Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 416502 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1080 Gepost op: 2-03-2019, 17:47:43 »
En ik blijf er bij dat al die vogels te veel van het goede is.

Dat vind ik zelf ook. Veel teveel en way to obvious. Maar zoals ik al schreef (en ik nergens anders teruglees): er kwamen in aflevering 8 ineens 2 flitsen doorheen in een lang shot. Die zijn er bewust ingemonteerd. Zou een nep-hint kunnen zijn, maar zou dan wel echt heel flauw zijn. Ik vind die vogels samen met de flitsen, die dan dus zouden duiden op merel als natuurfotograaf, wat ze in haar vrije tijd doet, dus wel hintwaardig.  ::jaja::

[offtopic]
Maar goed, ik zie de makers er ondertussen ook voor aan dat ze dit als een bewuste nep-hint zouden hebben gemonteerd. Maar ja, dan kom je bij wat ik al ergens op dit forum schreef: onderhand is het voor ons meer russisch roulette om het spel mee te spelen, want de hele montage wordt steeds gemanipuleerd en je kunt volgens mij als kijker helemaal niet meer echt meespelen.[/offtopic]

[edit] Overigens kan het ook prima zijn dat de regisseur er bewust voor heeft gekozen ook veel shots van andere dieren erin te monteren zodat de hint misschien wat minder sterk zou overkomen. En heeft dat land ook gewoon veel vogels. Een cameraman wil graag mooie shots maken, dus als deze mooie natuur voorhanden is zal een cameraman die altijd willen laten zien.
Een regisseur is ook een mens en vlak ons speurwerk niet uit.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 18:04:36 door chocomol »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1081 Gepost op: 2-03-2019, 17:50:33 »
Met alle respect voor je vele werk Chocomol, ik kan het met veel punten eens zijn, maar o.a. dit van die spatborden vind ik te ver gezocht.

En ik blijf er bij dat al die vogels te veel van het goede is. Na alle bloemen en vissen denk ik dat de regie dat niet nog een keer zal doen. Wel als sfeerbeeld maar niet als hint.

Nou, ik vind het groene spatbord wel goed gevonden. Goed werk chocomol!  ::ok::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1082 Gepost op: 2-03-2019, 17:53:44 »
Ja, samen met die flitsen ligt het wel een beetje anders. Maar door alle afleveringen heen hebben wij héél véél vogels gezien. Té véél. Dat bedoelde ik.
Maar goed Chocomol, je hebt héél véél punten die in de richting van Merel wijzen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1083 Gepost op: 2-03-2019, 17:56:26 »
De fotoklikken in de seizoen 14 waren ook geen hint, die waren er alleen ingestopt 'voor de lol'.

De groene tuk tuk is trouwens wel een typische molhint. Kim was in seizoen 10 ook degene die in de auto met groene vingerafdruk reed en dat was ook een hint.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1084 Gepost op: 2-03-2019, 17:58:30 »
2x dezelfde hint lijkt mij niet. Dit ging om de kleur groen, maar was het niet Merel die bij de waslijn het woord "rood" moest onthouden?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1085 Gepost op: 2-03-2019, 17:59:27 »
Ja, samen met die flitsen ligt het wel een beetje anders. Maar door alle afleveringen heen hebben wij héél véél vogels gezien. Té véél. Dat bedoelde ik.
Maar goed Chocomol, je hebt héél véél punten die in de richting van Merel wijzen.

Toch denk ik dat er veel en veel meer duidelijke hints naar Sarah wijzen (waardoor ik juist denk dat zij het niet is, omdat het too obvious is). Dat er maar weinig naar Niels lijkt te wijzen vind ik dan wel weer verdacht stiekem en laat me haast denken dat hij het toch is. Maar aan de andere kant is dat ook niet zo vreemd in deze eindfase en laten de makers ook vast wel iets meer doorschemeren. En vergis niet dat wij al veel verder kijken dan de gemiddelde kijker. Ik vind de mimiek, akties en uitspraken van Merel zonder alle hints en toeters en bellen gewoon al veel te verdacht en daar vertrouw ik meer op.

We gaan het zien! Ik vind het spannend, dus doel van de makers is geslaagd!  ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1086 Gepost op: 2-03-2019, 18:00:02 »
Nou, ik vind het groene spatbord wel goed gevonden. Goed werk chocomol!  ::ok::
Sorry maar die is tijdens de uitzending al gevonden en geplaatst in het links rechts topic op pag 1

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1087 Gepost op: 2-03-2019, 18:03:05 »
Is rood niet ook de kleur van de mol? Bij de waslijnenopdracht moest Merel het Spaanse woord voor rood onthouden.  ::vergroot::

Bij de fietsopdracht had zij ook een rode fiets.  ::vergroot::
Enz....

Ik krijg nu de aanvechting mijn Schaakhint van vorig jaar weer naar voren te halen  ;D  ::rofl::

Helaas zijn die stukken alleen maar wit en zwart normaal gesproken ::)

Het was eigenlijk de enige hint al die jaren waarin ik mij heerlijk kon verlekkeren, samen met Heinz. En hij klopte nog ook want Jan was de witte Koning.

Dit jaar zou het allemaal een stuk flauwer zijn met de vogels maar misschien hebben de kleuren wel een kans ja. Zeker met Merel als Productieassistent speelt het rood/groen een veel grotere rol, denk ook aan de ziplijn waarin zij het rood/groen keurig reorganiseerde, dat leek inderdaad wel op een enorme waslijn ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1088 Gepost op: 2-03-2019, 18:06:50 »
Ik krijg nu de aanvechting mijn Schaakhint van vorig jaar weer naar voren te halen  ;D  ::rofl::

Had jij die gevonden :o? Wow, nice!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1089 Gepost op: 2-03-2019, 18:14:36 »
Van het info gedeelte op de officiële website.

"Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot... veel geld. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de mol - een saboteur - in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol... maar wie dit is weet niemand. Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert."

Dat de Mol probeert geen geld binnen te brengen is inderdaad mijn eigen interpretatie van "saboteren" tegenover "kandidaten kunnen geld verdienen" te zetten in deze uitleg.


Ik stelde mijn vraag natuurlijk niet voor niks. De beste manier om deze mythe te ontzenuwen is een van de verkondigers ervan zelf de conclusie laten trekken dat het niet klopt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1090 Gepost op: 2-03-2019, 18:29:09 »
Had jij die gevonden :o? Wow, nice!
Dat er een schaakhint was, werd wel erg duidelijk elke aflevering ;). Elke keer dook er weer een schaakstuk op ;). Alleen ik dacht dat met 'gespiegeld' de witte dame bedoeld werd, die verkeerd stond. Domme ik... want daarmee stond de witte koning OOK verkeerd, namelijk op d1, wat Kiev was, en dat hele schaakspel om te beginnen stond al bij Jan in het cafe in aflevering 1. Bovendien zie je hem vaak verkeren bij een schaakspel, hij zat geloof ik in afl. 8 nog de test voor te bereiden bovenop een buitenschaakspel, LOL. Dus ik zat wel in de richting, met Stine als chessqueen, alleen was het steeds Jan 'die wel van spelletjes houdt' dus blijkbaar ook schaken.

Maarre... goed... topic is Merel? Ik denk dat zij de mol wel eens zou kunnen zijn...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1091 Gepost op: 2-03-2019, 18:33:10 »
Ja, dat was een beetje mijn schuld want ik wist dat Stine tijdens haar jeugd schaakte.

Anyway, dit jaar laten Lo en ik ons niet door een blondine in de luren leggen. Sorry Sarah, leuk geprobeerd maar de brunette is de mol. 
 8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1092 Gepost op: 2-03-2019, 18:35:47 »
Merel jongens, niet terug naar voorgaande jaren.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1093 Gepost op: 2-03-2019, 19:10:12 »
Ik denk niet dat ze met opzet veel verdient. Meer dat ze niet als opzet heeft om zo weinig mogelijk te verdienen, maar zich richt op het voorkomen dat anderen geld inbrengen en zichzelf wat meer voordoet als kandidaat op dit vlak.
Hier zou ik nog wel in mee kunnen gaan, een mol die vooral de anderen aanzet om zo min mogelijk geld te verdienen zodat hij zelf meer geld kan verdienen. Het probleem is alleen dat ik Merel dat ook al niet zie doen :-\\


Ik stelde mijn vraag natuurlijk niet voor niks. De beste manier om deze mythe te ontzenuwen is een van de verkondigers ervan zelf de conclusie laten trekken dat het niet klopt.
???
Het gevolg van opdrachten saboteren is toch altijd dat er geen/zo min mogelijk geld in de pot komt? Hoe kun je saboteren en zo min mogelijk geld verdienen dan los van elkaar zien?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1094 Gepost op: 2-03-2019, 19:48:00 »
Voorkomen dat er geld in de pot komt is iets ander als zelf helemaal geen geld mogen verdienen. Je moet tegenwoordig als Mol zelfs wel, wil je niet al te verdacht worden met al het FTM-geweld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1095 Gepost op: 2-03-2019, 19:55:53 »
Voorkomen dat er geld in de pot komt is iets ander als zelf helemaal geen geld mogen verdienen. Je moet tegenwoordig als Mol zelfs wel, wil je niet al te verdacht worden met al het FTM-geweld.
Er is dan ook niemand die zegt dat de mol nooit geld mag verdienen, dat is onmogelijk. Maar de mol die consistent het meeste geld binnenbrengt, doet gewoon zijn werk niet goed.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1096 Gepost op: 2-03-2019, 20:34:17 »
Ik merk dat ik eigenlijk ook denk dat Merel de mol is, en dat ik daar nu al teleurgesteld over ben.  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1097 Gepost op: 2-03-2019, 21:42:21 »
Ze was weer erg zenuwachtig op het eind

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1098 Gepost op: 2-03-2019, 21:57:49 »
Grappig dat Merels molactie bij de tuktuks alvast goedgepraat werd door Niels. En het geld verdienen in het algemeen door Rik. ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1099 Gepost op: 2-03-2019, 21:59:27 »
Grappig dat Merels molactie bij de tuktuks alvast goedgepraat werd door Niels. En het geld verdienen in het algemeen door Rik. ;D

En hoe ze een mol actie noemt van Sarah, die ze helemaal niet had kunnen weten.