Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415185 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2019, 02:56:04 »
Wat ik nog grappig, en een beetje opvallend vond, is dat Merel bij het praatje van Rik 3 vingers over haar bovenbeen beweegt. Dit zie je in beeld terwijl Rik zegt, er zijn 3 jokers gepakt  ;)
Hier nog 2
Omnia vincit amor

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2019, 07:55:58 »
Hier nog 2
Zegt ze hier nou "ik pakte € 400"? ;)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2019, 13:45:27 »
De favoriete opdracht van Merel zit in de aflevering van aanstaande zaterdag - Dit kan interessant zijn.. Een grote rol voor de mol? Een grote mol-actie.

Of misschien gaat ze er snel uit - dan is het misschien een mooie herinnering aan een van de laatste opdrachten?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 19-01-2019, 12:00:22 »
Veel mensen verdenken Merel vanwege de laseropdracht, waar de tijd niet klopt en ze als 2e wilde en daarmee dus de mogelijkheid creëerde om geld weg te halen, wat lijkt te matchen met de rare bedragen die later zijn opgehaald. Ik vind dit een legitieme reden, maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat zij de mol is met die veel te opzichtige acties: Een kist losmaken, 2 vingers opsteken ipv 1. Als mol pak je dat heel anders aan en anders laat de montage dit wel weg.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2019, 16:03:58 »
Veel mensen verdenken Merel vanwege de laseropdracht, waar de tijd niet klopt en ze als 2e wilde en daarmee dus de mogelijkheid creëerde om geld weg te halen, wat lijkt te matchen met de rare bedragen die later zijn opgehaald. Ik vind dit een legitieme reden, maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat zij de mol is met die veel te opzichtige acties: Een kist losmaken, 2 vingers opsteken ipv 1. Als mol pak je dat heel anders aan en anders laat de montage dit wel weg.

Ja, eens eigenlijk. Ik heb haar nu ook maar weer op mijn verdachtenlijstje gezet, maar als zij daadwerkelijk gemold zou hebben bij die laseropdracht en ze de mol is, dan zou de montage dit toch wel iets meer verbloemd hebben zou je denken. We gaan het zien.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2019, 16:16:38 »
Veel mensen verdenken Merel vanwege de laseropdracht, waar de tijd niet klopt en ze als 2e wilde en daarmee dus de mogelijkheid creëerde om geld weg te halen, wat lijkt te matchen met de rare bedragen die later zijn opgehaald. Ik vind dit een legitieme reden, maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat zij de mol is met die veel te opzichtige acties: Een kist losmaken, 2 vingers opsteken ipv 1. Als mol pak je dat heel anders aan en anders laat de montage dit wel weg.

Ik denk dat de montage de €350 per kandidaat bij de laseropdracht (wat de €250 van Merel (beide plekken gepakt) verdacht maakt) over het hoofd gezien heeft, verder doen ze er natuurlijk alles aan om iedereen een beetje verdacht te maken.

Ze letten er volgens mij ook op dat de hints naar meerdere kandidaten kunnen wijzen, zodat het debacle "kloosterhint Klaas" (widm2016) voorkomen word.
Voorbeeld:
Als je naar de graffiti muur (leader) kijkt staat Merel op de 7e plek, de foto rechts verwijst naar het album: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods) 7e nummer is Horseplay...
Deze kan ook naar Sinan wijzen: Sinan staat op de 6e plek, de foto rechts verwijst naar het album: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods) 6e nummer is Writing On The Wall...
In de leader bibberen de namen van de kandidaten behalve van Sinan, ik vermoed dat de montage Sinan hiermee extra verdacht probeert
te maken, ten bate van mol Merel.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 17:14:43 door ErikY »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2019, 18:19:13 »
Ik denk dat de montage de €350 per kandidaat bij de laseropdracht (wat de €250 van Merel (beide plekken gepakt) verdacht maakt) over het hoofd gezien heeft, verder doen ze er natuurlijk alles aan om iedereen een beetje verdacht te maken.

Ze letten er volgens mij ook op dat de hints naar meerdere kandidaten kunnen wijzen, zodat het debacle "kloosterhint Klaas" (widm2016) voorkomen word.
Voorbeeld:Deze kan ook naar Sinan wijzen: Sinan staat op de 6e plek, de foto rechts verwijst naar het album: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods) 6e nummer is Writing On The Wall...
In de leader bibberen de namen van de kandidaten behalve van Sinan, ik vermoed dat de montage Sinan hiermee extra verdacht probeert
te maken, ten bate van mol Merel.
Nee, ze maakt juist zichzelf verdacht met nutteloze acties die geen geld uit de pot halen. En de montage laat deze acties erin zitten. De montage zou bij de echte mol nooit zulke opzichte acties laten zien. Bij kandidaten doen ze dat echter wel, om de verdenking van de mol weg te houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2019, 18:21:37 »
Je kan moeilijk zo'n actie als het laten vallen van een kist niet uitzenden. Het zal een van de opmerkelijkste acties geweest zijn. Eens dat het onlogisch was voor de Mol om te doen maar ik sluit niet uit dat het geen opzet was. En ik vind dat Evi er verdachter uitkomt door Merel dankzij het feit dat we Evi's biecht erover horen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2019, 18:23:30 »
Mee eens. Ik kan nog niet in haar geloven. Beetje te opzichtig in haar gedrag.
Maar wie weet!!

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2019, 18:23:55 »
Nee, ze maakt juist zichzelf verdacht met nutteloze acties die geen geld uit de pot halen. En de montage laat deze acties erin zitten. De montage zou bij de echte mol nooit zulke opzichte acties laten zien. Bij kandidaten doen ze dat echter wel, om de verdenking van de mol weg te houden.

Als zij geld gejat heeft van andere kandidaten (laseropdracht), waar het sterk op lijkt, dan heeft ze juist erg veel geld bij voorbaat uit de pot gehouden!

Wat ik ook wel geestig vind; is dat er bij Merel's run als achtergronddeuntje gekozen is voor de soundtrack (NYC Larceny) van de heist/kraakfilm Ocean's 8 (vrouwelijke 2018 sequel van de Rat Pack film uit 1960).
Larceny betekent diefstal...  :)

Wikipedia (kraakfilm): "Een kraakfilm (in het Engels heist film of caper movie) is een film waarin het doel van de hoofdpersonen is om iets kostbaars op een ingenieuze manier te stelen."

Je zal verder als mol altijd een mix van heel erg zinvolle tot subtielere acties moeten uitvoeren, enerzijds om de overige kandidaten om de tuin te leiden, anderzijds om na de laatste aflevering te kunnen laten zien, dat je bijna bij elke opdracht actief bent geweest.

En om het een beetje zuiver te houden zal de montage, wel wat opzichtige acties erin moeten houden. De montage kan natuurlijk wel
altijd het beeld een richting op sturen.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 18:59:50 door ErikY »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2019, 21:45:34 »
Dus Merel mocht vorige week als eerste een joker pakken, kijkt wat ze pakt: een joker die onder een opvallend rechtopstaande joker ligt, zet de joker niet in, slaat 'm kapot en er zit een vrijstelling in. Heel opvallend en dus verdacht allemaal. Maar wat heeft de Mol eraan?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2019, 21:48:31 »
Merel bleek een vrijstelling te hebben. Ik wist het.

Merel liet de toren instorten met 3 jokers die op het spel staan. Ze blijkt later de vrijstelling te hebben.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2019, 21:51:34 »
Maar wat heeft de Mol eraan?
Poging tot hint? Iets met een groene lichtbundel hebben terwijl de rest nog bezig is de test te maken.  ???

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 19-01-2019, 21:54:23 »
Sorry, maar waar sloeg die reactie op tijdens opdracht 3?

Waarom zou je dit doen?  ::rofl:: Kan iemand dit verklaren vanuit een mol-perspectief.


edit: ter verduidelijking: Merel zegt dat ze voor 30 minuten gaan terwijl er al besloten was dat ze 45 minuten de tijd hadden.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2019, 21:54:31 »
Ja dat dacht ik dus ook meteen Rat, vooropgezet plan.

Eerder zei ik al: merel pakt bewust die ene joker, had al verwacht dat hier een vrijstelling in zat. Deze had ze nodig voor die fantastische executie. De mol heeft altijd groen, ook ver boven de grond!
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2019, 21:54:49 »
Poging tot hint? Iets met een groene lichtbundel hebben terwijl de rest nog bezig is de test te maken.  ???

Zou kunnen ja. Of het is een opzetje om kandidaten vooral aan te moedigen om jokers kapot te slaan. Meer kan ik er nog niet van maken.

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2019, 21:57:14 »
Dus Merel mocht vorige week als eerste een joker pakken, kijkt wat ze pakt: een joker die onder een opvallend rechtopstaande joker ligt, zet de joker niet in, slaat 'm kapot en er zit een vrijstelling in. Heel opvallend en dus verdacht allemaal. Maar wat heeft de Mol eraan?

Op deze manier is er in ieder geval één vrijstelling-in-joker in het spel. Was Merel niet de eerste die een joker mocht pakken? Misschien heeft de regie een seintje gegeven welke ze moest pakken? Of is de joker omgewisseld tijdens een biecht.

Waarschijnlijk hoopt de regie dat, wanneer dat bekend is, meer kandidaten jokers gaan openbreken en dat zorgt voor leuke televisie. Volgens mij weten de kandidaten niet dat het maar om drie vrijstellingen gaat.

Ik krijg echt een Susan-visser-zwarte-vrijstelling en Jan-zegt-dat-ze-in-Kiev-zitten gevoel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2019, 21:58:05 »
Was Merel niet de eerste die een joker mocht pakken? Misschien heeft de regie een seintje gegeven welke ze moest pakken?

Beide vragen worden beantwoord in het citaat dat je boven je bericht zette.

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2019, 22:01:19 »
Beide vragen worden beantwoord in het citaat dat je boven je bericht zette.

Tijd om naar bed te gaan. :-X

Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2019, 22:05:09 »
Ik verdenk Merel nog behoorlijk, maar die actie bij opdracht 3 met de trap dat ze voor 30 minuten gekozen zouden hebben vond ik toch wel heel bijzonder!