Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413468 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #600 Gepost op: 17-02-2019, 15:13:00 »
Haha nou we zullen het zien snel  ;D
Ondanks dat ze mijn mol is from the get-go ben ik nog niet onder de indruk van wat er wel in beeld is gekomen haha. Wie weet fenomenale sneaky acties. Maar met wederom een live finale mogen we waarschijnlijk blij zijn met tien minuutjes aan molacties

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #601 Gepost op: 17-02-2019, 15:14:07 »
Ja haha het is inderdaad een hele waslijst. En bij elke opdracht. Het is zoveel dat niet eens alles aflevering 10 kan halen. Maar we kunnen altijd nog naderhand bevestiging krijgen in het Vragenvuur :).

Ja en ik vind haar ook een leuke mol. Ze laat zich niet overrulen want ze staat altijd in de molpositie. Bijv Niels wilde ook woorden maken maar de mol was zo slim om van tevoren er even in te gooien dat ze in een ver verleden aan Lingo had meegedaan. Alsof je dat zou melden normaal gesproken  ::)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #602 Gepost op: 17-02-2019, 15:42:22 »
Ik snap je niet. Je hebt de tijden 'opgeteld en doorgeteld'. Hoe dan? Ik zie niet zo hoe je op 7, 8, 8, etc. uitkomt


Ik ben inderdaad niet duidelijk zie ik nu..

Als je de bovenste regel neemt, met tijd 2018-11-16T09:08:28.000Z dan tel ik 09+08+28= 45 => 4+5= 9
De 9e letter uit de tekst van Instagram = M

Dit doe ik bij alle gele regels uit de bijlage, deze hebben gemeen dat ze geen van alle met een hoofdletter beginnen.

Dit geeft de letters
M     R   L   E   L   T   E   K   I   D   E   N   S   W

en daar kun je uithalen
M   E   R   E   L      W   E   S   T   ?   I   K      L   D   N

of

W   E   S   T   R   I   K      M   E   D   E   L   L   ?   N



Is het zo duidelijker?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #603 Gepost op: 17-02-2019, 15:54:41 »

Ik ben inderdaad niet duidelijk zie ik nu..

Als je de bovenste regel neemt, met tijd 2018-11-16T09:08:28.000Z dan tel ik 09+08+28= 45 => 4+5= 9
De 9e letter uit de tekst van Instagram = M

Dit doe ik bij alle gele regels uit de bijlage, deze hebben gemeen dat ze geen van alle met een hoofdletter beginnen.

Dit geeft de letters
M     R   L   E   L   T   E   K   I   D   E   N   S   W

en daar kun je uithalen
M   E   R   E   L      W   E   S   T   ?   I   K      L   D   N

of

W   E   S   T   R   I   K      M   E   D   E   L   L   ?   N



Is het zo duidelijker?

Zeker duidelijker. Maar ook erg ver gezocht als je het mij vraagt.

- Tot op de seconde nauwkeurig posten op Instagram ga je niet voor elkaar krijgen. Daarvoor is je verbinding en alles wat er tussen jou en Instagram zit te onbetrouwbaar.
- De tijden zijn UTC (dat is de Z op het eind). Dat komt niet overeen met onze tijd(zone). Het lijkt me willekeur om die tijd te gebruiken voor deze berekening.

Lijkt er ook op dat je een aantal posts (bewust of onbewust) hebt weggelaten. Eentje met Niels erop na het jokerverhaal: https://www.instagram.com/p/BtS02qNlHjI/  En eentje met de lichtstralen: https://www.instagram.com/p/Bs_KsXSBsNM/

De rest heb ik niet allemaal gecheckt.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 16:22:50 door vickypollard »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #604 Gepost op: 17-02-2019, 17:16:00 »
Met het 200 euro netto in de pot brengen terwijl ze als eerste de enveloppen kon kiezen, het veel door anderen als verdachten genoemd worden en haar ongemakkelijke houding wanneer ze wordt aangesproken verkeerd te staan bij de balkonopdracht, is ze voor mij wel echt een vreesmol.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #605 Gepost op: 17-02-2019, 17:29:53 »
Nog een dingetje dat ik overduidelijk mols vond, maar wat denk ik nog niet is genoemd, is in de kokosnoten-kisten-opdracht dat op een gegeven moment Rick-Paul zegt: ik heb het uitgerekend, en dat dan Merel doorgeeft: Rick-Paul heeft het uitgerekend.

Als het dan fout is, is het RP zijn schuld. Het is heerlijk als mol om iemand anders de schuld te kunnen geven.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #606 Gepost op: 17-02-2019, 17:59:55 »
Met het 200 euro netto in de pot brengen terwijl ze als eerste de enveloppen kon kiezen, het veel door anderen als verdachten genoemd worden en haar ongemakkelijke houding wanneer ze wordt aangesproken verkeerd te staan bij de balkonopdracht, is ze voor mij wel echt een vreesmol.  ::ohno::

Dat ze een vreesmol is akkoord, maar dit (het dikgedrukte) valt wel mee toch? Ze wordt niet het meest genoemd (dat waren eerst voornamelijk Evi en Evelien en meer recent Rick Paul), maar inderdaad ook niet het minst. Van de vier overgebleven kandidaten is Merel wel de meest verdachte ja, voor zover we de montage mogen geloven.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #607 Gepost op: 17-02-2019, 18:12:37 »
Nog een dingetje dat ik overduidelijk mols vond, maar wat denk ik nog niet is genoemd, is in de kokosnoten-kisten-opdracht dat op een gegeven moment Rick-Paul zegt: ik heb het uitgerekend, en dat dan Merel doorgeeft: Rick-Paul heeft het uitgerekend.

Als het dan fout is, is het RP zijn schuld. Het is heerlijk als mol om iemand anders de schuld te kunnen geven.
Ja, dit stuurde ik naar Moltalk. Het werd niet besproken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #608 Gepost op: 17-02-2019, 18:27:10 »
Bij Merel een M op de boom  ::)

 ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #609 Gepost op: 17-02-2019, 18:43:27 »
Nice!! Dit had ik nergens nog gezien...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #610 Gepost op: 17-02-2019, 19:10:37 »
Goed gezien! En die heeft ze er niet zelf snel ingekerfd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #611 Gepost op: 17-02-2019, 19:12:10 »
Grappig dat tunnelvisie ervoor zorgt dat je er beentjes bij begint te denken. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #612 Gepost op: 17-02-2019, 19:15:22 »
Ik ga toch ook even een hint roepen, ik ben daar normaal niet zo van, maar mijn neefje liet zijn vondst mij gisteren zien. Ik weet niet of het al genoemd is, ik zag het nog nergens.

Bij de foto-opdracht zie je duidelijk 1 figuur met een sombrero incognito in de straat staan. Als je dan vervolgens bij de introductiebeelden gaat kijken zijn het alleen de dames die daar in de straat zijn opgenomen. De heren zijn allemaal in het park opgenomen. Ik denk dat Sarah nu afvalt dus dan is alleen Merel nog over om daar met een sombrero op te hebben geposeerd....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #613 Gepost op: 17-02-2019, 19:32:17 »
Het abseilen was gevoelsmatig too much, maar Sarah en Merel zijn er allebei nog. Sinan kon niet of durfde niet en gaf daarmee in mijn ogen onmols de regie uit handen. Van de andere abseilers zijn nu Robčrt, Jamie en RP weg en is alleen Niels over. Niels, die duidelijk zei dat het nummer 5 niet goed kon zijn wat ook zo was.

Beland ik toch weer bij de dames in de tunnel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #614 Gepost op: 17-02-2019, 19:46:01 »
Ja dat is wel grappig. Precies die twee mannen zijn over die nergens aan meedoen, zoals ook de lijn niet afgaan. Nilson is al bang voor een spinnetje werd op de Podcast gezegd haha. Typisch hoor. Het gaat echt om een ander talent om ver te komen, niet het durven van opdrachten. Maar het maakt ze wel kandidaats.

Je hebt gelijk dat je nu wat opdrachten meer nauwgezet kan bekijken. Zo pakten Sinan, Merel and Sarah wel geld bij het abseilen (Nilson deed zo ongeveer niks en ging in rechte lijn naar beneden omdat ie niet meer terug kon). Maar Merel was degene die het eerste cijfer moest geven en die begon te sputteren, probeerde nog wat als mol. Sarah en Sinan gingen er meteen overheen met het zeggen van haar juiste getal. Zulke momenten kun je nu wel bepalend noemen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #615 Gepost op: 17-02-2019, 20:06:52 »
(Nilson deed zo ongeveer niks en ging in rechte lijn naar beneden omdat ie niet meer terug kon).

Hij zag de kokers niet; had zijn bril niet op.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #616 Gepost op: 17-02-2019, 21:28:42 »
Lijkt er ook op dat je een aantal posts (bewust of onbewust) hebt weggelaten. Eentje met Niels erop na het jokerverhaal: https://www.instagram.com/p/BtS02qNlHjI/  En eentje met de lichtstralen: https://www.instagram.com/p/Bs_KsXSBsNM/

Je hebt inderdaad gelijk, ik heb ze niet allemaal genomen.
Achter de methode sta ik wel nog steeds omdat het te goed mogelijk is om een zinnige tekst eruit te halen.

Ik heb de bijlage nu compleet gemaakt, 45 stuks in totaal.
De methode blijft hetzelfde, alleen neem ik nu alle 45 letters.

letters: T   M   F   I   L   W   S   S   E   A   J   H   T   I   D   I   M   O   H   I   A   Z   J   I   H   A   M   V   R   R   L   E   N   L   T   C   E   K   I   A   D   E   N   S   W


Ik haal daar toch weer Merel uit mede dankzij de post van Loebas over de vieze helm van Merel. Maar zeker is niet dat zij dan de mol is ....

LITTOOIJ WESTRIK CAN                                                            
WIENS HELM                                                            
HAMVRAAG                                                               
IS H OF Z   IJ DAN DE MOL?   
                              

« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 21:33:11 door missmolly »

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #617 Gepost op: 17-02-2019, 21:40:29 »
Hints komen langs tijdens de show, niet op instagram.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #618 Gepost op: 17-02-2019, 21:45:24 »
Hints komen langs tijdens de show, niet op instagram.

Wij hebben duidelijk andere bezwaren tegen een hint als deze. ;D Maar we zijn het er over eens dat het geen hint zal zijn in ieder geval. ::ok::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #619 Gepost op: 17-02-2019, 21:56:27 »
Je hebt inderdaad gelijk, ik heb ze niet allemaal genomen.
Achter de methode sta ik wel nog steeds omdat het te goed mogelijk is om een zinnige tekst eruit te halen.

Ik heb de bijlage nu compleet gemaakt, 45 stuks in totaal.
De methode blijft hetzelfde, alleen neem ik nu alle 45 letters.

letters: T   M   F   I   L   W   S   S   E   A   J   H   T   I   D   I   M   O   H   I   A   Z   J   I   H   A   M   V   R   R   L   E   N   L   T   C   E   K   I   A   D   E   N   S   W


Ik haal daar toch weer Merel uit mede dankzij de post van Loebas over de vieze helm van Merel. Maar zeker is niet dat zij dan de mol is ....

LITTOOIJ WESTRIK CAN                                                            
WIENS HELM                                                            
HAMVRAAG                                                               
IS H OF Z   IJ DAN DE MOL?   
                              


Mijn andere twee punten blijven natuurlijk wel overeind en ik denk dus dat je toch echt te ver zoekt :-)