Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129852 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #400 Gepost op: 2-03-2019, 10:40:18 »
Hij is gepubliceerd op 13 september 2018. Dus je kunt ervan uitgaan dat hij na de opnames van WIDM is gemaakt. ::)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #401 Gepost op: 2-03-2019, 10:48:52 »
Het lijkt iig meer op een mol dan dat het op een vogel lijkt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #402 Gepost op: 2-03-2019, 11:02:36 »
Ik zie Niels er wel voor aan om de kijkers gek te willen maken met dit soort 'hints', ongeacht of hij nou de mol is of niet. Zou er niet te veel achter zoeken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #403 Gepost op: 2-03-2019, 11:08:25 »
Prachtige verwijzing naar zijn avontuur, of ie nou de Mol is of niet. Doet me denken aan de striptekenaar Bruno die een molletje tekende in een stripblad dat al zwetend over twee koorden "parallelde", zoals hij zelf ook had gedaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #404 Gepost op: 2-03-2019, 11:37:58 »
Dat zou wel grappig zijn als dat een hint zou zijn.  ;D

Jan postte vorig jaar op Twitter een foto van zichzelf bij een schaakbord, toen bleek er zowaar een schaakhint naar hem te zijn.  ::rofl:: Maar zoiets is wel erg vergezocht, dan is zo’n strip van Bruno toch een stuk duidelijker.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #405 Gepost op: 2-03-2019, 13:50:32 »
De schaakhint verwees naar Stine.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #406 Gepost op: 2-03-2019, 13:53:42 »
De schaakhint verwees naar Stine.

Uit de verborgen aanwijzingen van 2018:

"En op het schaakbord staat de witte koning op positie D1, wat op de landkaart van alle kandidaten het vak is waarin Kiev ligt. De stad waarin de Mol zich bevindt. "

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #407 Gepost op: 2-03-2019, 18:17:35 »
De schaakhint ontstond in eerste instantie omdat we ontdekten dat Stine vroeger schaakte. Doordat de stukken op het bord foutief waren opgesteld stond de witte dame (Stine is nogal blond) op een verkeerd veld. Pas later kwamen sommoge molloten op het idee om de schaakhint aan Jan te koppelen. En dat bleek terecht.

Maar goed, dit alles terzijde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #408 Gepost op: 2-03-2019, 18:19:43 »
Nog steeds hoop ik niet dat Niels de MOL is vanwege zijn verwisselde joker.
Ik denk het trouwens ook niet hoor.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #409 Gepost op: 2-03-2019, 19:52:44 »
Rik heeft inderdaad staan praten met de mol, maar dan toch niet met Niels nadat hij na anderhalve minuut afging. Op de foto die vrijgegeven is, is het laserlicht groen. Dan moet het moment met Rik al binnen die anderhalve minuut zijn geweest, of nog voordat de tijd startte... Maar zeker niet nadat hij af ging. Het praat-momentje van Rik leek me altijd veel beter te passen bij Merel of Sarah. Merel ging helemaal niet af, en Sarah pas kort voor tijd.
Maar die twee trossen kwamen dankzij Niels uiteindelijk toch wel mooi binnen. Althans, die conclusie konden wel uiteindelijk wel trekken. Er werd door de montage inderdaad gesuggereerd dat ze te laat waren, maar dat is in het topic op aannemelijke wijze gedebunked. Gevalletje Merel bij de tuk-tuk, wat ik ook niet bepaald in haar voordeel als zijnde de mol vind spreken.

Die foto heb ik even gemist, is die in de podcast te zien? Misschien zegt het ook niet zoveel, ze zullen zoiets niet makkelijk willen weggeven neem ik aan (dus dat je kan uitvogelen met wie er dan is gepraat).

Ik blijf er zo van overtuigd omdat we Niels niet terug zien komen en geen reacties van deelnemers hebben gezien. Kan manipulatie van de productie zijn, dan ben ik er mooi ingetuind  ::rofl:: ::rofl::

Lastige is ook dat de mol niet veel hoefde te mollen bij de laseropdracht, zoveel kandidaten zijn er niet binnen gekomen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #410 Gepost op: 2-03-2019, 21:36:09 »
Niemand van de kandidaten die Niels verdenkt...  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #411 Gepost op: 2-03-2019, 21:39:36 »
Oh my. Nu wil nog meer dat Niels de Mol is.  ::tandpastasmiley::

En op een of andere manier geloof ik dat nog steeds ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #412 Gepost op: 2-03-2019, 21:44:46 »
Ik blijf stug in deze tunnel zitten Naty.  ;D Al is het de meest onlogische keuze, vrees ik...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #413 Gepost op: 2-03-2019, 21:46:15 »
Ik blijf stug in deze tunnel zitten Naty.  ;D Al is het de meest onlogische keuze, vrees ik...

Ja, totaal onverdacht worden, is meestal een veeg teken. Niels zal de Mol wel niet zijn. ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #414 Gepost op: 2-03-2019, 21:51:20 »
Ja, totaal onverdacht worden, is meestal een veeg teken. Niels zal de Mol wel niet zijn. ;)

Ja.  ::rofl:: En toch ga ik niet meer switchen.
Er wordt zo aangestuurd in de aflevering dat het Merel of Sarah moet zijn, dat ik denk dat het Niels is.  ;D

Klinkt lekker logisch  :-X, maar ik kan er ook niet meer van maken, vrees ik.

Als het toch één van de dames is, so be it.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 23:39:01 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #415 Gepost op: 2-03-2019, 22:04:33 »
Werd vandaag zó onverdacht gemaakt, dat ik dacht dat hij in deze aflevering nog bekend zou worden gemaakt als verliezer.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #416 Gepost op: 2-03-2019, 23:00:04 »
De regie hamerde er zo op dat het wel Merel of Sarah moet zijn dat ik heb besloten om op Niels te blijven zitten. Omdat niemand op Niels zit, zouden ze nu toch alle redenen hebben om Niels verdacht te doen overkomen, niet dan? Anders kunnen ze Niels meteen in de prullenbak gooien.

Ik ben ook blij dat 2 kandidaten op Merel zitten en 1 op Sarah. En aangezien Merel voor mij de Mol echt niet kan zijn, zou dit betekenen dat maar één iemand goed zit. Dan kan 0 ook nog wel...

Ik lach me echt rot als het toch Niels blijkt te zijn.
Als het Merel is dan ga ik voortaan kijken voor de mooie beelden en de spelletjes en vergeet ik gewoon dat het om een Mol gaat.

De Belgische versie gaat zo beginnen. En ik heb van mensen gehoord die deze beter vinden dan de Nederlandse versie. Dit jaar zal dit niet zo moeilijk zijn, naar mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 23:06:11 door MartinJ »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #417 Gepost op: 3-03-2019, 01:36:03 »
Werd vandaag zó onverdacht gemaakt, dat ik dacht dat hij in deze aflevering nog bekend zou worden gemaakt als verliezer.

Ik vond dat Niels bij de opdracht in/aan de rivier juist wel verdacht werd gemaakt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #418 Gepost op: 3-03-2019, 02:27:42 »
Ik blijf stug in deze tunnel zitten Naty.  ;D Al is het de meest onlogische keuze, vrees ik...
Ik ook. En met dat tweede ben ik ook met je eens, maar ach.. het is bijna voorbij  ::rofl::

Even iets anders. Voor een laatste aflevering en tegen de woorden van Patrick Stoof in, vond ik Niels eigenlijk by far het molst deze aflevering.

Tijdens opdracht 1 staat hij op de ultieme plek. Bij het laatste eilandje dus alle 'verdwaalde' blokken, ziet hij voorbij gaan, maar doet er verder niet veel mee. Hij pakt 1 of 2 blokken op, maar als Mol weet je dat als je er al een laat gaan dat het game over is en je dus geen geld verdient. Door eerst heel erg te staan treuzelen en daarna wonderbaarlijk opeens de stapel groene blokken compleet heeft, vind ik vrij frappant. Gooit ook nog eens blauwe en oranje blokken het water weer in???

Tijdens opdracht 2 was hij betrokken bij 4/5 liedjes. Zeker bij het derde nummer maakt hij het Sarah extra moeilijk door op een rare tel te stoppen en vervolgens als een malle op die knop te drukken waardoor het nummer vliegensvlug vooruit sprong. Helaas is deze molactie niet helemaal volbracht (zoals meerdere acties  ::rofl::), want het nummer liep uiteindelijk wel synchroon

Dit moest ik even kwijt. Misschien moet ik mij straks gaan begeven aan een ontdekte mol, maar wat zou het leuk zijn als..  ::hypocriet::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #419 Gepost op: 3-03-2019, 03:08:17 »
Ik kan eigenlijk alleen nog maar hopen dat het Niels is na deze aflevering  ::rofl::
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!