Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 416324 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1060 Gepost op: 2-03-2019, 12:58:47 »
Haal je hier niet 2 dingen door elkaar? Het doel van de Mol is en blijft zo min mogelijk geld in de pot. De manier waarop hij of zij dit doet, daarvoor zal iedere Mol zijn eigen tactiek gebruiken.
Juist omdat de kijkers uit FTM een beetje een idee kunnen krijgen wie de Mol vermoedelijk niet is, zal de productie er alles aan doen om ons op een dwaalspoor te zetten. In mijn ogen wordt Sarah door de productie heel verdacht neer gezet (maar dat even terzijde). Vanwege dit laatste verdenk ik Sarah juist niet. En voor Merel heb ik eigenlijk nog geen goede reden gevonden om haar te verdenken, ook niet na het doorlezen van dit draadje.
Dat ligt minder aan degenen die hier hun mening hebben neergezet, maar meer aan hoe Merel bij mij overkomt als kandidaat. Dus no hard feelings!

Geen idee wat ik door elkaar zou halen. Als ik je stukje lees denken we er volgens mij precies hetzelfde over.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1061 Gepost op: 2-03-2019, 13:07:20 »
Dat begrijp ik niet. We krijgen toch niet 9 weken lang een opbouw naar een foto die dan uiteindelijk naar de winnaar zou moeten wijzen? (Dit los van het feit of het nu Sarah zou moeten voorstellen of niet.)

Wanneer we hints naar winnaars krijgen, kunnen ze beter stoppen met hints in zijn geheel. ::ohno::
Ik zei alleen lijkt mij leuk niet dat ik het ook echt denk😉.Ik denk alleen dat het Merel niet is, vrees Sarah en hoop Niels😃.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 13:08:58 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1062 Gepost op: 2-03-2019, 13:58:17 »
Ik wil echt nog eens herhalen dat dit spel draait om een groep van 10 kandidaten met iemand die de boel saboteert zodat er geen geld in het laatje komt.

Is dit ergens officieel vastgelegd? Heb je daar een bron voor? Of is die toevoeging (het vette gedeelte van de tekst) iets wat jou heel logisch lijkt omdat het vroeger bijna altijd het geval was, maar wordt het nergens officieel zo gesteld?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1063 Gepost op: 2-03-2019, 14:03:41 »
Is dit ergens officieel vastgelegd? Heb je daar een bron voor? Of is die toevoeging (het vette gedeelte van de tekst) iets wat jou heel logisch lijkt omdat het vroeger bijna altijd het geval was, maar wordt het nergens officieel zo gesteld?

Van het info gedeelte op de officiële website.

"Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot... veel geld. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de mol - een saboteur - in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol... maar wie dit is weet niemand. Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert."

Dat de Mol probeert geen geld binnen te brengen is inderdaad mijn eigen interpretatie van "saboteren" tegenover "kandidaten kunnen geld verdienen" te zetten in deze uitleg.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1064 Gepost op: 2-03-2019, 14:05:38 »
Is dit ergens officieel vastgelegd? Heb je daar een bron voor? Of is die toevoeging (het vette gedeelte van de tekst) iets wat jou heel logisch lijkt omdat het vroeger bijna altijd het geval was, maar wordt het nergens officieel zo gesteld?
Rik in het openingspraatje van het seizoen: "...en vooral op tegenwerking van de mol, die er geraffineerd voor zorgt dat de winst zo laag mogelijk blijft."

Hoe je dit interpreteert is aan een ieder. Ik ben zelf van mening dat de mol af en toe wel geld mag verdienen om onverdacht te blijven. Zo niet, dan kan hij door de medekandidaten buiten spel gezet worden.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1065 Gepost op: 2-03-2019, 14:06:48 »
Ik ben zelf van mening dat de mol af en toe wel geld mag verdienen om onverdacht te blijven. Zo niet, dan kan hij door de medekandidaten buiten spel gezet worden.

Natuurlijk. Lijkt me niet meer dan logisch. Stel anders dat de mol nooit geld zou verdienen... hoe moeilijk is het dan nog om de mol te spotten?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1066 Gepost op: 2-03-2019, 14:50:25 »
Chocomel, dit mag wel eens gezegd worden, jij verdient een HELE DIKKE PLUIM met je opsomming.  Precies zoals het hoort. En heel uitgebreid en netjes. Echt mooi werk.

Er wordt steeds gevraagd om opsommingen, en jij doet het gewoon en investeerde er veel tijd in. Natuurlijk mag er vanalles op afgedongen worden maar er mag dan ook wel eens wat waardering uitgesproken worden. TOP!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik ben het ook niet met alles eens, of ik zou het anders verwoorden. Maar een paar dingen zijn wel leuk om weer eens onder de aandacht te brengen, zoals de pure hints. Ik ben daar niet zo van maar inderdaad de 4 van RTL4 en de lichtstralen in Medellin die op het RTL Journaal lijken, plus het opzetje ervoor dat Merel zeker met groen zou beginnen (mol heeft altijd groen) vanwege de jokervrijstelling, klopt allemaal als een bus. Ik vind zelf de Meer L het mooiste. En er zitten ook altijd flauwe hints bij zoals ook bij Margriet bloemen en Susan, Kim het kruisje, etc... dat zou bij Merel inderdaad dan de vogel zijn, nou vooruit. Maar ik hang me daar niet aan vast ::)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 17:50:05 door Lukie4, Reden: persoonlijke opmerking weggehaald »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1067 Gepost op: 2-03-2019, 15:06:18 »
Chocomel, dit mag wel eens gezegd worden, jij verdient een HELE DIKKE PLUIM met je opsomming.
...
Er wordt steeds gevraagd om opsommingen, en jij doet het gewoon en investeerde er veel tijd in. Natuurlijk mag er vanalles op afgedongen worden maar er mag dan ook wel eens wat waardering uitgesproken worden. TOP!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Wow, dank je wel!  ::love:: Die voelde ik niet aankomen maar komt zeker binnen! Dank je wel! Leuk.

Ik bedacht me net ook, wat als een aantal opdrachten de programma's waaraan Merel heeft meegewerkt letterlijk uitbeelden?

- Letters op het dak van auto's: Merel won Lingo
- De executie met lichtstralen op het dak: Merel presenteert RTL Nieuws
- Die vragen over koffie: Merel deed mee aan De slimste mens

Ergens AT5? Half 8 live? Vandaag de dag?


En inderdaad, als het inderdaad 'Meer L' is vind ik dat ook echt een heel leuke hint die echt voldoening geeft als het klopt, want leuk gevonden. Dubbel zelfs, want de eerste L was een 'Meer L', maar daarna kwamen er 'Meer L'len bij zelfs, dus werd het ook nog duidelijker dat het Merel is... :)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 15:08:44 door chocomol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1068 Gepost op: 2-03-2019, 15:22:59 »
@Regis Filia:
Gezichten lezen een waterdichte methode? Nee, hadden we die maar.! :)
Je kunt aan hand de hand van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal veel aflezen en bepaalde mensen ook afstrepen als mol als je daar goed in bent. Maar sommige mensen zijn heel moeilijk te lezen, dus het is ook geen waterdichte methode.
;)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1069 Gepost op: 2-03-2019, 15:28:25 »
Wow, dank je wel!  ::love:: Die voelde ik niet aankomen maar komt zeker binnen! Dank je wel! Leuk.
::bravo::

Mocht ook wel eens gezegd worden ::ok::

Ja misschien valt daar wel een lijntje te trekken, nou je het zegt. Lingo en RTL Nieuws vallen wel erg op, misschien de andere programma's ook en is er elke week iets te linken aan haar als tv-presentator. Zou niet passen bij actrice Sarah of zanger Niels.

Ik had zelf de Meer L in mijn profiel opgenomen vanwege verwijzingen destijds dat dit een cruciale hintopdracht was. Daar kwam nog bij dat Merel zo prachtig molde in de kooi, dat vind ik echt een van de mooiste molacties ooit... wordt zo mooi in beeld gebracht in 1 take. Vandaar dus de Meer L, maar goed, er zijn ook altijd nephints zat, vandaar dat ik eigenlijk nooit zo let op pure hints.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1070 Gepost op: 2-03-2019, 15:34:10 »
Ik vraag me af of het een hint kan zijn dat sommige opdrachten gelinkt kunnen worden aan Merel, worden de opdrachten niet al verzonnen ruim voordat de mol bekend is? Tijdens die research reis?

Zou wel heel gaaf zijn. Verder vind ik het leuk om te lezen wat voor hints iedereen gevonden denkt te hebben, maar er zijn inderdaad naar mijn idee zo veel nephints dat hints niet zo veel meer waard zijn.  ::ohno::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1071 Gepost op: 2-03-2019, 15:37:33 »
- Het is tweemaal gebeurd dat Sarah en Merel dezelfde kleding aanhebben. Ik ben ervan overtuigd dat het Merels idee was om dit samen met Sarah af te spreken. Misschien gewoon zogenaamd voor de grap, of om de anderen 'zand in de ogen te strooien', zodat zij samen 'als kandidaat' verder zouden komen in het spel.
Ze hebben in de aflevering van vanavond zelfs alle drie dezelfde kleding aan:



Zwart shirt, korte broek en sneakers.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1072 Gepost op: 2-03-2019, 16:05:38 »
Ik vraag me af of het een hint kan zijn dat sommige opdrachten gelinkt kunnen worden aan Merel, ...

Nou, ik zie zojuist dat zelfs de BALLENBAK van Lingo in aflevering 3 zit:

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1073 Gepost op: 2-03-2019, 16:11:54 »
Geen idee wat ik door elkaar zou halen. Als ik je stukje lees denken we er volgens mij precies hetzelfde over.
Ik las uit jouw posts dat Merel als Mol een nieuwe tactiek had bedacht, namelijk zoveel mogelijk geld te verdienen voor de pot. En dat om ons molloten op het verkeerde been te zetten. En dat mollen niet altijd dezelfde tactiek hebben.
In mijn beleving is Merel niet de Mol en heeft ze als kandidaat de tactiek om veel geld in de pot te brengen en goed op de andere kandidaten te letten om te ontdekken wie de Mol is.
Als jij dat ook vindt, dan heb ik niets gezegd.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1074 Gepost op: 2-03-2019, 16:24:35 »
Citaat
Ik las uit jouw posts dat Merel als Mol een nieuwe tactiek had bedacht, namelijk zoveel mogelijk geld te verdienen voor de pot. En dat om ons molloten op het verkeerde been te zetten.

Zoveel mogelijk lijkt me ook sterk... Veel komt terug op het abseilen, omdat het bedrag hoog is, maar ik heb dat eerder al opgesomd... Merel staat daar volledig buitenspel. En zelfs als je dat niet vindt, dan zou Sarah om dezelde reden moeten afvallen als mogelijke Mol. Eerder nog wat mij betreft, omdat zij daar samen met Sinan leidend(er) is.

Punt is dat de mensen die op basis van FTM zwaar verdacht werden allemaal naar huis zijn. We zullen het moeten doen met iemand, die meer geld binnenbracht dan wij wenselijk vinden. Op basis daarvan gaat het dit jaar niet lukken om de Mol te vinden, dus kijken mensen op een andere manier. Veel verdenkingen, hier en in andere tunnels, zijn meer dan anders gevoelsmatig. Dat maakt de onderlinge discussie ook lastig.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1075 Gepost op: 2-03-2019, 16:59:38 »
Ik las uit jouw posts dat Merel als Mol een nieuwe tactiek had bedacht, namelijk zoveel mogelijk geld te verdienen voor de pot.

Dan hadden we een misverstand. Ik denk niet dat ze met opzet veel verdient. Meer dat ze niet als opzet heeft om zo weinig mogelijk te verdienen, maar zich richt op het voorkomen dat anderen geld inbrengen en zichzelf wat meer voordoet als kandidaat op dit vlak. Juist ook, omdat kandidaten steeds meer het spel doorhebben na al die seizoenen en dan zich juist voordoen als mol doet zij hetzelfde, maar dan andersom: zij doet zich meer voor als echte kandidaat en gaat daar een stapje verder in (al is het ook niet overdreven hoeveel ze inbrengt).


---

Check deze eens jongens: In Aflevering 6 bij de tuktuks is van de 6 kandidaten Merel de enige die groene accenten in haar tuktuk heeft zie ik zojuist bij het terugkijken van de aflevering. Zowel in het voorspatbord als in de andere kanten aan het chassis/frame. De rest heeft nergens groen op of aan het wagentje zelf, alleen Merel.

Natuurlijk kan het toeval zijn, maar ik vind die kans redelijk klein eerlijk gezegd, gezien alle andere 5 een wit spatbord hebben. Lijkt mij dus ook een kanshebber voor een goede hint!

Vooral ook, omdat ze ook bij andere spellen vaak met groen te maken heeft, zoals bij het groene 'honk' staan bij de bananenopdracht.

[edit] Ook als Merel op 28'45" in beeld komt met haar tuktuk in een straat zonder verkeer hoor je toet toet, terwijl daar geen enkele aanleiding voor is.
Dat is bij anderen niet. Sommige toeteren wel een keertje als ze bij de finish aankomen, of Sinan naar een voorbijganger, maar bij Merel hoor je alleen toettoet, terwijl er niemand anders is en geen ander verkeer.
Wat minder sterk dan het groene spatbord misschien, maar toch opvallend gemonteerd wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 17:45:22 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1076 Gepost op: 2-03-2019, 17:25:52 »
Ook leuk gevonden ja. Zal je zien dat Merel wel de mol is maar ze dit eigenlijk niet eens bewust gedaan hebben :o ::rofl:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1077 Gepost op: 2-03-2019, 17:28:16 »
Die was al gevonden hier ... net als dat haar station groen was bij de bananen

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1078 Gepost op: 2-03-2019, 17:42:34 »
Check deze eens jongens: In Aflevering 6 bij de tuktuks is van de 6 kandidaten Merel de enige die groene accenten in haar tuktuk heeft zie ik zojuist bij het terugkijken van de aflevering. Zowel in het voorspatbord als in de andere kanten aan het chassis/frame. De rest heeft nergens groen op of aan het wagentje zelf, alleen Merel.

Natuurlijk kan het toeval zijn, maar ik vind die kans redelijk klein eerlijk gezegd, gezien alle andere 5 een wit spatbord hebben. Lijkt mij dus ook een kanshebber voor een goede hint!

Vooral ook, omdat ze ook bij andere spellen vaak met groen te maken heeft, zoals bij het groene 'honk' staan bij de bananenopdracht.

[edit] Ook als Merel op 28'45" in beeld komt met haar tuktuk in een straat zonder verkeer hoor je toet toet, terwijl daar geen enkele aanleiding voor is.
Dat is bij anderen niet. Sommige toeteren wel een keertje als ze bij de finish aankomen, of Sinan naar een voorbijganger, maar bij Merel hoor je alleen toettoet, terwijl er niemand anders is en geen ander verkeer.
Wat minder sterk dan het groene spatbord misschien, maar toch opvallend gemonteerd wat mij betreft.

Met alle respect voor je vele werk Chocomol, ik kan het met veel punten eens zijn, maar o.a. dit van die spatborden vind ik te ver gezocht.

En ik blijf er bij dat al die vogels te veel van het goede is. Na alle bloemen en vissen denk ik dat de regie dat niet nog een keer zal doen. Wel als sfeerbeeld maar niet als hint.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1079 Gepost op: 2-03-2019, 17:43:08 »
Is rood niet ook de kleur van de mol? Bij de waslijnenopdracht moest Merel het Spaanse woord voor rood onthouden.  ::vergroot::

Bij de fietsopdracht had zij ook een rode fiets.  ::vergroot::

Bij de tuktukopdracht moesten de kandidaten Rik zoeken bovendien, en waar stond Rik de eerste ronde? Ten westen van het startpunt... En wat is Merels achternaam? Westrik!! ::rofl:: ::rofl:: ::vergroot::

Als je de naam van de brug in aflevering 1, puente de occidente, vertaalt krijg je 'westbrug'.

Wat zagen wij verder op een sleeptouw zitten in aflevering 1? Een merel.. en hoe heet de aflevering? Op sleeptouw...  ::rofl:: ::vergroot::

Mol gevonden!  ::oink::

(als we het nu toch over hints gaan hebben doe ik vrolijk mee  ::rofl::)