Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413629 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #660 Gepost op: 19-02-2019, 17:18:42 »
Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet met de conclusie.
Als zij de Mol blijkt te zijn dan is ze de beste Mol ever, want de Mol wil toch niet ontmaskerd worden?
Maar wat je al zei, die emoties die kun je niet spelen. Die emotie zag je ook al de eerste aflevering bij de test en executie. Toen had ik haar eigenlijk al afgeschreven als Mol. En dat is alleen nog maar sterker geworden.

Ik had haar ook om die reden afgeschreven. Maar ze is het toch echt. Het kan niet anders. De rest is het niet en haar acties duiden keer op keer op voorkennis. Voor de rest lijken alle overige kandidaten geen voorkennis te hebben. Ze staat telkens weer in sleutelposities, graaide naar die enveloppen bij de tuktukopdracht, heeft waarschijnlijk toch geld verduisterd bij die laseropdracht, wilde daar toevallig ook als tweede aan de beurt zijn, ze doet continue vrij veel molse dingen (ook al slagen haar acties misschien niet altijd, zoals bij de tuktukopdracht.. al kan ze die missende 700 euro daar verduisterd hebben). Het is geen toeval meer. Ook is het me allemaal net iets te toevallig dat uitgerekend zij een vrijstelling in een joker vond en die inzette bij die spectaculaire executie op het dak wat zorgde voor hele mooie beelden. En dan pakt ze vervolgens de envelop met de 2 rode schermen erin. We hebben al vaker gezien dat de mol de productie een handje helpt... en nu doet ze dat al 2 keer. Toeval? Nee, dit is geen toeval meer. Respect voor haar acteerkunsten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #661 Gepost op: 19-02-2019, 17:31:10 »
Die acteerkunsten (als ze inderdaad de Mol is) zijn inderdaad wel wat verbeterd maar in het begin van de serie reageerde ze een paar keer zo overtrokken dat het er juist erg nep uit zag naar mijn mening. De reactie op Riks aankondiging van de jokers-met-vrijstelling bijvoorbeeld. "Zit er niks in dan is ie niks meer waard." En dan de rare bewegingen van Merel terwijl de rest heel naturel reageert en lacht. En ook die biecht over "een mollenstreek maar door wie?" (waar je - met twee a's over - "door mol en merel westrik" van kan maken :P) vind ik geacteerd overkomen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 17:34:47 door Heinz »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #662 Gepost op: 19-02-2019, 18:29:37 »
Die acteerkunsten (als ze inderdaad de Mol is) zijn inderdaad wel wat verbeterd maar in het begin van de serie reageerde ze een paar keer zo overtrokken dat het er juist erg nep uit zag naar mijn mening. De reactie op Riks aankondiging van de jokers-met-vrijstelling bijvoorbeeld. "Zit er niks in dan is ie niks meer waard." En dan de rare bewegingen van Merel terwijl de rest heel naturel reageert en lacht. En ook die biecht over "een mollenstreek maar door wie?" (waar je - met twee a's over - "door mol en merel westrik" van kan maken :P) vind ik geacteerd overkomen.

Oké, we hebben de hint van het seizoen gevonden! Stop met zoeken! Merel is de mol door deze uitspraak! De a's zijn over, zodat je aha kunt uitspreken!  ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #663 Gepost op: 19-02-2019, 18:38:00 »
Bespeur ik iets van ironie? :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #664 Gepost op: 19-02-2019, 18:42:47 »
Heinz, vergeet ook niet hoe ze reageerde op de frontale aanval van RP na de balkonserenade... slechter kun je niet acteren, het 'door de mand vallen' droop ervan af.

Dat men toch niet vol op haar inzet is denk ik dan weer wel aan haar te wijten. Ik denk echt dat zij die lastige Robert eruit gewerkt heeft door WEL goed te acteren met die foto-opdracht.

Dus tja, het is een beetje in het midden. Aan de ene kant vind ik haar ZO slecht acteren. Aan de andere kant leidt ze bijv. meteen bij de eerste 3 afvallers 3 vrouwen om de tuin. Terwijl in het verleden meestal bleek dat vrouwen een vrouwelijke mol instinctief in de gaten hebben (misschien lag dat eraan dat Hadewych zwanger was zoals ze zelf zei, haha, toch Liesbeth, Sofie ea. waren dat niet).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #665 Gepost op: 19-02-2019, 19:32:10 »
Ik merk dat ik een heel ander beeld heb van een mol, dan sommige andere hier op het forum.
In mijn beleving probeert een mol in het geheim de opdrachten te saboteren.

Dat de mol het liefst zoveel mogelijk kandidaten in het spel wil hebben, ben ik het niet mee eens. Sterker nog Rik zegt zelfs aan het begin van afl 5 dat de mol mensen naar huis speelt en naar mijn weten was dat vanaf het begin ook onderdeel van het spel.

Dat de mol het niet erg kan vinden als mensen maar huis gaan, ben ik het ook niet mee eens. Mol zijn betekend niet dat je geen emoties meer kan hebben.

Dat de mol geen geld kan of mag verdienen of perse voor de laagste pot mogelijk moet gaan ben ik het ook niet mee eens.
De mol saboteert de boel zoveel hij of zij kan of wil.

Jan heeft vorig jaar b.v ook geld binnen gehaald puur omdat hij een opdracht te leuk vond om niet te doen en daarom er gewoon voor koos om daar geld te verdienen. Dat kan en mag gewoon.

Daarnaast weten we pas hoeveel geld er niet in de pot is gekomen door de mol aan het einde van het programma. Het maakt weinig uit al zou je bij wijze van 5000 euro binnen halen bij een opdracht als daarna blijkt dat je 10.000 euro vermolt hebt om maar wat te noemen.
Zolang de mol niet meer binnen haalt dan dat ie verpest heeft doet hij of zij het goed in mijn ogen. En er zijn genoeg opdrachten mislukt ongetwijfeld mede door de hulp van de mol dus ik denk dat de mol nog altijd veel meer vermold/verpest heeft dan wat er door een kandidaat is binnen gehaald. 

Een slechte mol zou het in mijn ogen pas zijn als bv bijna alle opdrachten gewoon lukken.
Of als iedereen meteen weet wie de mol is omdat hij of zij door de mand valt of te opzichtig is.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 19:40:12 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #666 Gepost op: 19-02-2019, 21:29:35 »

Dat de mol het liefst zoveel mogelijk kandidaten in het spel wil hebben, ben ik het niet mee eens. Sterker nog Rik zegt zelfs aan het begin van afl 5 dat de mol mensen naar huis speelt en naar mijn weten was dat vanaf het begin ook onderdeel van het spel.


Dit klopt deels. Eigenlijk zijn er twee mollen op twee verschillende levels. De eerste mol is de actieve mol die wij elk jaar weer proberen te vinden. De andere mol is eigenlijk het programma (Wie Is) de Mol. Oftewel, de kandidaten worden niet door de actieve mol weggespeeld maar door de spelregels van (wie is) de mol. Eigenlijk is het Rick, de regisseur,  die de kandidaten middels vreemde executies al dan niet vervroegd naar huis stuurt.
Als Rick zegt dat de mol de kandidaten naar huis stuurt, heeft hij het eigenlijk over het programma.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #667 Gepost op: 19-02-2019, 21:41:01 »
Ik zie in Merel nog steeds geen mol. Ik zie dat ze in dit forum het meest verdacht wordt, terwijl in mijn ogen zelfs Sarah  en ook Niels(op dit moment) een stuk verdachter is. Het zou een slechte aflevering 10 worden in mijn ogen. Ik zie haar wel in de finale komen.
Ik zat er zelf naast met Rick Paul dus ik heb misschien geen recht van spreken. De argumenten pro-Merel overtuigen me niet. Afwachten maar.... :o
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 16:19:48 door Lonneke*L »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #668 Gepost op: 20-02-2019, 08:39:59 »
Ik heb precies hetzelfde. Als Merel de mol is dan is ze een carrière als actrice misgelopen. Ook bij het terugkijken de  afgelopen dagen vind ik haar reacties echt.

Maar ik weet ook dat het een valkuil van mij is, als ik het niet eens ben met  de grootste groep molverdenkers, om dan te blijven volharden in ontkenning. ::rofl::

Ik probeer oprecht wel naar Merel als mol te kijken maar ik zie het niet.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #669 Gepost op: 20-02-2019, 10:18:00 »
Het is al vaker gezegd, maar toch nog maar even: ook als Merel de Mol is, kan ze daadwerkelijk bedroefd zijn over het vertrek van Jamie. Als Mol ben je, dat hebben oud-Mollen wel verklaard, toch in zekere zin eenzaam. Dus als je dan een goeie klik hebt met een kandidaat en die gaat weg, dan kan dat er echt wel inhakken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #670 Gepost op: 20-02-2019, 11:00:40 »
Merel haalt 250 euro op bij de lasers.
Merel brengt 750 in de pot bij het abseilen.
Merel haalt 200 euro op bij de tuc tucs.

Als de Mol ergens geld ophaalt wil die toch ook op een manier dat geld er weer uit spelen?
Wanneer gaat dat gebeuren als Merel de Mol is?
Die 200 Euro bij de tuktuks heb je gelijk in, die is apart. Maar wie zegt dat ze niet heeft gemold bij de lichtstralen (wat we dan natuurlijk pas terug zien in de laatste aflevering). En waarom blijft iedereen Merel (en Sarah) die 750 Euro kwalijk nemen, terwijl Sinan daar even veel (zo niet meer) debet aan heeft. Maar niemand die daar iets over zegt. Daarbij is het wel makkelijk om haar (en Sarah) 750 Euro bij die opdracht te geven. (zo stijgen ze mooi in de geldlijst). Als je al zou vinden dat Sinan 0 Euro zou moeten krijgen kan je niet anders dan de beide dames 375 Euro toeschrijven. Of 250 Euro en ook Sinan die toeschrijven.

Oh ja, en wat geld verdienen aangaat: ik kan me nog mol Klaas herinneren die in de Dominicaanse Republiek de eerste opdracht persoonlijk deed slagen door goed te voorspellen wat de anderen zouden gaan doen... Dat leverde toen ook iets van 1000 Euro op... Die hij heel makkelijk had kunnen mislopen in zijn positie. Dus mollen kunnen ook best geld verdienen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #671 Gepost op: 20-02-2019, 11:14:59 »
Het is al vaker gezegd, maar toch nog maar even: ook als Merel de Mol is, kan ze daadwerkelijk bedroefd zijn over het vertrek van Jamie. Als Mol ben je, dat hebben oud-Mollen wel verklaard, toch in zekere zin eenzaam. Dus als je dan een goeie klik hebt met een kandidaat en die gaat weg, dan kan dat er echt wel inhakken.

Oh., dat ben ik wel met je eens hoor. Daarop baseer ik mijn mening over eventueel molschap van  Merel niet. Ik heb het zelf ook genoemd.


We hebben inderdaad wel meer mollen gezien die van streek waren bij een vertrek van een kandidaat zoals Kim toen Arjen weg moest. Maar zij hadden een band opgebouwd evenals Merel en Jamie en dan kan ik het me voorstellen. Merel was echter ook van streek bij het vertrek van Evi, de eerste die afviel. Ze draait dan snel weg van de camera zodat het niet vol in beeld komt.

Het kan allemaal omdat ze zelf aangaf dat ze de mol zou kunnen zijn maar dat ook ongemakkelijk zou vinden. Wellicht zit hier haar ongemakkelijkheid in?


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #672 Gepost op: 20-02-2019, 11:48:25 »
Ze stond bij de balkonopdracht goed en gaat op het laatste moment fout staan, waardoor ze onnodig de aandacht op zich vestigt. Ik vind het een rare actie als Merel de mol blijkt te zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #673 Gepost op: 20-02-2019, 11:55:16 »
Ze stond bij de balkonopdracht goed en gaat op het laatste moment fout staan, waardoor ze onnodig de aandacht op zich vestigt. Ik vind het een rare actie als Merel de mol blijkt te zijn.

Ja, zoiets houdt mij ook echt tegen om Merel te gaan verdenken. Vooral omdat ze eerst zo stellig op dat goede balkon aan iedereen duidelijk maakt dat ze goed staat.

Maar ja, als ze dan de Mol is, wordt dat weer verkocht in aflevering 10 als een cruciale molactie. ::)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #674 Gepost op: 20-02-2019, 12:05:10 »
Ja, zoiets houdt mij ook echt tegen om Merel te gaan verdenken. Vooral omdat ze eerst zo stellig op dat goede balkon aan iedereen duidelijk maakt dat ze goed staat.

Maar ja, als ze dan de Mol is, wordt dat weer verkocht in aflevering 10 als een cruciale molactie. ::)

Als ze als mol hier veel voorkennis heeft of tijdens de opdracht goed heeft opgelet, dan had ze ook moeten weten welk kaartje voor RP lag. Ze neemt hier onnodig ook nog eens een groot risico mee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #675 Gepost op: 20-02-2019, 12:11:53 »
Ja, zoiets houdt mij ook echt tegen om Merel te gaan verdenken. Vooral omdat ze eerst zo stellig op dat goede balkon aan iedereen duidelijk maakt dat ze goed staat.

Maar ja, als ze dan de Mol is, wordt dat weer verkocht in aflevering 10 als een cruciale molactie. ::)

Dat hoeft niet. Misschien bevestigt Merel wel wat we Sarah op deze actie hoorden zeggen: dat het een tactiek was om als nepmol gezien te worden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #676 Gepost op: 20-02-2019, 12:31:33 »
Ik heb op een aantal plekken gelezen dat er geen sterke hints zijn naar Merel. Volgens mij valt dat wel mee. Misschien geen mooie hints met meerdere lagen, maar deze zijn er maar beperkt. Uiteindelijk blijkt vaak toch dat we moeten kijken vanuit de visie: "keep it simple, stupid"

De 'grote' hint zit dit jaar in de leader. Ik verwacht komende aflevering 2 letters en daarmee de conclusie van de hint. Daarnaast hebben we de afleveringstitels nog. Daarmee is voor de doorsnee kijker de 'dit is veel te ingewikkeld'-drempel al bereikt.

De simpele hints:
- Bij "Stapelgek" hielt Merel een Jenga blokje met opdruk 'de Mol' tegen haar voorhoofd. Het stond letterlijk op haar voorhoofd geschreven dat ze de mol was.
- Bij "Serenade" eindigde Merel op een balkon van kamer x13. De 13de letter van het alfabet is de M van Mol.
- Bij "Links / Rechts" reed Merel in een groene tuktuk. Groen is de kleur van de mol.
- Bij "Geld oogsten" begon Merel bij het groene station. Groen is de kleur van de mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #677 Gepost op: 20-02-2019, 12:44:45 »
Ik heb 'DE hint' sinds Chris hem noemde in Moltalk al in mijn profiel staan ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #678 Gepost op: 20-02-2019, 14:27:19 »
De simpele hints:
- Bij "Stapelgek" hielt Merel een Jenga blokje met opdruk 'de Mol' tegen haar voorhoofd. Het stond letterlijk op haar voorhoofd geschreven dat ze de mol was.
- Bij "Serenade" eindigde Merel op een balkon van kamer x13. De 13de letter van het alfabet is de M van Mol.
- Bij "Links / Rechts" reed Merel in een groene tuktuk. Groen is de kleur van de mol.
- Bij "Geld oogsten" begon Merel bij het groene station. Groen is de kleur van de mol.

Als aanvulling vind ik het Ocean's 8 achtergronddeuntje (NYC Larceny) tijdens Merel's run bij de Laseropdracht ook wel een goede hint.

De graffiti muur zou ook een hint naar Merel kunnen zijn, is alleen dan wel een veilige hint omdat het ook bijvoorbeeld naar Sinan of Sarah kan verwijzen.

Als je naar de graffiti muur kijkt staat Merel op de 7e plek, de foto rechts verwijst naar het album: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods) 7e nummer is Horseplay...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #679 Gepost op: 20-02-2019, 15:22:00 »
De graffiti muur zou ook een hint naar Merel kunnen zijn, is alleen dan wel een veilige hint omdat het ook bijvoorbeeld naar Sinan of Sarah kan verwijzen.

Dan is het dus geen hint  ;)