Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413420 keer)

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #680 Gepost op: 20-02-2019, 16:12:59 »
Dan is het dus geen hint  ;)

Geen duidelijke misschien, maar ik kan me voorstellen dat na de 'Klaas Kloosterhint' de makers vooral hints kiezen die multi-interpretabel zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #681 Gepost op: 20-02-2019, 16:18:21 »
Geen duidelijke misschien, maar ik kan me voorstellen dat na de 'Klaas Kloosterhint' de makers vooral hints kiezen die multi-interpretabel zijn.

Een hint is niet uitlegbaar naar meerdere mensen. Na de Klaashint zullen ze dat niet meer doen maar een vage hint uitlegbaar naar meerdere mensen slaat ook nergens op natuurlijk.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #682 Gepost op: 20-02-2019, 16:23:02 »
De kans is groot dat er een hint in de graffiti muur zit, alleen is het moeilijk te bepalen waar ze naar toe verwijzen en juist dat het multi-interpretabel kan zijn, maakt het volgens mij aantrekkelijk voor de makers.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #683 Gepost op: 20-02-2019, 17:00:48 »
Als er een hint in zit zal de uitleg daarvan maar naar 1 persoon wijzen en niet uitlegbaar zijn naar anderen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #684 Gepost op: 20-02-2019, 17:38:31 »
Als er een hint in zit zal de uitleg daarvan maar naar 1 persoon wijzen en niet uitlegbaar zijn naar anderen.

Het is wel eens eerder gebeurd dat een hint naar meerdere personen kon verwijzen. Zie hint 4 van WIDM 9 en hint 2 van WIDM 11 (en ook het laatste deel van hint 2 WIDM 3) in het bestandje bij dit bericht. Uitzonderingen, dat wel.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 17:40:13 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #685 Gepost op: 20-02-2019, 17:41:35 »
Ik keek zonet naar de vlog van Klaas. Wat ik erg interessant vond was dat Merel na het groene scherm van Sarah gewoon bleef kijken hoe Sarah reageert op haar groene scherm. Ik denk dat we de winnaar van 2019 gevonden hebben  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #686 Gepost op: 20-02-2019, 17:46:23 »
Het is wel eens eerder gebeurd dat een hint naar meerdere personen kon verwijzen. Zie hint 4 van WIDM 9 en hint 2 van WIDM 11 (en ook het laatste deel van hint 2 WIDM 3) in het bestandje bij dit bericht. Uitzonderingen, dat wel.

Hint 4 van seizoen 9 lijkt meer een aanname dan geverifieerde hint.

En was die geit echt bevestigd? Dat ben ik dan vergeten en is idd erg raar als zij ook geit was  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #687 Gepost op: 20-02-2019, 17:49:21 »
Ja, allebei officiële hints. Ik heb ze toentertijd allemaal verzameld voor mijn fansite maar ze komen van de officiële site.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #688 Gepost op: 20-02-2019, 17:51:34 »
Ja, allebei officiële hints. Ik heb ze toentertijd allemaal verzameld voor mijn fansite maar ze komen van de officiële site.

Ok ..maar je gebruikt het woord waarschijnlijk in hint 4 van 9. Dus dan lees ik het als aanname  ;)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #689 Gepost op: 20-02-2019, 17:57:48 »
Ok ..maar je gebruikt het woord waarschijnlijk in hint 4 van 9. Dus dan lees ik het als aanname  ;)

Dat is wat ik er zelf tussen haakjes bij heb gezet: een waarschijnlijke uitleg van de zekere hint. Zie ook wat ik bovenin het documentje schreef. :)

@Convans: Hoezo winnaar? Opmerkelijk is het wel.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #690 Gepost op: 20-02-2019, 18:07:40 »


@Convans: Hoezo winnaar? Opmerkelijk is het wel.

Vanuit mijn Sarah tunnel: Merel heeft als eerste Sarah volledig in het vizier. Dus de winnaar

Vanuit een neutraal standpunt: Merel gaat erg op de emoties gaan letten van anderen bij een groen scherm, redelijk onmols

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #691 Gepost op: 20-02-2019, 18:10:23 »
Enerzijds wel, maar anderzijds is het raar en verdacht dat ze meer met anderen bezig lijkt te zijn dan met zelf in enorme spanning te zitten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #692 Gepost op: 20-02-2019, 18:14:46 »
Dat doet ze bij meerdere executies .. komt erg onnatuurlijk over

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #693 Gepost op: 20-02-2019, 22:23:17 »
En wat jij ook al zei, Heinz, niets van ontzetting over haarzelf dat Jamie eruit ging. Zoals RP wel in paniek raakte want hij had immers op Jamie ingezet. Merel zogenaamd ook, maar ze maakt zich geen enkele zorgen over het volgende rode scherm.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #694 Gepost op: 20-02-2019, 22:30:06 »
Als er een hint in zit zal de uitleg daarvan maar naar 1 persoon wijzen en niet uitlegbaar zijn naar anderen.
Naar Sarah, die staat met haar voeten in de grond.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #695 Gepost op: 20-02-2019, 22:46:48 »
Een hint is niet uitlegbaar naar meerdere mensen. Na de Klaashint zullen ze dat niet meer doen maar een vage hint uitlegbaar naar meerdere mensen slaat ook nergens op natuurlijk.

Dat is toch al weleens gebeurd? In de slotaflevering - als je geluk hebt, want tegenwoordig moeten we het vaak van internet halen - wordt
 weliswaar de officiële uitleg gegeven, maar andere interpretaties zijn vaak net zo valide (C(ase) is the Mole bijvoorbeeld).
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 22:49:26 door Michmol »
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #696 Gepost op: 20-02-2019, 22:59:01 »
Dat is toch al weleens gebeurd? In de slotaflevering - als je geluk hebt, want tegenwoordig moeten we het vaak van internet halen - wordt
 weliswaar de officiële uitleg gegeven, maar andere interpretaties zijn vaak net zo valide (C(ase) is the Mole bijvoorbeeld).

Ja en we weten allemaal hoe dat hier gevallen is  ::)

En dat de C ook naar Cornelisse en Carolien kon wijzen klopt wel maar dat was de hint niet. De priester zei duidelijk Kees. Dat was de hint.

Als de hint bijv merels in beeld gaat zijn straks omdat Merel de mol is dan kunnen wij hier wel zeggen dat Niels ooit een huismerel heeft gehad en dat het ook naar Niels kan wijzen maar dat is de hint niet uiteindelijk.

Maar goed.. het is idd in het seizoen van Patrick gebeurd en daarom vind ik dat dus ook een zwak bedachte hint (geithint)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #697 Gepost op: 20-02-2019, 23:08:52 »
Ja en we weten allemaal hoe dat hier gevallen is  ::)


Nee, vertel eens... ::rofl::

Mijn punt bij de priesterhint is dat het tot de bevestiging kon slaan op alledrie de finalisten, zodat iedereen in zijn eigen tunnel kon blijven. Persoonlijk vond ik van de 3 opties 'Case' de zwakste, want dat hele woord was deel van de oplossing, terwijl van de andere zinnen alleen de eerste letters meetelden. Maar we dwalen af.

Ik maak me sterk dat er nooit meer een dergelijke hint, waaruit je bij wijze van spreken al halverwege de reeks kan distilleren wie de Mol is, zal komen. En daarom zullen de hints die wél ontdekt kunnen worden per definitie ambivalent zijn, waarbij ze gebruik maken van bijvoorbeeld overeenkomstige initialen (Sinan en Sarah).


Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #698 Gepost op: 20-02-2019, 23:13:43 »
En daarom zullen de hints die wél ontdekt kunnen worden per definitie ambivalent zijn, waarbij ze gebruik maken van bijvoorbeeld overeenkomstige initialen (Sinan en Sarah).

Maar S&S zijn de mol niet dus zullen er ook geen hints straks naar hun uitlegbaar zijn  :P

En nu weer lekker verder over MeerL

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #699 Gepost op: 21-02-2019, 00:15:26 »
Als er een hint in zit zal de uitleg daarvan maar naar 1 persoon wijzen en niet uitlegbaar zijn naar anderen.

Probleem met de graffitimuur is dat je links een rijtje deelnemers ziet en daarnaast rechts de albumcover: Get Your Rocks Off (Eddie And The Hot Rods)
De neiging is dan sterk om de volgorde van de deelnemers te koppelen aan de volgorde van de liedjes.
1 Merel staat 7e, 7e liedje is Horseplay. (mijn vermoeden)
Of:
2 Sinan staat 6e, 6e liedje is Writing on the Wall.
3 Sarah staat 9e, 9e liedje is Double Checking Woman.

Maar je zou zeker gelijk kunnen hebben dat een mogelijke hint ergens anders inzit, het enige wat we hier kunnen doen (leuk!) is filosoferen over mogelijke hints en een inschatting maken hoe waarschijnlijk iets is (subjectief).

De andere hint (zie citaat) vind ik overigens zelf ook sterker, omdat die ontegenzeggelijk refereert aan Merel.

Als aanvulling vind ik het Ocean's 8 achtergronddeuntje (NYC Larceny) tijdens Merel's run bij de Laseropdracht ook wel een goede hint.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 15:54:46 door ErikY »