Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413563 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #860 Gepost op: 24-02-2019, 13:44:15 »
Er kan nog een reden zijn van de actie van Merel. Zij is kandidaat en zij twijfelt tussen Sinan en Sarah. Door Niels de vrijstelling te gunnen weet ze (vanuit haar tunnelvisie) dat één kandidaat in de finale de mol niet is. Met Sinan of Sarah eruit hou je nog maar één verdachte over.

Ikzelf denk nu wel dat Merel de mol is, maar bovenstaande kan zeker een optie zijn mocht zij wel kandidaat zijn.

Dat is een mogelijkheid, maar in de laatste vijf afleveringen is er geen enkele indicatie dat Merel Niels verdenkt.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #861 Gepost op: 24-02-2019, 13:49:36 »
Dat bedoel ik dus. Ze heeft hem afgeschreven als mol dus met Niels in de finale kan ze zich volledig op de andere kandidaat richten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #862 Gepost op: 24-02-2019, 13:51:35 »
in de laatste vijf afleveringen is er geen enkele indicatie dat Merel Niels verdenkt.

Merel vindt Niels, hoe ze het zelf zegt, "een hele goeie kandidaat".
::jaja::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #863 Gepost op: 24-02-2019, 13:53:39 »
Dat zou ik zelf de meest logische verklaring vinden. Dat ze Niels verdenkt, weet dat ze de joker niet krijgt en dus aan degene laat die toch wel doorgaat. Op die manier is de kans dat ze als kandidaat er uitvliegt kleiner. Er is echter geen indicatie dat ze Niels verdenkt. Het lijkt er ook op dat Sinan al weet, dat hij rood gaat krijgen. Hij feliciteert Sarah. Sarah heeft groen, Niels een vrijstelling en Merel kan er niet uit?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #864 Gepost op: 24-02-2019, 13:58:20 »
Als ze alle drie groen hadden gehad, dan zou dat betekenen dat Nilson de mol is. Groot risico, maar mogelijk wel waard. Dus weet ze zeker nu dat Nilson niet is.

Ik heb echt het idee daf Sinan op Nilson zat.

Zand in de ogen van Nilson, ik sta hier Nilson. Merel de mol, Sarah de winnaar en Nilson de verliezer. Merel gunt Nilson mogelijk de winst ondat hij gewoon meer geld heeft verdiend, de actie rond Evelin.


Is Merel niet de mol, dan wint ze omdat ze nu Nilson op haar manier heeft uitgesloten en vermoede dat Sinan niet op Sarah zit.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 14:01:43 door Pierce_Brosnan »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #865 Gepost op: 24-02-2019, 14:06:29 »
De L op het meer (het waren er meerdere....) komt bij mij weer bovendrijven. En nu ook om praktische redenen.

De makers weten natuurlijk dat de opdracht met die drijvende objecten in de finale zit. Bij de montage weten ze ook dat Merel een van de drie finalisten is. De opdrachtbouwers hoeven natuurlijk niet te weten waarom die puzzelstukken nou uitgerekend in de vorm van een L gemaakt moeten worden (en wellicht laten ze alleen die L in de intro zien en zijn er nog meer vormen, wie zal het zeggen).

Feit is dat alleen de L-puzzelstukken getoond worden. Waarom zou je dat doen? Deze uitspraak verwijst voor mij nu eens niet naar Niels, maar wijst naar Merel.

Immers: een dergelijke opdracht ''bouw'' je niet in Nederland, je kan hem daar hooguit bedenken, maar die lompe puzzelstukken mee naar Colombia transporteren lijkt me not done, al was het alleen al vanwege de kosten en de mogelijkheid dat ze de vliegreis niet ongeschonden zouden overleven.

Dus je hebt al iets met een meer en die letters L in gedachte. Waarom zouden de bouwers die moeite doen voor een kandidaat, als het niet zeker is dat die kandidaat de finale haalt? In de naam Niels zit weliswaar ook de L, maar de combinatie Meer L kan alleen gemaakt worden met de letters uit de naam van de persoon waarvan bij voorbaat al zeker is dat die de finale haalt. Je bedenkt en bouwt die opdracht echt niet in een enkele middag.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #866 Gepost op: 24-02-2019, 14:25:07 »
Er kan nog een reden zijn van de actie van Merel. Zij is kandidaat en zij twijfelt tussen Sinan en Sarah. Door Niels de vrijstelling te gunnen weet ze (vanuit haar tunnelvisie) dat één kandidaat in de finale de mol niet is. Met Sinan of Sarah eruit hou je nog maar één verdachte over.
Dan zou Merel als kandidaat dus keihard hebben gelogen in haar biecht. Het lijkt me dat je dat als kandidaat niet zo snel doet

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #867 Gepost op: 24-02-2019, 14:31:43 »
Dan zou Merel als kandidaat dus keihard hebben gelogen in haar biecht. Het lijkt me dat je dat als kandidaat niet zo snel doet

Hoezo gelogen? Ze gaf toch aan dat ze op Sarah zit? Sinan is twijfelachtig, maar kan best zijn dat zij ook nog steeds over hem twijfelde. En zoals Avogadro reeds meldde:

Merel vindt Niels, hoe ze het zelf zegt, "een hele goeie kandidaat".
::jaja::

Dus door een door haar afgeschreven kandidaat een finaleplek te gunnen weet Merel vanuit haar kandidaattunnelvisie dat het wel Sarah moet zijn. Laatste twijfel, Sinan, is nu weg.

Eigenlijk raar dat ik als Merel-verdenker nu de Sarahverdenkers help, maar ik hou graag alle opties open  :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #868 Gepost op: 24-02-2019, 14:47:30 »
Hoezo gelogen? Ze gaf toch aan dat ze op Sarah zit? Sinan is twijfelachtig, maar kan best zijn dat zij ook nog steeds over hem twijfelde.
dat klopt idd, maar ik doelde op haar (duidelijk geacteerde) biecht over haar joker actie.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #869 Gepost op: 24-02-2019, 14:48:31 »
Jullie vergeten dat de kans 1op 4 was dat de joker bij Merel zou vallen. Zij telde en kwam uit dat hij op haar zou vallen, dat is pech. Het kan bovendien toeval zijn dat zij naast Niels stond, voor hetzelfde geld had Sinan lilnks van haar gestaan.
Ik denk dat het niets met Niels te maken had, want Niels zit volgens mij ook al een tijd op Merel. De vrijstelling moest gewoon niet bij Merel vallen want ze had al eens een joker opengemaakt en een vrijstelling gekregen, dat zou qua kansberekening onwaarschijnlijk worden en naar haar als mol kunnen wijzen. Ze had tenslotte ook al de twee exits te pakken gehad. Ik denk niet dat ze zich als tweede in het rijtje gewurmd heeft, dat zou te veel opvallen. Iedereen zou naderhand terugdenken of iemand op een speciale plaats had willen staan.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 15:05:55 door Run »

Offline Laravds

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #870 Gepost op: 24-02-2019, 20:23:45 »
Ik verdenk Merel al sinds aflevering 1 maar toch twijfel ik een beetje.

Sarah heb ik nooit verdacht omdat ze te veel kandidaatse dingen doet in mijn ogen.

Niels heb ik even verdacht maar na het stelen van de joker heb ik hem volledig afgeschreven.

Voor mij is Merel in elk opzicht de mol behalve dan het geld verdienen. Het feit dat ze bovenaan de FTM staat, steekt me tegen. Dat zou wel heel spijtig zijn als je als mol helemaal bovenaan eindigt, zelfs al zou ze veel geld uit de pot gehouden hebben.

Desalniettemin zou ik heel blij zijn als ze de mol is, dan heb ik het toch voor een keer juist ::tandpastasmiley::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #871 Gepost op: 24-02-2019, 21:12:12 »
Nu duidelijk is dat Sinan waarschijnlijk al sinds aflevering 3 vol voor Merel is gegaan en Sarah sinds aflevering 7 vol voor Merel is gegaan, zou het me niets verbazen als Merel het liefste Niels (die nog leek te twijfelen aangezien hij aan iedereen ging vragen of diegene de mol was) sowieso in de finale wilde hebben. Al zou ik het nog steeds een rare keuze vinden van haar dan om hem die vrijstelling te laten winnen. Maar goed, ik wil ook weer niet te snel oordelen over wat haar reden hiervoor was. Misschien had ze wel oprecht last van een brain freeze (al suggereert haar slechte acteerwerk toch iets anders...)....


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #872 Gepost op: 24-02-2019, 21:34:59 »
Ik kom hier even een open deur intrappen. Waarom wordt hier niet verbolgen gereageerd op het feit dat Merel indien ze de mol is, gewoon even Niels een finale-vrijstelling geeft?

Een paar afleveringen terug schreeuwde menige leden moord en brand omdat Niels een jokertje gejat had. 1 joker. Als Niels de mol zou zijn, zou dit absoluut niet door de beugel kunnen, dit is spelbederf etc...

Wat doet Merel hier dan even als mol? Gewoon een vrijstelling cadeau doen voor de finale? Zoiets vind ik echt onacceptabel. Dus ik hoop echt dat ze de mol niet is, want deze actie heeft veel meer invloed dan een jokertje stelen. Of wordt deze mening niet gedeeld?
Als ik voor mezelf mag spreken heb ik 3 redenen waarom ik her hier veel minder een punt vind dan bij Niels' joker.

1. ik vind het hier niet erg, omdat het tijdens een opdracht gebeurt, en ook volgens de regels van die opdracht. Dit was de opdracht, en alle 4 deelnemers speelden de opdracht zoals die was bedoeld. Dat er een iemand (per ongeluk of met opzet, dat weten we niet) een oerstomme zet doet in die opdracht, maakt het niet moreel onjuist.

2. Ten tweede was het onvermijdelijk dat ergens tijdens deze opdracht iemand een vrijstelling ging weggeven, want er was in het begin te impulsief gespeeld en er was hoe dan ook het moment gekomen dat iemand die zelf geen kans meer maakte, had moest gaan kiezen of de vrijstelling zou gaan naar de persoon 3 pinnen verder of 2 pinnen verder. M.a.w. dit was geheid gebeurd. Je kan m.i. niet verbolgen zijn dat iets gebeurt, als het onvermijdelijk was.

3. De vrijstelling was nog niemands bezit. De joker van Evelien was al van Evelien. In de pinnetjes-opdracht was geen sprake van diefstal, er was sprake van weggeven. Het gaat mij helemaal niet om hoeveel invloed iets heeft, het gaat er mij om dat diefstal niet oké is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #873 Gepost op: 24-02-2019, 21:47:22 »
Als ik voor mezelf mag spreken heb ik 3 redenen waarom ik her hier veel minder een punt vind dan bij Niels' joker.

1. ik vind het hier niet erg, omdat het tijdens een opdracht gebeurt, en ook volgens de regels van die opdracht. Dit was de opdracht, en alle 4 deelnemers speelden de opdracht zoals die was bedoeld. Dat er een iemand (per ongeluk of met opzet, dat weten we niet) een oerstomme zet doet in die opdracht, maakt het niet moreel onjuist.

2. Ten tweede was het onvermijdelijk dat ergens tijdens deze opdracht iemand een vrijstelling ging weggeven, want er was in het begin te impulsief gespeeld en er was hoe dan ook het moment gekomen dat iemand die zelf geen kans meer maakte, had moest gaan kiezen of de vrijstelling zou gaan naar de persoon 3 pinnen verder of 2 pinnen verder. M.a.w. dit was geheid gebeurd. Je kan m.i. niet verbolgen zijn dat iets gebeurt, als het onvermijdelijk was.

3. De vrijstelling was nog niemands bezit. De joker van Evelien was al van Evelien. In de pinnetjes-opdracht was geen sprake van diefstal, er was sprake van weggeven. Het gaat mij helemaal niet om hoeveel invloed iets heeft, het gaat er mij om dat diefstal niet oké is.

Duidelijke mening en verhelderend voor mij. Ik dacht dat de grootste reden was waarom mensen het niet oké vonden omdat hij zo Evelien benadeelde en uit het spel werkte.

Kleine sidenote: onvermijdelijk was het zeker, alleen beslis je hier eigenhandig wie de vrijstelling krijgt dus als dit met voorbedachte rade was, dan vind ik het nog altijd van een zeer laag niveau.


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #874 Gepost op: 24-02-2019, 21:54:10 »
Zelf een vrijstelling pakken vind ik veel beter als mol. Gewoon vol in het spel gaan en win je hem, leuk. Win je hem niet, dan verdient de terechte winnaar hem, maar niets cadeau gaan geven.

Ik kan trouwens de actie van Merel maar op 2 manieren verklaren:
3. Merel is de mol. Weet dat Sarah en Sinan haar allebei verdenken. Liever 1 finalist die jou verdenkt dan 2. Daarom wilde Susan Visser in 2014 Freek in de finale. Ze wist dat Sofie en Tygo haar verdachten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #875 Gepost op: 25-02-2019, 03:00:31 »
Grootste gedeelte van het topic nog eens doorgeploegd om te kijken of er iets was wat me zou overhalen richting Merel als Mol. Mij schijnt toe dat er vooral veel goede acties goedgepraat worden met theorie en suggestie. Bijvoorbeeld de tuuk tuuk opdracht zou ze bewust de hoogste envelop gepakt hebben met de bedoeling niet binnen te komen maar dat zou mislukt zijn omdat wellicht Rik en deelnemers haar al van ver hadden kunnen zien en toen durfde ze geen opzettelijke fout meer te maken. Dat zou toch behoorlijk vreemd zijn? Als Mol weet ze welke envelop te pakken, weet ze welke route niet te rijden en weet ze waar Rik staat en brengt ze desondanks per ongeluk het hoogste bedrag binnen.

De redenering waarom ze de waterval opdracht zo goed gedaan zou hebben, snijdt in mijn ogen al helemaal geen hout. Robert zou haar op de vingers hebben gekeken en daarom zou ze niet gemold hebben. Nou deed Robert veel, maar Merel in de gaten houden zat daar in alle paniek, angst en uitgeput zijn niet bij. Er viel bovendien niets in de gaten te houden. Ze moesten de stokjes in een koker voelen. Robert had bij Merel op haar rug hebben kunnen zitten en had dan nog niets kunnen ontdekken.

Meest opvallend vind ik in dit topic dat Merel per ongeluk, warrig en gespannen het meeste geld zou binnen halen en opdrachten goed zou uitvoeren. Maar gaat het over iets als een fout waardoor Niels de joker met vrijstelling kreeg, zou ze alles compleet doordacht en uitgeteld hebben inclusief verdenking, wie voor haar het beste de vrijstelling zou kunnen krijgen.

Ja, als ze de mol blijkt te zijn sta ik gek te kijken. Ik geloof er toch niet in.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #876 Gepost op: 25-02-2019, 06:31:21 »
Je ziet het bij haar of je ziet het niet ::zwaai::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #877 Gepost op: 25-02-2019, 10:29:26 »
De Mol heeft (anders dan misschien "eer") geen voordeel bij of en in hoeverre hij wordt verdacht door de beide finalisten. Ik vind dat altijd een beetje jammer, want het maakt molacties aan het einde van het seizoen minder zinvol. Het enige is (eventueel) dat in die voorlaatste aflevering de Mol nog wat geld uit de pot wil houden/halen en dan voordeel heeft bij een kandidaat die niet op hem zit, maar dat voordeel is betwistbaar met zo weinig mensen.

Als Merel de Mol is dan zou dat rechtstreeks betekenen dat ze liever Niels in het spel wil houden dan Sinan. Ze weet vanaf het begin al wie de vrijstelling gaat krijgen (ik ben er vrij zeker van dat beide jokers een vrijstelling bevatten). De volgorde wijzigt iets na de keuze voor de "rechter" joker, dus dan zou ze daar expliciet voor kiezen. Zoals gezegd: ik vind het lastig om de meerwaarde voor De Mol te bepalen om een kandidaat weg te spelen.

Als Merel kandidaat is, dan zou het meer voor de hand liggen dat zij op een positie gaat staan waar ze de grootste kans heeft op de joker. En dat zou de positie van Sinan zijn. Natuurlijk kunnen andere kandidaten dan miskleunen (of hetzelfde doen als Merel), maar daar ga je normaal niet vanuit. Of het is vooropgezet en Merel vindt dat ze meer baat heeft bij sturen: ofwel ze zit op Niels of ze denkt dat Niels op dezelfde Mol zit als zij en schat zijn kans om door te gaan hoger in.

For the record: ik geloof niet in brainfreeze/blackout/stomzinnige fout. Dat gaat er gewoon niet in, daarvoor was ze te duidelijk aan het tellen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #878 Gepost op: 25-02-2019, 11:53:02 »
For the record: ik geloof niet in brainfreeze/blackout/stomzinnige fout.

Dat was volgens mij wel de uitleg zoals het uit de beelden naar voren kwam. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het dat ook zo is.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #879 Gepost op: 25-02-2019, 11:58:15 »
Dat was volgens mij wel de uitleg zoals het uit de beelden naar voren kwam. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het dat ook zo is.
Tuurlijk... maar dat was zo slecht geacteerd...