Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415174 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2019, 11:55:58 »
Nog steeds nr.1 mol.

In de 1e opdracht:
- Schopt direct verwarring met 1 of 2 honden
- Wil door naar een andere opdracht want er is er één te moeilijk -> verliest veel tijd
- Wordt wel heel geïrriteerd als Nikkie iets zegt, lijkt me gespeelde reactie

In de 2e opdracht:
- Als Rik zegt dat ze een laseropdracht gaan doen heeft ze een hele vreemde reactie, niet echt enthousiast, alsof ze het al wist.

In de 3e opdracht:
- Gespeelde reactie op het joker/vrijstellingen gedoe als Rik dit bekend maakt? Zo komt het op me over.

Als ze de test maakt:
- Nog een gespeelde reactie: kijkt weg, leest de vragen over. Heel overdreven allemaal..
Frankje Lapi

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2019, 13:16:42 »
Nog steeds nr.1 mol.

In de 1e opdracht:
- Schopt direct verwarring met 1 of 2 honden
- Wil door naar een andere opdracht want er is er één te moeilijk -> verliest veel tijd
- Wordt wel heel geïrriteerd als Nikkie iets zegt, lijkt me gespeelde reactie

In de 2e opdracht:
- Als Rik zegt dat ze een laseropdracht gaan doen heeft ze een hele vreemde reactie, niet echt enthousiast, alsof ze het al wist.

In de 3e opdracht:
- Gespeelde reactie op het joker/vrijstellingen gedoe als Rik dit bekend maakt? Zo komt het op me over.

Als ze de test maakt:
- Nog een gespeelde reactie: kijkt weg, leest de vragen over. Heel overdreven allemaal..
Die reactie na het jokerverhaal is inderdaad heel onnatuurlijk. Lijkt wel GTST.

Merel staat nu bovenaan mijn lijstje. Ik vermoed dat ze ook geld heeft weggehaald bij anderen tijdens de laseropdracht.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2019, 22:07:12 »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2019, 22:48:23 »
Nog steeds nr.1 mol.

In de 1e opdracht:
- Schopt direct verwarring met 1 of 2 honden
- Wil door naar een andere opdracht want er is er één te moeilijk -> verliest veel tijd
- Wordt wel heel geïrriteerd als Nikkie iets zegt, lijkt me gespeelde reactie

In de 2e opdracht:
- Als Rik zegt dat ze een laseropdracht gaan doen heeft ze een hele vreemde reactie, niet echt enthousiast, alsof ze het al wist.

In de 3e opdracht:
- Gespeelde reactie op het joker/vrijstellingen gedoe als Rik dit bekend maakt? Zo komt het op me over.

Als ze de test maakt:
- Nog een gespeelde reactie: kijkt weg, leest de vragen over. Heel overdreven allemaal..

Vergeet niet dat in de tweede opdracht ze persé als tweede wou. Dit gaf haar de unieke kans om het geld te stelen zodat niet iedereen wist wat a) dat het bedrag per persoon gelijk zou zijn b) niemand geld kan checken bij anderen, want als Sinan dat had gedaan wist hij dat Rick-Paul meer dan 50 euro kon verdienen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2019, 00:10:52 »
Ik vind haar te opvallend bezig. In mijn ogen geen MOL maar zij zou best als winnaar uit de bus kunnen komen.

Offline 23Limes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2019, 16:05:34 »
Ok sinds de promo-foto van de cast-release werd ik meteen als Merel naar Merel getrokken, dus ik was al dan niet in een Merel-tunnel voordat de show begon. Maar kijkend naar elke opdracht en de show ben ik er zelfs nog meer van overtuigd dat zij de mol is.

Opdracht 1 Afl 1, ze laat de kist vallen, haar reactie nadat deze gevallen was, was meer een "oh nee Evi, nu zal iedereen achterdochtig zijn omdat hij de kist laat vallen, terwijl Evi het gewoon lachte, maar als een kandidaat zou het niet erg vinden verdacht uit te zien, maar als een mol zou je dat doen.

Opdracht 2 Afl 1, ze gedraagt ​​zich erg ongemakkelijk rond de dansers, vond niet meteen partner, dus wachtte een beetje om te zien of ze kon mol hier wat ze besloot dat ze dat niet kon.

Opdracht 3 Afl 1, ze blijft de hele tijd helemaal achteraan bij Evelien, wat haar van de groep afremde en de klok weghield, terwijl ze ook toestond dat niemand de achterkant van haar scherm kon zien voor andere kandidatenopdrachten .
Afl 1, de stemming voor de vrijstellingen, bij de eerste stemming werpt ze haar hand op voor het geld, maar in plaats daarvan krabt ze haar hoofd toen ze zich realiseerde dat meer kandidaten uitzonderingsregelingen gingen nemen en niet wilden stemmen over het geld over de vrijstellingen als mol. Bij de tweede stemming nadat ze wist dat er niet genoeg stemmen voor het geld zouden zijn, besloot ze om van stemming te veranderen, wetende dat ze hoe dan ook geen geld zouden hebben, maar er betrouwbaarder uitzien voor de groep.

Opdracht 1 Afl 2, houdt de hand omhoog met 2 en verandert dan in 1, betrapt door Robert met de groep snel afwijzen en verder gaan, omdat haar doel de cijfers verprutst en als mol telt.

Opdracht 2 Afl 2, haar grootste vervelende tot nu toe, hoewel niet iedereen het beseft, snel na de aankondiging van de opdracht besluit ze dat Sinan eerst kan gaan als dat is wat de groep eerder besloten had met de benoeming van "leider", terwijl ze onmiddellijk vroeg om te gaan 2e die optimaal is als een mol, omdat ze het grootste deel van haar tijd kan gebruiken om geld van alle anderen weg te nemen zonder dat ze het weten, omdat ze niet konden weten hoeveel geld er oorspronkelijk werd ingelegd. Evenals haar behendig en snel door de opdracht, ondanks het nemen van een veel grotere hoeveelheid tijd om hetzelfde deel te voltooien als Sinan en Nikkie voor en na haar deden.

Eindelijk opdracht 3 Afl 2, als een mol zou ze weten voordat de verdraaiing van de vrijstellingen binnen de jokers verborgen was, en haar reactie op deze aankondiging door Rik leek niet realistisch maar eerder, "oh ja dat wist ik al." Ze zou ook weten dat mensen aan het einde van de pot alle geld van de pot zouden aftrekken en onmiddellijk een verdenking zouden krijgen, dus besloot ze in plaats daarvan de slimme optie te kiezen en een joker te nemen die geen geld aan de pot toevoegt en zal als minder achterdochtig worden beschouwd.

Een ander ding om op te merken; is haar band met Jamie, omdat ik geloof dat Jamie in eerste instantie de band met haar heeft geschapen, evenals een wat meer achter de schermen band met Niels als een drietal vrienden omdat ze allemaal de "slimste" van de groep zijn, die er allemaal uitziet als de soorten mensen die uitstekend zouden zijn in het slim spelen van de game als een kandidaat en dat is wat ik geloof dat Merel zou zijn als ze niet de mol was. Maar toen de scène met Jamie als haar band werd uitgezonden, geloof ik dat als ze echt een kandidaat zou zijn, Merel in plaats daarvan eerder bereid zou zijn om een ​​band met hem te vormen, maar deze scène voelde gewoon als haar subtekst: "oh, hij denkt echt dat ik ben een kandidaat, ooh ik vind hem wel leuk, ik wil hem niet helemaal verpesten omdat hij niet weet dat hij een deal met de mol maakt, maar als ik deze deal niet met hem maak, zal hij denken Ik ben wantrouwig omdat ik geen band wil vormen, dus ik denk dat ik moet ", dan gaat ze akkoord en zegt oké en knuffelt hem lachend over zijn schouder *.

Hoe dan ook, ik ben in een zeer Merel-tunnel zoals je kunt zien, maar ik geloof echt dat deze zal leiden met Merel die aan het eind van de tunnel staat en zegt: "Ik ben de mol", en niet iemand die gewoon wacht om in te storten .
Zelfs als het wordt uitgevoerd, Merel is mijn mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2019, 17:08:44 »
Ik weet het nog niet met Merel maar ze komt zeker verdacht over. Ongemakkelijk af en toe (zoals inderdaad met het bondje met Jamie), en dat is precies wat ze in haar kennismakingsvideo zegt dat ze zich als Mol soms zou voelen.

Opdracht 1 Afl 1, ze laat de kist vallen, haar reactie nadat deze gevallen was, was meer een "oh nee Evi, nu zal iedereen achterdochtig zijn omdat hij de kist laat vallen, terwijl Evi het gewoon lachte, maar als een kandidaat zou het niet erg vinden verdacht uit te zien, maar als een mol zou je dat doen.

Merel lacht inderdaad niet maar jij leest er meteen wel erg veel in. Als Merel de Mol is en ze wilde de kist echt makkelijker omhoog proberen te trekken, dan mislukte haar aanpak hier. Je kan je afvragen of dat voor een Mol met voorkennis waarschijnlijk is.

Opdracht 2 Afl 1, ze gedraagt ​​zich erg ongemakkelijk rond de dansers, vond niet meteen partner, dus wachtte een beetje om te zien of ze kon mol hier wat ze besloot dat ze dat niet kon.

Ik kan uit de beelden totaal niet opmaken of Merel wel of niet snel een partner vond. We zien haar niet zoeken.

Bij de tweede stemming nadat ze wist dat er niet genoeg stemmen voor het geld zouden zijn, besloot ze om van stemming te veranderen, wetende dat ze hoe dan ook geen geld zouden hebben, maar er betrouwbaarder uitzien voor de groep.

Maar dit viel meteen op bij minstens Evelien, Sarah en Robèrt die Merel met argusogen aankeken. (Ik geloof er ook wel in dat ze tegen de vrijstelling stemde vanuit de irritatie waarover ze in haar biecht sprak. Als die biecht geacteerd is kan ze zo een goede actrice worden. Maar goed, dat konden meer mollen.)

Opdracht 2 Afl 2

Inderdaad opvallend dat ze zo graag als tweede wil. De mogelijkheid dat ze geld weggegooid heeft is er. Dit moet ze dan vlot gedaan hebben wat ik een knappe prestatie zou vinden met die lasers. (Je kan ook nog speculeren dat de Mol de lasers even kon uitzetten: "Uit Stralen".) Dat ze als Mol zelf 250 euro pakt kan je twee kanten op uitleggen. 1: Zo doet ze haar molactie van het weggooien van het geld teniet. 2: Zo heeft ze én een molactie uitgevoerd én maakt ze zich zeer onverdacht. Voor beide vind ik wat te zeggen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2019, 17:24:34 »
..
Inderdaad opvallend dat ze zo graag als tweede wil. De mogelijkheid dat ze geld weggegooid heeft is er. Dit moet ze dan vlot gedaan hebben wat ik een knappe prestatie zou vinden met die lasers. (Je kan ook nog speculeren dat de Mol de lasers even kon uitzetten: "Uit Stralen".) Dat ze als Mol zelf 250 euro pakt kan je twee kanten op uitleggen. 1: Zo doet ze haar molactie van het weggooien van het geld teniet. 2: Zo heeft ze én een molactie uitgevoerd én maakt ze zich zeer onverdacht. Voor beide vind ik wat te zeggen. ..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 17:28:53 door Sanmol »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2019, 17:33:56 »
Heel die theorie dat Merel geld zou hebben verduisterd bij de laseropdracht, daar geloof ik helemaal niks van.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2019, 17:37:51 »
Heel die theorie dat Merel geld zou hebben verduisterd bij de laseropdracht, daar geloof ik helemaal niks van.
Care to elaborate? Niet dat je erin moet geloven, maar er is toch al wel e.e.a. aan aanwijzingen aangedragen. Ben benieuwd hoe je erover denkt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2019, 17:38:04 »
Inderdaad opvallend dat ze zo graag als tweede wil.

En Niels meldt zich meteen als derde daarna. Een Mol manoeuvreert zich graag in een bepaalde positie!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2019, 17:42:43 »
Care to elaborate? Niet dat je erin moet geloven, maar er is toch al wel e.e.a. aan aanwijzingen aangedragen. Ben benieuwd hoe je erover denkt.

Het zijn allemaal van die regie-en-edit-dingetjes. Zo zie ik dat!

Zo'n theorie moet ook ergens logisch zijn.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2019, 17:50:39 »
Het zijn allemaal van die regie-en-edit-dingetjes. Zo zie ik dat!

Zo'n theorie moet ook ergens logisch zijn.
Ik vind het zelf wel logisch, los van dat de uiteindelijke beelden sowieso misleidend zijn. Maar misschien is dat omdat ik al te ver in de tunnel zit  :o

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2019, 18:49:14 »
Heel die theorie dat Merel geld zou hebben verduisterd bij de laseropdracht, daar geloof ik helemaal niks van.
Het zijn allemaal van die regie-en-edit-dingetjes. Zo zie ik dat!

Zo'n theorie moet ook ergens logisch zijn.

Zie mijn eerdere post:
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.

Best wel logisch lijkt me  ::jaja::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2019, 18:54:09 »
Inderdaad! Hoe verdeel je 3500 euro over 10 kandidaten?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2019, 19:05:59 »
Inderdaad! Hoe verdeel je 3500 euro over 10 kandidaten?

Dat kan op allerlei manieren. Maar als het keurig overal een stapeltje 25, 50, 100 (en dat twee keer per persoon) is, dan is er op diverse plekken geld weggehaald gezien de bedragen die meegenomen werden. (En van sommige kandidaten die af gingen weten we het niet wat bij hun bordjes lag.) Ik weet nog niet of ik dat zo waarschijnlijk vind.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2019, 19:16:54 »
Dus je vermoed dat het niet evenredig per kandidaat verdeeld is
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2019, 19:29:14 »
Dus je vermoed dat het niet evenredig per kandidaat verdeeld is

Ik moet me er nog in verdiepen (beelden van het geld, ook wat er allemaal al over geschreven is), maar ik hoop het eigenlijk wel want anders zou inderdaad logischerwijs Sinan of Merel iets met het geld gedaan moeten hebben. En zo'n conclusie wil je zo vroeg in het spel eigenlijk niet trekken. (Gevalletje "Thomas in de duinen".)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit hoeft niet in een spoiler hoor. Het lijkt inderdaad een duidelijke zaak maar dat shot van die drie briefjes is een prachtig shot dat ze van alle stapeltjes geld van tevoren genomen hebben. Het is niet per se het stapeltje briefjes dat Merel op dat moment pakt.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 19:40:26 door Heinz »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2019, 19:52:36 »
Er is overigens ook een shot waarin Merel de briefjes uit elkaar waaierd meteen nadat ze ze pakt. Ik moet dat nog even terug kijken maar daar zou je ook kunnen zien hoeveel ze er heeft. Ik dacht zelf 3 of 4 uit mijn hoofd.

Edit: Sowieso zeker 3.
Ik denk ook dat ze met 4 minuten zou kunnen bedoelen dat ze 4 min gespeeld heeft overigens. Zit je goed in je tijd? 4 minuten. Kan beide kanten op.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 20:00:19 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2019, 19:58:18 »
Het zijn er minstens vier zo te zien.

Ik zie twee nullen op twee briefjes bovenaan. Dat moet minstens 2X50 = 100 zijn.

Onderaan bungelt ook een Angelaatje.... Weer 50 euro = 150.

Met een vierde briefje zit ze dus over de 150 heen die ze zegt te hebben. Hm... :-\\ ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 20:08:11 door Heinz »