Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413421 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #700 Gepost op: 21-02-2019, 03:20:00 »
1 Merel staat 7e, 7e liedje is Horseplay. (mijn vermoeden)
Of:
2 Sinan staat 6e, 6e liedje is Writing on the Wall.
3 Sarah staat 9e, 9e liedje is Double Checking Woman.
4 Niels. Die zou nog zo maar eens uit de lucht kunnen vallen. ;)

OT: In afl. 7 vond ik Merel in 2 van de 3 opdrachten met afstand het verdachtst van het viertal. Bij de bakjes-opdracht ook niet bepaald onverdacht, ookal kijk ik argwanend naar Niels daar. Dus na een paar twijfelachtige afleveringen was deze er eentje waar de Merel-tunnel zich absoluut gesterkt door kan voelen.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #701 Gepost op: 21-02-2019, 15:40:15 »
4 Niels. Die zou nog zo maar eens uit de lucht kunnen vallen. ;)

OT: In afl. 7 vond ik Merel in 2 van de 3 opdrachten met afstand het verdachtst van het viertal. Bij de bakjes-opdracht ook niet bepaald onverdacht, ookal kijk ik argwanend naar Niels daar. Dus na een paar twijfelachtige afleveringen was deze er eentje waar de Merel-tunnel zich absoluut gesterkt door kan voelen.

 ::rofl:: Vast wel.

Maar uiteindelijk moet het natuurlijk wel naar Merel leiden.  :)
Welkom alvast in het Merel-kamp, het juiste adres. ::tandpastasmiley:: (hopelijk...anders toch ook wel heel geestig)

« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 15:44:04 door ErikY »

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #702 Gepost op: 21-02-2019, 17:20:46 »
Ik keek zonet naar de vlog van Klaas. Wat ik erg interessant vond was dat Merel na het groene scherm van Sarah gewoon bleef kijken hoe Sarah reageert op haar groene scherm. Ik denk dat we de winnaar van 2019 gevonden hebben  ::ok::

Heb ik net ook gezien. Merel leek hier een goed observerende kandidate. En als ze de mol op dat moment echt door heeft zou ze idd de winnaar kunnen worden.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #703 Gepost op: 21-02-2019, 17:59:14 »
Ik zie het bij Merel gewoon echt niet. Ja, ze heeft vaak de beste molpositie en lijkt soms voorkennis te hebben. Het probleem is dat ze die vervolgens gewoon helemaal niet gebruikt en steeds geld binnenhaalt. En dan kun je dat wel proberen goed te praten omdat het maar kleine bedragen zijn, maar er vallen ook maar kleine bedragen te verdienen. FTM is inderdaad niet alles en je moet het wel in de context plaatsen, maar iemand die consistent het meeste geld binnenhaalt is wat mij betreft de mol gewoon niet.

Als ze het toch blijkt te zijn: knap dat jullie als Mereltunnelaars door al dat geld heen hebben kunnen kijken. Maar dan is Merel wel een beetje vergeten haar taak als mol uit te voeren.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #704 Gepost op: 21-02-2019, 19:31:46 »
Als ze het toch blijkt te zijn: knap dat jullie als Mereltunnelaars door al dat geld heen hebben kunnen kijken. Maar dan is Merel wel een beetje vergeten haar taak als mol uit te voeren.

Ter vergelijk: hoeveel had Jan vorig jaar wel niet verdiend?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #705 Gepost op: 21-02-2019, 19:45:12 »

Als ze het toch blijkt te zijn: knap dat jullie als Mereltunnelaars door al dat geld heen hebben kunnen kijken. Maar dan is Merel wel een beetje vergeten haar taak als mol uit te voeren.

Behorende tot het meubilair in de Mereltunnel hou ik over die "in de pot" stand ook m'n hart vast. Maar daarentegen de "UIT de pot" stand van Merel was vorige aflevering het HOOGST (volgens mijn nederige objectieve berekening).
Het FTW is dan ook maar zeer hoe je het bekijkt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #706 Gepost op: 21-02-2019, 19:45:42 »
Ter vergelijk: hoeveel had Jan vorig jaar wel niet verdiend?

In mijn overzicht na aflevering 7 (toen nog Simone verdenker): €1254,67 (van de ruim €40 000 die toen al te verdienen was)
Merel in mijn overzicht na aflevering 7: €1713,33 (van de €35 800 die tot op dit moment te verdienen was)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #707 Gepost op: 21-02-2019, 19:48:09 »
Ter vergelijk: hoeveel had Jan vorig jaar wel niet verdiend?
Minder dan Merel, volgens mij. Hij stond in ieder geval niet bovenaan in FTM. Maar Jan had mijns inziens ook wel te veel verdiend voor een mol, en had ik vorig jaar dan ook allang afgeschreven. Maar bij Jan heeft aflevering 10 veel goed gemaakt omdat hij duidelijk plezier leek te hebben in zijn rol en ik de "brutalere" mollen meestal wel leuk vind, dus als Merel het toch is laat ik me graag verrassen ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #708 Gepost op: 21-02-2019, 21:15:33 »
Merel heeft in aflevering 1 een klein zwart schoudertasje bij zich bij het salsadansen. Terugkijkend viel me dat ineens op.
Als ze gaat dansen heeft ze het aan iemand afgegeven. Het tasje zien we daarna niet meer terug.

Net als dat je met voorkennis deze opdracht geen teenslippers aantrekt (Rick Paul en Jamie) neem je toch ook geen schoudertas mee als je een  “uitgaat”?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 23:06:33 door Christie »

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #709 Gepost op: 22-02-2019, 00:15:05 »
Oke voor ik mijn punten in ga zetten op Niels en Sinan. Overtuig me waarom Merel de mol nog steeds kan zijn. Volgens mijn hoofd maar ja ik blijf twijfelen ::rofl:: Kan Merel de mol niet meer zijn omdat Rick Paul 50% op haar zat met een Joker en Jamie ook op haar zat met een joker en ze zijn er allebei uit. Hoe kan het nu nog wel zo zijn?  Als je uitgaat van de test en hoeveel geld ze heeft opgehaald.
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #710 Gepost op: 22-02-2019, 00:20:34 »
Kan je niet helpen met Merel  ::ohno::

Offline Heyendaal

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #711 Gepost op: 22-02-2019, 00:29:33 »
Ben weg uit deze tunnel. Het was mooi, en het is nog steeds niet kansloos, maar er is een mooiere tunnel. Met wandbekleding (tactiek) die ook Mol Milouska zou waarderen.
En Merel staat onderaan in de landelijke verdenking van AVROTROS, wat haar per definitie enorm verdacht maakt.
Maar ik ben dus weg. Niet omdat Merel deze aflevering onmols was, maar omdat ik me realiseerde dat ik een ander onterecht heb weggestreept in aflevering 3.
De mol is Sarah, en Merel gaat winnen, want heeft haar door.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #712 Gepost op: 22-02-2019, 09:18:10 »
Kan Merel de mol niet meer zijn omdat Rick Paul 50% op haar zat met een Joker en Jamie ook op haar zat met een joker en ze zijn er allebei uit. Hoe kan het nu nog wel zo zijn?  Als je uitgaat van de test en hoeveel geld ze heeft opgehaald.

Uit het extra beeldmateriaal blijkt duidelijk dat Rick Paul en Jamie vol op elkaar zaten. Dat ze toch nog een Merel-verdenking laten zien maakt Merel voor mij alleen maar verdachter.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #713 Gepost op: 22-02-2019, 09:53:32 »
Ik heb overal gestemd op Merel, maar ik weet het niet. Ik heb nog zo veel vraagtekens staan bij haar acties. Ik begin nu ook een beetje naar Sarah te neigen. Ik streep alleen Niels echt af nu.

Merel in aflevering 5 maakt mij aan het twijfelen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #714 Gepost op: 22-02-2019, 10:31:43 »
Oke voor ik mijn punten in ga zetten op Niels en Sinan. Overtuig me waarom Merel de mol nog steeds kan zijn.
Ik vind het prima als je punten kwijtraakt en ik meer kans heb om hoger te eindigen in de app hoor  ::hypocriet:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #715 Gepost op: 22-02-2019, 10:32:07 »
Oke voor ik mijn punten in ga zetten op Niels en Sinan. Overtuig me waarom Merel de mol nog steeds kan zijn. Volgens mijn hoofd maar ja ik blijf twijfelen ::rofl:: Kan Merel de mol niet meer zijn omdat Rick Paul 50% op haar zat met een Joker en Jamie ook op haar zat met een joker en ze zijn er allebei uit. Hoe kan het nu nog wel zo zijn?  Als je uitgaat van de test en hoeveel geld ze heeft opgehaald.

Rick Paul en Jamie zaten niet op Merel, maar op elkaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #716 Gepost op: 22-02-2019, 12:56:41 »
Ik zie het bij Merel gewoon echt niet. Ja, ze heeft vaak de beste molpositie en lijkt soms voorkennis te hebben. Het probleem is dat ze die vervolgens gewoon helemaal niet gebruikt en steeds geld binnenhaalt.
Ik vind dit wel een mooi steekhoudend verhaal A maar je vergeet B. Namelijk dat ze vervolgens WEL veel geld voorkomt of uit de pot haalt. Wat meestal niet vol in beeld kan komen maar waar hints genoeg van liggen. Ik noem zo even het moment dat ze in de steenfabriek wegrent, dan dus even alleen is bij een nog open opdracht. Terwijl ze toch eerst echt afspraken bijelkaar te blijven. Wat heeft ze daar uitgespookt? We weten alleen dat ze die molpositie pakte. Zo ook bij de laser, ze pakte hem voluit. Vlak achter Sinan aan, alle bedragen verwijderd, zo is de hint. En zo kun je alle molposities bekijken, het feit is dat ze die zelf pakt, zelf de voorkennis laat zien. Je kunt alleen nu niet verwachten dat de vervolgactie ook vol in beeld komt.

Soms weldegelijk, zoals in de kooi, dat vind ik een pracht van een molactie doe voluit in beeld komt 30 seconden achter elkaar. Maar meestal is het gewoon aannemen dat er zo'n vervolgactie is geweest, dat is elk jaar zo. Aangezien ze significant vaak de beste molpositie pakt en van voorkennis blijkt geeft, is het voor mij een makkelijke aanname. Daarbij komt haar slechte acteerwerk, je leest vaak bijna van haar gezicht af dat ze de mol is, maar dat is een ander verhaal 8).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #717 Gepost op: 22-02-2019, 13:38:20 »

Soms weldegelijk, zoals in de kooi, dat vind ik een pracht van een molactie doe voluit in beeld komt 30 seconden achter elkaar.


Echt de molactie van het seizoen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #718 Gepost op: 22-02-2019, 13:54:58 »
Ik denk dat zij wel een goede mol gaat blijken te zijn hoor. Veel mensen schrijven haar af als mol op basis van binnengebracht geld maar als je terugkijkt naar de vorige afleveringen kun je zien dat ze ook verantwoordelijk geweest is voor dat er veel geld uit de pot is gehouden. Neem als voorbeelden de waslijnenopdracht, de koffieopdracht, de lingo-opdracht (waar ze veel 5 letterwoorden maakte die maar 50 euro waard waren in plaats van 6 en 7 letterwoorden die 100 en 200 euro waard waren), de opdrachten in de steenfabriek.... daarbij heeft ze als ze mol is waarschijnlijk een groot aandeel gehad in het falen van deze opdrachten of in het minder goed laten gaan hiervan. Ohja, en de bananenopdracht natuurlijk! Ik denk dat zij degene is geweest daar die verantwoordelijk ervoor is geweest dat die 3e koker met geld niet is gevonden doordat zij (ze begon bij het groene station) deze gewoon niet binnengebracht heeft of de oranje lintjes met gele/blauwe heeft omgewisseld. Dat de kandidaten haar hierna nog niet doorhadden en bijna allemaal voor Jamie leken te gaan vind ik knap.

Bij de waslijnenopdracht was zij mega fanatiek waardoor er te veel waslijnen zijn volgehangen en geen 1500 euro werd verdiend en bij de koffieopdracht was ze toch medeverantwoordelijk voor 2 van de 4 rode schermen. Met deze opdracht had 2000 euro verdiend kunnen worden en uiteindelijk werd er maar 0 euro verdiend. Ook weet ze inderdaad steeds sleutelposities naar zich toe te trekken maar wordt ze alsnog niet het meeste verdacht binnen de groep.. knap hoe ze dat doet! Ook vind ik dat ze lef heeft getoond door bij die blokkenpuzzelopdracht alsnog te proberen door te drammen dat er voor 30 minuten moest worden gekozen (want dat zou waarschijnlijk veel te weinig tijd zijn geweest voor die opdracht). Ik vind het ook inderdaad mooi hoe ze dan de schade heeft weten te beperken bij de bootopdracht door snel uit de kooi te gaan. Bij de fietsopdracht stuurt ze iemand achter Evi aan waardoor ze zelf niet mee hoeft te gaan terwijl zij wel met haar mee moest. Ook blijft zij zo binnen de groep, waardoor zij meer invloed heeft op slagen of falen van de opdracht. Uiteindelijk is met deze opdracht ook bijna niets verdiend. Er zit weinig geld in de pot en zij heeft daar echt wel een groot aandeel in.

Ik reken haar dus niet hard af om het geld dat ze dan wel heeft binnengebracht. Voor haar verdiensten zijn ook weer verklaringen te bedenken, zoals dat een mogelijke molactie van haar mislukte waardoor ze toch geld binnenhaalde bijvoorbeeld... neem als voorbeeld hiervan de tuktukopdracht waarbij ze misschien wel te laat aan wilde komen met die 250 euro (ze graaide erg snel naar die enveloppen tenslotte), maar dit mislukt kan zijn doordat een kandidaat haar in de buurt van Rik gespot had. Verder is bij deze opdracht alsnog 700 euro verduisterd waarschijnlijk door de mol, dus als zij het is, heeft ze hier alsnog haar werk weten te doen. Verder denk ik dat we nog hele mooie beelden gaan zien in aflevering 10 van hoe zij bij de laseropdracht geld verduistert. Ik kijk erg uit naar de ontknoping in ieder geval en ik ben benieuwd of Merel nog meer goede acties heeft uitgevoerd dan die die ik al heb opgenoemd.  ::tandpastasmiley::

Edit: misschien is zij trouwens ook wel medeverantwoordelijk voor dat er werd gekozen om de balkonopdracht zonder molboekje te doen. Die opdracht had de groep 1000/1500 euro op kunnen leveren maar uiteindelijk werd daar niets mee verdiend. We hebben niets gezien van het groepsoverleg dat aan de opdracht vooraf ging helaas, maar misschien is hier wel een goede reden voor. Ik zou echt niet te snel oordelen over of Merel een goede mol is of niet. We gaan het zien aan het einde.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 14:35:53 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #719 Gepost op: 22-02-2019, 16:15:45 »

Edit: misschien is zij trouwens ook wel medeverantwoordelijk voor dat er werd gekozen om de balkonopdracht zonder molboekje te doen.

En misschien deed ze dat wel een beetje te opvallend waardoor ze dat eruit hebben geknipt.
En helemaal eens met de rest van je post. Ze heeft meer geld uit de pot gehouden dan erin gespeeld en daar hoor je hier bijna niemand over  ::)