gepakt op aanwijzing van de productie, omdat er twee uit moesten, dan is voor mij de lol er wel af. Ook Niels de finalevrijstelling geven omdat hij haar niet verdacht, is voor mij zó niet volgens het idee van WIDM dat ik daar echt op afknap. Als ik series wil zien waar de beste kandidaat eruit gestemd wordt kijk ik wel naar Expeditie Robinson of naar The big escape. WIDM vond ik altijd juist zo'n fijne serie omdat het Fair Play was.

Kortom, ik ben er wel klaar mee. Ik hoop van harte dat jullie de komende jaren nog heel veel plezier beleven aan het programma. Sowieso zal ik nog wel kijken, want inmiddels is zoonlief ook een molloot eerste klas. Die is opgegroeid met het nieuwe format, dus die heeft geen last van al die nostalgische gevoelens van 'zoals het vroeger was'.  ;D

Veel plezier allemaal!  ::bravo:: ::joehoe::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2019, 10:27:30 »
De montage keuzes vond ik prima. Meer weggeven hoeft van mij echt niet. Liever niet zelfs(!) Merel was achteraf (en vooraf) makkelijk te ontdekken, als je de aanwijzingingen niet negeerde. Zoals het eerst (willen) pakken van de enveloppen, en dan ook eens de onderste en bovenste van de twee stapels. "Je had het kunnen weten" is dan van toepassing.  ::jaja::

Ik deel die kritiek (uit ander topics) dus ook niet. Het was gewoon dom van mij en anderen als je het dan nog niet ziet.

Hier kan ik me slechts deels in vinden. Als ik voor mezelf spreek: ik verdacht Merel in het begin juist op basis van wat je hier zegt, maar kon dit op een gegeven moment niet meer rijmen met de hoeveelheid geld die ze individueel in de pot bracht. Het is dus niet zo dat ik het niet zag of wilde zien. Ik vermoedt dat dit voor meer mensen geldt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2019, 10:31:43 »
Belangrijkste oorzaken zijn dat de essentie van het spel m.i. steeds verder naar de achtergrond verdwijnt. Kandidaten gaan meer mollen en de mol brengt geld binnen om niet verdacht te worden. In de montage wordt dit zodanig uitvergroot dat je eigenlijk niet meer kunt achterhalen wie de mol is door alleen naar het programma te kijken.

Ja, hier stoor ik me ook aan. Het lijkt tegenwoordig soms wel alsof minimaal de helft van de kandidaten de mol kan zijn aangezien zo veel kandidaten zichzelf verdacht willen maken. Ik vond de kandidatengroep verder niet zozeer stom, maar ook weer niet bijzonder leuk, deels ook omdat ik het idee had dat veel van hen gewoon geen moer om de pot gaven. Dat was te zien aan dat ze vaak niet eens een poging leken te doen om van tevoren een goede strategie te bedenken om een opdracht uit te voeren (zoals bij Vuurproef) en ze maar als kippen zonder kop wat te leken te doen vaak. En Sinan gaf het zelf al toe.. BN'ers geven naar mijn idee weinig om de pot, die zwemmen toch al in het geld, er zo lang mogelijk in blijven om hun naamsbekendheid te vergroten is voor hen belangrijker. Dat maakt het programma wel minder leuk om naar te kijken vind ik.

Dus.. om hier maar een constructieve draai aan te geven.. misschien is het voor in de toekomst een idee om weer niet-BN'ers mee te laten doen?  ;) Aangezien die toch iets meer om het geld en minder om de naamsbekendheid zullen geven denk ik. Ik bied mezelf graag aan voor een seizoen zonder BN'ers!  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 10:48:07 door Saskiaax95 »

Offline BartezDamon

  • Forumlid
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2019, 10:40:44 »
Goede punten:
- Camerawerk / muziek / presentatie, alle lof hier voor.
- De vrijstelling in de joker, stelt kandidaten voor een extra dilemma en dus meer spanning.
- De executies op de daken zonder Rik / De dubbele executie. Dit is de creativiteit waar ik van geniet, en het zet de kandidaten en kijkers weer op scherp.
- De dood van FTM. Zorgen dat de rest geen geld in de pot kan krijgen ipv zelf weinig verdienen is een slimme manier van mollen. FTM werd in voorbije seizoenen een te sterk middel naar mijn mening, dus goed opgelost.

Minpunten:
- De opdrachten: Te veel alles of niets opdrachten, daar is al genoeg over geschreven. Veel opdrachten werden niet begrepen door kandidaten, of waren moeilijk te volgen voor de kijker. En er was mijns inziens ook een gebrek aan creativiteit; te veel de gebaande paden.
- Aflevering 9 was veel te weinig spektakel voor een finale.
- Aflevering 10 toonde te weinig molacties.
-Mijn grootste issue: de mol als productie assistent. Een dubbele executie was nodig, en met de mol heb je 100% zekerheid dat die nodige kaart gepakt wordt. Maar daardoor verraad je wel de mol. Ik vermoed dat het incident met de finale vrijstelling ook hier in past.
- Te weinig psychologische spelletjes (bellen met de mol en de zwarte vrijstelling bijv.)
- De kandidaten mollen te veel. Dit zou je bijv tegen kunnen gaan door de meest verdienende kandidaat van een aflevering te belonen met een joker.
- De hints: ze zijn onzinnig en op te veel manieren te interpreteren. Ik zou graag wat meer het gevoel van puzzelen weer terug hebben.

Een flinke waslijst, ik weet het, maar de meest gepassioneerde fans willen juist het maximale uit het programma gehaald zien worden.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2019, 10:58:44 »
Een bloemetje voor ALLE mensen achter de schermen, die helaas nooit op de aftiteling staan.
Dank je wel  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2019, 11:09:30 »
Hier kan ik me slechts deels in vinden. Als ik voor mezelf spreek: ik verdacht Merel in het begin juist op basis van wat je hier zegt, maar kon dit op een gegeven moment niet meer rijmen met de hoeveelheid geld die ze individueel in de pot bracht. Het is dus niet zo dat ik het niet zag of wilde zien. Ik vermoedt dat dit voor meer mensen geldt.
Ja, dat was te scherp geformuleerd. Het is niet dom als je uitgaat van een mol die doet wat 'ie hoort te doen. Dan kon Merel het (ook) niet zijn.

Niet lullig bedoeld dus. Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij ook hebt en was ook om dezelfde reden weer van haar afgestapt. Zelf heb ik de laatste twee pools op haar ingevuld, dus ik zag het ook wel, maar ja... die te veel verdiende knaken. De liveuitzending heeft dat helaas alleen bevestigd.

Ik denk ook dat Merel zich gisteren veel sterker voordeed dan ze tijdens het spel was. Dat de makers haar juist hebben geholpen om haar zo positief mogelijk neer te zetten ...wat ik mooi vind.



- Het lijkt erop dat er bewust sterke dwaalsporen gecreëerd worden door de productie wat hints betreft en dat zint me niet zo. Als dat niet zo is, negeer dit puntje dan maar, mijn excuses in dat geval. Neem als voorbeeld hiervan de ‘Double checking woman’ hint die slaat op de titel van het 9e nummer op het album Get your rocks off van Eddie & The Hot Rods. De albumcover van dat album staat geschilderd op een muur in Medellin naast een schildering van de kandidatengroep van WIDM seizoen 19. Sarah staat toevallig op de 9e plek op de muurschildering van de kandidatengroep…. en uit de afleveringen is gebleken dat zij telkens alles dubbel checkt. Zij is dus de ‘Double checking woman’.... Ik kan me haast niet voorstellen dat dit toeval is: de productie lijkt hier bewust gewild te hebben dat er een dwaalspoor werd gecreëerd naar een finalist die niet de mol is. Deze finalist werd daarnaast toevallig ook nog eens het meest verdacht gemaakt door de montage. De puzzelstukjes uit de leader vormden verder een portret dat veel mensen op Sarah vonden lijken. Daarnaast staan Sarahs voeten op de muurschildering als enige onder de grond…. en de mol leeft ondergronds... Toeval? Nah, ik geloof niet zo in toeval wat dit betreft. Ik hoop dat er in de toekomst niet gigantische dwaalsporen dmv van hints bewust worden gecreëerd om de kijker van de echte mol af te leiden.
Dat soort getrol van de productie vind ik juist geweldig.  ::rofl::

Ik hoop dus wel dat ze ermee doorgaan. (Al denk ik niet dat ze zullen toegeven dat ze het doen)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Feedback Topic Seizoen 19
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2019, 11:20:26 »
Ik vond het al met al een geslaagd seizoen!
Tot het laatst spanning over wie de mol kon zijn, ik zat niet in een diepe tunnel omdat ik allerminst zeker was. Dat is toch ook wel een keer spannend hoor!
Uiteindelijk een mol die best veel gewaagde en leuke molacties heeft gedaan, meer dan ik had verwacht voorafgaand aan de slotaflevering. Jammer inderdaad dat daar door de live-opzet niet meer opdrachten aan bod konden komen, maar ik denk dat we allemaal vooral blij moeten zijn met het succes van dit programma (daarom is het er al zo lang) en dat een live-uitzending daar misschien bij hoor (net als BN'ners).

Ik vond het een ontzettend leuke groep kandidaten dit jaar, misschien wel een van de leukste groepen ooit! Ook de executies zaten goed en origineel in elkaar, niet makkelijk na 19 jaar. Maar dat maakt het wel een stuk minder voorspelbaar! Land was ook mooi, ik hou van Zuid-Amerika.

Enige puntje wat ik graag anders zou zien is meer gelaagdheid in de opdrachten, dat kwam dit jaar bij een aantal opdrachten niet helemaal goed uit de verf. Toch zaten er ook veel leuke opdrachten in (Links/Rechts, steenfabriek, serenade, wachtkamer, koffiepedia). Vooral richting het eind van het seizoen werden de opdrachten wat minder.

Complimenten en dank aan alle makers  ::bravo::
You'll never walk alone