Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 55323 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #180 Gepost op: 19-01-2019, 11:59:51 »
Als ik de prachtige schema's bekijk en hoop, dat de laserstralen niet speciaal voor de Mol zijn uitgezet... Dan lijkt linksom de minst moeilijke route. Alle stapeltjes zijn op die wijze te bereiken, op die ene van Jamie na zo te zien.

Daardoor wordt linksom tegen Sarah zeggen voor mij enigszins onmols. En het vervolgens rechtsaf gaan door Sarah ook, terwijl ik daar in eerste instantie anders over dacht. Ze maakt het zichzelf daar moeilijker mee dan nodig.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #181 Gepost op: 19-01-2019, 12:59:05 »
Niet chronologische montage is normaal, maar de vertelling van de opdracht sluit meestal wel aan bij het werkelijke verloop ervan of op zijn minst bij de beleving van de kandidaten. Bij de beelden waarin ze gehurkt zit naast het geld van Niels is dat niet het geval. Ik kan mij daarom bijna niet voorstellen dat zij oprecht handelt tijdens deze opdracht. Misschien is het een kandidatentactiek, kennis is macht, maar ik vind het op dit moment lastig haar niet als mol te zien.

Bedankt, Rat  ::ok:: Dat ze hurkt bij een paaltje van een medekandidaat, vind ik erg opvallend en onnodig. Het lijkt erop dat ze het geld op haar eigen paaltje op dat moment trouwens al gepakt heeft. Zou ze de klok vanuit haar positie bij Niels' paaltje echter kunnen zien? Ze draait zich wel die kant op, maar ik vraag me af of ze voldoende omgedraaid is.

Wellicht heeft Merel als Mol dus geld bij andere paaltjes geraapt en vervolgens verdoezeld om haar eigen 250 euro weer teniet te doen. Dat heeft ze dan goed Uitgerekend.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #182 Gepost op: 19-01-2019, 13:37:25 »
Wat ik ook wel geestig vind; is dat er bij Merel's run als achtergronddeuntje gekozen is voor de soundtrack (NYC Larceny) van de heist/kraakfilm Ocean's 8 (vrouwelijke 2018 sequel van de Rat Pack film uit 1960).
Larceny betekent diefstal...  :)

Wikipedia (kraakfilm): "Een kraakfilm (in het Engels heist film of caper movie) is een film waarin het doel van de hoofdpersonen is om iets kostbaars op een ingenieuze manier te stelen." 
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 14:37:18 door ErikY »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #183 Gepost op: 19-01-2019, 14:38:10 »
Wat ik ook wel geestig vind; is dat er bij Merel's run als achtergronddeuntje gekozen is voor de soundtrack (NYC Larceny) van de heist/kraakfilm Ocean's 8 (vrouwelijke 2018 sequel van de Rat Pack film uit 1960).
Larceny betekent diefstal...  :)

Wikipedia (kraakfilm): "Een kraakfilm (in het Engels heist film of caper movie) is een film waarin het doel van de hoofdpersonen is om iets kostbaars op een ingenieuze manier te stelen."
Goede tip!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #184 Gepost op: 19-01-2019, 21:15:33 »
Ik was net voor de start van de nieuwe aflevering nog even deze opdracht aan het terug kijken en er viel mijn nog iets op aan de run van Merel...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #185 Gepost op: 20-01-2019, 16:54:04 »
Mooi Rat!

Ik zag nog iets anders dat tot nu toe nog niet voorbij is gekomen.
Tijdens het intro van de opdracht Beelden van het laserdoolhof -> daar loopt volgens mij de Mol door het beeld. In een still heel moeilijk te zien, maar ga maar 'ns HD beeldje voor beeldje terugkijken!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #186 Gepost op: 20-01-2019, 17:03:09 »
Mooi Rat!

Ik zag nog iets anders dat tot nu toe nog niet voorbij is gekomen.
Tijdens het intro van de opdracht Beelden van het laserdoolhof -> daar loopt volgens mij de Mol door het beeld. In een still heel moeilijk te zien, maar ga maar 'ns HD beeldje voor beeldje terugkijken!

Heb ik al bekeken. Er loopt inderdaad iemand door die stralen, maar we weten niet wie. Ik neem aan dat het beeld uit de opdracht komt die er op volgt. Je kan alleen op geen enkele manier zien wie het is.

Moest het de Mol zijn, dan sluit het natuurlijk 3 kandidaten uit (aangezien er nog 3 overblijvende kandidaten met geld kwamen en groene stralen hadden).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #187 Gepost op: 20-01-2019, 17:24:04 »
Ah dank en sorry voor de herhaling, had het eerdere bericht dan over het hoofd gezien...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #188 Gepost op: 20-01-2019, 17:36:42 »
Ah dank en sorry voor de herhaling, had het eerdere bericht dan over het hoofd gezien...

Oh nee, had het niet gemeld hoor (denk ik). Soms merk ik iets op, maar denk ik "Leuk, maar hier haal ik toch niets uit" en dan schrijf ik het niet.

Dus geen probleem. ;)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #189 Gepost op: 20-01-2019, 20:11:47 »
Ik was net voor de start van de nieuwe aflevering nog even deze opdracht aan het terug kijken en er viel mijn nog iets op aan de run van Merel...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #190 Gepost op: 20-01-2019, 21:10:32 »
Nou, tot zover mijn poging om een Sarah-tunnel in stand te houden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #191 Gepost op: 20-01-2019, 21:15:58 »
Ik was net voor de start van de nieuwe aflevering nog even deze opdracht aan het terug kijken en er viel mijn nog iets op aan de run van Merel....[/spoiler]

Goed gevonden! En dan ook nog het feit dat Merel een nieuws-'laser'es is, hahaha ;D.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #192 Gepost op: 20-01-2019, 21:27:04 »
Een Rat die een Merel als Mol ontdekt.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #193 Gepost op: 20-01-2019, 21:34:35 »
 ;D
 ::rofl::

Een Rat die een Merel als Mol ontdekt.  ::rofl::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #194 Gepost op: 6-02-2019, 15:48:32 »
Omdat ik het wel een goede molactie zou vinden als de mol zijn 10 minuten zou gebruiken om de stapeltjes geld van anderen wat uit te dunnen, heb ik eens naar het geld zitten kijken.

Het viel mij op dat op het moment dat Jamie af is, het bordje bij zijn stapeltje met geld anders ligt, dan bij de beurt van Nikkie. Na Jamie komt nog Sarah, daar zien we wel een bordje van Jamie, maar dat is niet hetzelfde paaltje. In de uitzending komt na Sarah gelijk Jamie. Hoeft natuurlijk weer niet de echte volgorde te zijn.. Heeft Sarah aan het bordje van Jamie gezeten, of was het Jamie zelf die wel zijn bordje heeft verplaatst, maar het geld heeft laten liggen?

Nu het halve forum twijfelt tussen Merel en Rick Paul wil ik graag dit balletje nog eens opgooien als herinnering. Het bordje van Jamie dat is verdraaid tussen Nikkie's beurt en Jamie's beurt. Kan alleen zijn gedaan door Sarah of Jamie zelf. Zie bovenstaand bericht voor een duidelijk screenshot van de situatie.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #195 Gepost op: 6-02-2019, 17:25:22 »
Nu het halve forum twijfelt tussen Merel en Rick Paul wil ik graag dit balletje nog eens opgooien als herinnering. Het bordje van Jamie dat is verdraaid tussen Nikkie's beurt en Jamie's beurt. Kan alleen zijn gedaan door Sarah of Jamie zelf. Zie bovenstaand bericht voor een duidelijk screenshot van de situatie.

Misschien moeten wij het molduel Sarah vs Jamie maken.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #196 Gepost op: 7-02-2019, 10:28:21 »
Omdat ik het wel een goede molactie zou vinden als de mol zijn 10 minuten zou gebruiken om de stapeltjes geld van anderen wat uit te dunnen, heb ik eens naar het geld zitten kijken.

Het viel mij op dat op het moment dat Jamie af is, het bordje bij zijn stapeltje met geld anders ligt, dan bij de beurt van Nikkie. Na Jamie komt nog Sarah, daar zien we wel een bordje van Jamie, maar dat is niet hetzelfde paaltje. In de uitzending komt na Sarah gelijk Jamie. Hoeft natuurlijk weer niet de echte volgorde te zijn.. Heeft Sarah aan het bordje van Jamie gezeten, of was het Jamie zelf die wel zijn bordje heeft verplaatst, maar het geld heeft laten liggen?


Bij deze foto valt me op dat dit geld van Jamie niet te bereiken is. De afstand tussen plank en geldpaaltje is erg groot. Je mag niet op de grond komen.....Zou er iemand paaltjes hebben verschoven? In plaats van geld pikken?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2019, 19:18:52 door Daisy, Reden: Eigen bericht buiten quote gezet ipv erin »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #197 Gepost op: 7-02-2019, 10:30:57 »
Oh sorry, mijn commentaar staat onderaan in het citaat.
Voor de duidelijkheid: het paaltje van Jamie is op de foto die bij dit bericht hoort, niet te bereiken. Het staat te ver. Mijn gedachte is dus dat iemand vóór Jamie paaltjes heeft verschoven.

Verder filosoferend....Jamie werd amper in beeld gebracht. Hij ging af. Stel dat we hem wel gezien hadden, worstelend met een paaltje waar zijn arm gewoon niet lang genoeg voor is. Dan konden we hem al afschrijven als Mol. Dan wisten we al dat de Mol voor hem was geweest.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2019, 10:38:12 door Westerling »

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #198 Gepost op: 7-02-2019, 10:52:10 »
Ohh dat is eigenlijk wel een hele goede. Hebben we nog ergens beelden ter bevestiging dat het paaltje dichterbij stond initieel? Dat zou betekenen dat we Jamie, Rick Paul en eigenlijk ook Sarah af kunnen schrijven als mol omdat voor Nikkie al geklooid moet zijn met dat paaltje. Het zou inderdaad wel verklaren waarom ze zo weinig op beeld lieten zien van Jamie (en ook Evelien).

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #199 Gepost op: 7-02-2019, 11:06:15 »
Trouwens, nu ik nog een keer goed kijk zie ik bij de foto eronder Sinan staan, kijkend naar paaltjes middenin de stralen. Ook die paaltjes staan onbereikbaar als ik het goed zie. Kijkt Sinan hier tevreden naar zijn werk?
Als de paaltjes echt niet bereikt kunnen worden is dit het bewijs (lijkt mij) dat Sinan hier de hand in heeft gehad. Hij ging als eerste.

Het zou fijn zijn als iedereen die het leuk vindt nog eens heel goed naar die foto's kijkt. Kan je die paaltjes met gestrekte arm vanaf de loopplanken bereiken?
Ze staan in het bericht van cartitle op 13-01. Het lukt me niet goed om die foto's hier te herhalen.