Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 56357 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #220 Gepost op: 10-02-2019, 14:54:16 »
Ik zit al sinds het begin op RP, en de laatste afleveringen ook Merel, maar bij het kijken van deze aflevering bleef RP als enige mol voor mij over, vooral omdat ik de rest wegstreep op duidelijke anti-mol zaken en RP gewoon goede molse dingen doet.

Toch zit deze aflevering me niet lekker voor RP als mol. Hij werd te verdacht neergezet.  De landelijke poll bevestigd mij dat de montage RP te verdacht heeft neergezet door die actie halverwege de tuktuks.

Want dat doet de montage meestal niet, nepmolacties van de mol (alsnog naar het eerste tussenpunt gereden) en het betrappen op een leugen (porto deed het niet) uitgebreid laten zien.

Ik heb op de andere kandidaten ook veel tegen om de mol te zijn, maar ik vind RP nu eerder het minst onmols, dan het meest de mol.

Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop.


EDIT: wat ook nog interessant is, we weten zeker dat RP liegt/de vraag ontwijkt, als er na de stenen-opdracht gevraagd en gecontroleerd heeft wie er jokers heeft. Interessant om te vergelijken of zijn gedrag en lichaamstaal hier anders of gelijk is dan in de rest van het spel.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 15:02:51 door Theovv »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #221 Gepost op: 10-02-2019, 15:58:37 »
Dat RP nu het meest verdacht wordt, zit mij ook enorm dwars. Het was vaak toch zo: Eerste in de officiële app, dan is dat de mol zeker niet...  :-\\
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #222 Gepost op: 10-02-2019, 16:05:29 »
EDIT: wat ook nog interessant is, we weten zeker dat RP liegt/de vraag ontwijkt, als er na de stenen-opdracht gevraagd en gecontroleerd heeft wie er jokers heeft. Interessant om te vergelijken of zijn gedrag en lichaamstaal hier anders of gelijk is dan in de rest van het spel.

Ik vond Rick Paul heel naturel reageren op de mededeling dat er jokers in het spel waren. Hij acteerde geen verbazing. Misschien dat je als Mol meer gewend bent om te acteren en dat je dat in dit geval ook zou doen? Je speelt dan immers de kandidaat die zogenaamd niet weet dat er jokers lagen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #223 Gepost op: 10-02-2019, 16:13:46 »
Ik vond Rick Paul heel naturel reageren op de mededeling dat er jokers in het spel waren. Hij acteerde geen verbazing. Misschien dat je als Mol meer gewend bent om te acteren en dat je dat in dit geval ook zou doen? Je speelt dan immers de kandidaat die zogenaamd niet weet dat er jokers lagen.
Ik heb nog even teruggekeken.

Als kandidaat in het spel doet ie idd meestal meer handen voor zn mond, ogen dicht, quasi-dramatische reactie, nu deed ie dat niet, maar ik vond m wel ongemakkelijk. Hij verplaatst zichzelf naar achterin de groep, doet wel een soort schuldige blik die ik vaker van hem zie en verlegt de schuld snel naar Jamie, wat ie ook vaak doet. Ik kan hier dus niet echt een duidelijke conclusie uit halen.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #224 Gepost op: 10-02-2019, 16:26:30 »
Hij wordt deze aflevering wel heel verdacht neergezet :-\\

begin ik toch wéér te twijfelen.
Hier wordt ik wel heel verdrietig van. In voorgaande afleveringen werden diverse kandidaten verdacht neergezet als Mol, met name door uitspraken van Rick Paul zelf!
Als Rick Paul als Mol zijnde molgedrag vertoont wat ze moeilijk uit de uitzending kunnen knippen, dan wordt hij ineens verdacht neergezet. Come on!
Ik zal je eens wat anders vertellen. De makers hebben er alles aan gedaan om hem juist minder verdacht te maken, door niet te vertellen dat de top bedragen die Rick Paul helemaal toevallig oppakt, verdubbeld hadden kunnen worden. Dan zet je hem verdacht neer. Kijk hiervoor naar het Links / Rechts topic.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #225 Gepost op: 10-02-2019, 16:33:11 »
Hij pakt als eerste de stadskaart. Lijkt me dus mega onmols gedrag
Met stadskaart en al heeft hij toch als tweede een envelop te pakken. De derde envelop arresteert hij nog voordat iemand anders een envelop heeft kunnen pakken! Hij had dus de 2e en 3e keuze. Dit is genoeg omdat er in elke stapel 2 enveloppen zaten met het maximum bedrag. De Mol weet welke dit zijn. Hij dringt ook duidelijk voor!
Hoe zo onmols?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #226 Gepost op: 10-02-2019, 16:46:50 »
Hier wordt ik wel heel verdrietig van.

En hier word ik heel verdrietig van. ;)

On a serieus note, mensen, elkaar overtuigen van je mening, daar is het forum voor, maar graag op een normale toon. We doen t allemaal voor ons plezier. ::jaja::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #227 Gepost op: 10-02-2019, 18:14:44 »
Rick Paul was (weer) verdacht bezig  deze aflevering:
-Opdracht 1:
 Zorgde dat hij steeds als eerste bij de opdrachten was (leek niet toevallig) . Zegt geld inzetten bij de puzzel omdat het niet zo moeilijk is (150 wordt het omdat Niels geen 250 in wil zetten).
-Gaat zelf met de rest door naar de walsopdracht. Daar gaat hij (terwijl dit niet zo moeilijk leek)meteen met Sinan en Sarah mee om niks in te zetten. Niks inzetten want je raakt snel iets aan en wij kunnen niks verliezen dat is toch goed? zegt RP. (ook niks winnen dus, fijn voor de mol)
Hij zorgt ervoor dat hij niet bij de wals gaat helpen (Sinan noemde wel zijn naam) en zegt tegen Merel we gaan gauw naar de volgende. >:D

-Merel vraag steeds als eerste zetten we iets in? Denk dat ze slim de reacties peilt. Bij de zoek de verschillen opdracht antwoordt RP moet kunnen dus ze zetten potgeld in. Dan zie je RP zijn best doen samen met Merel. Zeven verschillen worden vlot gevonden en dan gaat het mis met iets dat weliswaar Merel aan de achterkant ziet. Maar ze twijfelt en overlegt met RP die gretig reageert (dat is niet goed) en zijn bordje met 8 al meteen gaat neerleggen. RP komt vervolgens met waarschijnlijk nog een goed verschil aan het eind omdat hij toch al weet dat de opdracht mislukt is. In ieder geval was dit een lekkere opdracht voor een mol om te saboteren.

- Vervolgens gaat RP Sinan alle negen verschillen uitleggen (Merel loop jij maar door ik kom zo) aan Sinan wat natuurlijk tijd kost.  ::jaja::

-Dan proberen ze de  De Molpuzzel nog na te gaan maken. Dat lukt natuuurlijk niet meer. RP pakt de joker bij de M van Mol en hij roept ook hier is de mol of zoiets (kon het niet helemaal precies verstaan) terwijl hij op dat mollogo staat.Lijkt me een mooie verwijzing naar de mol (was bezig met de M van mol zegt hij in de biecht nog). ::vergroot::

-Dan heeft hij bij de tuktuks de -250 verspeeld en de 100 euro net op tijd binnengebracht. Het zou me niks verbazen als hij wist wat de hoogste envelop was (je ziet hem in ieder geval niet de bovenste pakken). Per saldo is het dan mooi -150. Mij ook iets te toevallig dat hij de 250 verspeelt en de lagere 100 wel binnenbrengt. ::)

-Bij dat ziplinen heeft hij alleen aan het begin wat fout opgehangen, dat meldt hij ook aan Merel die het corrigeert. Hij heeft in ieder geval iets geprobeerd, maar dit was nou niet bepaald een overtuigende molactie te noemen. Er stond dan ook geen geld op het spel ;).
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 11:19:43 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #228 Gepost op: 10-02-2019, 18:22:07 »
Grotendeels met je eens dat Rick Paul (maar ook Merel in opdracht 1) verdachte dingen deed maar ik pik dit er even uit:

Gaat zelf met de rest door naar de tuk tuk opdracht. Daar gaat hij (terwijl dit niet zo moeilijk leek)meteen met Sinan en Sarah mee om niks in te zetten. Niks inzetten want je raakt snel iets aan en wij kunnen niks verliezen dat is toch goed? zegt RP. (ook niks winnen dus, fijn voor de mol)

Het scheelde ook een paar keer heel weinig of Sinan raakte iets en de opdracht mislukte. Dankzij Sarah gebeurde dit niet. Dat je snel iets raakt is dus niet zo'n vreemde opmerking van Rick Paul.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #229 Gepost op: 10-02-2019, 19:17:14 »
Zo veel dingen wijzen naar Rick Paul. FTM, subtiele molacties and soms zijn gedrag. Ik weet het niet

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #230 Gepost op: 10-02-2019, 19:55:37 »
Grotendeels met je eens dat Rick Paul (maar ook Merel in opdracht 1) verdachte dingen deed maar ik pik dit er even uit:

Het scheelde ook een paar keer heel weinig of Sinan raakte iets en de opdracht mislukte. Dankzij Sarah gebeurde dit niet. Dat je snel iets raakt is dus niet zo'n vreemde opmerking van Rick Paul.

Ik zeg ook niet dat het een vreemde opmerking is, maar het is wel een opmerking die bij geen geld inzetten aansluit (en die versterkt). En dus beter in het straatje van de mol past.  :)

P.s. Daarbij denk ik wel dat hij dacht dat de opdracht wèl zou slagen natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 09:47:43 door Lonneke*L »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #231 Gepost op: 10-02-2019, 20:09:53 »
Het AD heeft iets in de leader gevonden wat wijst op Rick Paul, is dat hier al besproken?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #232 Gepost op: 10-02-2019, 20:13:33 »
Ik denk wellicht wel in het leader topic van Molloot200, daar wordt de leader helemaal uitgeplozen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #233 Gepost op: 10-02-2019, 21:38:15 »
Het AD heeft iets in de leader gevonden wat wijst op Rick Paul, is dat hier al besproken?

Wel een vondst van de letters "Mol is" maar nog geen link met RP

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #234 Gepost op: 10-02-2019, 22:56:32 »
Hier wordt ik wel heel verdrietig van. In voorgaande afleveringen werden diverse kandidaten verdacht neergezet als Mol, met name door uitspraken van Rick Paul zelf!
Als Rick Paul als Mol zijnde molgedrag vertoont wat ze moeilijk uit de uitzending kunnen knippen, dan wordt hij ineens verdacht neergezet. Come on!
Ik zal je eens wat anders vertellen. De makers hebben er alles aan gedaan om hem juist minder verdacht te maken, door niet te vertellen dat de top bedragen die Rick Paul helemaal toevallig oppakt, verdubbeld hadden kunnen worden. Dan zet je hem verdacht neer. Kijk hiervoor naar het Links / Rechts topic.

Precies dit!
Het is ook geen nepmolgedrag van Rick Paul zoals de plotselinge dyslexie van Sarah of de molseinen van Evelien, of de openlijke vergissing van Merel over haar huisdieren of op het laatste moment naar het verkeerde balkon gaan, Rick Paul molt openlijk voor de kijkers. Ook zijn biechten lijken  regelrechte molbiechten zoals deze aflevering na de 9 verschillen opdracht. "Ook ik vond het goed gegaan" ( tuurlijk want het was fout)en dan die heerlijke mollengrijns ;D  Al eerder noemde ik zijn "mollenbiecht" na het vertrek van Evelien: "Ik voelde me ook schuldig maar kon er niets aan doen". Hij is een opvallende persoonlijkheid. Ik weet niet of hij in het dagelijks leven ook zo is maar mijn gevoel is dat hij het uitvergroot.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #235 Gepost op: 10-02-2019, 23:00:38 »
En.... Rick Paul is niet voor niets acteur. Het uitvergroten zit in z'n bloed. Prima eigenschap voor een mol.  ;D
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #236 Gepost op: 10-02-2019, 23:16:10 »
Tuurlijk, Rick Paul was wel erg verdacht in beeld deze aflevering, maar het zou nu toch ook wel tijd worden om de mol aan het werk te zien. Anders komen wij er als kijker nooit achter wie het is, als ze alle acties maar uit beeld blijven houden. 

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #237 Gepost op: 10-02-2019, 23:30:49 »
Tuurlijk, Rick Paul was wel erg verdacht in beeld deze aflevering, maar het zou nu toch ook wel tijd worden om de mol aan het werk te zien. Anders komen wij er als kijker nooit achter wie het is, als ze alle acties maar uit beeld blijven houden.

Hij was vooral erg verdacht voor zijn medekandidaten. Dit stoort me eigenlijk nog het meest, hij lijkt me echt niet de persoon die zo in the picture gaat lopen met zijn mollenstreken. Dit houdt me weg uit deze tunnel.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #238 Gepost op: 10-02-2019, 23:37:28 »
Tuurlijk, Rick Paul was wel erg verdacht in beeld deze aflevering, maar het zou nu toch ook wel tijd worden om de mol aan het werk te zien. Anders komen wij er als kijker nooit achter wie het is, als ze alle acties maar uit beeld blijven houden.

Je ziet hem toch heel veel aan het werk? In beeld. Ik weet niet wat jij met aan het werk zien bedoelt? ???

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #239 Gepost op: 11-02-2019, 00:34:58 »
Hij was vooral erg verdacht voor zijn medekandidaten. Dit stoort me eigenlijk nog het meest, hij lijkt me echt niet de persoon die zo in the picture gaat lopen met zijn mollenstreken. Dit houdt me weg uit deze tunnel.
Ik snap je redenering niet. dat de kandidaten deels de echte mol als verdachte hebben na 6 afleveringen is toch niet zo raar? Tot nu toe heeft hij aardig onopvallend gemold, alleen met de tuc-tucs was t wat opzichtiger, waardoor kandidaten het ook als een nepmollenstreek kunnen bestempelen.