Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 54863 keer)

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2019, 03:14:46 »
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2019, 03:54:53 »
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.

Kan kloppen. Ze roept ook nadrukkelijk na Sinan dat zij als tweede wil. Mol zal vroeger in het spel willen beginnen,omdat A. de groep dan nog weinig besef heeft van wat de gemiddelde speeltijd is, en tijd rekken door andermans geld te verminderen of te verstoppen dan minder zal opvallen en B. omdat er dan nog meer geld ligt in het spel.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2019, 09:50:49 »
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.
De andere mogelijkheid zou zijn dat het geldbedrag per persoon verschilt.

En Nikkie had het, als ik me niet vergis, ineens over 'een extra 100 euro's. Als dat voor iedere kandidaat is, dan had Merel dus op 350 kunnen komen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2019, 10:43:51 »
De aflevering heet Uitgerekend

Sinan valt de groep aan. Hij krijgt in de volgende opdracht de leiding van de groep. Ook mag hij als eerste het Laser veld in. Uitgerekend hij, de Mol?
Sinan vertelt in de 3e opdracht tijdens een filmpje dat hij altijd voor het geld gaat en niet voor de jokers. Wat pakt Sinan? Een joker!! Utgerekend hij, die zojuist zei altijd voor het geld te gaan. En wie opent voor de gehele groep een joker met een hamer en beitel? Uitgerekend hij, de Mol?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2019, 11:13:33 »
Nog een paar zaken die opvallen bij deze opdracht:

- sinan, merel en Niels zijn sturend in het begin, daar let ik altijd op. Ik vind dat vooral merel sturend is met: sinan, als leider ga jij als eerste, en dan wil ik als tweede. Ze haalt vervolgens wel geld binnen
- gek dat we Jaime en Evelien verkort zien bij hun acties
- RP haalt maar 50€ binnen en heeft een rare biecht
- Niels doet heel raar, en ook zijn biecht ‘een goed begin is het halve werk’ is opvallend in deze, wanneer hij meteen afgaat. Ook nog een foto bijgevoegd van wanneer Niels afgaat, alleen bij hem zien wij volgens mij nummer 19 op de aftelklok, terwijl hij ernaar kijkt (08:19)
- het geld is anders neergelegd bij merel, dit hoeft niks te betekenen, later zie je wel dat zij eenzelfde soort geld heeft als de anderen, maar het is wel anders onder het naambordje neergelegd waardoor je niet ziet hoeveel er bij haar ligt
- er staat BM op de muur, kan zijn mol (B) merel, verwijzing maar Robert en nog andere opties. Was ook in moltalk, denk niet dat dit iets is.
- wie stelt voor dat je jouw eigen naam moet pakken? Of was dat een vereiste van Rik? Op zich ook vreemd, je kan beter de flow van de laserstralen volgen en pakken wat je pakken kan toch?

EDIT: even zonder foto’s want er bleven fouten optreden
Meer L

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2019, 11:14:19 »
Weet je wat ik verdacht vind? Sinan praat bijna niet door de porto, hij zegt dat hij dan zijn evenwicht verliest.. Hoe dan? Er zijn meerde blokken waar je gewoon even stil kan staan en informatie door kan spelen aan de groep, dit zodat de groep een beetje weet waar zij hun geld kunnen vinden. Sinan heeft geen enkele informatie doorgespeeld en valt ook nog is.
Enkel heeft Sinan aan Sarah gezegd dat ze naar links moet, eerder zei hij niets gezien te hebben omdat hij anders afgeleid zou raken. Is het dan natte vingerwerk dat Sinan tegen Sarah zegt dat ze naar rechts moet?

Tevens was er op de muur BM te zien tijdens de laseropdracht. Dit kan duiden op: BIG Mole , grote mol. Sinan is fors en groot.

Ik vond Sinan het meest mollen tijdens deze opdracht. Hij is erg in tegenstrijd met zichzelf. Net als bij de opdracht wachtkamer. Hij zegt daar veel voor geld over te hebben, echter kiest hij voor een joker en zegt hij tegen Evelien dat ze mee moet gaan. Zegt hij dit tegen haar zodat HIJ minder verdacht lijkt ? Hij weet toch dat er mensen blijven zitten en dat die dan het scherm te zien krijgen waarin staat dat er 250 uit de pot wordt gehaald. Tevens maakt Sinan zijn joker meteen open, is dit ook om te doen alsof hij minder verdacht lijkt? Hij weet namelijk zelf dat hij toch nooit naar huis hoeft.

Voor mij is Sinan het meest verdacht in deze aflevering.


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2019, 11:15:08 »
Als het € 350 per speler is, dan is de vraag: hoe is dat bedrag verdeeld over de verschillende plekken?

Voor iedereen € 175 per plek? Nee dus, want er was niemand die € 175 verdiende.

Voor iedereen € 200 op een plek, en € 150 op een andere plek? Schijnbaar niet want Rick Paul pakte slechts € 50 (verklaarbaar) en Robert pakte € 125?

Gemiddeld € 350 per speler. Met bijvoorbeeld € 100 (2 x € 50) als minimum en € 500 als maximum. Wie kon hoeveel pakken? En, wie is daarmee verdacht?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 11:19:12 door molE13 »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2019, 11:20:12 »
Ik begrijp dat porto-gebruik trouwens helemaal niet. Kandidaten komen (of ze nou afgaan of niet) toch terug bij de andere deelnemers. Dan kun je rustig overleggen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2019, 11:20:58 »
Hier nog even een apart bericht met een foto van het geld, en hoe het is neergelegd.
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2019, 11:24:12 »
En nog de foto van Niels waar hij kijkt naar de klok met 08:19 in beeld (de enige met nummer 19 samen in beeld dacht ik)

PS Excuses voor dubbele posts, kreeg foto’s niet geüpload vanuit telefoon
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2019, 11:40:13 »
Van Jamie en Eveliens beurten wordt slechts een kort fragment getoond (waarin het wel misgaat overigens). Ik verwacht van de regie dat de mol tijdens deze opdracht uitgebreid in beeld komt. Dat doet Jamie en Evelien zakken op mijn verdachtenlijstje.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2019, 11:46:01 »
Van Jamie en Eveliens beurten wordt slechts een kort fragment getoond (waarin het wel misgaat overigens). Ik verwacht van de regie dat de mol tijdens deze opdracht uitgebreid in beeld komt. Dat doet Jamie en Evelien zakken op mijn verdachtenlijstje.
Of juist toenemen? Wat heeft een van hen mogelijk de rest van de tijd gedaan? Geld snaaien?

Van de andere spelers kan veel cruciale informatie niet in beeld gebracht zijn.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2019, 12:30:33 »
Ik kan me wel vinden in de gedachte dat Merel geld zou hebben weggehaald. Wat mij vooral opviel, en dat kan pure montage zijn, is dat Sinan volgens mij al zo ongeveer bij het eind van het parcours was en toen nog 8 minuten over had. Nikkie had na haar eerste geld ook nog 7,5 minuut over. Merel ging behendig en snel, had haar eerste geld gepakt, maar had toen nog slechts 4 minuten over... Wat heeft ze in die tijd gedaan???
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 12:37:02 door vickypollard »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2019, 13:03:52 »
Waanideeën?

Zie ik voor Rik vertelt dat zij een opdracht moeten gaan doen met lasers de mol door de stralen lopen?

Staat er op de muur "demol" met een portret?

Die € 100. Is dat het geld wat is weggewaaid omdat Sarah haar bordje had gepakt?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 13:20:36 door molE13 »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2019, 13:29:49 »
Weet je wat ik verdacht vind? Sinan praat bijna niet door de porto, hij zegt dat hij dan zijn evenwicht verliest.. Hoe dan? Er zijn meerde blokken waar je gewoon even stil kan staan en informatie door kan spelen aan de groep, dit zodat de groep een beetje weet waar zij hun geld kunnen vinden. Sinan heeft geen enkele informatie doorgespeeld en valt ook nog is.

Nah, niet helemaal waar want Sinan kan gewoon niet multitasken zegt hij. Maar zodra hij weer bij de groep is geeft hij toch wel correcte, gedetailleerde informatie aan iedereen over het parcours en over de laserstralen. Dat ze laag bij de grond blijven. Hoe je er tussendoor moet stappen.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2019, 13:33:09 »
Sinan, je wilde leider zijn en dan communiceer gewoon niet goed, met een excuus dat je op die laser moet letten, ja dan had je jezelf niet naar voren moeten zetten als leider


Rick-Paul, Robért ja die halen misschien wel weinig geld binnen, maar tenminste wel iets


Niels gewoon dom om naar rechts te lopen i.p.v. links waar zijn naambordje lag
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2019, 14:40:51 »
Sinan zegt tegen Sarah dat haar geld links ligt. Vervolgens gaat Sarah naar rechts. Dat dit zo in beeld wordt gebracht lijkt of Sarah heel verdacht bezig is. Het is op het eerste gezi ht inderdaad wel een vreemde actie.
Bij de verdenkingen en de test krijgen we niet te horen op wie Sarah eigenlijk zit. Wie weet is Sinan wel haar hoofdverdachte en dacht ze: "Ja dank je de koekoek molletje, jij met je naar links.... Ik vertrouw je niet, ik ga lekker rechts kijken".
Maar maakt dit dan Sinan meteen onverdacht als blijkt dat hij het wel bij de juiste eind had? Het kan best zijn dat hij, mocht hij wel de mol zijn, van de productie heeft gehoord dat hij de hoofdverdachte is van Sarah en dat hij haar daarom wel de juiste aanwijzing heeft gegeven om zichzelf weer onverdacht te maken.

Er valt op dit punt nog niks uit te sluiten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2019, 15:27:55 »
Niels gaat naar rechts en merkt op dat zijn bordjes allemaal links liggen.

Echter... Merel lijkt ook naar rechts te gaan (om vervolgens naar het midden te gaan) en komt (volgens de montage) onderweg Niels' bordje tegen.
Nikkie komt ook Niels' bordje tegen (ligt dicht bij de hare). De screenshot die ik hiervan heb gemaakt, lijkt erop te duiden dat dit bordje inderdaad aan de rechterkant ligt. Dit kun je zien in "Lasersterugkijkend.jpg". In deze afbeelding kijken we volgens mij 'terug' richting de ingang van het veld. De planken aan de linkerkant komen overeen met de planken in de afbeelding "nielsnikkie.jpg". Bovendien lijkt het bordje dat Merel tegenkomt hetzelfde te zijn als dat Nikkie tegenkomt.
Er ligt trouwens hier ook geld voor Jamie, die linksaf ging.

Is Niels hier nu (bewust) blind, of haal ik links/rechts voor/achter door elkaar en is Merel ook nog eventjes naar links gelopen?
Voor de zekerheid heb ik ook "lasersvooruitkijkend.jpg" toegevoegd waarin (volgens mij) richting het eind van het veld wordt gekeken.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 15:30:56 door Bob De Mol »

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2019, 17:03:43 »
Omdat ik het wel een goede molactie zou vinden als de mol zijn 10 minuten zou gebruiken om de stapeltjes geld van anderen wat uit te dunnen, heb ik eens naar het geld zitten kijken.

Het viel mij op dat op het moment dat Jamie af is, het bordje bij zijn stapeltje met geld anders ligt, dan bij de beurt van Nikkie. Na Jamie komt nog Sarah, daar zien we wel een bordje van Jamie, maar dat is niet hetzelfde paaltje. In de uitzending komt na Sarah gelijk Jamie. Hoeft natuurlijk weer niet de echte volgorde te zijn.. Heeft Sarah aan het bordje van Jamie gezeten, of was het Jamie zelf die wel zijn bordje heeft verplaatst, maar het geld heeft laten liggen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2019, 17:06:32 »
Omdat ik het wel een goede molactie zou vinden als de mol zijn 10 minuten zou gebruiken om de stapeltjes geld van anderen wat uit te dunnen, heb ik eens naar het geld zitten kijken.

Het viel mij op dat op het moment dat Jamie af is, het bordje bij zijn stapeltje met geld anders ligt, dan bij de beurt van Nikkie. Na Jamie komt nog Sarah, daar zien we wel een bordje van Jamie, maar dat is niet hetzelfde paaltje. In de uitzending komt na Sarah gelijk Jamie. Hoeft natuurlijk weer niet de echte volgorde te zijn.. Heeft Sarah aan het bordje van Jamie gezeten, of was het Jamie zelf die wel zijn bordje heeft verplaatst, maar het geld heeft laten liggen?

Heb je kunnen achterhalen of het over hetzelfde bordje gaat? Iedereen had er namelijk twee.