Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413694 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #620 Gepost op: 18-02-2019, 12:45:45 »
Mag ik toch nog in deze tunnel komen na alles wat ik over Merel heb gezegd?

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #621 Gepost op: 18-02-2019, 12:55:35 »
Mag ik toch nog in deze tunnel komen na alles wat ik over Merel heb gezegd?
Wees welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. ::tandpastasmiley::

Nog even iets wat ik verdacht vond tijdens de bananenopdracht. Merel gaat naar het oranje station van Sarah zonder trossen, terwijl ze makkelijk haar oranje trossen mee had kunnen nemen. Juist in de oranje trossen zat het geld, dus als mol wil je deze niet verplaatsen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #622 Gepost op: 18-02-2019, 12:56:00 »
Grappig dat tunnelvisie ervoor zorgt dat je er beentjes bij begint te denken. ;D
Hoe je het wendt of keert: ook al zeg je dat Merel de mol niet kan zijn: je kunt niets anders dan zeggen dat er een M gekerfd is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #623 Gepost op: 18-02-2019, 13:01:27 »
Elk moment VOOR de definitieve bekendmaking is een goed moment om in Merel te tunnelen  ::rofl::

Ik heb zelf ook slechte dingen over haar gezegd ('als mol') in aflevering 1.

En vorig jaar was ik laat met de Jantunnel. Gelukkig wel op tijd.

En eenmaal zat ik zelfs helemaal fout met de mol haha!!! Zie maar mijn avatar (ik ontken Jon nog steeds ;) ).

Dus alle RP-verdenkers en rest, welkom  ;D ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #624 Gepost op: 18-02-2019, 13:03:52 »
Als ik zeg dat Merel heel veel geld heeft verdiend... is zij dan de Mol?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #625 Gepost op: 18-02-2019, 13:06:34 »
Mag ik toch nog in deze tunnel komen na alles wat ik over Merel heb gezegd?

 ::rofl:: Haha, je bent niet de enige. Ik kom hier ook maar even in.

Ik probeer sommige vrienden met wie ik in een vriendenpoule zit nog over te halen om voor Merel te gaan, maar ze zijn niet overtuigd en een denkt zelfs dat ik hem om de tuin probeer te leiden ( ::rofl::). Als het Merel is, win ik toch dik van iedereen, dus ik heb absoluut geen reden om dat te doen... maar ik denk dat hij dan denkt dat ik stiekem op Sarah zit en hem daarvan af probeer te praten (nou nou, zo onaardig ben ik ook weer niet ::rofl::). Ach ja, ik heb ze gewaarschuwd.  :P

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #626 Gepost op: 18-02-2019, 13:09:18 »
Ja maar wat levert dat praktisch op? Ze pakt de envelop met het hoogste bedrag en laat zich in de hoofdstraat binnen de tijd aan de andere kandidaten zien, dus geld is binnen. Dat is de feitelijke uitkomst. Ik ben het met je eens dat ze steeds voorkennis heeft, en ze is mijn mol sinds afl 1 maar ik baal van dit soort gestuntel als ze de mol is. Dan pak je gewoon niet de 250 euro envelop, of je zorgt flink uit de buurt van het verzamelpunt te blijven.

Misschien blijkt aan het einde toch wel dat er in die enveloppen meer geld zat wat eruit is gehaald. You never know. Dat maakt het ook lastig soms. Ik zat vorig jaar ook vanaf het begin op Jan en ook hij verdiende veel geld waardoor ik ging twijfelen. Maar achteraf blijkt dat je daar toch ook niet altijd vanuit moet gaan. Hij gaat er namelijk niet om wat er in de pot gaat maar wat er uit de pot blijft.
Merel is al vanaf de eerste afl mijn wensmol. De overige kandidaten vind ik veelste verdacht in beeld komen, of teveel hints naar of juist te passief.
Merel zit voor mij in het midden.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 13:16:26 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #627 Gepost op: 18-02-2019, 13:10:16 »
Wees welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. ::tandpastasmiley::

Nog even iets wat ik verdacht vond tijdens de bananenopdracht. Merel gaat naar het oranje station van Sarah zonder trossen, terwijl ze makkelijk haar oranje trossen mee had kunnen nemen. Juist in de oranje trossen zat het geld, dus als mol wil je deze niet verplaatsen.
Dat moment dat Merel zegt tegen RP: laat die trossen maar liggen, ik neem ze wel mee (oid) Typisch molmoment! Lekker laten liggen!
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 13:14:06 door Run »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #628 Gepost op: 18-02-2019, 13:15:38 »
Wat betreft die tuktuks, het is al wat Heinz zegt, geen mol is perfect. En zij kwam als derde nog aanhokken, en er was nog 9 seconden over. Slecht getimed. Probleem bleek later te zijn dat Rik (plus dus al aanwezige snelle kandidaten) al van verre te zien was (dat zei Jamie). Dus ze zal met weinig vaart aangekomen zijn, maar shit, nog net op tijd. Formidabel was natuurlijk geweest als ze nou net 9 seconden NADIEN gekomen was. Maar zoveel controle is er nu ook weer niet, die productie kan niet alles managen, dat zou ook flauw zijn. Dus ze is in haar dooie eentje aangekomen, en ja, toen bleek helaas dat ze nog net op tijd was, jammer maar helaas, toch leuk geprobeerd Merel, zeg IK dan maar  ::rofl:: ;D ::rofl::

PS
En in de tweede ronde heeft ze dan toch echt alles op alles gezet om 2 tuktuks te laat te laten aankomen... nou die kwamen dan ook uuuuuuuuuuuren te laat aan haha.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 13:18:19 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #629 Gepost op: 18-02-2019, 13:19:54 »
Ja of ze zien haar in de laatste aflevering toch nog even een briefje van 500 uit die envelop halen. Het lijkt logisch dat iedereen maar een briefje had maar aan de andere kant lijkt er toch ergens geld weg te zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #630 Gepost op: 18-02-2019, 13:30:05 »
Als ik zeg dat Merel heel veel geld heeft verdiend... is zij dan de Mol?
Dat deed Jan ook vorig jaar....in ieder geval op beeld
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #631 Gepost op: 18-02-2019, 14:08:49 »
Hoe je het wendt of keert: ook al zeg je dat Merel de mol niet kan zijn: je kunt niets anders dan zeggen dat er een M gekerfd is...

Toch doe ik het. Ik zie absoluut niet waar het linkse verticale beentje van de M te zien is. Bovendien sluiten de andere beentjes ook niet zo mooi aan. Is dus niet manueel gekerfd of toch niet met de bedoeling een M te vormen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #632 Gepost op: 18-02-2019, 14:17:48 »
je kunt niets anders dan zeggen dat er een M gekerfd is...

Ik zie niets gekerfds in die boom hoor. De lijnen zijn donkerder en niet lichter zoals wanneer je in een boom kerft. Hooguit is het erop getekend. Maar zelf denk ik dat hier sprake is van gezichtsbedrog, gevormd door lijnenspel van de bast zelf en schaduwen die erop vallen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #633 Gepost op: 18-02-2019, 14:27:26 »
Dat deed Jan ook vorig jaar....in ieder geval op beeld
Jan stond op dit moment (laatste 4 deelnemers) met Olcay toch onderaan in de meeste FTM lijstjes?




Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #634 Gepost op: 18-02-2019, 14:35:37 »
Jan stond op dit moment (laatste 4 deelnemers) met Olcay toch onderaan in de meeste FTM lijstjes?
In de meeste tabellen stond Simone helemaal onderaan, gevolgd door Jan / Olcay, Ruben had het meeste.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #635 Gepost op: 18-02-2019, 14:38:17 »
In de meeste tabellen stond Simone helemaal onderaan, gevolgd door Jan / Olcay, Ruben had het meeste.
Ah, bedankt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #636 Gepost op: 18-02-2019, 14:41:01 »
Ik vind FTM nou niet bepaald de meest betrouwbare methode om de mol te vinden dit jaar vanwege al die groepsopdrachten waarin er sprake is van alles of niets, omdat we in sommige gevallen gewoon helemaal niet te zien krijgen wie er nou eigenlijk verantwoordelijk is voor het falen/slagen van opdrachten en omdat er waarschijnlijk buiten beeld ook een boel geld is verduisterd dat niet wordt meegerekend in het overzicht. Ook kan de positie van mensen in FTM in één keer veranderen doordat iemand -1000 pakt bv....

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #637 Gepost op: 18-02-2019, 14:41:46 »
Olcay en Simone stonden onder Jan tijdens de ene laatste en laatste aflevering volgens mij. Ruben stond iig bovenaan op het laatst. Maar Jan heeft ook hier en daar best veel geld verdiend door de afleveringen heen.

Helemaal met jou eens Saskia!
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #638 Gepost op: 18-02-2019, 20:09:35 »
Wij hebben duidelijk andere bezwaren tegen een hint als deze. ;D Maar we zijn het er over eens dat het geen hint zal zijn in ieder geval. ::ok::

Het is inderdaad geen hint maar je kunt er toch wel uithalen wie er in elk geval niet bij de laatste 2 zit in de finale..

Wederom alle 45 letters kunnen opgebruiken, E en O moeten nog komen...

THEMA IS                                                                  
                                                   
WESTRIK   HELM                  
                                                   
CAN   LAARS               
                                                   
WIE   VINDT DE MOL?   
                                                   
HIJ OF ZIJ      
            

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #639 Gepost op: 18-02-2019, 21:20:50 »
Waar slaan de helm en de laars op?
De uitdrukkingen zijn daarnaast tot nu toe ook een beetje onsamenhangend...