Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415219 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #920 Gepost op: 26-02-2019, 15:51:18 »
[...] die van de kooi  ::ok:: :-* ::bravo:: ::jaja:: ::love::

Help, wat deed Merel daar ook alweer?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #921 Gepost op: 26-02-2019, 15:53:38 »
Help, wat deed Merel daar ook alweer?

Neem eens een kijkje in de wie verdenkt wie-topic (enkele pagina's terug). Dan wordt het wel duidelijk.

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #922 Gepost op: 26-02-2019, 16:08:15 »
Neem eens een kijkje in de wie verdenkt wie-topic (enkele pagina's terug). Dan wordt het wel duidelijk.

Ik kan hem daar niet vinden eigenlijk

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #923 Gepost op: 26-02-2019, 16:30:44 »
Merel zei dat ze langzaam moesten doen (ivm oplopen bedrag op klok) en deed snel de kooi en boot los. Dat is de molstreek van het jaar, dat je dat nou vergeten bent!

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #924 Gepost op: 26-02-2019, 16:40:02 »
Oh ja. Prima actie, maar meegaan met alle andere kandidaten is nou ook weer niet een van de beste molacties ooit.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #925 Gepost op: 26-02-2019, 16:48:05 »
Ik had er ook even een  ;) achter moeten zetten

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #926 Gepost op: 26-02-2019, 17:11:43 »
 ::rofl::

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #927 Gepost op: 26-02-2019, 17:31:10 »
In elke opdracht heeft ze opzichtig zitten mollen. Noem er maar een en ik noem de molactie.
Oké:
- Uit stralen
- Op treden
- Min of meer
- Serenade (eerst goed staan en op het laatste moment toch verkeerd gaan staan, terwijl anderen al verkeerd staan, is geen molactie in mijn ogen. Nul effect op het eindresultaat.)
- Sleutelhanger
- Links/rechts
- Roulette

Wel graag aantoonbare molacties dan, speculaties over geld verduisteren en ''mislukte molacties'' zijn geen opzichtige molacties en allerminst zeker.

In elk van deze opdrachten is ze meer kandidaats dan mols m.i., dus ik ben benieuwd.

Also, Merel heeft een joker met vrijstelling opengebroken, de 2 rode schermen gepakt en het verkeerde stokje gepakt. Denk je echt dat de productie haar dit allemaal laat doen? Ik betwijfel het. Lijkt me een beetje teveel van het goede. Dat valt op, zoals blijkt. Het wordt sowieso door veel mensen gemerkt, zowel door mensen op dit forum bv, maar ook doornee kijkers.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #928 Gepost op: 26-02-2019, 17:40:16 »
Loop je niet een beetje op de zaken vooruit Lo? De mol is nog niet bekend gemaakt.
En de kans is best groot dat Merel de mol niet is. In mijn ogen zou ze juist geen fantastische mol zijn, maar een slechte. Maar goed ik heb ook de wijsheid niet in pact....misschien zit je goed, maar we weten het nu nog niet ::).

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #929 Gepost op: 26-02-2019, 17:49:20 »
Oké:
- Uit stralen
- Op treden
- Min of meer
- Serenade (eerst goed staan en op het laatste moment toch verkeerd gaan staan, terwijl anderen al verkeerd staan, is geen molactie in mijn ogen. Nul effect op het eindresultaat.)
- Sleutelhanger
- Links/rechts
- Roulette

Wel graag aantoonbare molacties dan, speculaties over geld verduisteren en ''mislukte molacties'' zijn geen opzichtige molacties en allerminst zeker.

In elk van deze opdrachten is ze meer kandidaats dan mols m.i., dus ik ben benieuwd.

Also, Merel heeft een joker met vrijstelling opengebroken, de 2 rode schermen gepakt en het verkeerde stokje gepakt. Denk je echt dat de productie haar dit allemaal laat doen? Ik betwijfel het. Lijkt me een beetje teveel van het goede. Dat valt op, zoals blijkt. Het wordt sowieso door veel mensen gemerkt, zowel door mensen op dit forum bv, maar ook doornee kijkers.

Bij Sleutelhanger, Op Treden, Min of Meer en Serenade heeft Sarah anders ook niet gemold. Bij een Steentje bijdragen en de wachtkameropdracht ook niet. Bij In het vizier pakte ze uit zichzelf geld van een ton die niet door Sinan was aangewezen zonder dat er iemand op haar huid zat. Zo kan je dus voor iedere overgebleven kandidaat wel genoeg opdrachten opnoemen waarbij deze persoon niet zichtbaar heeft gemold.

Verder vind jij het wel aannemelijk dat de persoon die door de productie nu erg verdacht wordt neergezet in de montage (Sarah) de mol is? Als je de testbiechten van de afgelopen aflevering mag geloven, zat zij op afvaller Sinan bij de test maar is ze toch door. En dat is maar één  voorbeeld van hoe zij verdacht wordt neergezet. Wij molloten weten dat ze niet echt op Sinan zat, maar dat weet de doorsnee kijker niet.... en als het grote publiek niet doorheeft dat ze worden misleid is de productie tevreden. Aan de landelijke statistieken op de app/AVROTROS site te zien is het de productie aardig lukt om Sarah verdacht neer te zetten... en dat doen ze niet met de mol.

Dat Merel ondanks dat zij telkens als poppetje van de productie fungeert niet zwaar verdacht wordt door de kijkers thuis betekent dat haar acties blijkbaar niet te erg opvallen bij de doorsnee kijkers (of dat de productie deze acties gewoon goed weet te verbloemen... en dat doen ze alleen bij de mol ;)).

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #930 Gepost op: 26-02-2019, 17:52:16 »
- Uit stralen

Wel graag aantoonbare molacties dan, speculaties over geld verduisteren en ''mislukte molacties'' zijn geen opzichtige molacties en allerminst zeker.

Bij 'Uit stralen' ging het niet alleen om geld verduisteren, het ging er ook over dat Merel een ongeloofwaardig bedrag mee naar buiten bracht en dat alleen Merel of Sinan hier verantwoordelijk voor konden zijn. (Zie mijn post van afl 2)
Was voor mij dé reden om de overige acties van Merel onder de loep te nemen.

Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 18:51:28 door ErikY »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #931 Gepost op: 26-02-2019, 17:59:32 »
Ik zit al zo'n beetje vanaf het begin in de Merel-tunnel bij gebrek aan beter. Het is lastig te geloven dat iemand geld pakt (+750 bij het abseilen, +250 bij de tuktuk, + bij laserstralen) terwijl het niet nodig is. Verder brengt ze wel spelelementen in (twee rode schermen, joker met vrijstelling, vrijstelling voor Niels) terwijl ze in twee van die gevallen ook mingeld had kunnen pakken. Ook bij de molpuzzel in de steenfabriek kan dat ook, maar gebeurt het niet. Plus het feit dat ze op andere momenten aantoonbaar niet voorkomt dat anderen geld pakken.

Daar staan alleeen onbewijsbare vermoedens tegenover als dat ze geld zou hebben verduisterd.

Voor Sarah geldt bijna hetzelfde (+750 abseilen, +250 bij de walsopdracht). Daar staan dan nog minbedragen tegenover die ze pakt (bij de bakjes).

En Niels? Ja, wat doet Niels eigenlijk steeds?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #932 Gepost op: 26-02-2019, 18:06:46 »
Bij NPO ondertiteling waren ze zeker al op de hoogte van de verwardheid van Merel. Bij de " verspreking": 6.5 miljoen liter koffie per jaar geeft de ondertiteling 6.5 miljoen liter koffie per dag.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #933 Gepost op: 26-02-2019, 18:20:08 »
Daar staan alleeen onbewijsbare vermoedens tegenover als dat ze geld zou hebben verduisterd.

100% bewijs krijg je nooit, zou ook niet leuk zijn, zeker niet al in aflevering 2.
Maar veel duidelijker dan dit (citaat Rat) wordt het niet, zeker met de inhoud van mijn post van hierboven in het achterhoofd.

Ik was net voor de start van de nieuwe aflevering nog even deze opdracht aan het terug kijken en er viel mijn nog iets op aan de run van Merel...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

ps. 'Uit stralen' topic is verder interessant om te lezen, anders wordt het hier misschien te veel herhaling.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 18:51:04 door ErikY »

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #934 Gepost op: 26-02-2019, 18:24:30 »
Bij Sleutelhanger, Op Treden, Min of Meer en Serenade heeft Sarah anders ook niet gemold. Bij een Steentje bijdragen en de wachtkameropdracht ook niet. Bij In het vizier pakte ze uit zichzelf geld van een ton die niet door Sinan was aangewezen zonder dat er iemand op haar huid zat. Zo kan je dus voor iedere overgebleven kandidaat wel genoeg opdrachten opnoemen waarbij deze persoon niet zichtbaar heeft gemold.

Klopt. Maar Lo zegt hier bij elke opdracht de molactie van Merel aan te kunnen wijzen. Dan mag ik daar toch naar vragen? Ik kan ook niet alle acties van Sarah als mol verklaren. Sarah pakt wel mingeld en is tijdens het spel behoorlijk opgegaan in de groep zonder al te veel op te vallen. (Haar individuele bijdrage aan de pot ligt iig een stuk dan die van Merel, maar dat terzijde.) Lijkt me verder ook niet relevant voor deze post trouwens. Die ging over Merel.

Verder vind jij het wel aannemelijk dat de persoon die door de productie nu erg verdacht wordt neergezet in de montage (Sarah) de mol is?
'
Nu is Sarah misschien het meest verdacht, maar als 2 van de 3 kandidaten volgende week toch op Merel blijken te zitten wordt zij wsl weer het meest verdacht, een week voor de ontknoping. Dit zegt me allemaal niet zoveel. Ik baseer me voor nu liever op het gedrag, acties en FTM. Daarnaast is de mol wel vaker duidelijk geworden uit testbiechten, dus ik neem dit allemaal met een flinke korrel zout. Ze kunnen je van alles laten denken. Wie weet zit iedereen toch opeens op Niels volgende week, weten wij veel.

Dat Merel ondanks dat zij telkens als poppetje van de productie fungeert niet zwaar verdacht wordt door de kijkers thuis betekent dat haar acties blijkbaar niet te erg opvallen bij de doorsnee kijkers (of dat de productie deze acties gewoon goed weet te verbloemen... en dat doen ze alleen bij de mol ;)).

Zou kunnen, maar haar fout bij Ver Tellen, ''verspreking'' tegen Rik bij Op Treden, fout bij Serenade en haar rare actie met dat staafje waren pontificaal in beeld. Iedereen is verdacht in beeld geweest naar mijn idee. Maar goed, we kunnen hier eeuwig over door discussiëren. Waarschijnlijk veranderen we allebei niet van gedachte.

Ik wil overigens wel zeggen dat ik Merel absoluut niet uitsluit, maar er zijn naar mijn idee teveel acties die ik niet kan verklaren als molgedrag. Ik vind ook geen goede argumenten die deze acties wel kunnen onderbouwen. Dan laat ik FTM nog buiten beschouwing. Om die reden kan ik haar gewoon moeilijk verdenken.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 22:51:45 door Lorey »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #935 Gepost op: 26-02-2019, 18:37:13 »
En Niels? Ja, wat doet Niels eigenlijk steeds?
Een heleboel ::rofl::.

Mij mol is er al uit, maar ik hoop dat het Niels is, maar ik denk Sarah in haar mooie rode jurk, Merel zou voor mij een verrassing zijn.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 19:01:10 door Lonneke*L »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #936 Gepost op: 26-02-2019, 19:06:19 »
Ik denk dat Merel heel blij was toen het afgelopen was, en dat ze het nooit weer zou doen. Ik heb nog nooit zo'n krampachtige mol gezien.

Het kan ook heel goed Sarah zijn, maar ik denk dat als Merel kandidaat was geweest, ze zich losser en spontaner had gedragen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 19:16:55 door Run »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #937 Gepost op: 26-02-2019, 19:18:57 »
Ik denk dat als Merel kandidaat was geweest, ze zich losser en spontaner had gedragen.
Mee eens!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #938 Gepost op: 26-02-2019, 22:37:50 »
Citaat
Noem er maar een en ik noem de molactie.

Dan ben ik wel benieuwd naar

1. Het abseilen
2. De tuktuk
3. De dorpsfoto


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #939 Gepost op: 26-02-2019, 22:42:45 »
1. Het abseilen

Deze heeft hij al verteld en was best wel een leuke. ::rofl:: Wanneer haar gevraagd wordt wat haar koker was, wacht ze 1 seconde alvorens de juiste koker te zeggen. Dat doet ze om iemand de kans te geven een foute koker voor haar te zeggen zodat ze op die foute suggestie kan meegaan. ;D