Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415266 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #560 Gepost op: 17-02-2019, 11:32:09 »
Die rode schermen zouden anders de volgende aflevering er door geduwd moeten worden. Dat kost alleen maar meer moeite en hoe garandeer je dat ze er dan wel in komen? Een finale met 4 geloof ik niet in. Dat is niet meer van deze tijd.

En een dubbele executie wel?  ::) 2005 kwam die voor het eerst erin, een finale met vier in 2007.

Ik snap heel goed waarom de merelverdenkers de twee rode schermen pakken het bewijs vinden (naast een vrijstelling in een joker vinden) van productie stuurt de mol aan op zulke cruciale spelonderdelen. Plus natuurlijk haar laserlabyrint deelname.

Maar als Merel samen met Sarah afleveringen lang bovenaan elk FTM lijstje prijkt, je nu de optie tot -1000 hebt om en geld uit de pot te houden en geld uit de pot te halen... De mol is het om het even hoeveel kandidaten richting de finale gaan. Het is wat Dennis vorige week in Moltalk zei: hoe meer kandidaten hoe meer verwarring en potentieel bliksemafleiders.

En we hebben wel eens eerder met 4 kandidaten in aflevering 9 gestaan waarbij 1 kandidaat na 1 opdracht voortijdig het spel verliet. Dus nee enkel kijkend naar productie stuurt de mol aan op... vind ik een kort door de bocht statement dat Merel het dus wel zou moeten zijn.

Dan vind ik verwisselen en verduisteren van geld in het laserlabyrint, het laten vallen van de kist (die mogelijk in de kokosnootgooi gebeuren gebruikt had moeten worden) het aansturen op dat Sarah achter Evi aan moet fietsen ed meer bewijs van haar molschap.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #561 Gepost op: 17-02-2019, 11:44:16 »
En een dubbele executie wel?  ::) 2005 kwam die voor het eerst erin, een finale met vier in 2007.

Wel, het was ook voor het eerst dit jaar dat er 3 afleveringen zonder afvaller was. En dat vind ik, net als een dubbele executie, wel wat anders dan een finale met 4 ipv 3. Vooral door het hele live-gebeuren waar 3 toch beter past dan 4.

Op deze manier 2 kandidaten lozen was gewoon de makkelijkste optie. En het is voor de productie fijn te weten waar ze aan toe zijn. Natuurlijk is het geen hard bewijs en kan je alles ompraten maar sommige dingen zijn nou eenmaal niet zo ingewikkeld als sommigen hier denken.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #562 Gepost op: 17-02-2019, 11:49:44 »
Ja, maar Milouska speelde het. Bij merel lijkt het me echt haar karakter en niet gespeeld.

Maakt niet uit of het oprecht of gespeeld is, het maakt Merel geen nieuw en verfrissend type mol  ;) Warrigheid is een eerder gebruikte tactiek. Ik meen dat Anne-Marie hem ook gebruikte en zo zijn er wel meer ex-Moldames geweest

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #563 Gepost op: 17-02-2019, 11:51:00 »
Wel, het was ook voor het eerst dit jaar dat er 3 afleveringen zonder afvaller was. En dat vind ik, net als een dubbele executie, wel wat anders dan een finale met 4 ipv 3. Vooral door het hele live-gebeuren waar 3 toch beter past dan 4.

Op deze manier 2 kandidaten lozen was gewoon de makkelijkste optie. En het is voor de productie fijn te weten waar ze aan toe zijn. Natuurlijk is het geen hard bewijs en kan je alles ompraten maar sommige dingen zijn nou eenmaal niet zo ingewikkeld als sommigen hier denken

De productie krijgt wel vaker cadeautjes. Denk aan de penningmeesterruil van Ruben vorig jaar op precies het juiste moment. Ze hoeven Merel niet te sturen naar een dubbele executie. Wat we alleen niet weten is hoe vaak de dubbele executie in de enveloppen verstopt zat.  Misschien wel in de helft?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #564 Gepost op: 17-02-2019, 12:00:15 »
Milouska's frustraties waren echt en niet gespeeld. Ze zette alleen haar warrigheid erg aan, precies wel zoals Merel ook doet.

Merel's emoties zijn voor mij gewoon net zo echt als die van Milouska waren. Waar Milouska echt boos werd, wordt Merel echt verdrietig en slaat stil. Het is gewoon een psychologisch spel, je kunt je niet voegen bij de andere kandidaten voor je gevoel. Emoties worden dan op deze manier geuit, bij ieder is dat weer anders.

Het is des te moeilijker als je voelt dat je iemand om de tuin hebt geleid kan ik me voorstellen. Zoals Merel bij Jamie. Daar heeft ze toch een sluikend schuldgevoel over denk ik. Daarom heeft ze zich ook nog wel zo afgezet in de laatste aflevering van Jamie, en eerdere weken hield ze toch ook duidelijk afstand maar bleef Jamie maar komen. Dat werd dan door 'het andere kamp' gezien als een enorm sterk bondje, maar wij hebben als kijkers toch anders gezien...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #565 Gepost op: 17-02-2019, 12:26:46 »
Met haar warrigheid zou ze een nieuw type mol zijn wat altijd wel verfrissend is. Ik heb  wel nog altijd moeite met een mol in haar te zien, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet is. De vreemde acties (bijvoorbeeld de joker een aflevering later openmaken) en mogelijkheden tot geld verduistering zijn er en kan je niet negeren.
Er is hier nog iemand die warrig is. Ene Sarah! Een actrice.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #566 Gepost op: 17-02-2019, 12:27:21 »
Er is hier nog iemand die warrig is. Ene Sarah! Een actrice.

Maar dit is het Merel topic  ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #567 Gepost op: 17-02-2019, 12:34:11 »
De productie krijgt wel vaker cadeautjes. Denk aan de penningmeesterruil van Ruben vorig jaar op precies het juiste moment. Ze hoeven Merel niet te sturen naar een dubbele executie. Wat we alleen niet weten is hoe vaak de dubbele executie in de enveloppen verstopt zat.  Misschien wel in de helft?

Of denk maar aan de Jeroen tunnel die het seizoen ervoor ontstond toen hij net voor de veiling penningmeester werd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #568 Gepost op: 17-02-2019, 13:04:56 »
Merels Mol was Jamie, hier maakte ze bij het touwtrekken geen geheim van en ook in extra materiaal van een eerdere aflevering gaf ze dit aan. Verdrietig over zijn exit was ze zeker maar verbaasd of verbouwereerd dat haar Mol eruit lag heb ik haar niet zien zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #569 Gepost op: 17-02-2019, 13:09:33 »
Merels Mol was Jamie, hier maakte ze bij het touwtrekken geen geheim van en ook in extra materiaal van een eerdere aflevering gaf ze dit aan. Verdrietig over zijn exit was ze zeker maar verbaasd of verbouwereerd dat haar Mol eruit lag heb ik haar niet zien zijn.

Klopt, goed gezien

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #570 Gepost op: 17-02-2019, 13:11:41 »
Ze verdacht al eerder een afvaller. Dit geluk kan je 1x hebben. Maar 3 of 4x? (Hoewel montage misleidend kan zijn.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #571 Gepost op: 17-02-2019, 13:12:26 »
Ze verdacht al eerder een afvaller. Dit geluk kan je 1x hebben. Maar 3 of 4x? (Hoewel montage misleidend kan zijn.)

Dat deed Niels volgens mij ook.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #572 Gepost op: 17-02-2019, 13:13:37 »
Ik zie in Merel een beetje de Freek scenario. Een paar opvallende acties (toevallig wel een vrijstelling in de joker, toevallig de rode schermen gepakt) en alle molloten duiken er meteen op, terwijl er verder geen echte aanwijzingen zijn om haar verder te verdenken. Ik heb zelf ook in die tunnel gezeten, maar ik ben er gelukkig uitgestapt. Ik wil die fout niet nog een keer maken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #573 Gepost op: 17-02-2019, 13:17:37 »
Het gaat ook niet om die toevalligheden. Het belangrijkste is haar gedrag, zoals zojuist weer beschreven door Heinz. Haar hele gedrag klopt gewoon niet bij die van een kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #574 Gepost op: 17-02-2019, 13:18:19 »
Merels Mol was Jamie, hier maakte ze bij het touwtrekken geen geheim van en ook in extra materiaal van een eerdere aflevering gaf ze dit aan. Verdrietig over zijn exit was ze zeker maar verbaasd of verbouwereerd dat haar Mol eruit lag heb ik haar niet zien zijn.
Idd. Merel leek er zelfs al vanuit te gaan dat hij eruit lag.

Merel kon het ook goed vinden met Rick Paul, maar ik denk niet dat ze op voorhand al zo depressief had gekeken als ze wist dat Jamie waarschijnlijk in het spel zou blijven.




Het is des te moeilijker als je voelt dat je iemand om de tuin hebt geleid kan ik me voorstellen. Zoals Merel bij Jamie. Daar heeft ze toch een sluikend schuldgevoel over denk ik. Daarom heeft ze zich ook nog wel zo afgezet in de laatste aflevering van Jamie, en eerdere weken hield ze toch ook duidelijk afstand maar bleef Jamie maar komen. Dat werd dan door 'het andere kamp' gezien als een enorm sterk bondje, maar wij hebben als kijkers toch anders gezien...
Merel wilde dat Jamie bij haar op de kamer bleef slapen, dus dat heeft ze dan niet zo slim aangepakt.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #575 Gepost op: 17-02-2019, 13:19:12 »
Dat er 2 rode schermen moesten zijn was idd op zich niet nodig, een finale met 4 kan even goed. Maar het zorgde wél voor een spectaculaire executie, die voor de nodige opschudding zorgde. Zoveel voor de kandidaten als wij als kijkers. Slechts 1 rood scherm zien terwijl de mogelijk er was voor 2 had de aflevering toch net iets minder gemaakt, denk ik zo. Of Merel het dan met opzet nam weet ik niet. Maar de productie is er zeker niet rouwig om dat het zo uitviel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #576 Gepost op: 17-02-2019, 13:22:53 »
Maar de vraag waarom er zoveel meer geld dan de andere deelnemers binnen wordt gehaald, wordt hier wel altijd mooi ontweken. 'Een mol verdient nooit het minst geld', kan zijn, maar een mol verdient ook niet het meest geld.

Merel is een slimme kandidate, meer niet volgens mij. Dus omdat ze een vrijstelling in een joker had, als eerste 2 enveloppen pakte (+250 en -50) en nu de enveloppe met de 2 rode schermen had, heeft ze voorkennis?
- Kijk eens goed welke joker ze pakte, gewoon de bovenste in het midden. Die joker zou altijd wel eens gepakt worden hoor ;)
- Ze nam inderdaad vliegensvlug de 2 enveloppen, maar wat heeft ze daarmee bereikt? Dat ze mooi 250 euro binnenbracht?
- Wat moet de mol met 2 rode schermen? Een extra bliksemafleider die uit het spel gaat + geen mingeld.

Ik zie het gewoon echt niet bij Merel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #577 Gepost op: 17-02-2019, 13:32:09 »
Was Milouska ook niet erg warrig?

Vind Sarah qua gedrag meer op Milouska lijken. Milouska was heel erg van het eeeuuhhh ik snap het gewoon niet. Wat ik dus minder leuk vond.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #578 Gepost op: 17-02-2019, 13:37:01 »
Maar de vraag waarom er zoveel meer geld dan de andere deelnemers binnen wordt gehaald, wordt hier wel altijd mooi ontweken. 'Een mol verdient nooit het minst geld', kan zijn, maar een mol verdient ook niet het meest geld.

Merel is een slimme kandidate, meer niet volgens mij. Dus omdat ze een vrijstelling in een joker had, als eerste 2 enveloppen pakte (+250 en -50) en nu de enveloppe met de 2 rode schermen had, heeft ze voorkennis?
- Kijk eens goed welke joker ze pakte, gewoon de bovenste in het midden. Die joker zou altijd wel eens gepakt worden hoor ;)
- Ze nam inderdaad vliegensvlug de 2 enveloppen, maar wat heeft ze daarmee bereikt? Dat ze mooi 250 euro binnenbracht?
- Wat moet de mol met 2 rode schermen? Een extra bliksemafleider die uit het spel gaat + geen mingeld.

Ik zie het gewoon echt niet bij Merel.

Die laatste vraag kan ik beantwoorden: er moest een aflevering zijn met twee afvallers, omdat er anders een aflevering te veel zou zijn. De mol kreeg de opdracht om dan maar de rode schermen te pakken.

De rest zijn voor mij ook grote vraagtekens. De rest In voor mij ook open vragen die niet beantwoord worden. Ik stap daarom niet in de Merel tunnel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #579 Gepost op: 17-02-2019, 13:39:22 »
Maar de vraag waarom er zoveel meer geld dan de andere deelnemers binnen wordt gehaald, wordt hier wel altijd mooi ontweken.
Dat is toch al heel erg vaak beantwoord? Het zijn gewoon peanuts; Sarah stond steeds bovenaan, nu opeens onderaan door 1 opdracht. Het wil gewoon zeggen dat het allemaal kleine bedragjes zijn waar in dit geval Merel mee komt aanzetten. Niet significant. Wat wel significant is, is dat van de 25.000 er maar 8.000 in de pot zit. Dan praten we tenminste ergens over, niet over een 50-je hier of daar. Dat zit allemaal zo dicht bijelkaar, het is verwaarloosbaar. En het kenmerkt ook alleen maar de mol,  die immers met luttele bedragen goede sier wil maken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)