Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128222 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2019, 00:16:05 »

Slordigheid en d/t-fouten hebben niets, maar ook echt helemaal niets met dyslexie te maken.
??? Dyslexie is er in vele soorten en maten. Slordigheid en d/t-fouten zijn juist de dingen waar ik, naast langzaam lezen, het meeste last mee heb. Hoe bewust ik er ook mee bezig ben, mijn teksten terug lees en dubbelcheck. Ik lees domweg over de fouten heen. Zelfs als er halve zinnen staan in de tekst (of andere slordigheden), lees ik wat ik van plan was te schrijven, in plaats van wat er werkelijk staat.

Anyway, wat betreft Nielson... Ik vond hem in aflevering 1 de meest mol-kandidaat-achtige kandidaat. Gevoelsmatig. Iemand die zicht heeft op de achterbakse spelletjes die mensen gaan spelen. Dit type kandidaat verdwaald daar overigens vaak in en vergeten op de mol te letten.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2019, 20:58:54 »
Om 47:23 maakt de mol zich bekend. 😋
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2019, 00:25:50 »
Zo bedachtzaam en dan die trouwe hondenogen van hem.
In de gaten houden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2019, 10:39:45 »
Staat op dit moment, samen met Robert, bij mij bovenaan op de lijst.

Vooral omdat ik zo sterk de indruk krijg dat het echt niet de bedoeling van hem was om tijdens het fietsen geld binnen te halen. En dat bondje met Rick-Paul (in afl 1 een bond met de mol?) lijkt mij een mooi fragment voor aflevering 10 (arme Rick-Paul).  :o
« Laatst bewerkt op: 11-01-2019, 10:43:22 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2019, 11:16:37 »
Ja Tunnelvisie, ik heb die twee ook hoog op mijn mol lijstje voor nu. Onopvallend opvallend wil ik hem noemen. Hij doet wat dingen waardoor mijn vizier ook op hem komt.  Ik vind dat bondjes gedoe meteen na de start een mooi beginpunt. Het lijkt alsof hij zijn lach bijna niet kan inhouden wanneer RP zet: ik denk dat ik jou kan vertrouwen  ::rofl:: Heerlijk weer dit, en het uitpluizen van elke minuut. Ook bij het begin, bij het weglopen bij de 'houtbewerker' zie je een silhouet (bij 2:00). Die schaduw lijkt niet die van de man te zijn, maar wellicht is het de mol die daar wegloopt. Wat ook een mooie shot kan zijn voor het bekendmaken van de mol straks. Ik vind dit een beetje op Niels lijken, ook als ik het vergelijk hoe hij loopt (zoals wanneer hij naar de dansers loopt). Nou ja, allemaal speculaties. Ik ben nog heerlijk aan het spreiden op 4 potentiële mollen. 
Meer L

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2019, 11:58:56 »
Denk inderdaad ook dat dit de mol is, zoals ik al eens ergens postte maar vind het een vrouwelijker loopje dan dat van Nielson. Denk toch eerder aan Merel of Sarah..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2019, 12:16:59 »
Denk inderdaad ook dat dit de mol is, zoals ik al eens ergens postte maar vind het een vrouwelijker loopje dan dat van Nielson. Denk toch eerder aan Merel of Sarah..
Ja klopt, ik vind het ook redelijk vrouwelijk, dacht meteen aan Merel. Maar als je Nielson naar de 'dansvloer' zit lopen zie je ook een soort tred die wat vrouwelijker is. Spannend spannend weer, zoooooo leuk, lekker speuren  ::vergroot::
Meer L

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2019, 17:10:20 »
Ja leuk.. interessant shot! Ik denk ook dat het de mol is. Dat moet haast wel. Dan vallen Sinan, Robčrt, Rick-Paul en Jamie bijna zeker af.  :\'(

Ik vind de schouders nogal breed voor Sarah. Op het laatst zijn die redelijk in beeld. Het zou best Niels kunnen zijn.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2019, 17:26:02 »
Waarom zou het niet gewoon de houtbewerker kunnen zijn? Anders zouden er wel veel mensen door afvallen, iig Robert, Nikkie en Sinan qua postuur. Ik zie er dan nog het meest RP in.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2019, 20:23:00 »
Waarom zou het niet gewoon de houtbewerker kunnen zijn? Anders zouden er wel veel mensen door afvallen, iig Robert, Nikkie en Sinan qua postuur. Ik zie er dan nog het meest RP in.
Ja, heb net het intro helemaal teruggeken en het is toch de houtbewerker aan het silhouet / kleding te zien. Het alternatief is idd ook niet logisch.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2019, 22:59:09 »
In aflevering 1 vond ik wel een aantal zaken opvallen bij Niels:

  • Opdr 1 (brug, kisten). Nadat Robčrt de groep in tweeën deelt in links en rechts op de brug brengt Niels daartegenin het idee om met z'n allen naar één kant te gaan. Dat gaat uiteindelijk niet door. Maar wilde Niels hier wellicht een kansrijkere strategie voorstellen om zo veel mogelijk vrijstellingen op te vissen?

  • Als Rik de groep na deze opdracht over de vrijstellingen vertelt, zie je dat Niels (en ook Robčrt trouwens) heel onbewogen kijkt: i.i.g niet verrast. Wist Niels hier al meer?

  • Als de groep daarna bijeen is en het dilemma (vrijstellingen kiezen of het geld) aan het bespreken is, is het Niels die als eerste oppert om als groep voor het geld te kiezen. Als hij merkt dat Jamie niet zomaar akkoord gaat zegt Niels zoiets als: "Ja maar voor beide kanten is wat te zeggen...". Mogelijk wilde hij zich profileren als de good guy t.o.v. de groep en gokte hij dat de meerderheid toch niet voor geld zou gaan. Als mol zou dat gewonnen vertrouwen mooi zijn aan het begin van het spel.

  • Bij opdr. 3 (fietsen voor geld) nam hij ook als eerste woord en zei "Ok hoe pakken we het aan". Daarna keek een beetje "mollerig" rond wat de reacties waren, vond ik.

Hij is in ieder geval gestegen op mijn verdachtenlijstje.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 11-01-2019, 23:04:56 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2019, 23:16:29 »
Juist door zijn directe reactie op het voorstel van Rik is Niels lager op mijn verdachtenlijstje komen staan. In zijn voorstelvideo gaf hij ook al aan dat hij een aanwezig persoon is. Zijn argumentatie dat je toch niet weet wie een vrijstelling heeft en het niet uitmaakt is niet erg sterk. Hij reageert gewoon direct en een mol met voorkennis zou dat mi toch anders aanpakken.
Wel een heel leuke kandidaat dus mag er wat mij betreft lang inblijven. Helaas staan bij de vragen aan Niels in het molboekje maar heel korte antwoorden. De laatste jaren was dat een teken dat ze heel snel afvallen.

Online Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2019, 00:50:16 »
Nieuwe verliezer.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2019, 00:57:26 »
In de biecht geeft hij te kennen dat hij de opdracht "rondje om de kerk" pas later door had. De Mol weet van tevoren precies waar elke opdracht om draait, zodat hij optimaal kan mollen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2019, 09:56:42 »
In de biecht geeft hij te kennen dat hij de opdracht "rondje om de kerk" pas later door had. De Mol weet van tevoren precies waar elke opdracht om draait, zodat hij optimaal kan mollen.
de mol neemt volgens mij vaak 2 biechten op.
een kandidaatsbiecht en een molbiecht ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2019, 11:35:45 »
Gaat wel ver komen, denk ik.
Frankje Lapi

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2019, 03:40:16 »
Niels is deze aflevering gestegen voor mij als molverdachte. Hij is best wel een beetje een stoorzender, terwijl hij het probeert te verbloemen als jeugdige energiekheid.

*Bij de puzzelopdracht is Niels degene die zich opwerpt om steeds naar Nikkie en Rick-Paul te rennen voor hun antwoorden. Maar hij creëert daarbij een hoop gedoe. Hij moet bijvoorbeeld vragen hoeveel huisdieren uitgelaten worden door Nikkie en Rick Paul, maar vraagt meteen of hun huisdieren 'verzorgd' moeten worden. Dat is heel iets anders. En als hij Nikkies zwemdiploma's moet optellen, doet hij dit toch wel langduring verkeerd (7 ipv 6). Hij rekt ook tijd door bij de talenvraag weer terug naar Rick Paul en Nikkie te moeten lopen omdat hij niet heeft gevraagd wélke talen ze spreken.

Ook bij de laser-opdracht rekt hij tijd en blijft hij Sinan maar bestoken met vragen over het parcours, terwijl die man ook probeert om eerst zn geld te pakken. Lijkt wel of hij hem afleidt. En hij is zelf binnen 1,5 minuut af. Geen geld.

Bij de kameropdracht zet Niels gelijk de toon door tegen Evi en Rick Paul te zeggen op strijdvaardige toon: "50 euro, daar ga ik niet de zaal voor verlaten. Ik wil de rest zien. Toch??! Wil je d'r uit voor 50 euro?" Mols. Wil geen geld in de pot en wil de rest zo lang mogelijk in de kamer houden en hebberig maken. En hij seint via de camera's naar een andere groep dat ze niet op moeten stappen, zwaait met zn vinger naar Jamie en Sarah, die net een aanbod van 250 euro kregen (dus 500 euro voor hen beiden). Mols dat hij ze daarvan af probeert te houden.
MAAR Niels pakt 250 euro zelf. Onmols.... in principe, maar ook anders uit te leggen want hij pint ook direct de andere twee vast in die kamer door tegen ze te zeggen: "Alle informatie onthouden voor mij he?"



Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2019, 09:49:11 »
Ik heb Niels na de wachtkameropdracht iets minder hoog op de lijst staan maar hij zaait wel elke keer verwarring. Wat ik hem ook vaak zie doen is de schuld op iemand schuiven, of zoals bij de opdracht ‘ver tellen’, zeggen: 300€ jongens, we hebben er 2 goed. Zijn gedrag vind ik dus wel opvallen, zijn geld verdienen spreekt hem alleen een beetje tegen...
Meer L

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2019, 09:58:29 »
Ik heb Niels na de wachtkameropdracht iets minder hoog op de lijst staan maar hij zaait wel elke keer verwarring. Wat ik hem ook vaak zie doen is de schuld op iemand schuiven, of zoals bij de opdracht ‘ver tellen’, zeggen: 300€ jongens, we hebben er 2 goed. Zijn gedrag vind ik dus wel opvallen, zijn geld verdienen spreekt hem alleen een beetje tegen...

Ik hink ook steeds op 2 benen wat Niels betreft, precies om de redenen die jij noemt, lastig...
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2019, 12:04:30 »
Is erg goed bezig in de eerste opdracht. Geeft de goede info van Nikkie en R-P door. Als mol zou ik dat niet doen.

Ik zet echt een dikke potloodstreep door hem.
Frankje Lapi